Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg tenker sånn jeg og, men hva er egentlig det viktigste?

Ullundertøy, og en happy mamma og pappa? Hehe. Og smokk og bamse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste syns jeg er seng, vogn, bilstol, bleier, litt klær, kluter og litt stelleprodukter. Da klarer man seg godt den første tiden, og så finner man ut etter hvert om det er noe mer man trenger :)

Er det noen som har bestemt seg for navn?? Her blir det Julie om det er jente,og mest sannsynlig Jakob dersom det er gutt, men der er vi ikke helt 100% sikre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :) Her er det 34 dager til den milepælen der.. :)

34 dager går fort! Og det gjør i grunnen 100 også :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 dager går fort! Og det gjør i grunnen 100 også :bolledeig:

Jeg har 85 dager igjen..... Panikk/angst/skrekkslagenhet/glede. Herregud det går enormt fort!

Det viktigste syns jeg er seng, vogn, bilstol, bleier, litt klær, kluter og litt stelleprodukter. Da klarer man seg godt den første tiden, og så finner man ut etter hvert om det er noe mer man trenger :)

Er det noen som har bestemt seg for navn?? Her blir det Julie om det er jente,og mest sannsynlig Jakob dersom det er gutt, men der er vi ikke helt 100% sikre :)

Vi har noen navn til vurdering. Har fjernet noen, lagt til andre, og tenker vi har 2 stk klar når han kommer. Så må vi nesten se "hva" han er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig ikke begynt å prate om navn. I ny og ne slenges det noen tullenavn fram og tilbake, men noen seriøse forslag er det ikke :P

Nå synes mannen at Arthur er et fint navn, men da tenker jeg bare Arthur Dent og da synes jeg navnene Zaphod og Slartibartfast har litt mer swung over seg :P så da blir det ikke Arthur i allefall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste syns jeg er seng, vogn, bilstol, bleier, litt klær, kluter og litt stelleprodukter. Da klarer man seg godt den første tiden, og så finner man ut etter hvert om det er noe mer man trenger :)

Er det noen som har bestemt seg for navn?? Her blir det Julie om det er jente,og mest sannsynlig Jakob dersom det er gutt, men der er vi ikke helt 100% sikre :)

så fine navn du har valgt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har egentlig ikke begynt å prate om navn. I ny og ne slenges det noen tullenavn fram og tilbake, men noen seriøse forslag er det ikke :P

Nå synes mannen at Arthur er et fint navn, men da tenker jeg bare Arthur Dent og da synes jeg navnene Zaphod og Slartibartfast har litt mer swung over seg :P så da blir det ikke Arthur i allefall :ler:

Jeg hadde en bil som het Arthur! En rød golf ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jentenavnet klart, men det er så uvanlig at jeg tar det ikke i offentlig fora ;)

Guttenavn er mer vanskelig, men vi har da noen på lista: Vemund, Edvin, Samuel, Thomas og David. Blant de er Edvin min favoritt.

Andre som plages med kynnere? Jeg har daglige kynnere og av og til gir de seg ikke når jeg legger meg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster vil forresten at babyen i magen skal hete Albert, uavhengig av kjønn :ler:

Hvor kan hun ha hentet inspirasjon fra? :flire:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jentenavnet klart, men det er så uvanlig at jeg tar det ikke i offentlig fora ;)

Guttenavn er mer vanskelig, men vi har da noen på lista: Vemund, Edvin, Samuel, Thomas og David. Blant de er Edvin min favoritt.

Andre som plages med kynnere? Jeg har daglige kynnere og av og til gir de seg ikke når jeg legger meg ned.

Jeg får kynnere for den minste ting. Når jeg går tur har jeg nesten en eneste lang kynner, får kynnere hvis baby er skikkelig turbo i magen over lengre tid, får kynnere på kveldene når jeg ligger på sofaen osv. osv. :P

Det er ubehagelig, men heldigvis i utgangspunktet ufarlig. Tror dete er mer vanlig for oss som er flergangs enn de som er førstegangs. Jeg hadde litt kynnere sist også, men ikke sånn som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er ikke bare er meg, Teriyaki :)

Tror ikke jeg hadde en kynner sist gang.

Bare vær obs på at ikke kynnerne går fra ubehagelig/plagsom til vonde. Da må det undersøkes om de påvirker livmorhalsen på noe vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navn er vanskelig...storebror heter Leon, og vi ønsker et kort navn til lillebror også. Mannen har foreslått Emil, men jeg veit ikke helt, forbinder det jo med en rampeunge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emil er jo fint, men ja..Er jo litt rampete :fnise:

Her heter storebror Odin, og lillebror får nok navnet Johan (JohaNN, ikke JOOhan). Forutsatt at det ikke dukker opp noe vi liker enda bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og sykt mye kynnere. De kommer bare jeg tenker en ubehagelig/angstete tanke. Fryktelig slitsomt. Hvis gutten leker litt mye får jeg og mye kynnere. Aktiv livmor? I dont know. Litt plagsomt under sex da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi bestilt vogn! Det ble emmaljunga Edge duo - veldig fornøyd :) Og kjøpt vognpose. Kanskje litt tidlig, men jeg var usikker på hvordan leveringstiden var på vogner. Også er det litt deilig å ha noe "unnagjort". Får den ikke før i midten av januar, fordi garantien løper fra den dagen vi henter vogna, men det bør jo holde med god margin :)

Flere som har bestilt/kjøpt vogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bestilt vogn! Det ble emmaljunga Edge duo - veldig fornøyd :) Og kjøpt vognpose. Kanskje litt tidlig, men jeg var usikker på hvordan leveringstiden var på vogner. Også er det litt deilig å ha noe "unnagjort". Får den ikke før i midten av januar, fordi garantien løper fra den dagen vi henter vogna, men det bør jo holde med god margin :)

Flere som har bestilt/kjøpt vogn?

Har vogn fra før. Bestilte da jeg var 23 uker på vei sist. Leveringstiden var lang, så hentet den da jeg var sånn 34 uker på vei. :) Emmaljunga City Cross med city bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...