Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Vi kom på ett guttenavn (og flere jentenavn) før vi visste kjønn. Det blir gutt hos oss, så da satt vi bare med ett guttenavn da.. Prøver å få samboer til å tenke på flere navn, men vi er ganske stuck på det navnet :P Kanskje slik det skal være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navn er fremdeles et litt "ikke" samtaleemne her i heimen. Tror kanskje det er jeg som holder veldig tilbake der. Er nok fordi jeg er blitt pittelitt kresen. Vesla er jo kalt opp etter sin oldemor og har et veldig solid norskt navn med lange tradisjoner. Jeg føler liksom at søster/bror bør ha et navn som svarer til dette... men det er søren meg ikke lett. Jeg vil vel finne enda et navn jeg er like tilfreds med og som jeg kan se vokse med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter veldig med å finne navn. Det er jammen ikke lett... Jeg diskuterer mest med mamma, snakker ikke om konkrete navn med venner.

Har dere andre kjøpt stelleveske? Jeg har lyst på en fin stelleveske denne gangen :) . Forrige gang kjøpte jeg av den billigste, men har litt bedre råd nå, så vil unne meg en fin veske :). Vet bare ikke hvilken enda. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte navnet til gutten sju sekunder etter vi gikk ut fra OUL :) Var vel egentlig bestemt lenge før jeg møtte mrdior, og lenge før jeg ble gravid, at om jeg noen gang fikk en gutt, så skulle han hete dette. Bestefaren til mrdior het også dette, så da ble det oppkalling også. Vi har ikke fortalt noen i familien om navnet, heller ikke venner som vi omgås mye med. Har delt det med KG-veninnene mine da, det syns jeg var på sin plass :nigo:

Vi kjøte denne stelleveska fra eBay. Mannen ville ikke bruke noe særlig penger på det, og det er helt greit for min del. Betalte vel 100 kroner inkludert frakt, og den virker solid og det er fin størrelse på den. (ikke siter bildet, kan hende det slettes etterhvert ;) )

149356_10154803732395311_658087893510313

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en skoleveske i vår, som jeg innser kan bli ypperlig som stelleveske. Den var såpass dyr, og siden jeg er minimalt på skolen for tiden, må den brukes til noe. Får plass til det jeg trenger til en god tur, og henger veldig bra på knaggene vi skal kjøpe til vognen. Kan nok henges slik missdior har gjort. Og den er rosa, i et lite trass mot at jeg skal bo med to gutter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også kjøpe stelleveske denne gangen også, men er ikke gira på å bruke mer enn 600 kr på det. :P Så jeg er usikker enda. Tenkte å kikke litt på Ebay, også skal jeg se hva de har på babybutikken her jeg bor. :)

Har funnet et alternativ på Lekmer.no da, skal se om jeg finner linken..

Edit: Likte den ikke lenger :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestemte navnet til gutten sju sekunder etter vi gikk ut fra OUL :) Var vel egentlig bestemt lenge før jeg møtte mrdior, og lenge før jeg ble gravid, at om jeg noen gang fikk en gutt, så skulle han hete dette. Bestefaren til mrdior het også dette, så da ble det oppkalling også. Vi har ikke fortalt noen i familien om navnet, heller ikke venner som vi omgås mye med. Har delt det med KG-veninnene mine da, det syns jeg var på sin plass :nigo:

Vi kjøte denne stelleveska fra eBay. Mannen ville ikke bruke noe særlig penger på det, og det er helt greit for min del. Betalte vel 100 kroner inkludert frakt, og den virker solid og det er fin størrelse på den. (ikke siter bildet, kan hende det slettes etterhvert ;) )

149356_10154803732395311_658087893510313

Jeg har kjøpt den samme!! xD Den var bra altså? Syns den var søt og barnslig, og det var bedre enn feminin syns mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen i magen har funnet en ny favoritt-aktivitet. Sparkemammaen sin i blæra

Som om jeg ikke fløy ofte nok på do fra før av liksom :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, min sparker også i blære av og til, men heldigvis mest et annet sted. Det er veldig ubehagelig med blærespark. :P Har derimot allerede begynt å få et og annet spark i ribbeina, så blir vel bare mer og mer av det framover. ;)

Er en artig tid i graviditeten dette. Er helt utrolig hvor aktiv babyen kan være til tider. I går buldret hele magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den samme!! xD Den var bra altså? Syns den var søt og barnslig, og det var bedre enn feminin syns mannen ;)

Veldig kjekk! Stor og fin, lukta ikke kina,og det var en del lommer og rom inni der. Stellematta som fulgte med var en vits, så den kasta jeg :ler: Men tenkte å legge et håndkle nedi der som vi kan ha "fast" med oss. Samme syns min mann, han nekta å ha noe annet enn den typen bag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, min sparker også i blære av og til, men heldigvis mest et annet sted. Det er veldig ubehagelig med blærespark. :P Har derimot allerede begynt å få et og annet spark i ribbeina, så blir vel bare mer og mer av det framover. ;)

Er en artig tid i graviditeten dette. Er helt utrolig hvor aktiv babyen kan være til tider. I går buldret hele magen. :)

Min har sluttet med blærespark, men ribbein er nå et yndet mål. Nå har han begynt å rulle rundt i magen, det presser og skubber. I går kveld lå vi en time å bare så på magen. Det skjer så mye rart :P

Helt sykt å tenke på at baby egentlig er "ferdig" laget, og dersom noe skulle ha startet nå ville han ha klart seg. 8 uker til baby virker sykt lenge til, mens 5 uker til eksamen er altfor snart.. Tidsperspektiv altså.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har sluttet med blærespark, men ribbein er nå et yndet mål. Nå har han begynt å rulle rundt i magen, det presser og skubber. I går kveld lå vi en time å bare så på magen. Det skjer så mye rart :P

Helt sykt å tenke på at baby egentlig er "ferdig" laget, og dersom noe skulle ha startet nå ville han ha klart seg. 8 uker til baby virker sykt lenge til, mens 5 uker til eksamen er altfor snart.. Tidsperspektiv altså.. :P

Gruer meg til de harde ribbeinssparkene. De er vonde. :P Bortsett fra det er det kjempekoselig med liv og røre i magen synes jeg. :)

Ja, det er både rart og godt å tenke på. Betryggende. :) Jeg er 25 uker i morgen og gleder meg over at baby nå har greie sjanser for å overleve, og for at hver dag som går blir oddsen enda bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til de harde ribbeinssparkene. De er vonde. :P Bortsett fra det er det kjempekoselig med liv og røre i magen synes jeg. :)

Ja, det er både rart og godt å tenke på. Betryggende. :) Jeg er 25 uker i morgen og gleder meg over at baby nå har greie sjanser for å overleve, og for at hver dag som går blir oddsen enda bedre. :)

En uke til nå, så slipper dere å dra til Tromsø om han bestemmer seg for å komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke til nå, så slipper dere å dra til Tromsø om han bestemmer seg for å komme ;)

Også en ting å tenke på ja! :) Men han har med å bli inni der til minst 38 uker altså!! Helst 40+0 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til de harde ribbeinssparkene. De er vonde. :P Bortsett fra det er det kjempekoselig med liv og røre i magen synes jeg. :)

Ja, det er både rart og godt å tenke på. Betryggende. :) Jeg er 25 uker i morgen og gleder meg over at baby nå har greie sjanser for å overleve, og for at hver dag som går blir oddsen enda bedre. :)

Hehe, ja har hørt de skal gjøre vondt. Min er forsåvidt grei for tiden. Det gjør ikke vondt, det er bare ekkelt/ukomfortabelt :P

Håper han ikke vil ut enda! Jeg vil jo at han skal holde ut til 2015! Det er målet. Etter nyttår skal jeg jobbe for å få han ut kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøte denne stelleveska fra eBay. Mannen ville ikke bruke noe særlig penger på det, og det er helt greit for min del. Betalte vel 100 kroner inkludert frakt, og den virker solid og det er fin størrelse på den. (ikke siter bildet, kan hende det slettes etterhvert ;) )

Den var fin! Jeg satt på ebay i går og fant en fin stelleveske som kom på 178kr inkl. frakt. Får den allerede neste uke! Veldig greit å kunne spare litt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den var fin! Jeg satt på ebay i går og fant en fin stelleveske som kom på 178kr inkl. frakt. Får den allerede neste uke! Veldig greit å kunne spare litt penger.

Har du link? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger deres baby i magen?

Det er sikkert fordi jeg mangler venstre hjørne av livmor, men baby ligger iallefall opp med ribbebena mine på høyre side, og helt ned i siden på magen på venstre side. Så han ligger skjevt inni der, og er aldri oppe i venstre hjørne eller nede i høyre hjørne, hvis dere sjønner :P

Red: Men magen min ser ikke skjev ut utenom når jeg ligger på rygg og har kynnere :P

Ser dere for dere hvordan barnet kommer til å se ut? Hårfarge, øyefarge, trekk fra deg eller barnefar? =)

Endret av hundemamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger deres baby i magen?

Det er sikkert fordi jeg mangler venstre hjørne av livmor, men baby ligger iallefall opp med ribbebena mine på høyre side, og helt ned i siden på magen på venstre side. Så han ligger skjevt inni der, og er aldri oppe i venstre hjørne eller nede i høyre hjørne, hvis dere sjønner :P

Red: Men magen min ser ikke skjev ut utenom når jeg ligger på rygg og har kynnere :P

Ser dere for dere hvordan barnet kommer til å se ut? Hårfarge, øyefarge, trekk fra deg eller barnefar? =)

Her har knert fortsatt såpass mye plass så jeg vet ikke helt hvordan h*n ligger i magen, men husker fra slutten av forrige svangerskap at vesla fra ca uke 28 konsekvent lå med hodet ned og med ryggen mot min høyre side og sparket i ribbeina på venstre :au:

Her er både far og jeg mørk blonde, jeg med litt rødskjær.. det hadde lite å si for frøknas hårfarge som har blitt helt blond med mine grå/grønne øyne :) Så det er vanskelig å si gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...