Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nille på Trondheim Torg.

Jeg handler sjeldent der men jeg var innom for å kjøpe noe på lørdag. Når jeg kommer inn så er det to ansatte i butikken som er opptatt med å rydde i hver sin hylle. Det står to personer i kø ved disken. Jeg finner det jeg skal ha og stiller meg i kø. De ansatte rydder fremdeles i hver sin hylle. Etter et par minutter legger jeg fra meg varen på disken og går. Det samme gjør de 2 foran meg og den ene bak meg.

Heldigvis så liker de iallefall å rydde i den butikken framfor å selge varer.

Anonymkode: 85e38...e50

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktisk veldig usikker på butikken, men flere av klesbutikkene på Storo Senter. Var der med et barn i familien i vogn fordi jeg fikk høre at senteret var så barnevennlig. Men en ble jeg bare stirret stygt på når jeg var der inne, en annen hadde stativene altfor tett sammen og spilte jævla høy musikk. Barnevennlig meg i rompa.

Anonymkode: 56d5b...99e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av butiikker i Norge, mersalg hele veien-slitsommer butikker og høy musikk.

Bruker som regel nett. Untak er Zara OG HM

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Zara er som regel full av noen bedre-vitere og fjoller som mener at de er så mye bedre enn alle andre...

Anonymkode: a5138...856

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jensens Bøfhus i Oslo. Vi var der med 4 venninner og skulle spise en tidlig middag/sen lunsj. Det var omtrent ingen andre gjester og vi spurte om vi kunne få bord selv om, vi hadde med barnevogn. Det gikk til nød og han plasserte oss i et trangt hjørne.

Han ble sur/snurt fordi hun ene ikke orket en hovedrett, hun var gravid og veldig kvalm, så hun orket bare salat.

Spurte om vi kunne dele regningen, men det var et altfor stort problem.. Alle sammen følte oss som vi bare var brysomme gjester. Kommer nok ikke til å spise der igjen. 

Handlet på en Name It butikk hvor jeg spurte eieren og de hadde flere pysjer på lageret, da det var tomt for størrelsen jeg skulle ha. Hun skulle gå å se, men på veien til lageret stoppet hun hos en annen kunde (som allerede fikk hjelp av kollegaen hennes). Der ble hun stående i 10 minutter, så tilslutt gikk jeg bare. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bianco på Ski Storsenter. Har vært der flere ganger, men nå er det slutt på tålmodigheten min. Maken til innpåslitne, påtrengende og falske medarbeidere skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: e3772...538

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backe i Grensen på Strømmen storsenter!! Verre personale skal du lete lengre etter.. Står to jenter bak disken på mobilen, hilser ikke på deg når du kommer inn og spør aldri om du trenger hjelp selv om du er den eneste i butikken deres. 

Anonymkode: 2bd22...ced

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

På zara er det jo jævlig slitsomt å være. "PLING! KAN CARINA KOMME TIL DAMEKASSEN TAKK!!!!" og så litt øredøvende musikk før vi igjen får "PLING!! KAN MALENE KOMME TIL DAMEKASSEN TAKK!!!" 

kan de ikke skaffe seg en walketalke elelr noe. grrrr så slitsomt 

Anonymkode: b066a...2ef

Vet, men Zara og Hm er to favoritter i Norge, så det går.

Savner: Sephora, Urban Outfitters, VS ( også med annet stech enn parfymer og toalettmapper ) Top Shop, Nike store, Footlocker..

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Zara er som regel full av noen bedre-vitere og fjoller som mener at de er så mye bedre enn alle andre...

Anonymkode: a5138...856

Ja! Også syns jeg ikke de har fine klær heller. Hvorfor har vi ikke Bershka? Er jo de samme eierne som Zara.. shopping i Norge er så sykt kjedelig :( Bare drittbutikker her jo. 

Anonymkode: 1cc1c...b57

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Også syns jeg ikke de har fine klær heller. Hvorfor har vi ikke Bershka? Er jo de samme eierne som Zara.. shopping i Norge er så sykt kjedelig :( Bare drittbutikker her jo. 

Anonymkode: 1cc1c...b57

Enig, vil gjerne ha Bershka jeg og!

Savner VELDIG Sephora.

Anonymkode: a7f64...ca3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.1.2016 at 20.59, Million skrev:

Auster frisør.

I sin tid hadde de en filial på Veitvet senteret i Oslo, Groruddalen. På den tiden bodde jeg der i et par år, og fant ut at jeg skulle gjøre meg fin i forbindelse med bursdagsfeiringen min og gå til frisøren. Da jeg fikk tildelt en ung, marokkansk-utseende jente som konsekvent unngikk blikk-kontakt og hilsener, begynte jeg å ane ugler i mosen. Hun virket for ung til å være ferdig frisør, og jeg begynte å mistenke at de hadde tildelt meg en fersking eller en lærling. Jeg fikk meg ikke til å si noe riktig ennå, så jeg satt der og kikket i speilet. Jeg trodde nesten ikke det var mulig det jeg så. Mens hun sto og dro i håret mitt, glodde frisørlæringen/ferskingen hele tiden til siden og ut i lokalet, ikke på meg. Så tok hun en kam, dro tak i luggen min og nærmet seg med saksen i andre hånden. Jeg trodde hun skulle la luggen gli gjennom kammen oppover til bare tuppene sto ut fra kammen, som jo er normal klippemåte. Det gjorde ikke denne dama. Med kammen i bunnen av luggen, og blikket sitt rettet direkte ut i salongen og ikke ned på meg, satte hun raskt saksen i og klipte av alt som stakk utenfor.... uten å sjekke hvor lang luggen da ble eller noe!! Jeg satt med åpen munn, skulle jo til å si noe og protestere da jeg så saksen nærme seg, men hun var så rask at jeg rakk det ikke. Da luggen var klippet tvers av med bare stumper igjen, ropte jeg ut "Det der ble jo lovlig kort da!"

Jeg husker jeg betalte, gikk rett hjem og trampet inn på badet. Fikk tårer i øynene da jeg så den skamklippen i speilet. Luggen var nesten ikke noe lugg lenger. Jeg ble forbannet, så jeg gikk til telefonen og ringte ned til salongen og fikk sjefen i tale. Der klagde jeg og forklarte hva som hadde skjedd, og at spetakkelet "som tok hånd om" meg som kunde, hadde klippet av luggen mens hun hadde blikket rettet ut i salongen og ikke på håret hun sakset løs på. Sjefen ba meg komme ned så hun fikk se om det var noe hun kunne gjøre. Jeg tvilte på det, man kan ikke akkurat gjør klippet hår uklippet. Men jeg gikk ned, og jeg pratet med sjefen. Det endte med at jeg fikk pengene igjen for skamklippingen. De så jo hvordan jeg så ut, og noe sånt går det ikke an å ta betalt for!

Jeg har aldri gått tilbake til Auster frisør siden. Og jeg er veldig skeptisk til hvilken frisører jeg lar komme borti håret mitt etter det. De yngste ferskingene ligger jeg langt unna. De får ikke trene på mitt hår igjen!

Noe lignende har skjedd meg. Jeg søkte litt rundt på nettet etter frisørsalonger fordi jeg ville finne en som var litt billigere enn de andre frisørene jeg hade vært hos. Fant en nettside og leste litt, og synes salongen virket bra. Var også bilde av hun som drev den. Så jeg ringte og bestilte time. Når jeg kom inn i salongen så var den helt annerledes enn på bildene, men den het det samme som nettsiden. Men jeg tenkte at jeg fikk prøve. Ble tildelt en som skulle vaske håret mitt. Hun var sikkert 15 år. Men jeg tenkte det var ok, siden hun sikkert hadde en ekstrajobb. Jeg hadde nydusjet hår og børstet vekk alle floker....Men denne 15åringen begynte å børste håret mitt og lugge meg FØR hun skulle vaske håret. Dette gjorde hun også mens shampo og balsam var i. Skikkelig ubehagelig. 

Da jeg endelig var ferdig med vasken så ble jeg tildelt en frisør. Hun kunne knapt norsk og ikke så mye engelsk heller. Jeg forklare henne at jeg ville stusse litt, 5cm, og viste med hendene. Det virket som hun forstod det. Men neida, hun klippet og klippet. Jeg fikk meg ikke til å si i fra fordi både hun og de andre som jobbet der virket veldig care og ingen snakket forståelig norsk. Jeg er sikker på at hun tok minst 10-15cm. 

Dessverre fikk jeg meg ikke til å klage...Jeg skulle jo gjort det, men jeg var ungdom og sjenert. 

Anonymkode: 1acdf...99f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5/5/2016 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Spør du meg, så er det selgeren som skal ha gratulert. Makan til på trynet oppførsel skal man lete lenge etter. 

Anonymkode: 3c2cf...9d4

Jeg er helt enig i at han oppførte seg dustete, men jeg synes det er patetisk at du framstiller det som en slags seier. Du har sannsynligvis uansett et bedre liv enn ham. 

Anonymkode: 60201...bc5

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.5.2014 den 16.39):

Vi har vel alle opplevd ræva service, eller bitt oss merke i andre ting i en butikk. Hva skjedde?

 

Jeg var en gang innom en interiørbutikk hvor den ansatte KJEFTET på kundene. Hun stod f.eks i en gardintrapp for å hente ned noe for en kunde, hvorpå en annen kunde kom bort til henne og spurte om noe. "Ser du ikke at jeg hjelper en annen kunde??!", var svaret hun fikk.

Hun ropte og skrek til kundene også.

Endte med at jeg kjøpte det jeg skulle ha og så søkte jeg opp butikken på nettet og sendte klage. Fikk svar fra butikksjefen, som visste nøyaktig hvilken av hennes ansatt det var snakk om. Hun sa hun hadde litt temperament og at hun skulle gi beskjed til henne. Aldri satt mine føtter i den butikken igjen.

 

Så er det andre butikker, spesielt klesbutikker som selger undgomsklær, hvor de ansatte bare står og skravler med hverandre.

 


Anonymous poster hash: b1292...ccb

 

Vel, jeg har ikke sluttet å gå der men jeg går der minst mulig.
Det er en nærbutikk med ekstremt nysgjerrige ansatte. De kjeder seg vel da, og nistirrer på kundene. Og de tror tydeligvis alle er tyver - for jeg har merket at hver gang jeg kommer inn der, så følger de etter meg, later som de setter på plass varer. Jeg orker ikke å føle meg mistenkeliggjort, så jeg går heller på den litt større nærbutikken (Eurospar), der er det hyggelige ansatte, som gjør jobben sin uten å forfølge kundene.

Jeg hater også Vita-butikkene. Der kommer de med en gang du kommer inn og spør om du trenger hjelp, og så står de og nistirrer på deg hele handleturen! 

Jeg liker å titte litt før jeg kjøper noe. det kan være jeg er ute etter noe spesielt, men jeg liker å finne det selv, og kanskje til og med gjøre noen impulskjøp. Impulskjøpene forsvinner i alle fall når jeg får hjelp til å finne denne ene tingen, for da glemmer jeg å gå  på oppdagelsesferd. Sånn sett hadde det lønt seg å la meg få handle i fred.

De kan gjerne hilse kunden hyggelig når de kommer inn og si blidt at det er bare å si fra om det er noe jeg trenger hjelp til...

Men sånn de gjør, det er liksom måten de spør på, jeg vegrer meg i alle fall hver gang jeg skal dit, vil ikke gå alene, for går jeg sammen med noen - så får vi som regel titte i fred, men kommer vi alene - ja da blir vi "angrepet" med en gang. - Jeg liker ikke sånn service. 😄

Jeg har hatt butikkfag på skolen, og der har vi lært at det å spørre om noen trenger hjelp er å forebygge butikktyveri også, ikke bare å være service-minded, for da viser vi at vi har sett kunden, og vi blir også mer bevisste på å følge litt med på hva som skjer i butikken. Én gang fikk jeg skylden da alarmen gikk på Europris!

Jeg hadde ikke engang vært inne i butikken, jeg stod uten for kassene og ventet på noen, så gikk en gammel mann forbi kassene og alarmen pep! Han pekte på meg og gikk fort vekk, og jeg måtte gå inn og ut gjennom den pipegreia... 

Eh jeg hadde jo ikke vært inne i butikken? Det burde de jo ha sett, for de hadde jo kassene rett ved utgangen!

Nei da, det var lettere å tro at en ung jente hadde stjålet - enn en gammel uskyldig mann, ja gamle folk stjeler vel ikke? Vel, jeg har hørt om mange kleptomaner som er eldre! om det skyldes senilitet vet jeg ikke. Og så må jeg nevne en kiosk jeg pleier å handle i. Der jobber det en sur megge! Jeg får helt angst bare jeg ser henne, jeg snur rett og slett i døra når jeg ser henne!

Ser jeg en av de unge som jobber der, da går det greit, men jeg klarer ikke henne! Hun ser så sur og avvisende ut, får helt frysninger.

Anonymkode: 5a156...272

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiania Belysning i Tromsø. Herlighet for en lite engasjert gjeng. Jeg var der en tur for en ukes tid siden og hun damen bak disken snakket lavt og virket veldig usikker og kunne nesten ikke svare på noen spørsmål som helst. I tillegg virket hun veldig bitter med måten hun svarte meg på. I ettertid har jeg funnet ut at hun var butikksjef og om sjefen er slik tørr jeg ikke tenke på hvordan ansatte hun har.

Anonymkode: c6346...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at han oppførte seg dustete, men jeg synes det er patetisk at du framstiller det som en slags seier. Du har sannsynligvis uansett et bedre liv enn ham. 

Anonymkode: 60201...bc5

Serr? Han fortjente det. Når han oppførte seg som et sprängd rövhål. Minner litt om den scenen fra Pretty Woman, når Julia skal kjøpe seg klær.. er litt samme greia. Hadde gjort det samme sjæl ass. 

Anonymkode: 1cc1c...b57

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AvocadoMelon

Alle Bolia butikker, rett og slett fordi di stinker!  Begynner å stinke flere butikker bortenfor.. Synes synd på de som jobber der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...