Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjett hva jeg våknet til i dag!? En pose med originale på soverommet, en Laban gale gårdsdyr i gangen oppe, ville jungeldyr i trappa, ny pose med originale i gangen nede og en pose med ville jungeldyr i sofaen ... :hakeslepp::sikle::hoppendeglad:

:fnise:

Heldiiiig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så utrolig koselig å våkne opp til, da! :)

Endelig 20 uker i dag! Rart å tenke på at jeg er ca. halvveis nå. Herifra og videre blir magen drastisk større. Gleder meg. Bortsett fra slutten hvor magen er litt for stor og kroppen FULL av vann, så elsker jeg gravidmage! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere flinke til å trene og å ta vare på kroppen deres?

Ulempen med å være gravid er at en teller uker. Jeg trente sist i uke 12. Jeg er nå i uker 27. Det er 15 uker uten trening.... Får skikkelig dårlig samvittighet. Føler alle er så flinke til å trene under svangerskapet, og jeg bare dasser. Har vært heldig å ikke lagt på meg, men det er den der indre helsen og som plager meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere flinke til å trene og å ta vare på kroppen deres?

Ulempen med å være gravid er at en teller uker. Jeg trente sist i uke 12. Jeg er nå i uker 27. Det er 15 uker uten trening.... Får skikkelig dårlig samvittighet. Føler alle er så flinke til å trene under svangerskapet, og jeg bare dasser. Har vært heldig å ikke lagt på meg, men det er den der indre helsen og som plager meg.

Nei!

Jeg trener vanligvis mye, og var i veldig god form før jeg ble gravid. Siste joggetur hadde jeg vel da jeg var sånn seks-syv uker på vei. Er 20 uker nå. Var sånn forrige graviditet også. Jeg mister bare ALL motivasjon til trening, og da blir det et ork å presse seg. Helt dust, men sånn er det.

Så veien tilbake til god treningsform blir jo ganske mye lengre, men er vanskleig uten motivasjon. Nå har jeg uansett bekkenløsning, så får ikke jogget eller noe sånt uansett. Prøver å gå turer da, men det blir ikke hver dag, og ikke i et sånt tempo at jeg får direkte trening ut av det. :P

Jeg har lagt på meg 4 kg.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei!

Jeg trener vanligvis mye, og var i veldig god form før jeg ble gravid. Siste joggetur hadde jeg vel da jeg var sånn seks-syv uker på vei. Er 20 uker nå. Var sånn forrige graviditet også. Jeg mister bare ALL motivasjon til trening, og da blir det et ork å presse seg. Helt dust, men sånn er det.

Så veien tilbake til god treningsform blir jo ganske mye lengre, men er vanskleig uten motivasjon. Nå har jeg uansett bekkenløsning, så får ikke jogget eller noe sånt uansett. Prøver å gå turer da, men det blir ikke hver dag.

Jeg har lagt på meg 4 kg.

Bra det ikke bare er meg! Jeg liker å trene.. Egentlig.. Satser på at mange turer fikser formen når barnet kommer. Er håpløst å bruke måneder og år på å få fin kropp, for så å være slask i 6 måneder :P

Er to uker siden jeg veide meg, da var det opp 4,2 kilo. Så det er ikke utseende jeg er mest bekymret for. Det er elendig form, strevsom barseltid og ingen ryggmuskler til å holde den gigantiske magen som kommer etterhvert... Blæh.. MOTIVASJON!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg! Jeg liker å trene.. Egentlig.. Satser på at mange turer fikser formen når barnet kommer. Er håpløst å bruke måneder og år på å få fin kropp, for så å være slask i 6 måneder :P

Er to uker siden jeg veide meg, da var det opp 4,2 kilo. Så det er ikke utseende jeg er mest bekymret for. Det er elendig form, strevsom barseltid og ingen ryggmuskler til å holde den gigantiske magen som kommer etterhvert... Blæh.. MOTIVASJON!!!!

Ja, det er utrolig hvor fort kroppen forfaller når man ikke trener. MEN samtidig trener man seg fortere opp enn om man aldri var trent i utgangspunktet. :)

For min del er det mest utseende det går på. :P Hehe. Gikk greit med ryggen sist i alle fall. Kommer til å starte ganske tidlig med trilleturer denne gangen. Målet er å ha gått ned alle preggo-kiloene innen sommeren, og det burde gå greit, når jeg tenker på hvor greit det gikk sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig hvor fort kroppen forfaller når man ikke trener. MEN samtidig trener man seg fortere opp enn om man aldri var trent i utgangspunktet. :)

For min del er det mest utseende det går på. :P Hehe. Gikk greit med ryggen sist i alle fall. Kommer til å starte ganske tidlig med trilleturer denne gangen. Målet er å ha gått ned alle preggo-kiloene innen sommeren, og det burde gå greit, når jeg tenker på hvor greit det gikk sist. :)

Hehe kjenner at musklene er borte ja. Men om jeg får lov å si det selv, så syns jeg at jeg ser veldig bra ut :P Ser ikke at jeg er gravid bakfra eller forfra egentlig. Selv om magen er stor!

Jeg har gitt meg frem til april/mai, og så har jeg lov å gå på treningsstudio. Jeg vil ikke bli bitt av "yummimummy"-fenomenet jeg leser om. Håper jeg klarer å kose meg med turer og lille, uten å bli for opphengt!

Men, det er jo lov å være litt opphengt i utseende delen av det og! Er en stor omveltning for kroppen, og øynene! :) Krysser fingrene for at kroppen min er glad i meg etter fødsel og at mannen ikke bryr seg uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde liksom kommet meg litt ordentlig i gang med trening, men måtte slutte med det da jeg hadde operert hånda, så ble jeg jo gravid når jeg nesten kunne begynt med treninga igjen :P

(Poledancing + bebismage = altfor skummelt for lilleninja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har det gått mest i jogging, både intervall og langtur, spinning i perioder og styrketrening. :) Elsker følelsen av å ha kjørt kroppen så hardt at jeg nesten må sette meg ned en liten stund før jeg kan gjøre noe som helst. :P

Det savner jeg! Men kan jo ikke presse meg så hardt nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av et løp jeg var med på i høst har jeg omtrent ikke trent noe som helst siden... hmm.. april. Skal jeg trene foretrekker jeg å jogge, men dørstokkmila for å jogge noen runder rundt på den lille øya hvor jeg bor er både bratt og lang. Skal jeg jogge må det helst være i skog med fare for å løpe på en og annen elg.. og ingen av delene er det ikke noe særlig av her :jolie:

Jeg hadde liksom kommet meg litt ordentlig i gang med trening, men måtte slutte med det da jeg hadde operert hånda, så ble jeg jo gravid når jeg nesten kunne begynt med treninga igjen :P

(Poledancing + bebismage = altfor skummelt for lilleninja)

Poledancing, så spennende! Jeg har ikke kjernemusklatur til slik jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av et løp jeg var med på i høst har jeg omtrent ikke trent noe som helst siden... hmm.. april. Skal jeg trene foretrekker jeg å jogge, men dørstokkmila for å jogge noen runder rundt på den lille øya hvor jeg bor er både bratt og lang. Skal jeg jogge må det helst være i skog med fare for å løpe på en og annen elg.. og ingen av delene er det ikke noe særlig av her :jolie:

Poledancing, så spennende! Jeg har ikke kjernemusklatur til slik jeg :fnise:

Kjedelig å jogge på vei ja. Jeg jogger på traktorsti i skogen. Har ei super løype med både litt slakke, og en del oppoverbakker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Jeg føler meg faktisk ikke så sliten ennå, så jeg har trent jevnt og trøtt enn så lenge, med unntak av i sommer da jeg var veldig kvalm. To ganger i uka med PT, med ekstra fokus på kjernemuskulatur. Ellers trener vi det samme som før (knebøy, utfall, rygg osv). Ellers svømmer jeg, jogger ute på mykt underlag og løper intervaller på mølle. Blir ca 4-5 ganger per uke. I tillegg går jeg lange turer i helgene. Tenker at så lenge det ikke gjør vondt og jeg føler meg i fin form er alt greit :-) Skal holde på så lenge jeg orker, man vet aldri når formen ikke tillater det lenger. Er 20+2 og har lagt på meg 5 kg, forresten.

Endret av Sniff80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått trent siden juni. Formen har liksom ikke vært der enda. Begynner å komme meg utav sløvheten nå, har jo ikke turt å kjøre bil på et par mnd. Men nå begynner bekkenet/symfysen å tulle.

Men,jeg er treningsinstruktør for ei bassenggruppe en time i uka, og den treninga starter opp igjen nå etter høstferien, så har jeg jo ingen unnskyldning der. (bassenget i bygda stenger til mai og åpner etter høstferien).

Og så pleier jeg å være deltager i ei bassenggruppe i nabobygda, så får et par timer med trening i uka fremover da.

Men jeg har meldt meg ut av treningsstudioet, orker ikke løfte vekter og løpe på 3d-mølla om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke energien som setter en stopper for treningen, men rett og slett prioriteringer. Jeg jobber mye kveldsvakter og når jeg mot formodning har fri en kveld er jeg nødt til å prioritere veslefrøkna og skolearbeid. Men det skal sies at jeg for tiden ikke har dårlig samvittighet for at jeg ikke trener. Jeg føler jeg får mer enn nok av den daglige mosjonen ved at vi ikke har bil for tiden. Jeg bor 11 km fra jobben og kommer meg til og fra med sykkel. Samt at jeg og Vesla daglig går til og fra barnehagen. Så jeg vil ikke si at det står dårlig til med formen selv om jeg ikke holder på som jeg gjorde før jeg fikk barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting som er irriterende med å være gravid, er at jeg blir sååå tørst! Og speiselt på kvelden. Drakk nesten to (!) store glass med vann til kvelds, og likevel kunne jeg tenkt meg til å drikke masse nå før jeg legger meg, men det kan jeg jo ikke, for da må jeg opp x antall ganger for å gå på do. Så lenge jeg begrenser meg litt må jeg bare på do 1-2 ganger. :P Jeg springer på do hele svangerskapet. Var blant de første symptomene jeg hadde sist og denne gangen, og ingen av gangene har det gitt seg rundt uke 12 som det gjør hos mange. Så hos meg fortsetter det med 1-2 ganger fram til det blir flere ganger mot slutten når det er blitt mer press på blæra. :P

Er dere andre også ekstra tørste? Jeg drikker absolutt ikke for lite i løpet av en dag, så er ikke derfor jeg er så tørst om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyger også myyye på do, 2 til 3 ganger hver natt. Det verste er når jeg våker på mårrakvisten, da sliter jeg så med å sovne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poledancing, så spennende! Jeg har ikke kjernemusklatur til slik jeg :fnise:

Man trenger faktisk ikke så mye kjernemuskulatur for å begynne med poledance :opplyser: Jeg har egentlig heller ikke noe særlig kjernemuskulatur :fnise: Men det kommer seg ganske naturlig etterhvert som man holder på, gjennom de øvelsene man lærer, pluss at vi gjør noen styrkeøvelser etter hver time :nigo: Blir sterkere og sterkere da :nigo:

En ting som er irriterende med å være gravid, er at jeg blir sååå tørst! Og speiselt på kvelden. Drakk nesten to (!) store glass med vann til kvelds, og likevel kunne jeg tenkt meg til å drikke masse nå før jeg legger meg, men det kan jeg jo ikke, for da må jeg opp x antall ganger for å gå på do. Så lenge jeg begrenser meg litt må jeg bare på do 1-2 ganger. :P Jeg springer på do hele svangerskapet. Var blant de første symptomene jeg hadde sist og denne gangen, og ingen av gangene har det gitt seg rundt uke 12 som det gjør hos mange. Så hos meg fortsetter det med 1-2 ganger fram til det blir flere ganger mot slutten når det er blitt mer press på blæra. :P

Er dere andre også ekstra tørste? Jeg drikker absolutt ikke for lite i løpet av en dag, så er ikke derfor jeg er så tørst om kvelden.

Jeg er SÅÅ tørst :P Er veldig flink til å drikke vann/tørst til vanlig også, men enda mer nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, et hos svigers og da vi var på butikken kjøpte hun kokt skinke som jeg kunne spise. Da vi kom hjem til lunsj satte hun denne på bordet, og da jeg var ferdig å spise oppdaget jeg at hun hadde satt feil pakke på bordet! Så jeg hadde spist røkt skinke istedenfor kokt :( Ikke mye å gjøre med nå, så får bare håpe det ikke var noen basselusker i skinken! Vet sannsynligheten er liten, men klarer ikke å slutte og tenke på det. Vet mange spiser det de vil når de er gravid, men jeg lever etter føre var-prinsippet så lenge jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...