Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Er det flere her som røyter?? Jeg holder på å bli gal, hår overalt! Ikke opplevd det i de to forrige svangerskapene, har hørt at man røyter mindre når man er gravid! Har derimot røytet mye et par-tre måneder etter fødsel, noe som er helt normalt. Lurer på om jeg kommer til å ha noe hår igjen på hodet noen måneder etter fødsel når "etter-fødsel-røytinga" er godt i gang siden jeg allerede mister så mye hår :( Får drikke masse alkoholfri-øl, øl er jo bra for håret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veide meg for to uker siden, da hadde jeg gått opp 2 kg i løpet av 6 uker (forrige kontroll/veiing) :) Vet ikke om det er normalt eller ikke, men følte det var overkommelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned litt først, men er oppe i 63kg nå. Ca 1kg opp i vekt ca. Har spist normalt hele veien uten store cravings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove... Synder med mobilen i senga. :P ligger her å kjenner det beveger seg inni magen. Blir helt fascinert! OUL på tirsdag og jeg er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove... Synder med mobilen i senga. :P ligger her å kjenner det beveger seg inni magen. Blir helt fascinert! OUL på tirsdag og jeg er så spent!

Hehe samme her. Når jeg skal sove, er gutten lys våken og i sparkemodus! Ikke lett å sovne da nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, her er det jammen lenge siden jeg har vært :sjenert: Jeg henger fremdeles med og er gravid som aldri før, men jeg må innrømme at å gå gravid for andre gang er noe helt annet enn å være førstegangsgravid. Forrige gang var fokuset fullt ut på magen og det som skjedde i den men nå med en treåring i huset så går nå det daglige livet slik det pleier og jeg har ikke muligeten til å ha fokuset bare på magen slik som forrige gang. En uke igjen og *vips* så er vi halveis :omg:

Magen kom tidlig med førstemann også men denne gangen kom den nesten litt for tidlig. Da vi var på hjemlige trakter i sommer kom kjentfolk bort å gratulerte oss, klappet på magen før de begynte å le da jeg fortalte når terminen var. Ikke så rart kanskje for på det tidspunktet var jeg 8 uker på vei :rodme: I uke 10 ble jeg sendt til ultralyd på grunn av blødninger og smerter, fosteret så friskt og fint ut og magen ble målt til å være på størrelse med en 5 mnd graviditet. Grunnen er nok sannsynligvis fordi kroppen produserer mye fostervann så jeg blir fulgt opp i hendhold til dette siden jeg lå i øvre sjikte på det som bra er mot slutten av forrige svangerskap også. Og selv om det er aldri så koselig med en mage å klappe på så må jeg innrømme at når man knapt 15 uker på vei synes det er strevsomt å plukke lekene til guttungen opp fra gulvet, da vet man at svangerskapet kan bli litt langt :sjenert:

Ellers er formen ganske fin men halsbrannen er til tider ganske intens allerede siden magen er såpass stor og dytter alt oppover når det helst skulle blitt der det er. Ellers hadde vi en fin OUL i forrige uke der alt så friskt og fint ut. Storebror var en aktiv krabat når han lå i magen og denne er ikke bedre den. Jeg kjente bevegelse tidlig og har siden uke 15 kjent aktivitet 10-15 ganger dagen hver dag. Første gang jordmor skulle lytte etter hjertelyden måtte hun til slutt bare gi opp for babyen romsterte og laget så mye lyd i doppleren at den ikke klarte å fange opp hjertelyden, så hun konstanterte enkelt og greit at det definitivt var liv der. Dette var i uke 13 :fnise: Terminen ble forresten flyttet til 16. februar og i magen bor en liten :babyjente:

Håper dere har det fint alle sammen og gratulerer til alle dere som både har kommet halveis og hatt OUL :blomst:

Er det forresten noen som vet om det finnes en liste over oppdaterte terminer og kjønn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe samme her. Når jeg skal sove, er gutten lys våken og i sparkemodus! Ikke lett å sovne da nei.

Vet ikke helt hva jeg syns om det faktum at den lille blir større og sparker hardere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg syns om det faktum at den lille blir større og sparker hardere :fnise:

Tror ikke jeg setter på veldig pris på det.. Kommer til å bli ømt :sprettert:

Tar det som et tegn på at han koser seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg setter på veldig pris på det.. Kommer til å bli ømt :sprettert:

Tar det som et tegn på at han koser seg?

Vi går for det. De har det jo godt inni der :) Her blir det jo både stryking på magen og sang :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går for det. De har det jo godt inni der :) Her blir det jo både stryking på magen og sang :plystre:

Hehe kos! Jeg er ikke helt der enda, så jeg bare dulter borti han når jeg vil han skal bevege seg :P Tror jeg syns hele greia med at jeg har en baby inni meg, er litt fremmed og underlig enda! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe kos! Jeg er ikke helt der enda, så jeg bare dulter borti han når jeg vil han skal bevege seg :P Tror jeg syns hele greia med at jeg har en baby inni meg, er litt fremmed og underlig enda! Hehe!

Det er veldig rart å tenke på at det er en baby ja. Og ikke minst at den skal bli større før den skal ut. Syns den er stor nok nå! :P Håper på at jeg slipper ømme ribbein etter en som ligger å sparker imot :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt det er sykt at noen dråper sperm og et egg fra meg har laget en dings som sparker meg inni magen! Og at det til slutt er et menneske som kommer ut!!!!! :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig rart å tenke på at det er en baby ja. Og ikke minst at den skal bli større før den skal ut. Syns den er stor nok nå! :P Håper på at jeg slipper ømme ribbein etter en som ligger å sparker imot :O

Den skal bli sykt mye større.. :O Jeg blir svett av tanken! Hehe. Tror altfor mye fritid har gitt meg for mye tid til å tenke og filosofere!

Jeg nevnte det for mamma, og hun sa hun var så sår og vond i ribbeina mot slutten.. Gleder meg :ball:

Endret av Talbot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri problemer med vonde spark og sprark i ribbeina forrige svangerskap. Men så hadde jeg morkaka foran da, som en slags støtpute. Fødte uke 36+5, så fikk heller ikke de siste ukene, som mange sier er veldig vonde. Fikk heller aldri stor mage.

Husker at jeg følte meg veldig snytt på en måte, da jeg fødte så tidlig. Jeg ville jo bli stor som et hus og oppleve vonde spark...i tillegg så kom mannen min hjem 4 dager før fødsel, han hadde vært på treningsopphold i 6 uker pga ryggen sin, og vi skulle jo ha den siste mnd bare vi to :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt det er sykt at noen dråper sperm og et egg fra meg har laget en dings som sparker meg inni magen! Og at det til slutt er et menneske som kommer ut!!!!! :bond:

Babymachine! :skratte: Heldigvis er det ikke fælt å lage de :fnise: Også er de jo hjertelig velkomne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri problemer med vonde spark og sprark i ribbeina forrige svangerskap. Men så hadde jeg morkaka foran da, som en slags støtpute. Fødte uke 36+5, så fikk heller ikke de siste ukene, som mange sier er veldig vonde. Fikk heller aldri stor mage.

Husker at jeg følte meg veldig snytt på en måte, da jeg fødte så tidlig. Jeg ville jo bli stor som et hus og oppleve vonde spark...i tillegg så kom mannen min hjem 4 dager før fødsel, han hadde vært på treningsopphold i 6 uker pga ryggen sin, og vi skulle jo ha den siste mnd bare vi to :fnise:

Da hadde nok jeg blitt litt snurt også. Én kveld med spark også ut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut til at det egentlig er i denne terminklubben jeg hører til. ;) Ble satt fram fra 1 mars til 24 februar på ordinær UL i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal bli sykt mye større.. :O Jeg blir svett av tanken! Hehe. Tror altfor mye fritid har gitt meg for mye tid til å tenke og filosofere!

Jeg nevnte det for mamma, og hun sa hun var så sår og vond i ribbeina mot slutten.. Gleder meg :ball:

Mye fritid du også?

Er blitt sykemeldt 100% nå pga stress på jobben. Kjenner at det blir lange dager. Jeg er jo ikke i så dårlig form at sofaen blir et naturlig sted å være hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...