Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Hehe, mamma mener ikke jeg var det. Jeg var virkelig vanskelig. Tror hun syns det hadde vært morsomt om jeg fikk smake min egen medisin der ja. :fnise:

Er du sykemeldt du og? Blir så laaange dager å være hjemme hele tiden. Jeg har studier da, men det er ikke lett å gjøre når en kan google babyting/henge på babyforum. Hehe!

Haha, avslører den høye KG-aktiviteten meg? :fnise:

Ja, jeg er sykemeldt. ;) Jeg går gjerne en liten tur hver dag, men i dag er det storm ute, også har jeg jo husarbeid som gjør jeg litt av nesten hver dag. I dag derimot har jeg vært kjempelat. Samtidig var det vel fortjent etter en hektisk helg. :P

Skjønner det er vanskelig å prioritere skolearbeid. ;) Man blir så oppslukt i graviditet og baby når man er inni den bobla, at det blir ikke like lett å fokusere på andre ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, avslører den høye KG-aktiviteten meg? :fnise:

Ja, jeg er sykemeldt. ;) Jeg går gjerne en liten tur hver dag, men i dag er det storm ute, også har jeg jo husarbeid som gjør jeg litt av nesten hver dag. I dag derimot har jeg vært kjempelat. Samtidig var det vel fortjent etter en hektisk helg. :P

Skjønner det er vanskelig å prioritere skolearbeid. ;) Man blir så oppslukt i graviditet og baby når man er inni den bobla, at det blir ikke like lett å fokusere på andre ting..

Haha kanskje? :P Jeg er ikke noe bedre selv ;)

Huff, jeg er lat hver dag! Planen var tur hver dag, men.... Viktig å prioritere avslapping tenker jeg! Min gutt tar så mye energi og krever oppmerksomhet hele tiden. Tror jeg har en svært sosial fyr i magen!

Jeg har heldigvis kommet til det punktet at skole er bare skole. Fag kan tas senere, og en dårlig karakter i svangerskapet er ikke akkurat krise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kanskje? :P Jeg er ikke noe bedre selv ;)

Huff, jeg er lat hver dag! Planen var tur hver dag, men.... Viktig å prioritere avslapping tenker jeg! Min gutt tar så mye energi og krever oppmerksomhet hele tiden. Tror jeg har en svært sosial fyr i magen!

Jeg har heldigvis kommet til det punktet at skole er bare skole. Fag kan tas senere, og en dårlig karakter i svangrskapet er ikke akkurat krise!

Hehe, ja det blir nok mye KG-aktivitet. Meeen det regulerer seg vel selv så snart babyen er ute tenker jeg. :jepp:

Vel, vi har hund, så jeg har sånn sett en god motivasjon. Plus at jeg merker det hjelper veldig på psyken. Går ikke så lange turer da. Alt fra 15-40 minutter, avhengig av dagsformen den dagen. Noen dager skrangler bekkenet etter bare 5 min, andre dager går det greit å gå lengre. :)

Er absolutt ingen krise nei. :) Jeg var student forrige svangerskap, og husker hvor lett det var å legge det litt til siden. Det ordnet seg helt fint uansett. :) Hadde en eksamen jeg endte opp med å ta på nytt da, for jeg fikk bare E, men det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det blir nok mye KG-aktivitet. Meeen det regulerer seg vel selv så snart babyen er ute tenker jeg. :jepp:

Vel, vi har hund, så jeg har sånn sett en god motivasjon. Plus at jeg merker det hjelper veldig på psyken. Går ikke så lange turer da. Alt fra 15-40 minutter, avhengig av dagsformen den dagen. Noen dager skrangler bekkenet etter bare 5 min, andre dager går det greit å gå lengre. :)

Er absolutt ingen krise nei. :) Jeg var student forrige svangerskap, og husker hvor lett det var å legge det litt til siden. Det ordnet seg helt fint uansett. :) Hadde en eksamen jeg endte opp med å ta på nytt da, for jeg fikk bare E, men det gikk fint.

Flink du er! :) Jeg skulle hatt hund! Da måtte jeg gått ut! Jeg har katt, men hun vil bare kose og sove, så ingen aktivitet der heller. Har skritteller på telefonen. Den er et sørgelig syn :fnise: Det er rart hvor mye litt luft og mosjon hjelper på psyken. Blir fort gal av å se på de samme veggene, mens en bare venter på at en skal bli ferdig å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! :) Jeg skulle hatt hund! Da måtte jeg gått ut! Jeg har katt, men hun vil bare kose og sove, så ingen aktivitet der heller. Har skritteller på telefonen. Den er et sørgelig syn :fnise: Det er rart hvor mye litt luft og mosjon hjelper på psyken. Blir fort gal av å se på de samme veggene, mens en bare venter på at en skal bli ferdig å være gravid.

Absolutt!

Jeg blir veldig påvirket av mørketid og alt mulig rart, så for meg er det kjempeviktig å være i aktivitet. Jeg har brukt trening som "psykisk medisin" i mange år, og merker at jeg ikke trener så mye for tiden. :) Blir liksom mer avflatet i humøret, hvis du skjønner. ;) Får ikke nok lykkehormoner når jeg ikke trener :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!

Jeg blir veldig påvirket av mørketid og alt mulig rart, så for meg er det kjempeviktig å være i aktivitet. Jeg har brukt trening som "psykisk medisin" i mange år, og merker at jeg ikke trener så mye for tiden. :) Blir liksom mer avflatet i humøret, hvis du skjønner. ;) Får ikke nok lykkehormoner når jeg ikke trener :fnise:

Skjønner det. Det er noe med det å bevege kroppen, og kjenne på å være utslitt av andre grunner enn generell slitenhet.

Huff trening ja :fnise: Var sykt flink til det for 6 måneder siden... Burde bli motivert av deg, men jeg gikk og hentet meg en "øl" og sjokolade. Fysj, også på en mandag!!!! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravleberter :ler:

Jeg har så smått begynt å rydde ut av "roterommet". Vi har bodd her i et år, men det har bare blitt utsatt og utsatt. Så, nå, nå er jeg i gang, i sneglefart :ler: kynnerne kommer veldig hyppig hvis jeg sjauer for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Det er noe med det å bevege kroppen, og kjenne på å være utslitt av andre grunner enn generell slitenhet.

Huff trening ja :fnise: Var sykt flink til det for 6 måneder siden... Burde bli motivert av deg, men jeg gikk og hentet meg en "øl" og sjokolade. Fysj, også på en mandag!!!! :sjokkert:

Hehe,vet nå ikke om det er noe grunnlag til å bli motivert av meg da :fnise: Jeg har også spist sjokolade i dag,men det er faktisk den ene lille sjokoladen jeg kjøpte til helga,men som ikke ble spist. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos lege og fått 40% sykemelding, så nå skal jeg jobbe tre dager i uka. Bekkenet er begynt å bli ganske vondt, i tillegg til at jeg er generelt sliten, så nå skal jeg prioritere meg litt også!

Det merkes godt at jeg har en (snart) 2-åring og ei som akkurat er blitt 3, i tillegg til jobb i barnehage. Det blir mye av- og påkledning i løpet av en dag, og det kjennes godt. Har vurdert sykemelding et par uker nå, og nå kjente jeg at tiden var inne. Håper at det å jobbe tre dager skal gjøre sånn at jeg holder ut til permisjonstart, for jeg liker virkelig å være på jobb :) Er bare glad for at kroppen har holdt ut så lenge, er ingen selvfølge når man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha kanskje? :P Jeg er ikke noe bedre selv ;)

Huff, jeg er lat hver dag! Planen var tur hver dag, men.... Viktig å prioritere avslapping tenker jeg! Min gutt tar så mye energi og krever oppmerksomhet hele tiden. Tror jeg har en svært sosial fyr i magen!

Jeg har heldigvis kommet til det punktet at skole er bare skole. Fag kan tas senere, og en dårlig karakter i svangerskapet er ikke akkurat krise!

Kjempegodt å lese at det er andre som sitter med de samme tankene som meg ang. studier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,vet nå ikke om det er noe grunnlag til å bli motivert av meg da :fnise: Jeg har også spist sjokolade i dag,men det er faktisk den ene lille sjokoladen jeg kjøpte til helga,men som ikke ble spist. :P

Men da var du flink i helgen, og da har du lov å ta det igjen! ;) Jeg har fått dilla på is. Så det går mye i det. Vurderte den der turen i dag, men så ut vinduet og det høljer virkelig ned!! Huff da innedag? :laugh::danse:

Kjempegodt å lese at det er andre som sitter med de samme tankene som meg ang. studier. :)

Ja, det må være lov :) Når budsjettmodeller blir til badebalje, og verdsettelsesmodellen blir til "nåper gutter får hans nese ikke min", ja da er det på tide å innse at hodet ikke er helt på riktig sted :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanteria: :ler: Håper du fikk snacks allikevel!

Han henta er brett vi kunne sette ved siden av meg i sofaen 😜 han tar godt vare på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt veldig på dette med å sjukemelde meg mot slutten av svangerskapet. Det er ikke noe jeg ønsker, men jeg har en jobb som i liten grad kan tilrettelegges. Det inngår i stillingen at jeg skal kjøre bil, og med en stadig voksende mage kan det hende (uten at jeg skal svartmale allerede nå) at jeg får litt problemer med dette etterhvert. Første gangen jeg gikk gravid hadde ikke dette vært noe problem fordi jeg generelt hadde liten mage, men sammenliknet med første gang føler jeg nå at jeg ikke er langt unna magen jeg hadde i uke 37 sist. Min største frykt er jo nå at magen skal bli så stor at jeg må velge mellom å ha rattet i magen eller å ikke nå fram til pedalene... Noen som opplever/ har opplevd dette?

Om ikke annet ser jeg for meg at det kan bli en interessant skue å se meg velte meg inn og ut av biler i januar/februar :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt problemer med å kjøre bil på slutten, og jeg har ikke hatt liten mage, tror den har vært normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men havmus, kan du ikke stille rattet opp? Det kan vi! Flytte hele rattet oppover liksom :)

Her er det ikke så mye sparking, mest hopping på blæra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det masse liv =) Sparker i ribbena og nederst i magen samtidig (aner ikke hvordan han får det til…). Er 26+0 nå =)

Har lagt på meg 13(!) kilo nå …. *sukk*

Noen av dere som har prøvd en app for å ta opp hjerteslagene? Den heter Tiny Beats og kostet meg 35kr. Fasinerende at det finnes en app for det liksom … xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så livlig :/ Vi ser når han beveger seg over alt. Han sparker, dytter, slår og karater i magen, mot underlivet, mot ryggen og mot ribben. Herlig og plagsomt, alt på en gang. Og så klart vondt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det Talbot! Herlig, plagsomt og definitivt vondt noen ganger! Tror jeg fikk armen hans i klem i går. Følte ut som en tannpirker i klem på tverra. AU!

Men om det er lenge siden sist han sparka blir jeg urolig.. Rart det der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det masse liv =) Sparker i ribbena og nederst i magen samtidig (aner ikke hvordan han får det til). xD

Jeg er glad han ikke har funnet blæra eller ribbeina mine ... Enda :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...