Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Hvordan ligger deres baby i magen?

Det er sikkert fordi jeg mangler venstre hjørne av livmor, men baby ligger iallefall opp med ribbebena mine på høyre side, og helt ned i siden på magen på venstre side. Så han ligger skjevt inni der, og er aldri oppe i venstre hjørne eller nede i høyre hjørne, hvis dere sjønner :P

Red: Men magen min ser ikke skjev ut utenom når jeg ligger på rygg og har kynnere :P

Ser dere for dere hvordan barnet kommer til å se ut? Hårfarge, øyefarge, trekk fra deg eller barnefar? =)

Jeg er 25 uker, så baby snur jo enda mye på seg, men de fleste spark og bevegelser får jeg på venstre side, fra navlen min og opp, så tror kanskje baby ligger med ryggen til høyre side, også veksler han mellom å ligge i hodeleie og seteleie. :) Nå begynner det å bli mindre plass inni der, så jeg kan like gjerne kjenne spark og bevegelser nede ved blæren og nesten helt opp til ribbeina + siden av magen akkurat samtidig. Så når baby strekker seg fort ut så treffer han over alt. :)

Babyene er tidlig ute med å finne fovorittstillinger, så at du merker et fast mønser i hvordan baby ligger er ikke så uvanlig. :)

Hehe, jeg ser for meg en eksakt kopi av storebroren jeg. Klarer liksom ikke se for meg at denne babyen kommer til å ha sine egne særtrekk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke peiling på hvor min ligger, annet enn at den liker seg godt langt ned i magen for tida :P
Her sparkes og dultes det i alle bauger og kanter for tida :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger nok med hodet oppover, og ryggen mot venstre, for jeg kjenner masse spark nede til høyre i magen, langt fram på en måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa sist uke at han ligger med hodet godt plassert nedover. 90 % av tiden ligger han med kroppen på høyre side. Så jeg har en ganske underlig fasong på magen. Hvertfall de gangene han rullerer og ligger med rumpen (?) rett opp. Bena er over alt, avogtil tror jeg at jeg har en slange inni magen, for bevegelsene har ingen logikk. Festlig type.

Jeg og kjæresten er ganske like utseendemessig, så vi er ganske sikre på hvordan han kommer til å se ut. Det blir en blond, lys blåøyd krabat. Begge er lange og slanke, så sannsynligvis blir han det og etterhvert. Vi tenker mer på hvordan han blir. Hvilken type, for vi er svært forskjellige, spesielt som barn hadde vi totalt ulik personlighet og oppførsel. Vi håper begge han tar etter faren sin der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jm kjente på leiet i dag og mener at babyen ligger med ryggen mot min venstre side og hodet ned. Det stemmer i allefall med hvor jeg kjenner bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger baby med hodet ned og med ryggen på høyre side, har hvertfall ligget sånn på de to siste kontrollene :) Alle mine tre har lagt seg med hodet ned fra jm og lege har begynt å registrere leie, men nå har jo sistemann enda 10 uker på seg til å snu seg igjen :P (Noe h*n selvfølgelig ikke får lov til!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her lå førstemann med hode ned i alle fall fra uke 29. :) Mulig han snudde seg før, men det var i alle fall første gangen jordmor sjekket leie, så. :) Håper denne babyen også snur seg tidlig, for jeg har lite lyst til å gå rundt og bekymre meg for setefødsel. :P Blir det setefødsel så blir det det, men er jo hyggelig å unngå. :) Tar heller en til stjernekikker da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på min første time hos fysio idag...sukk...jeg kjenner dama godt (hun er sjefen for frisklivssentralen, hvor jeg er instruktør.) Men hun er altså snart pensjonist, og litt vimsete. Har ikke hatt noen med bekkenplager på lenge.

Fikk noen øvelser jeg skal gjøre, men ikke noe behandling.

Er det vanlig? Har jo fått henvisning fra lege.

Noen av dere andre som har fått en slik henvisning fra lege? Hva gjør dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om rabatt på vognposer og bilstolposer på babyshop nå i helga. (På nett) her er jeg nå 28 uker på vei og har fått 30% sykemelding. Ganske hektisk med en 2 åring hjemme. Vi skal på 3D ultralyd på mandag. Aldri vært på det, så blir spennende 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk foresten babyshower forrige helg :laugh:

Hadde jo håpt på det (elsker slike overaskelser), men ble helt sjokkert når jeg kom hjem og fant hele venninnegjengen i min egen stue !

Samboeren min var også med :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk foresten babyshower forrige helg :laugh:

Hadde jo håpt på det (elsker slike overaskelser), men ble helt sjokkert når jeg kom hjem og fant hele venninnegjengen i min egen stue !

Samboeren min var også med :fnise:

så koselig! :strix:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini liker tydeligvis mandariner :D Spiste en etter frokost, og da ble det full fest der inne! Litt senere fikk jeg et par båter av jentungen, og da kom det noen kraftige spark igjen. Spørs om h*n blir like glad i mandariner som mora ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte bare noen få for å smake om de var gode, siden det er så tidlig i sesongen, og gjett om jeg angrer nå på at jeg ikke kjøpte flere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt panikk i dag da jeg innså at det er 1 måned til jeg har eksamen! Jeg har ikke lest nok og de 4 ukene går ALTFOR fort. Fikk enda mer panikk da jeg innså at det er 7 uker til termin :fnise: For i mitt hodet er jo det kjempelenge til... Tidsperspektiv altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere av dere som har fått råmelk i puppene? Ikke så ille at jeg må begynne med innlegg enda, heldigvis :fnise:

Jepp :) Littegrann. Er litt nasty!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått "prøvemelk" (kom frem til navnet på nett) som er gjennomsiktig og flytende :P
Må løfte opp genseren når jeg snyter meg nå :P Og så tørke vekk med dopapir :P Bare fordi jeg nekter å gå med bh hjemme xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...