Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elkjøp, ihvertfall avdelingen der jeg er fra. Måtte nærmest krangle meg til reklamasjon på en maskin - selv om Eplehuset og Elkjøps egne "teknikere" (som forøvrig ikke har vært særlig kompetente i mine tilfeller) mente at jeg burde få det. I tillegg har jeg levert inn maskin på Elkjøp med svar om at de ikke kunne fikse den - Eplehuset har alltid ordnet alt med en gang. Ja, nå er Eplehuset spesialisert på Apple, men synes likevel Elkjøp/verkstedet de bruker burde kunne litt om reparering av mac når de trossalt selger det. Fikk reklamasjon på maskinen til slutt, heldigvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gevir på Grünerløkka. Der har jeg vært fire ganger, tre av dem kjpe. Forskjellig frisør hver gang (i seg selv ikke noe problem for meg). Første besøk var jeg veldig fornøyd med, behagelig frisør med sosiale antenner som skjønte om man ville snakke eller sitte stille og lese. Andre gang var jeg hos en dame som virkelig snakket hull i hodet på meg, til tross for at jeg høflig prøvde å si at jeg måtte lese disse sidene her og viftet med dem, før et møte senere på dagen. Tredje gang var jeg hos en lærling. Problemet var ikke lærlingen, men hennes veileder (eller hva jeg skal kalle det). Midt under klippen kom hun bort og begynte helt uten forvarsel å ta meg i håret. Jada, jeg er hos en frisør og forstår at jeg må bli tatt i håret, men forventer at det blir gitt beskjed før andre skal piller på meg. Denne damen snakket rett over hodet på meg, bokstavelig talt, og forklarte lærlingen at "sånt tynt hår som dette kan ikke klippes på denne måten" osv. Tonen hennes til lærlingen var også ubehagelig, den var nedlatende og syrlig. Siste gang jeg var der fikk jeg regelrett kjeft av frisøren som klippet meg fordi håret mitt visstnok hadde solskader og jeg måtte klippe meg oftere. Frisøren avsluttet med å foreslå at hun kunne bli min faste frisør sånn at jeg "kunne få orden på håret mitt". Håret mitt er forøvrig helt vanlig, blondt, og typisk nordisk.

Sånn. Det var godt å få ut. :) Slikt jeg tolker det er det kjendiskundene som er viktig for Gevir, ikke alle oss vanlige.

Anonymkode: eb26b...f15

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2016 den 1.00, AnonymBruker skrev:

Det grønne tret i volda. Mest uhygieniske stedet jeg har vært borti. Sjefen lar barnet sitt tråkke på benken de lager mat på.. med sko. Skjønner ikke at de har fått noe som helst godkjent av mattilsynet.

Anonymkode: 1b978...041

Send en melding til Mattilsynet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var nylig på en litt finere kafé/restaurant med samboeren min, i en av Norges største byer. Det var rundt klokka 15 på en lørdag, og vi ville kose oss med lunsj og et glass vin. Det var uklart for oss om vi skulle bestille i kassa eller om servitøren kom til bordet, så for sikkerhets skyld gikk vi til kassa, der det sto utstilt bakverk og diverse. Hadde ikke før nærmet oss kassa før den ansatte, en mann, glefset surt til oss at "jeg kommer til bordet deres, sett dere ned!!" og viftet oss vekk. OK, vi satte oss ved bordet.

Etterhvert kom den ansatte bort, uten et smil, og det eneste han sier er: "Det eneste vi serverer nå er en tapas-tallerken, eller så kan dere kjøpe bakverk". Ingen meny, ingenting. Så stakk han igjen, og ble borte. Vi ønsket å se hva denne tapas-tallerkenen besto av, så vi våget oss bort mot kassa igjen på jakt etter en meny, et oppslag på veggen eller noe. Vi hadde ikke før kommet bort til kassa før den ansatte dukket opp igjen, tydelig ekstremt frustrert over oss, slo ut med armene og bare "FOLKENS, JEG GA DERE NETTOPP BESKJED OM HVA VI HAR Å TILBY I DAG, HVA ER DET DERE VIL??".

Vi ble helt paff og mumlet noe om at vi gjerne ville vite mer om hva tapas-tallerken innebar, og eventuelt se hvilke bakverk de hadde på disken. Ble så befippet at vi bare ba om hver vår kopp kaffe, ga opp hele tapasen og vinen. Betalte med en seddel, som den ansatte rev ut av hånden min (!). Hele stemningen og kosen var ødelagt, vi bøttet nedpå kaffen og kom oss ut derfra, angret på at vi hadde lagt igjen en krone der. Utrolig merkelig opplevelse. Samboer og jeg er vant til å spise ute, er generelt veldig høflige og gjør lite ut av oss, så kan ikke forstå hva som provoserte fyren sånn!

Anonymkode: 2911e...e78

Kan du være så snill, for å beskytte oss som ikke våger å si i fra, fortelle hvilken restaurant det er?

Anonymkode: fe079...667

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En liten digresjon, men Bergen forfaller, mange dårlige spisesteder.. hver bydel har digre shoppingsentre med vanlige kjedebutikker, nesten ingen museum..begynner å reagere litt på "forfatningen" av den byen, på tide med litt oppussing;)

Anonymkode: a7f64...ca3

Masse museum i Bergen.

Årsaken til at sentrum forfaller, er de dyre bompengene, som skal økes og de dyre parkeringsplassene. Takker meg til kjøpesentre i stedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 9.5.2014 den 14.39, AnonymBruker skrev:

Vi har vel alle opplevd ræva service, eller bitt oss merke i andre ting i en butikk. Hva skjedde?

 

Jeg var en gang innom en interiørbutikk hvor den ansatte KJEFTET på kundene. Hun stod f.eks i en gardintrapp for å hente ned noe for en kunde, hvorpå en annen kunde kom bort til henne og spurte om noe. "Ser du ikke at jeg hjelper en annen kunde??!", var svaret hun fikk.

Hun ropte og skrek til kundene også.

Endte med at jeg kjøpte det jeg skulle ha og så søkte jeg opp butikken på nettet og sendte klage. Fikk svar fra butikksjefen, som visste nøyaktig hvilken av hennes ansatt det var snakk om. Hun sa hun hadde litt temperament og at hun skulle gi beskjed til henne. Aldri satt mine føtter i den butikken igjen.

 

Så er det andre butikker, spesielt klesbutikker som selger undgomsklær, hvor de ansatte bare står og skravler med hverandre.

 


Anonymous poster hash: b1292...ccb

 

Det er lov å svare tilbake.
Det virker kanskje sånn, men det betyr ikke at alle er sånn.

Det er teit i en klesbutikk, men jeg har opplevd det overalt. Folk kan si å gjøre mye rart.... :) 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.2.2017 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du ikke byttet UTEN kvittering. Det er like dumt som å komme med et gavekort og be om å få verdien i kontanter. Alle oppegående mennesker vet dette.

Anonymkode: bedf6...42f

Litt forskjell å bytte str på noe, og bytte i en annen vare/få pengene igjen.... det første burde gå greit uten kvittering, så lenge produktet er helt og med lapp på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2017 den 14.34, Honey Dew skrev:

Send en melding til Mattilsynet :)

Har med Mattilsynet å gjøre gjennom ene bedriften min og jeg blir stadig overrasket over hvor slappe de er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAC Cosmetics Glasmagasinet - aldri mer. Når butikken er full av folk en av de siste dagene før jul stiller man seg ikke med ryggen til kundene og skravler med en venninne. Samtalen var ikke kort heller, og forsiktig hinting og kremting hadde ikke effekt. Hadde det ikke vært krise og jeg etter mange forsøk fikk kontakt med en av de andre sure jentene som ekspederte der, hadde jeg gått uten å handle. Glassmagasinet burde forresten sende folk på serviecopplæring, for der er mange sure!!

Anonymkode: c4bdb...93a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at netthandel finnes! Så slipper man å forholde seg til sure og frekke butikkansatte mer enn nødvendig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofiapia

Var på en hurtigmatkjede å skulle kjøpe meg et smørbrød, gutten som jobbet der snakket med en veldig rar dialekt og snakket veldig fort. Jeg er tenåring men har litt dårlig hørsel og har i tilegg litt sosial angst. så han spurte meg om ting angående smørbrødet veldig fort og jeg klarte rett å slett ikke høre va han sa. jeg så bort på venninen min å hun gjentatte spørsmålet og da svarte jeg. Han ble veldig frekk å spurte om jeg ikke klarte å snakke selv å om jeg ikke greide å bestemme selv. Jeg var nesten på gråten da dette er en ganske vansklig situasjon for meg som er veldig redd for sosiale situasjoner som dette. Neste gang jeg skulle dra dit var jeg kjempe oppmerksom å lyttet kjempegodt, var veldig redd for at han skulle si noe frekt til meg igjen og være uhyggelig. han spurte meg om jeg ville ha mais da svarte jeg ja, å han hermet etter måten jeg sa ja på med en veldig lys tone. kjente jeg bare ville gå uten å få smørbrødet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sofiapia skrev:

Var på en hurtigmatkjede å skulle kjøpe meg et smørbrød, gutten som jobbet der snakket med en veldig rar dialekt og snakket veldig fort. Jeg er tenåring men har litt dårlig hørsel og har i tilegg litt sosial angst. så han spurte meg om ting angående smørbrødet veldig fort og jeg klarte rett å slett ikke høre va han sa. jeg så bort på venninen min å hun gjentatte spørsmålet og da svarte jeg. Han ble veldig frekk å spurte om jeg ikke klarte å snakke selv å om jeg ikke greide å bestemme selv. Jeg var nesten på gråten da dette er en ganske vansklig situasjon for meg som er veldig redd for sosiale situasjoner som dette. Neste gang jeg skulle dra dit var jeg kjempe oppmerksom å lyttet kjempegodt, var veldig redd for at han skulle si noe frekt til meg igjen og være uhyggelig. han spurte meg om jeg ville ha mais da svarte jeg ja, å han hermet etter måten jeg sa ja på med en veldig lys tone. kjente jeg bare ville gå uten å få smørbrødet mitt.

Æsj, så ubehagelig! Hadde faktisk dratt uten det smørbrødet jeg altså... 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofiapia
5 minutter siden, Gremlin skrev:

Æsj, så ubehagelig! Hadde faktisk dratt uten det smørbrødet jeg altså... 

Glad det ikke bare var jeg som syntes det ver veldig ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lefdal på Sandvika storsenter. Kjøpte en duppedings med forsikring på duppedingsen fra Lefdal. Den ble defekt etter ca halvår og leverte den da på serviceverkstedet der. Etter 2 uker (måtte sendes et sted for å undersøkes) kunne jeg hente dingsen igjen men fikk beskjed da om at det ikke var noen feil med den og jeg måtte betale 700 kr ellerno for dette! Jeg sjekket ut dingsen der og da, og igjen sa jeg at den har en feil! De tar den inn igjen, men allerede neste dag får jeg beskjed om at jeg kan hente dingsen igjen! Jeg nektet å tro at de har fikset den så jeg dro aldri tilbake for å hente den, for å unngå å måtte betale etellerannet. Forsikring fra sånne butikker er bare tøys og tull.

Anonymkode: ebb99...dce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sofiapia skrev:

Var på en hurtigmatkjede å skulle kjøpe meg et smørbrød, gutten som jobbet der snakket med en veldig rar dialekt og snakket veldig fort. Jeg er tenåring men har litt dårlig hørsel og har i tilegg litt sosial angst. så han spurte meg om ting angående smørbrødet veldig fort og jeg klarte rett å slett ikke høre va han sa. jeg så bort på venninen min å hun gjentatte spørsmålet og da svarte jeg. Han ble veldig frekk å spurte om jeg ikke klarte å snakke selv å om jeg ikke greide å bestemme selv. Jeg var nesten på gråten da dette er en ganske vansklig situasjon for meg som er veldig redd for sosiale situasjoner som dette. Neste gang jeg skulle dra dit var jeg kjempe oppmerksom å lyttet kjempegodt, var veldig redd for at han skulle si noe frekt til meg igjen og være uhyggelig. han spurte meg om jeg ville ha mais da svarte jeg ja, å han hermet etter måten jeg sa ja på med en veldig lys tone. kjente jeg bare ville gå uten å få smørbrødet mitt.

Vet du hva? Jeg hadde kontaktet denne kjeden hvis jeg var deg. Send en mail. Fortell de det du skriver her. For de er trolig ikke klar over hvordan denne *@#$&% av en *@#$&% behandler kundene sine når sjefen ikke er til stede, og det burde de få vite. De er ikke tjent med å ha sånne trasige *@#$&% i arbeid hos seg. Og hadde jeg overhørt denne samtalen hadde jeg blitt rasende.

Veldig trist å lese det du opplevde, du skal ikke finne deg i sånt. Sender deg en god klem<3

Endret av blabla-
Språgbrug
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gullbutikk i Harstad. 
Får angst når fremmede tar på meg (aka skuldre og slikt), og fyren som jobbet der gjorde det. 
Alle butikker hvor noen fysisk har tatt på meg er steder jeg unngår som pesten generelt, men de fleste Norske holder seg på intimavstand. ._.
Er greit om man hilser med håndtrykk (men det er det lengste jeg går). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Telenorbutikken, Øyrane Torg, Arna i Bergen.

Jeg kjøpte en telefon der, og den viste seg å være defekt. De ville sende den inn for å forsøke å få den reparert, men nektet å gi meg lånetelefon "for de hadde ikke lånetelefon tilgjengelig". Noe de selvsagt er forpliktet til å ha. At kunden har rett til å få låne telefon med tilsvarende funksjoner som den butikken ønsker å prøve å fikse, det gir de f i. De løy, og svarte knallfrekt når jeg tok dem i løgner. De ulike ansatte skyldte på hverandre og på manglende opplæring og på sjefen. Generelt elendig service. 

Anonymkode: 2e383...e5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel aldri opplevd at jeg har blitt så dårlig behandla at jeg ALDRI går tilbake.. Men har opplevd mye ubehagelig når jeg har besøkt enkelte butikker..

Da jeg var 7-8 år, var jeg innom den lokale Safari butikken i nabolaget (som nå er en Kiwi butikk). Meg og min daværende bestevenninne skulle bare kjøpe noe godteri og brus til fredagskvelden. Vi tok en handlevogn for barn (det fantes sånne små handlevogner for barn den gangen). Mens vi gikk gjennom butikken, ''hang'' jeg litt på vognen mens jeg kjørte den (jeg var jo trossalt et barn). Mot oss kom kassedama, en sur gammel dame trampende imot oss og roper høyt så nesten alle kan høre det: ''Reis deg nå opp! Du ser jo helt dum ut der du går!'' Jeg sto der bare å måpte og selv om jeg var svært ung den gangen så forsto jeg at slikt sier man da ikke til kunder! Uansett ''hvor dum'' dem skulle sett ut.

Var innom den samme butikken for 1 år siden for å kjøpe en salat, og jammen var ikke den samme dama i kassa! Skrek til en kunde at hun måtte betale kontant. Jeg gikk til den andre siden av butikken og betalt hos ei hyggelig ung dame.. Prøver å unngå de butikken så mye jeg kan..

Har også vært innom en Buddy butikk engang for å kjøpe et halsbånd til hunden min, Sto foran kassedama og skulle til å betale. Plutselig så jeg at jeg ikke hadde nok penger allikavel, så jeg sa det til hun som sto i kassa og ga henne et beklagende smil. ''Neivel, du skulle da ha telt pengene før du kom hit!'' sa hun krast før hun ga meg et stygt blikk og gikk mot bakrommet. Jeg slengte fra meg halsbåndet og gikk der ifra.

Var også innom en Elkjøp for å kjøpe nytt Tv. Hadde ikke så god råd så kjøpe et lite tv siden jeg ikke trengte særlig større. Plutselig kommer hun ansatte bort til meg og sier ''Skal du ha et såå lite tv?!''.

Hvorfor selger dem små tv-er da hvis det ikke er ''ok'' at man kjøper et? Ærlig talt..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vita butikken på Sartor storsenter. Er en sykt pågående dame der som pråkker på deg ting man egentlig ikke trenger! Skulle kjøpe en hårfarge der engang og samtalen gikk slik:

Meg: '' Hei! skal bare ha denne hårfargen jeg''

Hun: ''Ja nå har vi også sykt mye tilbud på hårspray! Bare til 200 kr''

Meg: Neitakk, skal bare ha den hårfargen jeg''

Hun: ''Sikker på du ikke trenger en hudkrem? Man kan fort få tørr hud på denne tiden av året''

Meg: ''Neitakk! Trenger bare denne hårfargen jeg!''

Hun: ''Vel, vi har tilbud på flere hårfarger der borte! Kan nok lønne seg med 2 pakker!''

Meg: '' *Ler falskt* Nei jeg trenger bare denne jeg!''

Hun: ''Greit..''

Jeg betaler og løper ut av butikken. Vurderer å boikotte butikken hvis hun ikke forsvinner snart for er faktisk veldig slitsomt og irriterende når man blir nærmest ''tvunget'' til å kjøpe flere produkter enn man trenger. :S

Anonymkode: 86855...1d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sofiapia skrev:

Var på en hurtigmatkjede å skulle kjøpe meg et smørbrød, gutten som jobbet der snakket med en veldig rar dialekt og snakket veldig fort. Jeg er tenåring men har litt dårlig hørsel og har i tilegg litt sosial angst. så han spurte meg om ting angående smørbrødet veldig fort og jeg klarte rett å slett ikke høre va han sa. jeg så bort på venninen min å hun gjentatte spørsmålet og da svarte jeg. Han ble veldig frekk å spurte om jeg ikke klarte å snakke selv å om jeg ikke greide å bestemme selv. Jeg var nesten på gråten da dette er en ganske vansklig situasjon for meg som er veldig redd for sosiale situasjoner som dette. Neste gang jeg skulle dra dit var jeg kjempe oppmerksom å lyttet kjempegodt, var veldig redd for at han skulle si noe frekt til meg igjen og være uhyggelig. han spurte meg om jeg ville ha mais da svarte jeg ja, å han hermet etter måten jeg sa ja på med en veldig lys tone. kjente jeg bare ville gå uten å få smørbrødet mitt.

Men det må du ikke finne deg i! Send mail til kjeden! :klemmer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...