Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gullsmed Harry Ulsteen i Drammen.

Min bestemor fant sin mors (min oldemor) forlovelsesring i boksen hun hadde i banken.
Nydelig ring i gult og hvit gull med diamanter og en rosa sten som vi ikke vet hvilken er.
Så jeg tok på meg oppdraget med å ta en liten runde for å høre om noen kunne hjelpe.
Var innom Mestergull, Gullfunn og Gullsmed Adolf Ruud, alle veldig blide, behjelpelige og hyggelige,
ei studerte den veldig nøye og ei annen fant frem bøker om diverse stener, etc.
Samboeren er med meg hele veien, så bestemmer vi oss for å prøve på overnevnte sted som siste stopp.
Presenterer ærendet mitt på samme måte som hos alle andre;
"Hei! Bestemoren min var nede i banken i dag og fant denne i bankboksen.
Jeg lurte på om det kanskje var mulighet for å finne ut av hvilken sten dette er?"
Ganske sikker på at dette var butikksjefen selv, og han sto da pottesur helt fra øyeblikket vi kom inn,
med hendene foldet bak på ryggen lent mot veggen og rikket seg ikke et skritt.
Jeg tror ikke han så på ringen en gang før det smalt fra han;
"Her driver vi ikke med kanskje, her gjør vi ting skikkelig. Og det koster."
Jeg ble så paff at jeg smalt igjen ringboksen, sa noe sånn som at jeg skulle prate litt med Bestemor,
så fikk vi se.
Verken samboeren eller jeg var veldig imponert, vi jobber i butikk begge to,
og det er ikke måten å behandle mulige kunder på -
beveger oss ikke i nærheten der igjen for å si det sånn!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Haugenjenta skrev:

Gullsmed Harry Ulsteen i Drammen.

Min bestemor fant sin mors (min oldemor) forlovelsesring i boksen hun hadde i banken.
Nydelig ring i gult og hvit gull med diamanter og en rosa sten som vi ikke vet hvilken er.
Så jeg tok på meg oppdraget med å ta en liten runde for å høre om noen kunne hjelpe.
Var innom Mestergull, Gullfunn og Gullsmed Adolf Ruud, alle veldig blide, behjelpelige og hyggelige,
ei studerte den veldig nøye og ei annen fant frem bøker om diverse stener, etc.
Samboeren er med meg hele veien, så bestemmer vi oss for å prøve på overnevnte sted som siste stopp.
Presenterer ærendet mitt på samme måte som hos alle andre;
"Hei! Bestemoren min var nede i banken i dag og fant denne i bankboksen.
Jeg lurte på om det kanskje var mulighet for å finne ut av hvilken sten dette er?"
Ganske sikker på at dette var butikksjefen selv, og han sto da pottesur helt fra øyeblikket vi kom inn,
med hendene foldet bak på ryggen lent mot veggen og rikket seg ikke et skritt.
Jeg tror ikke han så på ringen en gang før det smalt fra han;
"Her driver vi ikke med kanskje, her gjør vi ting skikkelig. Og det koster."
Jeg ble så paff at jeg smalt igjen ringboksen, sa noe sånn som at jeg skulle prate litt med Bestemor,
så fikk vi se.
Verken samboeren eller jeg var veldig imponert, vi jobber i butikk begge to,
og det er ikke måten å behandle mulige kunder på -
beveger oss ikke i nærheten der igjen for å si det sånn!

Dere bruker jo tiden til de ansatte. I hele 4 forskjellige butikker. Det var nok ikke rette måten å si i fra på, men å få en skikkelig vurdering koster penger. 

Anonymkode: 35c8d...deb

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere bruker jo tiden til de ansatte. I hele 4 forskjellige butikker. Det var nok ikke rette måten å si i fra på, men å få en skikkelig vurdering koster penger. 

Anonymkode: 35c8d...deb

Det vet jeg, men det skadet ikke å høre om det var noen som kanskje viste.
Og av disse butikkene, så var det èn som ikke var behjelpelig, ellers var alle de andre eksemplariske.
Som sagt; vi jobber begge i butikk selv, og hvis jeg har kunder jeg ikke kan hjelpe,
så bruker jeg faktisk tiden min på hjelpe kunden slik at det blir en løsning;
enten ved å anbefalle å ta kontakt med en annen butikk eller hva som måtte passe.
Det er det som er god kundeservice!
Jeg hadde med meg to andre ringer og som trengte en oppfrisk,
og det fikk jeg hjelp til på den første Mestergull vi var innom;
jeg var ganske ydmyk og spurte hvor mye hun skulle ha for det,
men da sa hun at det skulle hun ikke ha noe for.
Selvfølgelig går jeg da tilbake dit hvis det skulle være noe,
og det er mest sannsynlig også der jeg kommer til å sende inn ringen for en vurdering.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/25/2016 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Som kassemedarbeider er akkurat det der litt vanskelig siden folk pakker posene sine så forskjellig. Jeg pakker f.eks. ikke mine stappfulle, og kan gjerne bruke tre poser på en varemengde som en annen person hadde pakket med to. Hun her hører ikke helt riktig ut da, og gjorde det nok for å nå posesalget sitt, og det er ikke greit. Det enkleste for oss i kassen er jo om folk bare selv sier hvor mange poser de vil ha. Om vi er usikker på om det vil være nok med 4 eller 5 tar vel de fleste som regel 5 poser for å være på den "sikre siden". 

Anonymkode: 3d3de...913

Lite miljøvennlig å bruke tre poser om du kan klare deg m to.

Anonymkode: 95d7b...f5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble også overrasket, for jeg har veldig god erfaring med den butikken, både der den lå før og der den er nå. Men alle kan selvsagt ha en dårlig dag, og alle kan få en dårlig kundeopplevelse. Den nevnte helga var det et større arrangement i byen, med mye folk, og med underbemanning var det vel ikke så rart at det gikk en kule varmt.

Anonymkode: 5bdd7...353

At det gikk en kule varmt er ingen unnskyldning for å behandle kundene sine som dritt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite miljøvennlig å bruke tre poser om du kan klare deg m to.

Anonymkode: 95d7b...f5e

Nå er det jo faktisk flere som for eksempel må ta en god gåtur for å komme seg til butikken, eller som bor høyt i en blokk uten heis og det er tungt å ta med seg alle matvarene i samme slengen, så jeg forstår godt at noen velger å dele det opp i flere poser om det gjør det lettere å bære det. 

Nå bruker jeg som oftest sekk og handlenett, men av og til ber jeg om pose hvis jeg tror det blir stappfullt i handlenettet. 

Anonymkode: 0e86e...4af

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes! Noen gode historier her der den ansatte eller butikken har driti på draget, men for det meste så er det urealistiske forventninger til hva en butikk opplevelse bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris, men det har ingenting med de som jobber der å gjøre (jeg ser at folk henger ut folk med diverse farger på håret og div annet, som er grunnen til at de ikke går på butikker som kremmerhuset, jysk og sånt). Det må da vel være tingene som er avgjørende for at dere ikke drar på disse butikkene, og ikke menneskene bak diskene? Så hvis dere ikke liker de bak diskene (noe som må være tilfellet siden det er personene bak disken noen "angriper") så handler dere ikke på kremmerhuset? :ler::klaske: 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter i dag IKEA

Iallefall til jeg får beskjed om at en viss dame er vekke.

Møtte en i betjeningen som _Aldri_ burde hatt med kundebehandling.

Kjenner heldigvis sjefene til vedkommende og kommer til å ta det direkte med de.

Anonymkode: 304cf...880

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter i dag IKEA

Iallefall til jeg får beskjed om at en viss dame er vekke.

Møtte en i betjeningen som _Aldri_ burde hatt med kundebehandling.

Kjenner heldigvis sjefene til vedkommende og kommer til å ta det direkte med de.

Anonymkode: 304cf...880

Mmmmm... Power trip eller? :kjefte:

Anonymkode: acca8...9aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vero moda generelt! De ansatte steller seg ofte utenfor prøverommet og roper gjerne "hvordan går det der inne?" og deretter "passer buksa?". Får helt fnatt av slikt! Liker å prøve klær i fred og ro :) 

Anonymkode: 5074e...ea3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sirah skrev:

At det gikk en kule varmt er ingen unnskyldning for å behandle kundene sine som dritt.

Neida, det mener ikke jeg heller. Jeg ble bare så overrasket over at en butikk jeg bruker selv og som jeg har vært fornøyd med, kunne utvise så slett kundebehandling.

Anonymkode: 5bdd7...353

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vero moda generelt! De ansatte steller seg ofte utenfor prøverommet og roper gjerne "hvordan går det der inne?" og deretter "passer buksa?". Får helt fnatt av slikt! Liker å prøve klær i fred og ro :) 

Anonymkode: 5074e...ea3

Da synes jeg du skal si det til dem på en pen måte :) Hater det selv men noen ganger er det greit å ha noen som henter ny størrelse uten å kle alt på seg igjen.

Anonymkode: acca8...9aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vero moda generelt! De ansatte steller seg ofte utenfor prøverommet og roper gjerne "hvordan går det der inne?" og deretter "passer buksa?". Får helt fnatt av slikt! Liker å prøve klær i fred og ro :) 

Anonymkode: 5074e...ea3

Det er det noe av det verste jeg vet, men det nytter ikke å si noe...så slike butikker unngår jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mmmmm... Power trip eller? :kjefte:

Anonymkode: acca8...9aa

Nei var ikke uten grunn at de andre som rundt henne, av de ansatte beklaget oppførsel hennes når hun gikk vekk litt.

Så om noen prøvde seg på det så var det den ansatte og ikke jeg.

Anonymkode: 304cf...880

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.6.2017 den 15.15, Uglems skrev:

Den cafeen på Sørenga i Oslo. 

På menyen over disken stod det på menyen "smoothie" og jeg kunne velge mellom forskjellige bær, .. 

Så jeg sier "hei, kan jeg få en smoothie med bringebær"

Hun I kassa "hva mener du..?" 

Jeg bare "sånn smoothie med bringebær..sånn det står på menyen?"

"Vi har ikke eplejuice"

"Åja, da tar jeg appelsinjuice da.." 

"Vi har eplemos da, men det blir kanskje ikke så godt" 

"Jeg vet ikke hvordan dere tilbereder smoothie med bringebær, men jeg ønsker en slik en som det står på menyen."

"Ja, hvordan skal vi få til det Da??"

Jævla drittkjerring, tenkte jeg. 

"Jeg vet ikke. Bland ut med vann Da! Jeg skal også ha en iskaffe latte til min venninne og denne kaken"

"Betale sammen??"

"Ja."

"Ok. Skal du bare ha kaffe latte med isbiter da eller?"

Min venninne" ja er det ikke sånn kald kaffe??"

"Jeg kan jo prøve, men du må nesten smake å se om det blir riktig" 

Denne stod også oppført på menyen. 

Tror hun var rasist eller bare stokk dum. Eller nervøs. 

Tøvete oppførsel, og mangel på normal folkeskikk. 

Anonymkode: 8b134...acb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden jobbet jeg på CMYK. Så og si alt de selger er rask man får kjøpt til en brøkdel av peisen på eBay. Regionsjefen (iallfall min) var et hespetre og ikke helt riktig i hodet, behandlet alle som dritt. De ansatte som ikke nådde hennes salgsmål ble presset til å si opp! Tenker med gru tilbake på tiden min der og angrer fortsatt på at jeg ikke gikk til øverste leder og rapporterte hvor klin sprø lederen min var!

-Styr unna!! Det gjør iallfall jeg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2017 den 15.15, Uglems skrev:

Den cafeen på Sørenga i Oslo. 

På menyen over disken stod det på menyen "smoothie" og jeg kunne velge mellom forskjellige bær, .. 

Så jeg sier "hei, kan jeg få en smoothie med bringebær"

Hun I kassa "hva mener du..?" 

Jeg bare "sånn smoothie med bringebær..sånn det står på menyen?"

"Vi har ikke eplejuice"

"Åja, da tar jeg appelsinjuice da.." 

"Vi har eplemos da, men det blir kanskje ikke så godt" 

"Jeg vet ikke hvordan dere tilbereder smoothie med bringebær, men jeg ønsker en slik en som det står på menyen."

"Ja, hvordan skal vi få til det Da??"

Jævla drittkjerring, tenkte jeg. 

"Jeg vet ikke. Bland ut med vann Da! Jeg skal også ha en iskaffe latte til min venninne og denne kaken"

"Betale sammen??"

"Ja."

"Ok. Skal du bare ha kaffe latte med isbiter da eller?"

Min venninne" ja er det ikke sånn kald kaffe??"

"Jeg kan jo prøve, men du må nesten smake å se om det blir riktig" 

Denne stod også oppført på menyen. 

Tror hun var rasist eller bare stokk dum. Eller nervøs. 

Hun høres veldig ny ut. Hadde hun ikke vært det, ville hun nok visst hvordan man lager islatte, og hun ville nok også vært litt mer løsningsorientert med smoothien. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marisana skrev:

Hun høres veldig ny ut. Hadde hun ikke vært det, ville hun nok visst hvordan man lager islatte, og hun ville nok også vært litt mer løsningsorientert med smoothien. 

Det er vel ikke vanlig å slippe ferskinger løs uten opplæring/erfaren ansatt? Dette vil jo sverte ryktet til cafeen, og cafeer er vel generelt opptatt av faste kunder? 

Anonymkode: 0e86e...4af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...