Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekspert i Knarvik

Og vet at jeg ikke er eneste som styrer unna den butikken

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Ekspert i Knarvik

Og vet at jeg ikke er eneste som styrer unna den butikken

Du må jo skrive hvorfor! :) Det er det som er underholdningen med denne tråden.

Anonymkode: 08d4f...8c5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo skrive hvorfor! :) Det er det som er underholdningen med denne tråden.

Anonymkode: 08d4f...8c5

La oss bare si at de ikke kan kundeservice, ta tlf osv. Kan desverre ikke skrive hvorfor da det vil identifisere meg :-( Men de har nok av missfornøyde kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optik på Jekta i Tromsø. Jeg leverte inn klokken min for å skifte batteri, og da jeg fikk den tilbake var det en stor sprekk i glasset. Da jeg påpekte dette til dem frasa de seg et hvert ansvar. :sinna: 

Det er noen år siden nå, men jeg ble så forbanna at jeg til denne dag ikke har satt mine bein der igjen.

Anonymkode: 94805...c95

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sofiapia skrev:

Var på en hurtigmatkjede å skulle kjøpe meg et smørbrød, gutten som jobbet der snakket med en veldig rar dialekt og snakket veldig fort. Jeg er tenåring men har litt dårlig hørsel og har i tilegg litt sosial angst. så han spurte meg om ting angående smørbrødet veldig fort og jeg klarte rett å slett ikke høre va han sa. jeg så bort på venninen min å hun gjentatte spørsmålet og da svarte jeg. Han ble veldig frekk å spurte om jeg ikke klarte å snakke selv å om jeg ikke greide å bestemme selv. Jeg var nesten på gråten da dette er en ganske vansklig situasjon for meg som er veldig redd for sosiale situasjoner som dette. Neste gang jeg skulle dra dit var jeg kjempe oppmerksom å lyttet kjempegodt, var veldig redd for at han skulle si noe frekt til meg igjen og være uhyggelig. han spurte meg om jeg ville ha mais da svarte jeg ja, å han hermet etter måten jeg sa ja på med en veldig lys tone. kjente jeg bare ville gå uten å få smørbrødet mitt.

Jeg hadde gått fra det ferdige smørbrødet og ringt/sendt mail til sjefen hans da jeg var kommet hjem

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette en del år siden, men jeg hadde handlet ett par fine skinnsko på Bianco i Asker (Trekanten senter). Etter å ha brukt dem i ca. 1 uke, begynte sålene å falle av (!).

Da jeg dro til butikken for å klage fikk jeg nesten kjeft av daværende butikksjef. Hun sa til meg; Du må jo skjønne at du ikke kan bruke disse skoene der det er fuktig og i vann/ved regn. 

Det butikksjefen ikke viste var at jeg kun hadde brukt dem i syden i over 30 grader. Så jeg svarte jo; Da er det litt pussig at dette skjedde i syden i sol og 30 grader. 

Butikksjefen ble sur og tok inn skoene, men de var på reparasjon 3 (!) ganger, og da var jeg lei. Det var like før jeg tok det videre, fordi de ville ikke gå med på å heve kjøpet og skyldte bare på min bruk. Siden har jeg aldri besøkt Bianco.

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krizoo dyrebutikk i Tønsberg. Var innom der og hørte daglig leder slenge dritt om en ansatt til en ansatt. Var flere kunder i butikken til og med, men tror ikke de fikk med seg at vi hørte alt. Sykt kleint. 

Anonymkode: 94bde...475

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAC Oslo city. Vært innom der noen ganger og det er like ille hver gang, man får jo ikke hjelp! Men her om dagen var virkelig begeret fullt, jeg skal aldri innom den butikken igjen. 

Jeg skulle bare kjapt innom å kjøpe et produkt jeg bruker, men fant det ikke. Stilte meg ved kassen i håp om å få hjelp til å finne det. Flere ansatte går rett forbi meg uten å en gang se på meg. Så kommer en annen kunde og huker tak i en ansatt, men de hadde ikke produktet hun var ute etter. Men de fortsetter å prate om andre ting. Jeg så på dem sånn "hallo jeg trenger hjelp"-blikk. Så etter lang tid sier kunden: det er visst flere i kø, vi snakkes en annen dag. Da svarte ansatt: Neinei, det går fint! Og de fortsatte å prate. 

Altså. Da gikk jeg. 

Anonymkode: 0e4f0...1f7

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MAC Oslo city. Vært innom der noen ganger og det er like ille hver gang, man får jo ikke hjelp! Men her om dagen var virkelig begeret fullt, jeg skal aldri innom den butikken igjen. 

Jeg skulle bare kjapt innom å kjøpe et produkt jeg bruker, men fant det ikke. Stilte meg ved kassen i håp om å få hjelp til å finne det. Flere ansatte går rett forbi meg uten å en gang se på meg. Så kommer en annen kunde og huker tak i en ansatt, men de hadde ikke produktet hun var ute etter. Men de fortsetter å prate om andre ting. Jeg så på dem sånn "hallo jeg trenger hjelp"-blikk. Så etter lang tid sier kunden: det er visst flere i kø, vi snakkes en annen dag. Da svarte ansatt: Neinei, det går fint! Og de fortsatte å prate. 

Altså. Da gikk jeg. 

Anonymkode: 0e4f0...1f7

Haha, den tok kaka. "Neinei, det går fint". Hadde sterkt vurdert å lage en scene på dette tidspunktet 😂😂😂

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappahl på cc gjøvik. Noen av de damene som jobber der er skikkelig sure! Husker jeg spurte om ett eller annet når jeg stod ved kassa for å betale, ala "har dere ikke det merket lengre?", og da fikk jeg bare NEI, det har vi ikke til svar. Ikke noe forslag til noe annet som kunne ligne på det jeg var ute etter eller noe som helst.... Jeg jobber i en Kappahlbutikk selv og nevnte for henne at det hadde vi i den Kappahlbutikken jeg jobbet i. Og da ble hun plutselig smørblid og smiskete. Altså, jeg har aldri sett dama smile i hele mitt liv! Da begynner man  å lure litt på hvordan de behandler kundene sine ellers. .

Og jeg må bare si, handelstanden er i trøbbel for tiden. Folk bestiller det de skal ha på nettet i stedet for å handle i fysiske butikker. Hos oss innebærer det at vi ALLTID må være blide og imøtekommende, for ikke å snakke om hjelpsomme. Og er vi ikke det, for vi så mye som en eneste klage fra en kunde blir det gjennomgått og slått ned på. Kunden har alltid rett, og kunden får være så sur de bare vil. Men vi ansatte skal alltid smile og være vennlige i tonen. Så jeg skjønner ikke helt hvordan ledelsen på Kappahl cc gjøvik tenker, eller i det hele tatt overlever med det klientellet der. 

Anonymkode: 6483f...dbf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en sportsbutikk forleden dag for å få tak i et par gåstaver. Jeg er litt overvektig og kanskje ikke typen man tilbringer mest tid og penger på en sportsbutikk, men et sted må man jo begynne. Da ekspeditøren (typisk helsefreak med spraglete joggedress) var ferdig med kunden foran meg og det ble min tur så han på kroppen min før han så på ansiktet mitt og sa, med sur geip og tone, og hevet bryn: "ja... Hva vil du?" som om jeg ikke var god nok til å få handle der. Det blikket! Men da jeg sa hva jeg var ute etter var det ikke måte på hvor sjarmerende han plutselig ble. Jeg lot som om jeg ikke merket det og fikk tak i det jeg skulle ha. Jeg fikk en god pris, men det frister ikke å dra tilbake dit.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2017 den 12.51, Mamma31 skrev:

Nå er dette en del år siden, men jeg hadde handlet ett par fine skinnsko på Bianco i Asker (Trekanten senter). Etter å ha brukt dem i ca. 1 uke, begynte sålene å falle av (!).

Da jeg dro til butikken for å klage fikk jeg nesten kjeft av daværende butikksjef. Hun sa til meg; Du må jo skjønne at du ikke kan bruke disse skoene der det er fuktig og i vann/ved regn. 

Det butikksjefen ikke viste var at jeg kun hadde brukt dem i syden i over 30 grader. Så jeg svarte jo; Da er det litt pussig at dette skjedde i syden i sol og 30 grader. 

Butikksjefen ble sur og tok inn skoene, men de var på reparasjon 3 (!) ganger, og da var jeg lei. Det var like før jeg tok det videre, fordi de ville ikke gå med på å heve kjøpet og skyldte bare på min bruk. Siden har jeg aldri besøkt Bianco.

 

Dessverre veldig typisk Bianco. En av mange grunner til at jeg sa opp, og har aldri sett meg tilbake.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.2.2017 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Gevir på Grünerløkka. Der har jeg vært fire ganger, tre av dem kjpe. Forskjellig frisør hver gang (i seg selv ikke noe problem for meg). Første besøk var jeg veldig fornøyd med, behagelig frisør med sosiale antenner som skjønte om man ville snakke eller sitte stille og lese. Andre gang var jeg hos en dame som virkelig snakket hull i hodet på meg, til tross for at jeg høflig prøvde å si at jeg måtte lese disse sidene her og viftet med dem, før et møte senere på dagen. Tredje gang var jeg hos en lærling. Problemet var ikke lærlingen, men hennes veileder (eller hva jeg skal kalle det). Midt under klippen kom hun bort og begynte helt uten forvarsel å ta meg i håret. Jada, jeg er hos en frisør og forstår at jeg må bli tatt i håret, men forventer at det blir gitt beskjed før andre skal piller på meg. Denne damen snakket rett over hodet på meg, bokstavelig talt, og forklarte lærlingen at "sånt tynt hår som dette kan ikke klippes på denne måten" osv. Tonen hennes til lærlingen var også ubehagelig, den var nedlatende og syrlig. Siste gang jeg var der fikk jeg regelrett kjeft av frisøren som klippet meg fordi håret mitt visstnok hadde solskader og jeg måtte klippe meg oftere. Frisøren avsluttet med å foreslå at hun kunne bli min faste frisør sånn at jeg "kunne få orden på håret mitt". Håret mitt er forøvrig helt vanlig, blondt, og typisk nordisk.

Sånn. Det var godt å få ut. :) Slikt jeg tolker det er det kjendiskundene som er viktig for Gevir, ikke alle oss vanlige.

Anonymkode: eb26b...f15

Jeg klipte og farget håret der for noen år siden, hadde samme opplevelse med en sur og belærende frisør. Dyreste frisørtimen jeg noensinne har hatt, og håret ble sååååå fælt. Fargen som skulle bli sjokoladebrun ble nesten svart, og da jeg gikk tilbake dagen etter foreslo de å bleke det for å få det lysere, men det måtte jeg isåfall betale selv. Jeg skjønner at hår noen ganger trekker til seg mer farge enn man tror, men det går vel an å være "bittelitt" serviceinnstilt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofiapia
blabla- skrev (På 13.3.2017 den 20.00):

Vet du hva? Jeg hadde kontaktet denne kjeden hvis jeg var deg. Send en mail. Fortell de det du skriver her. For de er trolig ikke klar over hvordan denne *@#$&% av en *@#$&% behandler kundene sine når sjefen ikke er til stede, og det burde de få vite. De er ikke tjent med å ha sånne trasige *@#$&% i arbeid hos seg. Og hadde jeg overhørt denne samtalen hadde jeg blitt rasende.

Veldig trist å lese det du opplevde, du skal ikke finne deg i sånt. Sender deg en god klem<3

takk ❤️ ❤️

Honey Dew skrev (På 14.3.2017 den 10.53):

Jeg hadde gått fra det ferdige smørbrødet og ringt/sendt mail til sjefen hans da jeg var kommet hjem

Kunne ønske jeg hadde hatt den type selvtillit :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sofiapia skrev:

Kunne ønske jeg hadde hatt den type selvtillit :( 

Men hvis du har problem med å skrive en klage selv, kan du kanskje få foreldrene dine eller en venn til å kontakte dem og varsle om den behandlingen du har fått? Du skal ikke godta å bli behandlet slik av noen, og sjefen hans bør få tilbakemelding på slik oppførsel overfor kundene. Hvis du ikke vet navnet på den ansatte, noterer du ned datoer og klokkeslett, slik at det er lett å finne ut hvem som jobbet på det tidspunktet.

Anonymkode: 2c391...7f3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Veikroa på Berkåk. Vi har en generell policy om å ikke kjøpe mat der, men to ganger har vi måttet ty til fastfood. En gang kjøpte vi pizza der, den var vassen og ikke ferdigstekt. En annen gang kjøpte vi to hamburgere, og får typisk beskjed om at de blir ferdige om 10-15 min. Men denne gangen ventet vi en over en halvtime på disse burgerne. Og når man er sulten føles en halvtime som en time ihvertfall. Jeg la merke til at de hadde et elendig ordre-system, når de bare skriver ting ned og ikke gir ordren til kjøkkenet med en gang. Jeg har selv jobbet på veikro og er normalt en høflig og tålmodig kunde, men dette var ikke akseptabelt for meg når jeg selv vet at på en skikkelig hektisk dag kan burgerne bli ferdig på 20 min maks. Det fristet å bare gå derifra uten maten. Neste gang det blir fastfood drar vi til Circle K eller nabobygda.

Anonymkode: ebb99...dce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joe & Juice Nydalen.

Alltid møkkete lokaler, ansatte som snakker med venner på besøk i stedet for oss i kø. Dette er nære jobben og Joe & Juice har verdens beste fastfood når kantinen er kjedelig.

De siste gangene har de heller ikke vasket hender/hatt hansker mellom å lage sandwich og ta betalt... Langt hår i maten var det også, kom meg bare ut før brekkningene tok overhånd.

Virker som denne filialen også har stort gjennomtrekk av ansatte.

Anonymkode: 7b7c6...e4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAC (alle steder)

Liker generelt ikke MAC ansatte fordi de skal påpeke alle feil du har. Jeg får stadig høre hvor utrolig blek jeg er, at leppene mine er så små, nesen min er stor osv...

Anonymkode: 861c8...0d6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten nøkkelbutikk på senteret ved der jeg bor. 

Da jeg var rundt 14 år gikk jeg bort for å se på nøkkelringene som stod på disken der. Han bare husjet meg vekk med en grinete mine, og satte seg ned med avisen sin igjen. Jeg skjønner fortsatt ikke hva som var problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...