Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 20/09/2016 at 3.18, AnonymBruker skrev:

Det er i sånne tilfeller du ber om å få snakke med ledelsen, eller får navnet på butikksjef og sender skriftlig klage.

Selv om de tok tilbake plagget skal kunder ikke behandles på den måten.

 

Anonymkode: 2c391...7f3

Skulle ha gjort det. Er noen år siden nå :(

Høres så teit ut men jeg ble virkelig usikker av den kommentaren. Var helt besatt i flere måneder etterpå med å sjekke med andre om de synes jeg luktet og spurte om brutal tilbakemelding men ingen skjønte noen ting. Nei huff var ekkelt.

Anonymkode: acca8...9aa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøste~ skrev (På 21.9.2016 den 16.40):

Ja da får dere si det også og ikke late som dere kan noe når vi trenger hjelp.

Herre Jesus Kristus, jomfru Maria og døperen Johannes! 

Hvor nedlatende går det an å bli? Det ene stedet jeg jobber ha vi har ti tusenvis av varer der jeg jobber på forskjellige avdelinger. Jeg er der 1-2 ganger i uken og sjelden på samme avdeling flere ganger på rad. Hvis du virkelig forventer at jeg skal pugge alt om alle varene, så kan du ta deg en bolle. 

AnonymBruker skrev (På 21.9.2016 den 18.12):

Og unden kan også si at "...jeg har lest på esken, men jeg finner ikke ut av det, kan du hjelpe meg?".  Det er umulig for den ansatte å vite om det er kunde nr 152 som kommer og spør om noen man kan lese på esken selv. Ikke gjør dere så vanskelige a!

Anonymkode: e9364...c6b

Jeg merker faktisk at jeg blir mye mindre oppgitt over kunder som sier de har prøvd å finne ut av det enn de som kommer rett og spør: "Hva koster denne?" 199 kroner det står både på varen og den svære plakaten rett over den. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen innvandrer- forretninger jeg har vært uheldig med, fordi maten var gått ut på dato, m m, ellers er det en lokal matbutikk. Av og til må jeg dit, men har gått dit mindre, fordi utvalget er veldig lite. Er andre matbutikker jeg drar bedre nytte av, fordi utvalget er større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest C'est la vie:)
På Sunday, September 25, 2016 den 2.34, The Kitten skrev:

Herre Jesus Kristus, jomfru Maria og døperen Johannes! 

Hvor nedlatende går det an å bli? Det ene stedet jeg jobber ha vi har ti tusenvis av varer der jeg jobber på forskjellige avdelinger. Jeg er der 1-2 ganger i uken og sjelden på samme avdeling flere ganger på rad. Hvis du virkelig forventer at jeg skal pugge alt om alle varene, så kan du ta deg en bolle. 

Jeg jobbet på clas som deltid, med ganske så mange produkter. Jo, det aller meste kan man finne ut av. Jeg jobbet med filosofien at når en kunde spør om noe jeg ikke vet, finner jeg ut av det via pc eller spør en annen ansatt. Ellers lærer man aldri om det man selger. Ved død-tid i kassen 'pugget jeg' katalogen. Med over 15 000 artikler, gir det en fordel å vite om vi har produktet kunden spør om, uten å måtte søke alt opp. 

Man trenger ikke å pugge alt om alle varer, men det aller meste kan man finne ut av. Jeg er litt enig i at flere ansatte er late når de ikke en gang gidder å hjelpe en kunde mer enn kunden kan hjelpe seg selv. 

Har selv gått så langt som å få kundenes mobilnummer, for så å ringe dem opp når ansatte som kjenner til produktene kommet på jobb. Men jeg jobbet ikke der kun for å tjene penger, men fordi jeg trivdes godt og liker å lære nye ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt sted, stedet fra helt tom utenom 4 personer når vi kom, bartenderene var kjempe hyggelige, men dørvakt hadde en veldig spesiell oppførsel, det virket som han ikke helt kunne bestemme seg om vi kunne være der eller ikke, han kom fram og tilbake å ga beskjeder om det ene og det andre, vi følte oss faktisk overvåket og til slutt besluttet han seg for at vi måtte gå, uten at vi helt visste hvorfor. I tillegg hadde han en samboer med hund som var rett utenfor inngangspartiet, det var en mellomstor hund. Klokken 0130 var baren tom-fredagskveld.

AnonymBruker skrev (På 4.10.2016 den 15.20):

Dyrt sted, stedet fra helt tom utenom 4 personer når vi kom, bartenderene var kjempe hyggelige,men dørvakt hadde en veldig spesiel oppførsel,det virket som han ikke helt kunne bestemme seg om vi kunne være der eller ikke, han kom fram og tilbake å ga beskjeder om det ene og det andre,vi følte oss faktisk overvåket og til slutt besluttet han seg for at vi måtte gå, uten at vi helt visste hvorfor. I tilegg hadde han en samboer med hund som var rett utenfor inngangspartiet, det var en mellomstor hund. Klokken 0130 var baren tom-fredagskveld.

Anonymkode: d97cc...eb6

HUMAN MOTE på Tøyen.

Anonymkode: d97cc...eb6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, C'est la vie:) skrev:

Jeg jobbet på clas som deltid, med ganske så mange produkter. Jo, det aller meste kan man finne ut av. Jeg jobbet med filosofien at når en kunde spør om noe jeg ikke vet, finner jeg ut av det via pc eller spør en annen ansatt. Ellers lærer man aldri om det man selger. Ved død-tid i kassen 'pugget jeg' katalogen. Med over 15 000 artikler, gir det en fordel å vite om vi har produktet kunden spør om, uten å måtte søke alt opp. 

Man trenger ikke å pugge alt om alle varer, men det aller meste kan man finne ut av. Jeg er litt enig i at flere ansatte er late når de ikke en gang gidder å hjelpe en kunde mer enn kunden kan hjelpe seg selv. 

Har selv gått så langt som å få kundenes mobilnummer, for så å ringe dem opp når ansatte som kjenner til produktene kommet på jobb. Men jeg jobbet ikke der kun for å tjene penger, men fordi jeg trivdes godt og liker å lære nye ting. 

Enig med deg☺

Jobbet selv på butikk med mange artikler og så det som min oppgave å kunne mest mulig. Det er snakk om å vite hva man holder på med og kunne litt.

At man ikke gidder å prøve å sette seg inn i hva man selger, viser bare at man egentlig gir fullstendig faen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C'est la vie:)
5 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Enig med deg☺

Jobbet selv på butikk med mange artikler og så det som min oppgave å kunne mest mulig. Det er snakk om å vite hva man holder på med og kunne litt.

At man ikke gidder å prøve å sette seg inn i hva man selger, viser bare at man egentlig gir fullstendig faen.

Og det finnes mange andre som kunne tenke seg jobben. Noen ansatte har garantert fått jobben fordi foreldre/nær familie jobber i ledelsen. Aldri i verden at de kan ha fått jobben over andre på intervju.... Eller er ikke serviceinnstilte ansatte en prioritet lengre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/4/2016 den 15.16, C'est la vie:) skrev:

Jeg jobbet på clas som deltid, med ganske så mange produkter. Jo, det aller meste kan man finne ut av. Jeg jobbet med filosofien at når en kunde spør om noe jeg ikke vet, finner jeg ut av det via pc eller spør en annen ansatt. Ellers lærer man aldri om det man selger. Ved død-tid i kassen 'pugget jeg' katalogen. Med over 15 000 artikler, gir det en fordel å vite om vi har produktet kunden spør om, uten å måtte søke alt opp. 

Man trenger ikke å pugge alt om alle varer, men det aller meste kan man finne ut av. Jeg er litt enig i at flere ansatte er late når de ikke en gang gidder å hjelpe en kunde mer enn kunden kan hjelpe seg selv. 

Har selv gått så langt som å få kundenes mobilnummer, for så å ringe dem opp når ansatte som kjenner til produktene kommet på jobb. Men jeg jobbet ikke der kun for å tjene penger, men fordi jeg trivdes godt og liker å lære nye ting. 

Jeg fremstilte det kanskje som om jeg ikke gidder å finne ut av ting, og ikke kan noe omtrent. Det er ikke tilfelle. 

Jeg vet jo hvilke varer vi fører, og kan det meste om de aller fleste varene vi har. Hvis det er noe jeg blir spurt om som jeg ikke vet, så gjør jeg selvfølgelig det jeg kan for å finne ut av det. Det jeg reagerte på var at det virket som om personen jeg siterte mente man skal kunne absolutt alt, og nærmest blir sur hvis man trenger litt tid på å undersøke. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, C'est la vie:) skrev:

Og det finnes mange andre som kunne tenke seg jobben. Noen ansatte har garantert fått jobben fordi foreldre/nær familie jobber i ledelsen. Aldri i verden at de kan ha fått jobben over andre på intervju.... Eller er ikke serviceinnstilte ansatte en prioritet lengre?

Folk kan være flinke til å selge seg selv godt inn på intervjuer..Det har jeg selv erfart. Jobber med dette. Før jobbet jeg direkte med bla rekruttering, lederstøtte,hms osv (nå det samme bare på en annen måte). Det var ofte vi hadde folk på kontoret til samtale som virket som verdens beste ansatt på intervju. Det er alltid litt vanskelig å vite hvem som utgir seg for å være bedre enn hva de egentlig er.

Jeg  håper serviceinnstilte ansatte er en prioritet. Jeg har ingenting med servocebransjen å gjøre,men merker selv at det finnes en god del butikkansatte og servitører bla som man lurer på hvordan i All verden de fikk jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kunne jeg tenke meg å høre om flere butikker man ikke besøker igjen siden det er tema for tråden.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2016 den 15.20, AnonymBruker skrev:

Dyrt sted, stedet fra helt tom utenom 4 personer når vi kom, bartenderene var kjempe hyggelige,men dørvakt hadde en veldig spesiel oppførsel,det virket som han ikke helt kunne bestemme seg om vi kunne være der eller ikke, han kom fram og tilbake å ga beskjeder om det ene og det andre,vi følte oss faktisk overvåket og til slutt besluttet han seg for at vi måtte gå, uten at vi helt visste hvorfor. I tilegg hadde han en samboer med hund som var rett utenfor inngangspartiet, det var en mellomstor hund. Klokken 0130 var baren tom-fredagskveld. I juni.

Anonymkode: d97cc...eb6

Human Mote på Tøyen i Oslo

Anonymkode: d97cc...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Human Mote på Tøyen i Oslo

Anonymkode: d97cc...eb6

Vi fikk det med oss første gangen 

Anonymkode: e9364...c6b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk det med oss første gangen 

Anonymkode: e9364...c6b

Så bra :)

Anonymkode: d97cc...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Expert i en større norsk by. Avdelingsleder/sjefen var skikkelig ufyselig mot en ansatt som sto i kasse og ekspederte meg. Hun ignorerte også når jeg sa det ikke gjorde noe (den ansatte hadde glemt en liten rabatt, noe jeg fant ut selv etter fem minutter). For det var faktisk ikke akkurat kjempealvorlig og alle kan gjøre feil. Jeg var ikke sint eller irritert selv.

Handler ikke der mer!
 

 

Anonymkode: e66ef...f36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante Blå i Fredrikstad. Skulle inn å titte, men skjønte fort at her kommer jeg ikke til å finne noe fint. Rotete butikk og uhøffelig personale. Spurte hvor tøyet hang og da fikk jeg til svar "er du blind eler det er rett foran deg!" Hun himlet med øynene og gikk sin vei. Jeg syr mine egne klær og handler brukt for så å sy de om. Vet også at denne butikken er noe som heter "skjermet virksomhet" og de fleste der er trygdet. Og selvom de er det burde de kunne gi god service og de burde også se litt bra ut. Hun jeg snakket med hadde flokete hår og luktet vondt møkkete og klær hadde hun også. Jeg gikk ut etter ti minutter da jeg så at tøyet de hadde i butikken var møkkete og luktet innestengt. Fra nå av handler jeg kun i Fretex butikkene når jeg skal kjøpe klær jeg skal sy om.

Anonymkode: 79756...3ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2016 den 23.13, sofie777 skrev:

Nå kunne jeg tenke meg å høre om flere butikker man ikke besøker igjen siden det er tema for tråden.

Enig. Det er dette tråden skal handle om

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.9.2016 den 18.26):

Nikita. Det vil si,det finnes jo (sikkert) noen gode frisører der,men jeg er litt lei av å gå dit uten å bli skikkelig fornøyd.

Jeg har klipt meg der flere ganger og på flere ulike salonger. Felles med dem alle er jeg synes det er litt slurvete,ønsker gjerne å bli fortest mulig ferdig,det er svindyrt der og ja,jeg blir ikke skikkelig fornøyd.

På kun en salong har jeg blitt kjempefornøyd fordi hun som var der kommuniserte fint,spurte spørsmål og generelt prøvde å gjøre meg fornøyd.

Anonymkode: ddd78...9b0

Prøv think forutenom min lokale frisør er det der jeg har blitt mest fornøyd.

Frøken.stille skrev (På 20.9.2016 den 21.24):

Uff Nikita! Aldri mer for min del heller! Jeg var der i sommer for å få noen striper. Da frisøren var ferdig sa jeg at jeg ikke var fornøyd, at det ikke var sånn jeg ville ha det, men hu bare trakk på skuldrene. I tillegg ble det over 1500 kr dyrere enn hun sa det kom til å bli. Jeg kontaktet sjefen for salongen noen dager senere, men hun brydde seg jo ikke i det hele tatt. Måneden etter måtte jeg gå til en annen frisørkjede og betale 2000kr for å fikse håret igjen - så jeg slapp å være flau over å gå ute blant folk. 

Du bør klage skriftlig og ta klagen videre til evt. Forbrukerrådet i slike tilfeller.

AnonymBruker skrev (På 22.5.2016 den 12.02):

Kappahl her jeg bor.

 

Var og handlet der like før jul, ganske mye folk. Alt gikk fint helt til det pep når jeg gikk ut av butikken. Var mange som gikk ut og inn akkurat når jeg gikk ut. Jeg gikk inn igjen  idet alarmen pep så de kunne sjekke meg, hadde jo trossalt veske.. Mens resten av folka som stod ved inngangen når det pep bare stakk. 

Umiddelbart kommer det to kvinnelige ansatte springende rett mot meg selv om jeg jo kom inn igjen på eget iniativ. Så roper de "DU blir her til vi får sjekket deg ja!" Hørte hu andre sa at hun var sikker på at jeg hadde stjålet ett eller annet.  Ble ordentlig redd og lei meg for jeg hadde for det første ikke stjålet, jeg har aldri stjålet noe i hele mitt liv. Og jeg hadde betalt for det jeg kjøpte der inne. De ringte vekter, og de kom. Stod masse folk å glodde på meg med store øyne, følte meg som den verste forbryteren. Jeg sa at de godt kunne få sjekke vesken min og lommene mine. Så kom det en annen vekter med synderen, en tydelig beruset dame som hadde lomma full av mascara. Hun var en av de som hadde gått ut samtidig med meg. De ble opptatt med henne, og jeg spurte om jeg kunne dra. Fikk ikke noe kontakt fordi hun som stjal begynte å bli hissig. Jeg spurte igjen, var trossalt ganske ukomfortabel med hele situasjonen og følte meg driti ut. 

"GÅ!!!!!! Bare GÅ du nå!!!!!", var det svaret jeg fikk. 

Gråt når jeg gikk hjem, og har aldri og kommer aldri til å sette mine ben eller legge igjen penger der igjen.

Anonymkode: 6483f...dbf

Merker at det er stor forskjell der ja. Har flerbarnsvogn som titt og ofte utløser alarmen både når jeg skal inn og ut av butikker så er blitt vant til det.

Om det er på vei ut av butikken så snur jeg og går inn igjen og undersøker selv (kan jo være ett av barna i vognen som har fått tak i en ting som de ikke skulle hatt tak i (selv om det ikke har skjedd enda, så betyr det jo ikke at det kan skje).

Har vært med på overivrig tyttebærpoliti som har krevd at jeg skulle tømme vognen og stellebagger for alt, men da forklarer jeg de bare at det har de ikke myndighet til og om så er ønsket så står jeg gjerne og venter på en politi som har myndighet til å be meg om det. Og nei jeg blir ikke med de inn på kontoret.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus i Grimstad.... Dro inn for å handle og ble ignorert av den typiske "bitchy" typen jente. De var to på jobb. Jeg finner det jeg skal og går til kassen. Hun holder på med noe på skjermen, mensen andre ansatte forlot kassa for å ekspedere noen, så jeg smiler og spør om jeg kan betale hos henne. 

Hun kikker hen til siden og ser at kollegaen ikke er der, sukker høyt, hever øyenbrynet og sier "åh....". Kikker  så på skjermen og lager et nytt sukk og jeg opplevde det nesten som  om jeg hadde ødelagt hele dagen hennes der jeg stod. Hun tok varene mine, scannet og bare nikket hen til kort-terminalen for betaling. Jeg betalte, ble ikke spurt om pose og hun nærmest slang kvitteringen på disken og fortsatte med det hun drev nedpå skjermen.

Nei, jeg fikk ikke noe hadde tilbake når jeg sa"ha en fin dag". 

 

Anonymkode: 146de...512

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2016 den 17.36, AnonymBruker skrev:

Tante Blå i Fredrikstad. Skulle inn å titte, men skjønte fort at her kommer jeg ikke til å finne noe fint. Rotete butikk og uhøffelig personale. Spurte hvor tøyet hang og da fikk jeg til svar "er du blind eler det er rett foran deg!" Hun himlet med øynene og gikk sin vei. Jeg syr mine egne klær og handler brukt for så å sy de om. Vet også at denne butikken er noe som heter "skjermet virksomhet" og de fleste der er trygdet. Og selvom de er det burde de kunne gi god service og de burde også se litt bra ut. Hun jeg snakket med hadde flokete hår og luktet vondt møkkete og klær hadde hun også. Jeg gikk ut etter ti minutter da jeg så at tøyet de hadde i butikken var møkkete og luktet innestengt. Fra nå av handler jeg kun i Fretex butikkene når jeg skal kjøpe klær jeg skal sy om.

Anonymkode: 79756...3ad

Jeg vet ikke helt hva man skal forvente når det er en butikk drevet av frivillige og eksnarkomane jeg, men det er jo noe å ta til ettertanke.

Skulle handle noe der og det var ikke pris på, og de hadde ikke mulighet til å gi meg pris før dagen etter. Det syntes jeg var veldig negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, May 28, 2016 den 1.00, AnonymBruker skrev:

Det grønne tret i volda. Mest uhygieniske stedet jeg har vært borti. Sjefen lar barnet sitt tråkke på benken de lager mat på.. med sko. Skjønner ikke at de har fått noe som helst godkjent av mattilsynet.

Anonymkode: 1b978...041

Jøss de har jo ord på seg for å være et fint og rent sted

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...