Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.5.2016 den 22.56):

Babyshop Arendal. Hun ene som jobber der er alltid så sur og frekk! Hun er sånn mot mange. Kommer med frekke kommentarer.  

Anonymkode: b5d35...5cd

Var der i går. Om det er samme damen du tenker på, forstår jeg godt hva du mener! Hun var IKKE interessert i å hjelpe, smile eller i det minste si hei når meg og mannen var innom. Når man vurderer å kjøpe en vogn til 10 000, så er det litt synd om den ansatte ikke ønsker å yte service. Så vi kjøpte vogna på barnas hus i stedet. 

Auri skrev (På 10.5.2016 den 23.56):

Fordi alle knagger + krakken og gjerne gulvet i tillegg er fullt av klær fra forrige person? Om det er det eneste ledige prøverommet er det ikke annet å gjøre enn å rydde opp da... Jeg har gjerne med meg 3-4 plagg jeg skal prøve selv, og må ha plass til å henge fra meg det og et sted å legge mine egne klær mens jeg prøver...

Jeg har ALDRI opplevd behovet for å rydde opp etter andre kunder. Om det er SÅ rotete inne på et prøverom, så hadde tatt klærne og lagt det i en haug etc på utsiden av prøverommet. Ikke mitt ansvar at ansatte ikke rydder. 

Ja, kunder kan gjerne være litt flinkere til å henge på plass, men helt ærlig mener jeg at det ikke er kundens ansvar. Kan gjerne henge det på utsiden av prøverommet, men ønsker ikke å bruke tid på å lete opp plassene der klærne hang og å sette de like fint på kleshenger igjen. Det kan de ansatte gjøre.  

For ikke at dette skal bli for off topic, kan jeg si at jeg aldri kommer til å besøke Vero Moda i Kristiansand igjen. Det er så nedstøvet på prøverommene og betjeningen er virkelig nedlatende! Virker som om de har fått jobb gjennom tvang fra foreldre, og hater å jobbe. Noe som skal gå utover kundene.

Anonymkode: 146de...512

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.5.2016 den 23.28):

Jeg oppfatter de fleste H&M-butikker som rotete og uoversiktlige med lite service. Det er ikke akkurat et merkelig fenomen at prøverommene heller ikke roper ut luksus. 

I slike butikker kan dette enkelt løses ved å ha en person stående ved prøverommene som deler ut et nummer for antall klesplagg der alt må leveres tilbake igjen (bortsett fra det en vil kjøpe). Til og med på Primark er ikke etterlatte klær et problem på grunn av denne ordningen. Kundene gjør det butikken legger opp til. 

 

Anonymkode: 5341d...edc

Kundene burde ha folkeskikk nok til å ta med klærne sine ut selv om det ikke står en ansatt der og ber dem om det. Verre er det ikke.

AnonymBruker skrev (På 11.5.2016 den 0.06):

Jeg har ALDRI opplevd behovet for å rydde opp etter andre kunder. Om det er SÅ rotete inne på et prøverom, så hadde tatt klærne og lagt det i en haug etc på utsiden av prøverommet. Ikke mitt ansvar at ansatte ikke rydder. 

Ja, kunder kan gjerne være litt flinkere til å henge på plass, men helt ærlig mener jeg at det ikke er kundens ansvar. Kan gjerne henge det på utsiden av prøverommet, men ønsker ikke å bruke tid på å lete opp plassene der klærne hang og å sette de like fint på kleshenger igjen. Det kan de ansatte gjøre.  

For ikke at dette skal bli for off topic, kan jeg si at jeg aldri kommer til å besøke Vero Moda i Kristiansand igjen. Det er så nedstøvet på prøverommene og betjeningen er virkelig nedlatende! Virker som om de har fått jobb gjennom tvang fra foreldre, og hater å jobbe. Noe som skal gå utover kundene.

Anonymkode: 146de...512

Det er nettopp å ta med klærne ut til den stanga eller benken jeg mener med rydding. Trodde det var normalt å gjøre for flere, men dessverre ikke 😕

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ALDRI opplevd behovet for å rydde opp etter andre kunder. Om det er SÅ rotete inne på et prøverom, så hadde tatt klærne og lagt det i en haug etc på utsiden av prøverommet. Ikke mitt ansvar at ansatte ikke rydder. 

Ja, kunder kan gjerne være litt flinkere til å henge på plass, men helt ærlig mener jeg at det ikke er kundens ansvar. Kan gjerne henge det på utsiden av prøverommet, men ønsker ikke å bruke tid på å lete opp plassene der klærne hang og å sette de like fint på kleshenger igjen. Det kan de ansatte gjøre.  

For ikke at dette skal bli for off topic, kan jeg si at jeg aldri kommer til å besøke Vero Moda i Kristiansand igjen. Det er så nedstøvet på prøverommene og betjeningen er virkelig nedlatende! Virker som om de har fått jobb gjennom tvang fra foreldre, og hater å jobbe. Noe som skal gå utover kundene.

Anonymkode: 146de...512

Ingen har nevnt en drit om å legge på plass klærne. Men å rydde = samle sammen, kanskje. Vet ikke. 

Anonymkode: b066a...2ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydde etter andre i prøverommet = henge ting sånn nogenlunde på en henger og slenge ut på stativet/disken i prøverområdet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. april 2016 at 8.56, Kooko skrev:

For meg så er det Barn og Utstyr butikker i grenlandsområdet. Har vært på de 3 forskjellige butikker og har stortsett kun handlet klær og uteklær, særlig ved tilbud og salg. Merker at de ansatte holder seg litt unna og blir mest opptatt å snakke med hverandre eller folk de kjenner. Litt sånn snobbete oppførsel fordi det blir kun billig kjøp føles det sånn. Spør du noe så er det ofte kort svar... føler meg sjelden ivaretatt som kunde.... Vegrer meg hver gang jeg går dit (de har tiltross masse gode ting til salgs ved tilbud da).. Det føles nesten som jeg må beklage fordi jeg ikke skal handle barnevogn eller sprinklerseng...😥😧😵 er det kun butikk for kjente folk lurer jeg på åå??😳

Trist å høre at det er slik du opplever det på barn og utstyr. Vi prøver vårt beste, men når det er salg er det ikke alltid tiden strekker til slik at vi kan spørre om du trenger hjelp, men du skal vite at du absolutt ikke blir sett ned på fordi du handler på salg, det er veldig mange som kun er innom når det er salg. Barn og utstyr skal være en butikk for alle, og vi har stor forståelse for at ikke alle handler vogn eller sprinkelseng. Må beklage på det sterkeste at du føler deg dårlig ivaretatt som kunde da vi har streng policy på å hilse på kunder. Håper du velger å gi butikkene en sjanse til. Det er heller ikke en butikk bare for kjente, vi prøver så godt vi kan å ivareta alle kunder. 

Huff, kjenner jeg blir lei meg både på mine kollegers og dine vegne for at dette er inntrykket du sitter igjen med. Beklager på det sterkeste.:smilyblomst:

Anonymkode: 77d87...e83

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boots apotek. De prøver alltid å dytte på meg flere varer enn det jeg skal ha. "Trenger du solkrem? ansiktskrem? foundation? smertestillende?" Dessverre har Boots det nærmeste apoteket her. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema1000-butikken i bygda..grusom sjef! Overhyggelig og falsk, dekorerer butikken med hjerter overalt (slik at kundene blir lei av det), diskriminerer ansatte pga vekt (sier til de at de jobber dårlig fordi de er for tjukke og gir de dårligere og færre vakter), kutter i de faste ansatte sine timer for så å ansette utenlendinger på lønnstilskudd via Nav, gir ikke de ansatte betalte pauser når de har rett på det, har ei holdning som sier "er du grei mot meg er jeg grei mot deg..hvis ikke, så...", ustabilt humør, går inn for å få ansatte hun ikke liker til å slutte, når ansatte slutter skriver hun mail til regionssjefen med "nå har X slutta :):):) ", ansatte blir oppfordra til å late som de er opptatte med varer for å unngå å prate med kunder...

Det er bare sjefen som er fæl da, de ansatte er greie. Men pga sjefen liker jeg ikke Rema1000 lenger..

Anonymkode: e603e...579

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.5.2016 at 10.27, FayFerner skrev:

I studietia pleide vi å henge på et utested i Trondheim, der betjeningen i baren alltid UTEN UNNTAK var hovne, lite vennlig, i tillegg til at alle som en hadde en überkul attitude og stil (type alle hadde svarte bukser/skjørt, svarte skjorter, svarte forkler, svart hår og råkule tato på armene). Ei venninne av meg trengte penger og fikk jobb der. Hun har alltid vært den blideste lærka av alle. Så forteller hun oss venninner taushetsbelagt info. om stedet, og det er at i ansettelsen fikk hun beskjed om at dersom hun skulle få den jobben, så kunne hun ikke være så blid. Hun fikk beskjed om at stedet hadde et image å ta vare på, det ville si at de ansatte ikke skulle smile særlig eller være for hyggelige med kundene, de måtte inneha en viss fransk hovenhet, fikk hun beskjed om, for det var stedets image. I jobben fikk hun tilsnakk flere ganger av av den ULTRAHIPPE sjefen, om at hun smilte for mye.

Resten av oss venninner trodde vi skulle daue av latter når vi var innom stedet da den stakkars blide venninna vår var på jobb og så henne kjempe en kamp om å få til denne franske hovenheten og å ikke være hyggelig:fnise:

Forøvrig syntes jeg stedet fremstod helt latterlig etter den inside informasjonen vi fikk:fnise:

HVOR var dette? :laugh:
(Send PM om du ikke vil skrive det ut til alle)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus (og andre mersalg butikker 😑) "jaaa, nå har vi mascara på tilbud, du trenger vel ikke det da?" Nei, ellers takk jeg er ikke for å kjøpe mascara, jeg hadde vel funnet det selv med alle disse svære plakatene dere har hengende over alt. Jeg blir rett og slett gal! Skjønner at de vil selge, men altså jeg skal bare ha et par sokker. 

Også nærbutikken min, der kan man stå i 5 minutter å vente på at noen skal komme til kassen fordi de er mer opptatt av å snakke med kollegaene sine om hva de skal i helgen. Jeg forstår ventetid hvis de holder på med noe, er opptatt med andre kunder osv. Men når det bare er fjas og mas om alt mulig greier så blir jeg helt sprø.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&m- butikker generelt, vasker de aldri prøverommene sine? Tror aldri jeg har vært i et rent prpverom der. Skjønner at folk går med sko og at det derfor aldri vil være skinnende rent, men speilene er alltid møkkete og det ligger alltid hybelkaniner tjukt på gulvet der.

Søstrene grene lillehammer. Elsker søstrene grene, men jeg skulle ha et lite kaffebord, men de var utsolgt. Først fikk jeg beskjed om at de ikke kom til å ta inn flere. Uken etter var sjefen på jobb, så jeg spurte henne for sikkerhetsskyld før jeg dro et annet sted for å handle bord. Joda, de skulle straks sende avgårde ny bestilling siden de hadde 20 stykker på venteliste. Fikk beskjed om at bordene kom til å være på plass innen en uke. En uke gikk, ingen bord. Spurte om det var mulighet for å få sms når de kom, ikke noe problem. Hørte ikke noe, så handlet et annet sted.

Etter et halvt år fikk jeg sms. 

Anonymkode: 7ec5f...596

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rema1000-butikken i bygda..grusom sjef! Overhyggelig og falsk, dekorerer butikken med hjerter overalt (slik at kundene blir lei av det), diskriminerer ansatte pga vekt (sier til de at de jobber dårlig fordi de er for tjukke og gir de dårligere og færre vakter), kutter i de faste ansatte sine timer for så å ansette utenlendinger på lønnstilskudd via Nav, gir ikke de ansatte betalte pauser når de har rett på det, har ei holdning som sier "er du grei mot meg er jeg grei mot deg..hvis ikke, så...", ustabilt humør, går inn for å få ansatte hun ikke liker til å slutte, når ansatte slutter skriver hun mail til regionssjefen med "nå har X slutta :):):) ", ansatte blir oppfordra til å late som de er opptatte med varer for å unngå å prate med kunder...

Det er bare sjefen som er fæl da, de ansatte er greie. Men pga sjefen liker jeg ikke Rema1000 lenger..

Anonymkode: e603e...579

Handler vi på samme rema butikk? 🙊 har inntrykk av at det ofte er slik det er i rema sine butikker. Presser ut ansatte for å holde lønnskostnader nede og de faste ansatte med fast lønn må gå alle seine vakter slik at de slipper å betale kveldstillegg. Jeg er rett og slett veldig misfornøyd med rema 1000(i mitt område) ut ifra hva jeg har hørt av ansatte er ikke sjefene spesielt hyggelige. Sjekker hvor mye poser man selger pr kunde og blir sur dersom det ikke er solgt nok av noe. Det er jo faktisk ikke de ansatte sin feil dersom folk ikke kjøper tyggis akkurat i dag. Jeg går gledelig heller på kiwi å handler nå, det kan være de holder på på samme måten men har inntrykk av at det ikke er underbemannet og personalet må ikke løpe ræven av seg for å komme i havn. 

 

Anonymkode: 1c182...25b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Suppetuppe skrev:

Var forresten også på apoteket en gang og skulle kjøpe canesten da jeg hadde fått sopp. (har hatt sopp før, vet hvordan jeg skal behandle det.) 

Dama i kassa var ei eldre dame og var for det første helt grusom treg! Sto å snakket leeenge med noen folk om forkjølelse. Jeg skulle jo bare betale og gå, hadde bilen på parkering også, så hadde ikke all verdens tid heller. Men jeg sto pent å ventet da jeg har forståelse for at det av og til kan være mye å gjøre. Til slutt sier damen til de hun snakket med: "Et øyeblikk, skal bare hjelpe hun i kassen..." før hun kommer bort og sier HØYLYTT til meg (så alle i hele butikken hørte det) "Ja, dette er jo en STIKKPILLE MOT SOPP, du vet det? DU STIKKER DEN BARE INN I VAGINAEN FØR LEGGETID..." osv Var helt sykt pinlig....... 

Altså, er det så flaut å ha sopp? Jeg har hørt folk snakke om sopp på apoteket flere ganger, og aldri tenkt noe over det. Det er helt naturlig og synes egentlig det bare er fint at de vil informere om bruk, selv om de kanskje burde spørre om du har brukt det før først. Trodde det bare var folk i puberteten som synes sånt er så flaut. 

Anonymkode: 5a7fd...4b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er det så flaut å ha sopp? Jeg har hørt folk snakke om sopp på apoteket flere ganger, og aldri tenkt noe over det. Det er helt naturlig og synes egentlig det bare er fint at de vil informere om bruk, selv om de kanskje burde spørre om du har brukt det før først. Trodde det bare var folk i puberteten som synes sånt er så flaut. 

Anonymkode: 5a7fd...4b9

Det er ikke flaut å ha sex heller, men det betyr ikke at det er greit å rope kondomkjøp ut over hele butikken. Enkelte ting er privat.

Anonymkode: 85b11...bab

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera
Den 10.5.2016 at 21.04, peppermyntete skrev:

Kom til skade for å spørre en godt voksen dame på Jens Hoff på Trondheim Torg om ikke de hadde noe HVITT heklegarn som var litt billigere enn Solberg sitt en gang. Billig er tydeligvis et fy-ord der..... Hun så på meg som om jeg var en kakerlakk på kjøkkenbenken hennes og veivet med armen i retning et hjørne av butikken mens hun mumlet noe om tilbudskasse. I den fantes kun farget garn, ikke noe i nærheten av hvitt en gang. Gikk tilbake til kassa og sa jeg ikke fant noe i den og da svarte hun noe sånt som at jeg fikk skaffe meg en jobb hvis jeg absolutt skulle handle hos dem. Altså..! 

Den butikken er det ikke hyggelig å handle i. Typisk butikk med godt voksne damer bak disken som er så kunnskapsrike, altså, at de gir seg selv slags rett til å være nedlatende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
16 timer siden, Suppetuppe skrev:

Var forresten også på apoteket en gang og skulle kjøpe canesten da jeg hadde fått sopp. (har hatt sopp før, vet hvordan jeg skal behandle det.) 

Dama i kassa var ei eldre dame og var for det første helt grusom treg! Sto å snakket leeenge med noen folk om forkjølelse. Jeg skulle jo bare betale og gå, hadde bilen på parkering også, så hadde ikke all verdens tid heller. Men jeg sto pent å ventet da jeg har forståelse for at det av og til kan være mye å gjøre. Til slutt sier damen til de hun snakket med: "Et øyeblikk, skal bare hjelpe hun i kassen..." før hun kommer bort og sier HØYLYTT til meg (så alle i hele butikken hørte det) "Ja, dette er jo en STIKKPILLE MOT SOPP, du vet det? DU STIKKER DEN BARE INN I VAGINAEN FØR LEGGETID..." osv Var helt sykt pinlig....... 

Beklager, men jeg brøt ut i latter av denne: ere mulig! :sprettert:

Hadde dette skjedd meg så hadde jeg sendt en klage. Er for konfliktsky til å si fra rett til dama, men fy faen, det der er ikke greit. Noen spør om det er pinlig, men The Silence har rett, hva som foregår i hver enkelts underliv er en privatsak! Ingen andre trenger å vite hva jeg stikker inn i vagina eller ikke. Jeg bare ler fordi det er så utrolig upassende, og jeg fatter ikke hva som går av folk som gjør sånt. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår å gå på babyshop på senteret i Kristiansand. Det er en kar som jobber der som er skikkelig pågående!! Han snakker sykt høyt og står omtrent inntil deg når han skal forklare noe. 

Skulle se på vogn til bittelille, men hadde null interesse av å være for lenge i butikken. Han spurte ikke om vi trengte hjelp heller, plutselig bare stod han der, kom midt i en samtale jeg hadde med mannen min og ropte høyt "HEI! Ja, DET ER MULIG Å GJØRE DET. OG denne vogna er SKIKKELIG bra!.. .etc". 

Har gått forbi butikken når han er på jobb, og man hører lang vei at han er på jobb. Når han ikke hjelper kunder snakker han med sin kollega eller noen som er innom for å si hei, og han er IKKE sjenert for samtaleemner... 

Anonymkode: 146de...512

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vero Moda på Strømmen!
Hver eneste gang jeg har prøvd klær der, har de ansatte vært ekstremt pågående i prøverommene. Et evig mas om "hvordan satt buksa?", "går det fint her inne?", "har du alt du trenger av størrelser?", osv.
Det er så slitsomt. Jeg vil gjerne prøve klær i fred og ro, dessuten har jeg vett til å spørre dersom jeg trenger hjelp til noe!

Sist gang jeg var der gikk jeg ut av prøverommet for å se meg i et litt større speil. Den ene ansatte kom stormende mot meg så fort hun så meg, hvorpå hun presterte å si: "Den genseren var nydelig på deg altså! Den ga deg en skikkelig fin glød i ansiktet!". Jo, takk for det du, men jeg tror ikke helt på at en vanlig hvit genser gir meg noen spesiell glød i ansiktet :fnise: 
 

Endret av Clarity
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...