Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har noen peiling på vognpose? Ser babyshop har 25% på Voksi City og Easygrow Hood. :)

Peilig å peiling. Vi hadde Voksi classic som vi har arvet de første månedene. Den er så god for den kan du pakke baby godt inn i, og bare et lite hull til ansiktet slik at baby ligger lunt og godt. Elsker den, men den er ikke så lang, så når O var ni mnd. og det gikk mot vinter igjen, så kjøpte vi Easygrow. Superfornøyd med den også! Veldig varm og god, og den omslutter seg rundt hode. Det er viktig for meg når det kommer til vognpose. Noen vognposer går jo bare opp til toppen av brystkassen, slik at man må passe sånn på at de har nok klær der posen ikke dekker ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle jeg oppdatert for ei stund siden.. var på ultralyd den 10, og alt var helt perfekt :) jordmora kunne ikke se noen tissefant, så enten venter vi ei jente, eller en litt sjenert gutt :) termin ble flyttet til 10 februar. Har kjempelyst til å dra en gang til, følte meg ikke helt "ferdig-tittet" :)

Ellers når det snakkes om størrelser og slikt, så har jeg fått en kul akkurat stor nok til at den kan vises frem :) har bare lagt på meg 1,5 kg da, og synes det er i minste laget, men får hlre hva legen mener ved neste kontroll om to uker..

Er usikker på om jeg har kjent spark, eller om det er leamus i magen :P

Men kjenner ofte at det er noe som knyter seg i magen, og så blir magen helt steinhard, det er kanskje det som er kynnere? Det skille vært et graviditetskurs man kunne meldt seg på :P "hva er det jeg kjenner nå?" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skulle jeg oppdatert for ei stund siden.. var på ultralyd den 10, og alt var helt perfekt :) jordmora kunne ikke se noen tissefant, så enten venter vi ei jente, eller en litt sjenert gutt :) termin ble flyttet til 10 februar. Har kjempelyst til å dra en gang til, følte meg ikke helt "ferdig-tittet" :)

Ellers når det snakkes om størrelser og slikt, så har jeg fått en kul akkurat stor nok til at den kan vises frem :) har bare lagt på meg 1,5 kg da, og synes det er i minste laget, men får hlre hva legen mener ved neste kontroll om to uker..

Er usikker på om jeg har kjent spark, eller om det er leamus i magen :P

Men kjenner ofte at det er noe som knyter seg i magen, og så blir magen helt steinhard, det er kanskje det som er kynnere? Det skille vært et graviditetskurs man kunne meldt seg på :P "hva er det jeg kjenner nå?" :)

Ja, når magen strammer seg og blir hard, så er det kynner. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peilig å peiling. Vi hadde Voksi classic som vi har arvet de første månedene. Den er så god for den kan du pakke baby godt inn i, og bare et lite hull til ansiktet slik at baby ligger lunt og godt. Elsker den, men den er ikke så lang, så når O var ni mnd. og det gikk mot vinter igjen, så kjøpte vi Easygrow. Superfornøyd med den også! Veldig varm og god, og den omslutter seg rundt hode. Det er viktig for meg når det kommer til vognpose. Noen vognposer går jo bare opp til toppen av brystkassen, slik at man må passe sånn på at de har nok klær der posen ikke dekker ungen.

Takk for svar :) Er det siste vi mangler av utstyr, men og der vi har null formening om hva vi trenger! Vanskelig valg, da en ikke vet hvordan babyen blir eller hva som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gutter i denne gruppa nå! ;)

Det synes jeg og.

Flere av oss som har OUL neste uke. Det blir spennende å se om det er flere som får gutter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februarfrøken85, da har vi samme termin :)

Ser på presentasjonstråden at du er fra Bodø =) Jeg har tenkt litt på å få 3d-ultralyd, vet du om det er noen velfungerende klinikker der i byen? Bor langs leia til Nordlandsekspressen, så det er jo piece of cake å ta seg en Bodø-tur. Tror det blir nærmeste alternativet også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på presentasjonstråden at du er fra Bodø =) Jeg har tenkt litt på å få 3d-ultralyd, vet du om det er noen velfungerende klinikker der i byen? Bor langs leia til Nordlandsekspressen, så det er jo piece of cake å ta seg en Bodø-tur. Tror det blir nærmeste alternativet også..

Den eneste klinikken i Bodø er lagt ned. Den het "På vei", men de blir ikke å starte opp igjen dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt irritert i dag. Var hos legen for kontroll, og spurte etter resultater på blodprøvene jeg tok i uke 12. De var fine, sier legen, og jeg følger da opp med å spørre om det gjaldt glukosebelastningstesten også. Da blir hun stille, og etter å ha sett litt på pcen, sier hun at hun ikke har fått svar på denne. Ved en tilfeldighet - når hun skriver ut resultatene, kommer det opp en kommentar fra laben om at blodprøve nr 2 ikke var sentrifugert, og derfor ikke mulig å lese av. Blæh!

Legen er veldig lei for dette, og jeg har full forståelse for at feil skjer - men det var ikke noe behagelig å presse i seg den guffa, og så etterpå sitte i to timer på legekontoret og vente. Spesielt når det nå var helt unødvendig! Legen sa at vi skulle følge litt med på blodsukkeret mitt, og heller ta ny belastningstest om vi får noen indikasjoner på det. Blodsukkeret i dag kl halv fire var 4,1, så enn så lenge er det vel ingen grunn til bekymring..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønnet at du ble irritert. Jeg har heller ikke fått svar på blodprøvene mine enda. Er ikke bekymret men vil liksom vite siden jordmor sa at de resultatene må du ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at de er så dårlige på å sende ut resultater altså :/

Jeg har heller ikke fått svar, annet enn at jeg var Rhesus Negativ, og det ringte legen meg med dagen etter. Da hadde de ikke fått svar på de andre selv enda..

I går var det 9 uker (!) siden jeg tok prøvene :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig med unødvendig belastningstest da!!

Men 4,1 er helt fint. :) Ikke høyt i det hele tatt. Mange har 4,1 på fastende blodsukker, så å ha det midt på dagen er bare fint. :) Men det bør ikke bli noe særlig lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått tatt blodprøve for å se om jeg har hatt vannkopper idag. Det går vannkopper og brennkopper i barnehagen nå. Mamma sa jeg hadde hatt brennkopper, men hun trodde ikke jeg hadde hatt vannkopper, og det er jo farlig for meg nå...

Ellers så har bekkenet mitt begynt å tulle, symfyseløsning tror jeg. Æsj, hadde det litt sist og, ikke akkurat velkomment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men brennkopper blir man vel uansett ikke immun mot? Eller?

Det er ihvertfall ikke farlig for gravide. Det kan vannkopper være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste klinikken i Bodø er lagt ned. Den het "På vei", men de blir ikke å starte opp igjen dessverre.

Det var da ergelig.. er det noe som helst i nordland da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...