Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Her sparker baby også veldig mye. Husker ikke nøyaktig hvor aktiv førstemann var i magen, men innbiller meg at denne her er mer aktiv. :P Han når ikke opp til ribbeina enda (er bare 23+5), men det kommer nok. Førstemann sparket i alle fall masse i ribbeina. Ikke godt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er en god del liv, men ikke sånn at det er plagsomt. Aldri hatt skikkelig vonde spark i noen av svangerskapene, men det kan jo fortsatt komme!

Forrige gang jeg gikk gravid var han så rolig den siste tiden at vi var flere ganger på sjekk ved sykehuset fordi jeg var sikker på det var noe galt, og det er hvertfall ingen god følelse :tristbla: Heller masse spark og liv! Men skjønner jo selvsagt at det kan bli slitsomt med for mye liv også, ikke lett dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg kjenner akkurat passelig med liv. Kjenner han kanskje 10 ganger i løpet av dagen, med varierende lengde og styrke. Han er aller mest aktiv på morgen og kveld, og da sparker han sånn at jeg kjenner det i armen hvis jeg har den over magen :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det full fest mange ganger daglig. Mye mer aktiv enn storesøsteren var når hun lå i magen. Kjenner mest bevegelse opp mot høyre side, slik var det sist også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det Talbot! Herlig, plagsomt og definitivt vondt noen ganger! Tror jeg fikk armen hans i klem i går. Følte ut som en tannpirker i klem på tverra. AU!

Men om det er lenge siden sist han sparka blir jeg urolig.. Rart det der :P

Hehe, du kjenner såpass nøye ja. Stilig! Jeg aner ikke hva som er hva jeg! Hehe!

Det verste er når han poker. Saaakte stapper kne/arm i magen og tøyer magen så laaangt han kan! Hehe!

Tror min er opptatt av at "mamma skal ha noen å være med". Når ting er stille litt for lenge, særlig etter å ha vært rundt andre, så sparker og dytter han. Sånn i tilfelle mamma kjeder seg :P Rar, liten skrulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange av dere som har vært på eller har bestilt 3d ultralyd?

Jeg skal 28 november. Da er jeg akkurat 28 uker. :) Var veldig koselig sist gang, så gleder meg til det. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dere som har vært på eller har bestilt 3d ultralyd?

Vi var på 3D ultralyd når jeg var 24 uker på vei =)

Fikk masse fine 3D bilder, og fikk beskjed om at det helt sikkert bor en gutt i magen min =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mye aktivitet, men har ikke hatt noen vonde spark. Storebroren var mye mer rolig i magen, så det er milevis forskjell!

Føler også at magen er like stor nå, som da jeg fødte sist! Da brukte jeg vanlige gensere hele tiden, nå syns jeg de begynte å bli snaue. Så måtte på handletur her om dagen☺

Jeg gidder nok ikke dra på 3d-ul. Skal på vekstestimering i uke 33 og muligens i uke 36 også, så da syns jeg ikke 3d er nødvendig☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del liv i magen her og, men ikke så mye at det er plagsomt på noe vis, bare veldig kos ☺️ Nå er vogna kjøpt, det ble bugaboo buffalo. Syntes den er så fin. Lang leveringstid på den, men får den hvertfall før jul :) flere som har kjøpt vogn enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langbein86: Gratulerer med bøffel! Den har jeg sååå lyst på. Men vi kjøper bag til City crossen etter storesøster og så bruker vi den videre. Bestiller bag nå i november tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, har det kjempegøy om dagen...

Har blitt forkjøla (igjen, gleden ved å ha barnehagebarn og crappy imunforsvar som gravid) og jeg hoster noe helt vilt. Greit nok det, men jeg har hosta så jeg tisser på meg et par ganger!!!

Det er littegranne flaut, men kanskje noe man må regne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, har det kjempegøy om dagen...

Har blitt forkjøla (igjen, gleden ved å ha barnehagebarn og crappy imunforsvar som gravid) og jeg hoster noe helt vilt. Greit nok det, men jeg har hosta så jeg tisser på meg et par ganger!!!

Det er littegranne flaut, men kanskje noe man må regne med?

Det er ikke uvanlig, men daglige knipeøvelser vil nok gjøre susen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæh, har det kjempegøy om dagen...

Har blitt forkjøla (igjen, gleden ved å ha barnehagebarn og crappy imunforsvar som gravid) og jeg hoster noe helt vilt. Greit nok det, men jeg har hosta så jeg tisser på meg et par ganger!!!

Det er littegranne flaut, men kanskje noe man må regne med?

Det er ikke uvanlig, men daglige knipeøvelser vil nok gjøre susen. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del liv i magen her og, men ikke så mye at det er plagsomt på noe vis, bare veldig kos ☺️ Nå er vogna kjøpt, det ble bugaboo buffalo. Syntes den er så fin. Lang leveringstid på den, men får den hvertfall før jul :) flere som har kjøpt vogn enda?

Har bestilt vogn =)

Det ble Emmaljunga Mondial Duo i White Lethaerette. Drømmevogna =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt vogn =)

Det ble Emmaljunga Mondial Duo i White Lethaerette. Drømmevogna =P

Jeg har den i creme leatherette, veeeldig fornøyd! (Eneste er at nå ønsker jeg meg vogna i espresso leatherette...gubben er oppgitt :fnise: )
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har den i creme leatherette, veeeldig fornøyd! (Eneste er at nå ønsker jeg meg vogna i espresso leatherette...gubben er oppgitt :fnise: )

Hahahaha :P

Ja jeg har siklet på den vogna i mange mange år! Gubben var faktisk enig i modell og farge(!). Skal være snill nok til å velge en annen stelleveske enn Emmaljunga sin (den er litt for damete), så han kan stolt trille rundt når han permisjon også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle her inne? :)

Prøvde oss på skumle filmer i helgen, og innser at det fremkaller utrolig mye kynnere :fnise: Noen liker tydeligvis ikke skumle filmer. ( Noe jeg selv elsker)

Nå som det meste av ting til babyen er kjøpt inn lurer jeg på hva dere kjøper av utstyr til dere selv? Er jo en jungel av brystpumper og diverse, og jeg aner ikke hvordan jeg skal manøvre meg rundt. Er det veldig viktig å ha med en gang? Satser på januarsalg, og at jeg kan finne noe på salg, men med termin i årsskifte så vet en jo aldri når han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg skal ha til meg selv er elektrisk brystpumpe :) Tror det blir Avent. Har vært fornøyd med den tidligere så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med alle her inne? :)

Prøvde oss på skumle filmer i helgen, og innser at det fremkaller utrolig mye kynnere :fnise: Noen liker tydeligvis ikke skumle filmer. ( Noe jeg selv elsker)

Nå som det meste av ting til babyen er kjøpt inn lurer jeg på hva dere kjøper av utstyr til dere selv? Er jo en jungel av brystpumper og diverse, og jeg aner ikke hvordan jeg skal manøvre meg rundt. Er det veldig viktig å ha med en gang? Satser på januarsalg, og at jeg kan finne noe på salg, men med termin i årsskifte så vet en jo aldri når han kommer.

Butikkene er oppe etter fødsel og da veit du kanskje litt mer hva du behøver☺

Jeg ble anbefalt å ikke kjøpe ammebh før ei uke eller to etter fødsel, fordi puppene forandrer litt størrelse. Jeg så seriøst ut som pamela da melka kom, så hovne og stoooore pupper! Auauau. Men så roa de seg litt etter et par dager.

Pumpe har jeg aldri brukt. Eller dvs jeg brukte på sykehuset. Måtte være der ei uke fordi gutten var så liten og hadde gulsott, så da pumpa jeg igang melkeproduksjonen, og så fikk han det med en liten plastsprøyte de første dagene. (han var så slapp pga gulsotten at han ikke orka å suge...)

Har bare håndmelka meg hvis det var noe jeg skulle på, syns det funka helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...