Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Så herlig, finnes ikke noe bedre :rodmer:

I dag har vi vært på kontroll, og alt sto bra til med lillegull :) Alle mål stemte i forhold til hvor langt jeg er på vei, og morkaka som lå langt nede på OUL, hadde flyttet seg langt opp fra åpningen :)

Fikk se h*n i skikkelig profil, og det var så moro og se for h*n lå og smattet skikkelig :hjerte:

Har dere ikke fått vite kjønn enda? Då fint av morkaka hat flyttet seg, jeg fikk samme beskjed på oul, men skal ikke på ny ultralyd før i begynnelsen av desember.. Håper jeg også får like gode nyheter som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig fikk mannen kjent krabaten i magen! I går kveld planta han et par solide spark rett i håndflata på han! :hjerte: Måtte vente helt til 25+1, men det var verdt det!

Åååååh, så braaa :nigo::danse:

Har fått henvisning til behandling hos fysioterapeut. Noen som veit hva de gjør/om det hjelper?

Skal jobbe 10%, halv dag i uka, bare for å komme meg ut litt, legen syns det car viktig. Litt enig i det da.

Ellers så har gubben og jeg vært sammen i 13 år idag, så da har jeg lagd cupcakes, og spør gubben om han har peiling på hvorfor. "Har jeg glømt sånn morsdag nå eller?" :fnise:

Så går det 5 minutter, "jammen, vi har da hatt bryllupsdag...!"

Når jeg var hos fysioterapeut i forrige uke så tok han noen "tester" for å bekrefte at det var bekkenløsning først, og så knakk han opp litt i bekkenet og nedre del av ryggen :) Han sa det var vanlig å få låsninger sammen med bekkenløsningen :) Jeg ble bedre ettermiddagen samme dag, men verre dagen etter og halve dagen etter det igjen :P Så ble jeg bedre enn jeg hadde vært igjen :) Så det hjalp meg :) Neste gang vet jeg ikke om vi skal gjøre det samme, eller om vi skal begynne med øvelser :)

Hihi, menn :fnise: Gratulerer med 13 år i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel kanskje ikke skrevet det her, men jeg skal på 3D-ul 8/11 på Oslo City :)

Er det noen som har erfaring med det? :nigo: Har jo sett video på nett av hvordan det ser ut, men, blir jo noe annet når det er sitt eget knøtt man får se :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med 3d,men det ser veldig spennende ut :)

Jeg ler av meg selv som andregangs, har kjøpt en ting og tre små plagg, det er alt. Med storesøster var omtrent alt på stell like langt ut i svangerskapet :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 3D med O, og det var veldig stas. :) Skulle gjerne gjort det denne gangen og, men de er jo lagt ned, så..

Har heller ikke kjøpt så mye hittil. Har kjøpt en body. Sist gang begynte jeg vel på denne tiden her å kjøpe inn en del og bestille vogn og slikt. Blir nok ikke å kjøpe så mye før jul. Tenkte å kjøpe det vi trenger på januarsalget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med 3d,men det ser veldig spennende ut :)

Jeg ler av meg selv som andregangs, har kjøpt en ting og tre små plagg, det er alt. Med storesøster var omtrent alt på stell like langt ut i svangerskapet :ler:

Omtrent som meg da, har kjøpt tre plagg jeg og!

Og så har jeg kjøpt ei hengevugge av ei venninne og en vippestol. Den vi hadde er gulpa ut...Har alt jeg trenger fra før, og nå blir det jo samme kjønnet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på 3D med O, og det var veldig stas. :) Skulle gjerne gjort det denne gangen og, men de er jo lagt ned, så..

Har heller ikke kjøpt så mye hittil. Har kjøpt en body. Sist gang begynte jeg vel på denne tiden her å kjøpe inn en del og bestille vogn og slikt. Blir nok ikke å kjøpe så mye før jul. Tenkte å kjøpe det vi trenger på januarsalget. :)

Enda en god grunn til å dra til Trondheim☺ Da kan du jo ta 3d-ul der!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke fått vite kjønn enda? Då fint av morkaka hat flyttet seg, jeg fikk samme beskjed på oul, men skal ikke på ny ultralyd før i begynnelsen av desember.. Håper jeg også får like gode nyheter som deg :)

Nei, vi vil ikke vite kjønn :)

Krysser fingrene for at morkaka di også har flyttet seg, de gjør som regel det :) Hadde den langt nede i første svangerskap også, og da også flyttet den seg godt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig. Jeg har heller ikke vært kvalm eller dårlig, så føler meg foreløpig heldig. Håper resten av tiden foreløper like greit, sånn fysisk sett. Hvor langt er du på vei? Vet du om det er en gutt eller jente du får?

Til nå, 28+6, har jeg vel lagt på meg 4 kilo. Tror jeg, har ikke veid med siden uke 26, så jeg hev på et kilo :vetikke: Så ser for meg at jeg plutselig skal rase på meg disse 10-12 "obligatoriske" kiloene på en veldig kort tid. Aner ikke hvorfor jeg ikke har lagt på meg. Jeg både spiser som før (pluss litt ekstra), og er like lite aktiv som før. Magen er stor, så det er ikke noe i veien med gutten heller. Jaja, jeg henger meg ikke opp i det før legen blir irritert/bekymret.

Idag er jeg 25+0 ! =)

Jeg har nok unnet meg litt ekstra godt.. Men jeg tror det skal gå greit å få av kiloene etter fødselen uansett =)

Heldigvis ser det ut som kiloene bare ligger på magen :P Bruker samme tights og strechy bukser som før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann! Det er så plagsomt :kjefte: Jeg bruker Galieve, den smaker godt (man må like pepperminte) denne gangen. Sist brukte jeg flytende Gaviscon, forferdelig.

Kjenner masse liv og røre i magen. Syns aktivitetsnivået er høyere enn hos storesøster (når hun lå i magen vel og merke, hun er aktiv nok nå ;) )

Ellers, jenter? Snart helg, planer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann er noe herk, fikk det mot slutten av forrige svangerskap. Det kom gjerne i forbindelse med at jeg spiste popcorn så det holder jeg meg langt unna denne gangen.

Skal bruke helga på jobben pluss jobbe med studier jeg. Dere som kan får slappe av for meg. tror ikke jeg får slappet skikkelig av før på juleaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25% på TINY for tiden :) Nå skal jeg slå til på vognpose. Hva anbefales? Voksi Classic har jeg lest skal være bra. Noen erfaringer fra dere mødre? Trenger ikke en som holder-20 grader, men en som tåler vestlandets vinter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg oppdaget nå at tightsen har sklidd opp på midten av magen og liksom laget ett søkk i huden :( kan dette ha vært skadelig eller ubehagelig for den lille? Har mest sannsynlig morkaka foran der også, så tenker at det også ikke var så bra? Hehe alt man skal bekymre seg for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25% på TINY for tiden :) Nå skal jeg slå til på vognpose. Hva anbefales? Voksi Classic har jeg lest skal være bra. Noen erfaringer fra dere mødre? Trenger ikke en som holder-20 grader, men en som tåler vestlandets vinter! :)

Kan absolutt anbefale voksi classic :) Mange sverger til urban, men jeg syns den er så mye mer åpen rundt hodet enn classicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff jeg oppdaget nå at tightsen har sklidd opp på midten av magen og liksom laget ett søkk i huden :( kan dette ha vært skadelig eller ubehagelig for den lille? Har mest sannsynlig morkaka foran der også, så tenker at det også ikke var så bra? Hehe alt man skal bekymre seg for..

Det skal nok mer til for at det skal bli ubehagelig for lille :) Bare tenk på hvor hardt jordmora/legen tar på magen når de sjekker hvordan babyen ligger, i tillegg er det jo mange som sover på magen helt fram til fødsel. Det blir ubehagelig for deg lenge før det blir det for babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nok mer til for at det skal bli ubehagelig for lille :) Bare tenk på hvor hardt jordmora/legen tar på magen når de sjekker hvordan babyen ligger, i tillegg er det jo mange som sover på magen helt fram til fødsel. Det blir ubehagelig for deg lenge før det blir det for babyen :)

Takk for svar, var nok det jeg tenkte selv og, men godt å få det bekreftet fra flere hold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover på magen jeg :P Baby får tåle at det blir litt trangt når mor skal sove. Hehe ;)

Det går nok helt fint det med thightsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke sove på magen og det savner jeg. Jeg er en magesover :ler:

Du trenger ikke bekymre deg for tightsen, de ligger godt beskyttet inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...