Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

I dag har vi bestilt vogn! Det ble emmaljunga Edge duo - veldig fornøyd :) Og kjøpt vognpose. Kanskje litt tidlig, men jeg var usikker på hvordan leveringstiden var på vogner. Også er det litt deilig å ha noe "unnagjort". Får den ikke før i midten av januar, fordi garantien løper fra den dagen vi henter vogna, men det bør jo holde med god margin :)

Flere som har bestilt/kjøpt vogn?

Oi, det med garantien har ikke jeg tenkt på engang :sjokkert: Vi har bestilt vogn, og skal få den i kalenderuke 48, altså rundt 24. november :) Emmaljunga Super Nitro :nigo: Vi bestilte mykbag/quadrolift, stelleveske, fottrekk og voksipose samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vogn fra før. Bestilte da jeg var 23 uker på vei sist. Leveringstiden var lang, så hentet den da jeg var sånn 34 uker på vei. :) Emmaljunga City Cross med city bagen.

Vi så litt på city crossen også, i og med at den er to kilo lettere enn Edge, og egentlig ganske like bortsett fra størrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det med garantien har ikke jeg tenkt på engang :sjokkert: Vi har bestilt vogn, og skal få den i kalenderuke 48, altså rundt 24. november :) Emmaljunga Super Nitro :nigo: Vi bestilte mykbag/quadrolift, stelleveske, fottrekk og voksipose samtidig :)

Du får jo hvertfall ikke ødelagt den så mye før babyen kommer ;)

Vi fikk med stelleveske og fottrekk i prisen på 8690 SEK som tilsvarer 7700-7800 NOK, så vi (svigerforeldrene) er ganske fornøyde. VOKSI urban fikk vi for ca 1500 NOK, men den hadde vi kanskje klart å finne billigere i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så litt på city crossen også, i og med at den er to kilo lettere enn Edge, og egentlig ganske like bortsett fra størrelsen.

Den er vel mer enn to kg lettere? Det var den før I alle fall. Har Edge blitt lettere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel mer enn to kg lettere? Det var den før I alle fall. Har Edge blitt lettere?

Vet ikke. Det var det selgeren i butikken i går sa. Kan godt hende du har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Det var det selgeren i butikken i går sa. Kan godt hende du har rett :)

Ikke vet jeg. :P Er jo snart tre år siden jeg kjøpte vogn, så mye kan jo ha skjedd siden da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enmaljunga har jo gitt alle modellene sine en overhaling så det kan jo hende de har gjort Edgen lettere, bare å sjekke hjemmesiden det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten kjøpt første ordentlige ting til babyen; Voksi move. Den har ullfor. Lilleprinsen har kampanje nå med 20% rabatt på alle poser fra Voksi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Tusle!!

Vi kjøpte vogn i juli, da var jeg 9 uker på vei.. Så dere er vel ikke sÅÅÅ tidlig ute :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt å tenke på permisjon og om dere skal ha 80/100%?

Jeg skal ha 100%, og sannsynligvis ta all permisjon. Som student taper vi vel en del på at han tar sin del av permisjonen, ettersom jeg "mister" en del stipend.

Vi har vel satt denne uken som frist for søknad ettersom Stavanger visstnok har 12 uker behandlingstid..... Så da haster det litt siden jeg har 11 uker til termin. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 80 % permisjon, hadde det sist også. Sist fikk jeg de 12 ukene til mannen også, siden han har søkt ufør. Veit ikke hvordan det blir nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir å ta 100 % permisjon. Jeg tar månedene fram til sommerferien, deretter tar mannen litt av permisjonen slik at jeg får hjulpet til på jobben mtp ferieavviklingen.. så tar vel jeg over permisjonen igjen utpå høsten før mannen tar fedrekvota. Vi tenker vel også å ta ut ferie i sommerferien slik at vi får forlenget permisjonen noe.

Vi håper det går for om så har vi en relativt god ordning hvor vi ikke taper noe særlig i forhold til lønn og stipend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha 100%, og sannsynligvis ta all permisjon. Som student taper vi vel en del på at han tar sin del av permisjonen, ettersom jeg "mister" en del stipend.

Vi har vel satt denne uken som frist for søknad ettersom Stavanger visstnok har 12 uker behandlingstid..... Så da haster det litt siden jeg har 11 uker til termin. Hehe.

Hva taper du på det? Jeg fikk 7000 fra lånekassen I forelsrestipend og 9000 fra Nav hver måned, også tok pappaen sine 12 uker med pappaperm. Er vel bare 10 uker nå da.

Er han også student?

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva taper du på det? Jeg fikk 7000 fra lånekassen I forelsrestipend og 9000 fra Nav hver måned, også tok pappaen sine 12 uker med pappaperm. Er vel bare 10 uker nå da.

Er han også student?

Får vel rundt 10 000 av lånekassen i 49 uker, uavhenging av foreldrepengene fra nav. Og mtp når jeg går ut i permisjon er det noen måneder før årsskifte til 2016 der jeg ikke får inntekt. Jobben mister jeg oga "omorganiseringer" så jeg har ikke noe å gå tilbake til før i januar da jeg skal fullføre skolen. Endret av Talbot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

80% tror jeg :) Vi har ikke bestemt oss heeelt enda, men tror gubben bare skal ha sine 10 uker (fedrekvoten) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 100% her. Jeg jobber kun ettermiddag, så etter miksing og fiksing med ferier og mannens kvote ser det ut til at det går helt fint frem til barnehagestart august 2016!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å bli 100% her. Og muligens en 8-12 uker ulønnet permisjon for meg før far sannsynligvis tar ut sine 10 uker gradert over 16 uker. Med mine 10 uker ferie (2015 og 2016) samt litt hjelp fra besteforeldre, skal det holde frem til barnehagestart aug -16 om nødvendig. Jeg syns også det høres greit ut at jenta vår er 1,5 år før hun begynner i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som bor i Oslo & omegn (eller liker å kjøre et stykke): Butikken Guttelus på nye Fornebu S har åpningstilbud til og med lørdag. 20 % på alle varer. De har masse fint,og har både jente- og gutteklær. Merker som Lillelam og hust&claire. Kjøpte litt ull der i går :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...