Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Har så sinnsykt vondt i brystvortene mine jeg. Nåde mannen om han prøver å ta på dem :fnise:

Føles som om det er stukket nåler inn i dem, og så har de blitt store!

Var da ikke sånn sist, ikke når jeg amma engang tror jeg...

Kan du ha fått sopp? Vet ikke om det går an å få før man har begynt å amme, men dette med at det føles ut som at man har nåler i brystvortene er typisk for sopp.

Du kan jo prøve å smøre Canesten på. Når du ikke har en baby som skal amme, så trenger du jo ikke å stresse med å tørke det av heller.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ha fått sopp? Vet ikke om det går an å få før man har begynt å amme, men dette med at det føles ut som at man har nåler i brystvortene er typisk for sopp.

Du kan jo prøve å smøre Canesten på. Når du ikke har en baby som skal amme, så trenger du jo ikke å stresse med å tørke det av heller.

Hmm, aldri hørt om det før man ammer? De har vokst ganske mye og, så kanskje det bare er blitt trang hud til dem? Eller no? My rart vi skal igjennom :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulpekluter? Det kjøpte vi på hypermarkedet. Når jeg tenker etter så er vaskekluter også kjøpt derfra. Flanellkluter. :)

Mener alt det var svanemerket.

All slags kluter. Mannen vil kjøpe inn kluter allerede nå, så da gjør vi det. Hehe! Men greit å vite at svanemerke er godt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, aldri hørt om det før man ammer? De har vokst ganske mye og, så kanskje det bare er blitt trang hud til dem? Eller no? My rart vi skal igjennom :fnise:

Ja, det kan godt hende. Du kan jo prøve å google "sopp i brystvorer i graviditet" ellerno. :P Meeen er vel ikke SÅ sannsynlig, for soppen oppstår jo av fukt og bakterier som kommer av baby som skal die konstant, så..Men hvem vet. :)

All slags kluter. Mannen vil kjøpe inn kluter allerede nå, så da gjør vi det. Hehe! Men greit å vite at svanemerke er godt nok :)

Vil tro det er godt nok i alle fall? Varer som blir svanemerket skal jo være miljøvennlig, og regner med det også innebærer at det ikke er brukt kjemikalier og miljøgifter under produksjon. Både for de som skal bruke det, men også for den dagen det evt. kastet i restavfall og brennes på søppelplassen, eller hva de nå gjør med restavfall. Kanskje de graver det ned..

Uansett så stoler jeg mer på gulekluter fra hypermarkedet enn fra Jysk for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er godt nok i alle fall? Varer som blir svanemerket skal jo være miljøvennlig, og regner med det også innebærer at det ikke er brukt kjemikalier og miljøgifter under produksjon. Både for de som skal bruke det, men også for den dagen det evt. kastet i restavfall og brennes på søppelplassen, eller hva de nå gjør med restavfall. Kanskje de graver det ned..

Uansett så stoler jeg mer på gulekluter fra hypermarkedet enn fra Jysk for eksempel.

Takk :) Da satser jeg på at det skal gå bra. De fra Jysk og slike steder pleier ha en spesiell lukt som jeg innbiller meg ikke kan være helt sunn. Men da blir mann fornøyd og vi kan kjøpe gulpekluter og! Her raser vi gjennnom utstyrslisten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venner med barn, og i frykt for å kjede VETTET av de så skriver jeg her inne! Hehe! Mine yngre, studievenninner syns, logisk nok, ikke at alt jeg har på hjertet er like morsomt og spennende!

Lille gutten min er tydeligvis veldig glad i pappaen sin. Det er helt sprøtt hvordan han reagerer på å høre pappaens stemme. Med en gang han begynner å prate til han, så sparker han skikkelig til, rulter og beveger seg som bare det! Ingen anelse hvorfor, kanskje han liker at mamma blir glad når pappa er rundt henne? Det er morsomt, og utrolig søtt!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen venner med barn, og i frykt for å kjede VETTET av de så skriver jeg her inne! Hehe! Mine yngre, studievenninner syns, logisk nok, ikke at alt jeg har på hjertet er like morsomt og spennende!

Samme her. Enten så er vennene mine ferdig med barn for lenge siden, ikke interessert i barn eller single. Håper å finne en barselgruppe å være sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Enten så er vennene mine ferdig med barn for lenge siden, ikke interessert i barn eller single. Håper å finne en barselgruppe å være sammen med.

Det håper jeg og! Føler det kan ha en del å si for hvordan det blir i permisjon. Litt kjedelig å bare ha mann, mamma og min søster å prate med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg heldig som har bestevennen til mannen som ble pappa i juli og et vennepar av oss som har termin 1 mnd etter oss. Mine to barndomsvenninner har begge barn hvor yngste kom i juni. Men har jentegjengen hvorav de fleste fortsatt studerer eller reiser. De er også noen år yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig glad for at jeg har KG og alle KGveninnene mine på facebook, der får jeg ut MYE av babypjattet. Mannen ekke sååå interessert så ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på UL annenhver uke pga risikosvangerskap, og i dag var tiden inne for å få vite kjønnet.

Samboeren har hele tiden vært 110 % på at det gjemmer seg to små pikebarn i magen, og har derfor sagt at vi ikke har trengt å tenke på hverken guttenavn eller å se på gutteklær. :sukk:

Skuffelen var dermed stor da jordmor sa at de befinner seg gutter (eneggede) i magen min.
Sambo sa ingen ting fra jordmor kom med beskjeden og de to timene fra sykehuset og hjem. Jeg har så vondt av han. :sad:

Jeg har hele tiden hatt følelsen av at det blir to gutter siden all min googling av tegn har indikert på det ( :fnise:), og har derfor prøvd å innstille sambo at det er to småtasser der, men nei, det øret har han ikke ville høre på.
Håper han kommer seg over sjokket etter hvert og blir like glad i guttene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på UL annenhver uke pga risikosvangerskap, og i dag var tiden inne for å få vite kjønnet.

Samboeren har hele tiden vært 110 % på at det gjemmer seg to små pikebarn i magen, og har derfor sagt at vi ikke har trengt å tenke på hverken guttenavn eller å se på gutteklær. :sukk:

Skuffelen var dermed stor da jordmor sa at de befinner seg gutter (eneggede) i magen min.

Sambo sa ingen ting fra jordmor kom med beskjeden og de to timene fra sykehuset og hjem. Jeg har så vondt av han. :sad:

Jeg har hele tiden hatt følelsen av at det blir to gutter siden all min googling av tegn har indikert på det ( :fnise:), og har derfor prøvd å innstille sambo at det er to småtasser der, men nei, det øret har han ikke ville høre på.

Håper han kommer seg over sjokket etter hvert og blir like glad i guttene. :)

Gratulerer så mye med to små gutter i magen. :hjerte::hjerte: Også eneggede da! spennende! :biggrin: Skal jeg være helt ærlig så synes jeg kansje samboeren din reagerer litt rart på at det ikke ble som han trodde? Er det en spesiell grunn som gjør at han ønsket seg jente mer? :vetikke: Jeg og mannen er oppe i skyene glade over at vår lille baby har det bra og vokser som han skal. Gutt eller jente har jo så utrolig lite betydning i den sammenheng...

Ganske sikker på at din kjære vil skifte mening så snart han får tenkt seg litt om og blitt vandt til tanken :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med to små gutter i magen. :hjerte::hjerte: Også eneggede da! spennende! :biggrin: Skal jeg være helt ærlig så synes jeg kansje samboeren din reagerer litt rart på at det ikke ble som han trodde? Er det en spesiell grunn som gjør at han ønsket seg jente mer? :vetikke: Jeg og mannen er oppe i skyene glade over at vår lille baby har det bra og vokser som han skal. Gutt eller jente har jo så utrolig lite betydning i den sammenheng...

Ganske sikker på at din kjære vil skifte mening så snart han får tenkt seg litt om og blitt vandt til tanken :klem:

Signerer denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på UL annenhver uke pga risikosvangerskap, og i dag var tiden inne for å få vite kjønnet.

Samboeren har hele tiden vært 110 % på at det gjemmer seg to små pikebarn i magen, og har derfor sagt at vi ikke har trengt å tenke på hverken guttenavn eller å se på gutteklær. :sukk:

Skuffelen var dermed stor da jordmor sa at de befinner seg gutter (eneggede) i magen min.

Sambo sa ingen ting fra jordmor kom med beskjeden og de to timene fra sykehuset og hjem. Jeg har så vondt av han. :sad:

Jeg har hele tiden hatt følelsen av at det blir to gutter siden all min googling av tegn har indikert på det ( :fnise:), og har derfor prøvd å innstille sambo at det er to småtasser der, men nei, det øret har han ikke ville høre på.

Håper han kommer seg over sjokket etter hvert og blir like glad i guttene. :)

Jeg tror (og håper!) at han bare trenger litt tid til å fordøye at det ikke blir det han har sett for seg. Han har sikkert fantasert om navn og to små søte jenter, og nå må han lage seg helt nye fantasier og drømmer.

Jeg er helt sikker på at han kommer til å elske de to små guttene deres fra første øyeblikk han ser dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med to gutter Naken-Panda :) Jeg holder med de andre på at det kanskje kom som et stor overraskelse når han var så sikker på jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere tenkt på vinterjakke? Her jeg bor blir det fort 20-35 minus på vinteren. Bestilte en fra ellos, men det så ut som om jeg hadde på meg et telt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for to gutter, panda! :strix:

Jeg skal kjøpe vinterjakke fra cellbes.no. Jeg er stor fra før og passer ikke inn i typiske HM-jakker, så kjøper heller en litt ekstra stor jakke på cellbes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...