Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 22.5.2016 at 13.59, AnonymBruker skrev:

Høyer Bergen, hopper på deg med en gang du kommer inn, ser jeg på en veske så er det følgende: er den ikkkeeeee fiiiiiiin.... ( det blir FOR mye falskhet, fixer ikke slikt-bestiller på nett i stedet.

Anonymkode: a7f64...ca3

Jeg vet hvem flere av de som jobber der er, og de er ganske falske som personer. 

Anonymkode: eb86d...ecc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjorven på Majorstua

De ansatte er mer opptatte av å prate med hverandre enn å drive butikk. Det er ingen hei eller anerkjennelse av kunde når man kommer inn. Har vært der to ganger. En gang med en venninne hvor vi ønsket å kjøpe oppskrift til hentesett til baby. Vi gikk der inne i 10 minutter og det var ingen hjelp å få selv om det var svært få inne på butikken. Måtte til slutt spørre om det var mulig å få hjelp da vi ønsket oppskrift samt garn og utstyr. En av damene der dro surt fram en stor perm og sa vi fikk bare bla igjennom den selv å finne det vi ville ha og hun gikk så fort som mulig enda vi hadde spørsmål til oppskriftene osv. Til slutt fant min venninne noe hun ville ha og da hadde vi stått der en stund uten å få noe hjelp. Jeg gikk da bort igjen til de ansatte som bare skravla med hverandre og spurte igjen om hjelp og en av de ansatte kom motvillig bort og plukket fram det som trengtes til oppskriften. Garnutvalget var heller ikke noe bra da hun kun sa "Vi har kun disse fargene" og det var 3 og velge i. Vi fikk ikke tilbud om andre typer garn.

En annen gang var jeg der alene for å kjøpe dyrt kvalitetsgarn til en vev i større mengder. Gikk inne i butikken i 15 min uten et eneste hei eller tilbud om hjelp. Når jeg spurte om hjelp så overså de ansatte meg eller halte ut tiden med å snakke med en eldre dame som skulle kjøpe ett nøste. Jeg spurte så til slutt om de hadde garn til vev og fikk da et irritert svar fra en av de ansatte mens hun pekte i en retning "det er der borte". Det var masse forskjellige typer garn der.... Da gadd jeg ikke mer, gikk til husfliden og fikk hjelp der og mange forslag. Aldri mer Tjorven. 

Kan også legge til Eataly på Aker Brygge. Altfor overpriset til det man får. Bestilte pasta med fløtesaus og biffbiter. Det var en knøttliten porsjon ikke et barn hadde blitt mett av engang og kun noen skarve små biter kjøtt. Når man betaler over 200 kr for en pastarett skal man kunne forvente seg å bli mett.... Da jeg spurte om alle porsjonene var så små så fikk jeg bare et irritert svar tilbake om at det er meningen å bestille forrett.

Anonymkode: 5e500...174

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/5/2016 at 16.23, AnonymBruker skrev:

Bianco på Ski Storsenter. Har vært der flere ganger, men nå er det slutt på tålmodigheten min. Maken til innpåslitne, påtrengende og falske medarbeidere skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: e3772...538

Alltid fått god behandling der av flinke serviceinnstilte folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 9.29, AnonymBruker skrev:

Dæææ, det visste jeg ikke gitt!

Anonymkode: 1c6c9...b29

Hvis du vet det, hvorfor er du misfornøyd med at de spør om du vil ha pose da? Posen går forresten til Frelsesarmeen, så er det et sted jeg gledelig betaler for pose, er det der ;)  Og mange bærer bare blomsterbuketten slik den er, og skal ikke ha pose.
Forøvrig må Mester Grønn også spørre om gaveinnpakning da dette koster 10 kr ekstra.

Alt man skal klage på :laugh:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.. jeg kommer sikkert til å besøke denne butikken igjen siden det er den nærmeste der jeg bor. Men når vi er inne på dette med poser. Var på rema 1000 og skulle handle for uken, kom til kassen sier hei til hun som sitter der uten å få noe svar. Hun scanner varene mine og jeg sier jeg skal ha to poser. Hun løfter ikke blikket en gang, bare fortsetter å trykke på maskinen, så spør jeg en gang til om å få to poser uten noe som helst svar. Når hun er ferdig så sier hun "pose?" "Ja, jeg vil fortsatt ha to poser jeg". Så slenger hun de ned på båndet og begynner med neste kunde. Jo hei,hallo,takk hade. Fint hvis man fikk litt respons når man snakket til vedkommende. Jeg er som regel alltid hyggelig fordi jeg selv har jobbet i butikk men jeg ble faktisk ganske irritert når det eneste jeg har fått er "pose?" 

Anonymkode: 1c182...25b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har skrevet dette før, men kom til å tenke på det nå når det ble en liten posediskusjon.

Vanligvis får man jo én pose eller flere om man ønsker det, men før på den lokale remaen her så var det ei i kassa som spurte om man skulle ha pose og om man sa ja så slang hun ned kanskje 5-6 + poser. Samme om man hadde 2-3 ting eller masse.

Første gang tenkte jeg at det var en glipp, men hun fortsatte med det og jeg prøvde også å si at jeg bare skulle ha én pose, men hun fortsatte med det. Tror hun tok seg ekstra betalt for det også.

Jeg er ikke flink til å si fra, men noen har jo tydeligvis klaget for nå slenger hun ikke ned en hel haug med poser. Synes egentlig det var ganske frekt,men om hun gjorde det med alle kunder så tjente de vel litt på det.

Anonymkode: ddd78...9b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke om jeg har skrevet dette før, men kom til å tenke på det nå når det ble en liten posediskusjon.

Vanligvis får man jo én pose eller flere om man ønsker det, men før på den lokale remaen her så var det ei i kassa som spurte om man skulle ha pose og om man sa ja så slang hun ned kanskje 5-6 + poser. Samme om man hadde 2-3 ting eller masse.

Første gang tenkte jeg at det var en glipp, men hun fortsatte med det og jeg prøvde også å si at jeg bare skulle ha én pose, men hun fortsatte med det. Tror hun tok seg ekstra betalt for det også.

Jeg er ikke flink til å si fra, men noen har jo tydeligvis klaget for nå slenger hun ikke ned en hel haug med poser. Synes egentlig det var ganske frekt,men om hun gjorde det med alle kunder så tjente de vel litt på det.

Anonymkode: ddd78...9b0

Som kassemedarbeider er akkurat det der litt vanskelig siden folk pakker posene sine så forskjellig. Jeg pakker f.eks. ikke mine stappfulle, og kan gjerne bruke tre poser på en varemengde som en annen person hadde pakket med to. Hun her hører ikke helt riktig ut da, og gjorde det nok for å nå posesalget sitt, og det er ikke greit. Det enkleste for oss i kassen er jo om folk bare selv sier hvor mange poser de vil ha. Om vi er usikker på om det vil være nok med 4 eller 5 tar vel de fleste som regel 5 poser for å være på den "sikre siden". 

Anonymkode: 3d3de...913

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, May 13, 2016 at 17.22, AnonymBruker skrev:

Har sykt dårlige erfaringer med egon... Unngår å spise der så godt det lar seg gjøre. 

Kan jo fortelle om mine besøk på Egon (både i kr.sand, i oslo og på sørlandssenteret.)

- Var på Egon kr.sand. En venninne av meg ville bestille barnemeny med burger og pommes frites. Hun fikk da beskjed om at hun ikke fikk lov for det var kun barn under 12 som kunne få barnemeny. (Helt latterlig, men greit nok.) Da sa hun at hun ville ha akkurat den samme menyen i voksen meny istedet. Det skulle hun få. Selv bestilte jeg en mozzarella-pizza.

Da maten kom, fikk ikke venninnen min pommes frites, og hun sa ifra om dette. Hun fikk da et skarpt svar om at hun ikke hadde bestilt dette. "Jo, jeg bestilte burger med pommes frites, det sa jeg i kassen." Jeg nevnte at jeg også hadde hørt at hun bestilte pommes frites. Servitøren svarte ikke noe, gikk, og kom tilbake med pommes frites. "Neste gang må du være tydligere på å si hva du skal ha. Du får ikke gratis pommes frites neste gang." Pizzaen min var forresten så seig at den ikke var mulig å tygge, og det lå en svett vanndam oppå som så helt ufyselig ut. Den var ikke litt god en gang... Spiste under halvparten.

- Var på Egon sørlandssenteret og bestilte spagettie carbonara, men spurte om jeg kunne få ekstra sjampingjong istedet for bacon. For det første tok de betalt for ekstra sjampingjong, noe jeg aldri har trengt før, og da maten kom fikk jeg den MINSTE porsjonen jeg noensinne har fått. Har bestilt spagetti på egon før, aldri fått så liten porsjon. Ble langt i fra mett. Og jeg telte 3 sjampingjong-biter... Sausen var også supertynn og ekkel. 

- Var på Egon i oslo og måtte vente en stund på kompisen min. Det var skikkelig kaldt og minusgrader ute. Bestilte meg en kakao og gikk å satte meg på et lite 2 mannsbord. Da jeg hadde sittet der i mindre enn 5 minutt (kakaoen hadde ikke blitt kald nok til å drikkes engang) kom det en servitør og lurte på om jeg snart kunne gå siden de trengte plass til andre gjester. Ble helt paff... Og nei, jeg gikk ikke.... 

Syns det er en uting at de kommer å spør om maten smaker også. Har så lyst til å kaste maten etter dem å rope ut at jeg syns den er heselig og vil ha igjen alle pengene mine. Men jeg kan jo liksom ikke gjøre det heller. Så er de ofte dritsure når de står i kassen, men når de spør om maten smaker, kliner de på seg verdens mest falske smil... 

Må bare få lagt til at de gangene jeg har vært på egon å kjøpt mat, så har det vært pågrunn av at nære venninner vil feire bursdager osv der. Sånne ting som jeg ikke kan si nei til liksom. Ellers liker jeg virkelig ikke Egon... 

Anonymkode: a3a04...6fc

Dette kan jeg skrive under på etter å ha vært på Egon i Kristiansand sentrum og Sørlandsparken. Særlig i sentrum har de hatt helt horribel service! Det gjelder alle gangene jeg har vært der... Har og vært der i forbindelse med venninners selskap (eller at venninner ønsker å møtes der). 

Om man har noe å si på maten, får en nesten kjeft for ikke å like den eller kjeft for ikke å snakke tydelig nok når man bestiller... 

Forstår ikke hvorfor ikke Egon er lagt ned... 

Anonymkode: 146de...512

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bidra til klagingen på Egon:

Vi var på Egon i Karl Johan her om dagen for å ta et kakestykke (synes eplekaken der er så god!), men da vi fikk kaken var den iskald inni. Den skal egentlig være varm, så vi sa i fra til en av servitørene på en forsiktig, hyggelig måte at den var kald, og spurte om det var mulig å få den varmet opp. Hun så ikke på oss engang, og nærmest røsket tallerknene av bordet og forsvant :/. Vi fikk etterhvert tilbake varme kaker, sammen med et arrogant spørsmål om de var varme nok nå... Ikke et smil, ingenting. 

Anonymkode: e9364...c6b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kassemedarbeider er akkurat det der litt vanskelig siden folk pakker posene sine så forskjellig. Jeg pakker f.eks. ikke mine stappfulle, og kan gjerne bruke tre poser på en varemengde som en annen person hadde pakket med to. Hun her hører ikke helt riktig ut da, og gjorde det nok for å nå posesalget sitt, og det er ikke greit. Det enkleste for oss i kassen er jo om folk bare selv sier hvor mange poser de vil ha. Om vi er usikker på om det vil være nok med 4 eller 5 tar vel de fleste som regel 5 poser for å være på den "sikre siden". 

Anonymkode: 3d3de...913

Ja, jeg forstår at det kan være vanskelig,men hun gjorde det uansett om jeg hadde to-tre ting eller om jeg hadde en hel haug. Det blir feil at jeg skal betale for masse poser når en holder lenge.

Nå pleier jeg å si fra hvor mange jeg skal ha og hvis jeg glemmer det så forventer jeg ikke å få akkurat det antallet jeg ønsker. Jeg bare synes det var veldig drøyt å bare sende ned så mange uten å spørre. Stort sett reagerer jeg ikke på akkurat det,og unngikk å handle med henne hvis jeg kunne.

Anonymkode: ddd78...9b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som kassemedarbeider er akkurat det der litt vanskelig siden folk pakker posene sine så forskjellig. Jeg pakker f.eks. ikke mine stappfulle, og kan gjerne bruke tre poser på en varemengde som en annen person hadde pakket med to. Hun her hører ikke helt riktig ut da, og gjorde det nok for å nå posesalget sitt, og det er ikke greit. Det enkleste for oss i kassen er jo om folk bare selv sier hvor mange poser de vil ha. Om vi er usikker på om det vil være nok med 4 eller 5 tar vel de fleste som regel 5 poser for å være på den "sikre siden". 

Anonymkode: 3d3de...913

Når jeg jobbet i butikk, ble jeg fort lei av å spørre om kundene ville ha pose. Mitt triks var å spør "hvor mange poser trenger du?". Det minsket også en del kverulering fra kunder som synes det var uuutrooolig frekt å ta betalt for poser.. :) 

Av butikker jeg aldri besøker igjen, så er det Nille der jeg bor. Butikken er skikkelig rotete og de ansatte er 14 pr gamle jenter som sitter på mobilen sin bak kassa. Med så få kunder som de har der inne, har de mer enn nok tid til å tørke fem uker gammelt støv rundt omkring, og se til at varene er i hyller og ikke i pappesker på gulvet... Jeg skulle betale for en vare, hvor jenta står med mobilen og presterer å si "et lite øyeblikk" til meg. Noe på Facebook var visst mye viktigere ennå yte service for den eneste kunden i butikken... Første gang jeg har gjort som andre her inne, satt fra meg varene og gått. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 17.34, AnonymBruker skrev:

Jobber du der eller :fnise:

Anonymkode: 2bc03...4ed

Du skriver "utenfor sentrum". Det er mange steder som har sentrum

Anonymkode: fe079...667

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver "utenfor sentrum". Det er mange steder som har sentrum

Anonymkode: fe079...667

Sjekk AB-koden først du. Jeg skrev ikke noe om sentrum....det var en annen AB.

Anonymkode: 2bc03...4ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mybella kjolebutikk på Lambertseter.  

Den ansatte sa ikke hei og informerte ikke om at jeg måtte ta av meg skoene utenfor butikken.  Jeg hadde flere spørsmål om kjoler og utvalg og størrelser og det føltes som at jeg måtte mase meg til hjelp.  Da jeg også måtte spørre om hvor prøverommet var, pekte hun bare opp trappen.  Jeg tok med meg kjolene jeg ville prøve og vel fremme i prøverommet fant jeg ut at veggene mellom prøverommene bare dekte halvparten av dybden i rommet (la oss si at prøverommet var ca 2*2 m, men veggen mot naboprøverommet bare var 1,2 m dyp).  Det hang heldigvis en ballkjole igjen etter forrige kunde, så jeg forsøkte å dandere den litt der i hullet.  Og det var lurt, for det kom en kunde inn i naborommet etter bare få minutter.  Nei huff, føltes bare grusomt lite elegant, selv om de selger dyre selskapskjoler og ballkjoler.

Anonymkode: 93928...de1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.5.2016 at 19.11, Clarity skrev:

Vero Moda på Strømmen!
Hver eneste gang jeg har prøvd klær der, har de ansatte vært ekstremt pågående i prøverommene. Et evig mas om "hvordan satt buksa?", "går det fint her inne?", "har du alt du trenger av størrelser?", osv.
Det er så slitsomt. Jeg vil gjerne prøve klær i fred og ro, dessuten har jeg vett til å spørre dersom jeg trenger hjelp til noe!

Sist gang jeg var der gikk jeg ut av prøverommet for å se meg i et litt større speil. Den ene ansatte kom stormende mot meg så fort hun så meg, hvorpå hun presterte å si: "Den genseren var nydelig på deg altså! Den ga deg en skikkelig fin glød i ansiktet!". Jo, takk for det du, men jeg tror ikke helt på at en vanlig hvit genser gir meg noen spesiell glød i ansiktet :fnise: 
 

Jeg jobber ikke på Vero Moda, men jeg følte meg skikkelig truffet.. For det første er det jobben vår å sørge for at alt er OK inne i prøverommet. Jeg er litt som deg selv og liker å prøve i fred, men veldig mange ønsker faktisk at man henter en annen størrelse eller et annet synspunkt på hvordan ting sitter, de bare tør ikke å spørre. Jeg får foressten kjeft av sjefen min om jeg ikke følger opp kunden i prøverommet med sånne spørsmål... Kjente meg også skikkelig igjen i det siste, i butikken vår sier vi ofte sånne ting, men KUN fordi vi mener det. Jeg har flere ganger opplevd å se kunder komme ut av prøverommet i klær som ser helt fantastiske ut på de og kommet med en sånn kommentar, og blitt møtt med "Ehehhh, du synes det ja?.." i en tone som tilsier at jeg lyver. Når jeg sier noe sånt, så mener jeg det faktisk :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FrkIA skrev:

Jeg jobber ikke på Vero Moda, men jeg følte meg skikkelig truffet.. For det første er det jobben vår å sørge for at alt er OK inne i prøverommet. Jeg er litt som deg selv og liker å prøve i fred, men veldig mange ønsker faktisk at man henter en annen størrelse eller et annet synspunkt på hvordan ting sitter, de bare tør ikke å spørre. Jeg får foressten kjeft av sjefen min om jeg ikke følger opp kunden i prøverommet med sånne spørsmål... Kjente meg også skikkelig igjen i det siste, i butikken vår sier vi ofte sånne ting, men KUN fordi vi mener det. Jeg har flere ganger opplevd å se kunder komme ut av prøverommet i klær som ser helt fantastiske ut på de og kommet med en sånn kommentar, og blitt møtt med "Ehehhh, du synes det ja?.." i en tone som tilsier at jeg lyver. Når jeg sier noe sånt, så mener jeg det faktisk :)

Jeg jobber selv deltid i klesbutikk ved siden av studiene, så jeg er fullstendig klar over at det er viktig å gi god service og kundebehandling. Å nærmest henge over kunden fra kunden kommer inn i butikken til han/hun går ut igjen, slik som de gjør på nevnte butikk, er etter hva jeg har lært ikke god kundebehandling. For meg blir det dessuten litt for opplagt at nevnte selger kun var ute etter å få et salg, når hun komplimenterer meg for å få en unik glød i ansiktet av en hvit basic genser. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 25. mai 2016 at 1.03, FrkIA skrev:

Jeg jobber ikke på Vero Moda, men jeg følte meg skikkelig truffet.. For det første er det jobben vår å sørge for at alt er OK inne i prøverommet. Jeg er litt som deg selv og liker å prøve i fred, men veldig mange ønsker faktisk at man henter en annen størrelse eller et annet synspunkt på hvordan ting sitter, de bare tør ikke å spørre. Jeg får foressten kjeft av sjefen min om jeg ikke følger opp kunden i prøverommet med sånne spørsmål... Kjente meg også skikkelig igjen i det siste, i butikken vår sier vi ofte sånne ting, men KUN fordi vi mener det. Jeg har flere ganger opplevd å se kunder komme ut av prøverommet i klær som ser helt fantastiske ut på de og kommet med en sånn kommentar, og blitt møtt med "Ehehhh, du synes det ja?.." i en tone som tilsier at jeg lyver. Når jeg sier noe sånt, så mener jeg det faktisk :)

Du har intet belegg for å hevde at dere sier det KUN fordi dere mener det. Du vet da ikke grunnen til at andre sier det. Noen er fulle av løgn og pøser på med komplimenter for noe man ser helt gyselig ut i, og jeg nekter å tro at slike ikke finnes på din arbeidsplass. 

Det er viktig å vise at man er der og yte service, men man kan ikke bli for pågående heller. Det er lite hensiktsmessig og vil føre til at mange kunder nesten vil løpe ut fra butikken. De aller fleste har lyst til å prøve klær i fred, og når de sier nei til et spørsmål om hjelp bør man som ansatt respektere det og ikke fortsatt løpe etter kunden med allslags spørsmål og kommentarer. 

Anonymkode: 5341d...edc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. mai 2016 at 18.25, AnonymBruker skrev:

Kan også legge til Eataly på Aker Brygge. Altfor overpriset til det man får. Bestilte pasta med fløtesaus og biffbiter. Det var en knøttliten porsjon ikke et barn hadde blitt mett av engang og kun noen skarve små biter kjøtt. Når man betaler over 200 kr for en pastarett skal man kunne forvente seg å bli mett.... Da jeg spurte om alle porsjonene var så små så fikk jeg bare et irritert svar tilbake om at det er meningen å bestille forrett.

Anonymkode: 5e500...174

Så leit du har den oppfattelsen ... Selv får jeg alltid nydelig mat og gode porsjoner. Når det er fullt kan det være vanskelig å få tak i servitør men jeg syntes det er deilig å få sitte i fred med mat og vin jeg da :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har intet belegg for å hevde at dere sier det KUN fordi dere mener det. Du vet da ikke grunnen til at andre sier det. Noen er fulle av løgn og pøser på med komplimenter for noe man ser helt gyselig ut i, og jeg nekter å tro at slike ikke finnes på din arbeidsplass. 

Det er viktig å vise at man er der og yte service, men man kan ikke bli for pågående heller. Det er lite hensiktsmessig og vil føre til at mange kunder nesten vil løpe ut fra butikken. De aller fleste har lyst til å prøve klær i fred, og når de sier nei til et spørsmål om hjelp bør man som ansatt respektere det og ikke fortsatt løpe etter kunden med allslags spørsmål og kommentarer. 

Anonymkode: 5341d...edc

Jeg blir glad når noen spør om jeg vil ha hjelp når jeg leter etter saker i butikker. Jeg tar også til meg komplimenter som de ansatte sier. De er da bare høflige!! Og det burde kanskje du også være når du trer inn i et område som er eid av noen andre. 

Anonymkode: 0ed68...2eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shoeday på Lillehammer.. Hun sjefen med kort mørkt hår.. makan til sur oppførsel!

Anonymkode: c02da...ae4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...