Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jysk generelt, her er 2 opplevelser det siste året i to forskjellige byer.

1.opplevelse: jeg var innom en fredag og så de hadde flere av kommoden jeg hadde sett på tidligere i tilbudsbladet, men som de aldri hadde hatt inne før.  Spurte selger om det var mulighet for å legge det av, siden jeg hadde for liten bil, bodde 1.5 times unna, samt måtte sjekke om måla passa hjemme. Han sa at han kunne legge det av til innen mandag. Tok jeg ikke kontakt da, så ble den lagt ut igjen. Helt i orden, fikk mitt navn og tlf.nr. 

Fant ut når jeg kom hjem at kommoden ble for stor til å få plass. Siden han ga klart beskjed om at han la den direkte ut igjen om jeg ikke tok kontakt på mandag, så tenkte jeg ikke noe mer over det. Ble kontaktet fredagen etter om jeg skulle ha kommoden. Svarte høflig nei og fortalte ståa før jeg sa de kunne legge den ut igjen. Ble kontakte 14 dager etterpå med samme spørsmålet. Og 2 måneder etterpå 2 ganger på en uke lik som før! Tydeligvis tok de godt vare på lappen om info om meg.

2.opplevelse: Hadde sett meg ut et produkt jeg ville ha i forkant og gikk derfor direkte til kassen for å spør siden de stengte om 1 kvarter. Ungjenta så bare dumt på meg i det jeg åpnet munnen. Måtte gjenta spørsmålet 3 ganger men tok det visst ikke inn. Jeg henta til slutt tilbudssavisa hvor speilet jeg skulle ha var for å vise hva de hadde annonsert, samt vise produktnr.  Hun fikk da søkt det opp på pcen og fortalte at det var 3 igjen på lager. Hun ba så kollega om å gå å finne det på lageret. Tok et kvarter før han kom tilbake, han hadde ikke funnet noe. Hun ser så på pcen og sier først da at "stemmer det, var dette produktet som var feilregistrert i systemet, vi har ikke hatt det inne i hele tatt"... 

Så de 15 minuttene med pinlig stillhet sammen med meg hadde visst ikke trigga til noe form for hjerneaktivitet at all.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Jysk, var innom en gang å skulle se på en kontorstol. Klarte ikke å finne den jeg skulle se på, så jeg spurte en ansatt om de ikke hadde den. Jo det mente hun at de skulle ha, men hun var usikker på hvorfor det ikke var noen på utstilling. Hun sa så at hun skulle gå å høre med sjefen om den skulle være det, så jeg eventuelt kunne somme tilbake senere når de hadde fått montert en. Ble stående å vente på henne i ca 10 minutter, hadde ikke tenkt mer over det hvis ikke det var for at hun sa at hun ble stående å prate med sjefen en stund, for de hadde jo ikke sett hverandre på lenge..........

 

Forøverig er det samme butikk som jeg kom til en gang og ble møtt av beskjeden vi stenger nå i det jeg skulle gå inn, da hadde jeg kjørt 2 mil for å komme dit, og hadde på forhånd sjekket åpningstidene på nettsiden dems som tydeligvis var feil

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i den lille hjembyen min på ferie en gang (studerer et annet sted) og trengte et par nye sko, så jeg gikk innom den lokale skobutikken for å kikke. Fant meg et par jeg ville prøve, men de hadde ikke min str ute i butikken, så jeg spurte om de kanskje hadde den på lageret? Plutselig begynte den middelaldrende dama som jobbet der å kjefte på meg, nærmest skjelle meg ut, for vi unge studenter "HANDLER JO BARE PÅ NETT UANSETT, HVORFOR SKULLE HUN SJEKKE ETTER MIN STØRRELSE?!"

Ble helt satt ut. Skjønner at netthandel kan ha vært en lei utvikling for småbutikker i småbyer, men jeg var der jo for å kjøpe et par sko. Hjelpes.

Gikk derfra, for å si det sånn, og har ikke planer om å komme tilbake i nærmeste fremtid.

Anonymkode: eb4d6...1b9

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikene på broen.

Mamma skulle kjøpe en jakke til meg. Hun ba om hjelp til å få ned jakken fra stativet oppe på veggen (hun satt i rullestol). Da så den ansatte på henne, himlet med øynene og sa at den jakken hadde mamma ikke råd til.

Anonymkode: 7ce7e...93e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm,hva er det med butikkansatte som påstår at folk ikke har råd til noe bare ved å se på dem? Merker jo fort om noen ikke har råd til noe når de kommer til kassen eller skal betale. Hva med å gi folk en sjanse liksom og ikke være så forbanna fordomsfull? Kjente jeg ble litt irritert nå.

Anonymkode: ddd78...9b0

Ref Julia Roberts i Pretty Woman ;)  Enig.

Endret av MapleSirup
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går aldri inn på Maxbo for hver gang jeg har vært der så får jeg dårlig service. Dog måtte jeg inn der en dag for å kjøpe noe som ingen andre hadde og måtte evt kjøre 45 min for å finne en annen butikk som hadde varen. Kom inn og møtte på tre ansatte som bare sto og snakket. De så på meg, men sa ingenting. Gikk videre inn i butikken hvor det sto en mann og leste blad. Spurte han om hjelp og da fikk jeg som svar "ser du ikke at jeg er opptatt? Spør noen andre". Da gikk jeg rett ut og kommer aldri til å sette min fot inn der igjen.

Var også innom Jernia på Sandvika for en stund siden. Lette etter dørhåndtak og hadde tenkt til å legge igjen ca 4000,- for nye håndtak. Går inn i butikken og leter og leter. Bakerst er det en disk og der står det tre ansatte som ser på bilder av den nye leiligheten til den ene. Jeg går åpenbart og leter etter noe og de ser på meg, men sier ingenting. Når de først spurte meg så sa jeg "takk, men dere er jo mer interessert i å se på den nye leiligheten til kollegaen deres".

Jobber selv deltid i butikk og vi sier alltid "Hei, er det noe jeg kan hjelpe deg med?" når kunden kommer inn (hvis ikke det er masse kunder der). Vet også at det kan være mange krevde kunder som vi kunder ikke ser, så pleier alltid å gi butikker to sjanser hvis jeg ser det er mye mennesker.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. oktober 2014 at 19.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i HM, og det er helt utrolig hvor lite folkeskikk enkelte har. Man må huske på at selv om en person jobber der så er man ikke en robot, har verken 10 armer eller ben. Folk prøver klær hvor enn det er et speil, og slenger det på golvet etterpå. Du får det stygge blikket hvis det så mye som henger en kleshenger igjen i prøverommet de skal inn i klokken 15 på en lørdag. Altså, hadde folk tatt med seg tingene ut av prøverommet hadde det vært rent til neste mann kom. I slike butikker prøver alle så godt de kan, men det er rett og slett umulig å rekke overalt hele tiden.

Puh :fnise:

 

Anonymous poster hash: 20c42...765

Skjønner den, men det blir kanskje en ond sirkel, for nesten alle HM butikker jeg er i, så er butikkbetjeningen så sure og ignorante, nesten uten unntak. De er sure i kassa, de er sure ute i butikken, og hvis du spør om hjelp får du The Evel Eye. Da blir det kanskje sånn at kundene heller ikke får noe "respekt" for butikken og gir faen??

Anonymkode: a4e44...626

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lyckeliten skrev:

 

Var også innom Jernia på Sandvika for en stund siden. Lette etter dørhåndtak og hadde tenkt til å legge igjen ca 4000,- for nye håndtak. Går inn i butikken og leter og leter. Bakerst er det en disk og der står det tre ansatte som ser på bilder av den nye leiligheten til den ene. Jeg går åpenbart og leter etter noe og de ser på meg, men sier ingenting. Når de først spurte meg så sa jeg "takk, men dere er jo mer interessert i å se på den nye leiligheten til kollegaen deres".

 

 

Morsomt du nevner det, for har heller ingen god erfaring med servicen til Sandvika, orker ikke å "hjelpe" andre butikker når de sitter med hele lagret av den varen som jeg trengte, eller hver gang man ringer får man en ekstrahjelp som er både frekk, og ikke kan tingene sine. 

Når jeg ringte svarte de meg så frekt og bare la på, når sjefen ringte opp igjen og snakket med samme ansatt, no mercy. 

Jobber forsåvidt selv i en annen Jernia bedrift, og den oppførselen som de holder på med, så lurer jeg litt på hva de holder på med. Den oppførselen er fullstendig uakseptabel. 

AB for å ikke bli gjenkjent. 

Anonymkode: 35c35...ab0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2015 den 0.08):

Måtte betale over 3000 for å farge etterveksten hos Nikita-salong en gang. Aldri mer Nikita.

 

Anonymous poster hash: b7b12...f35

Har helt samme erfaring med Nikita, har vært hos flere i Oslo, like trist hver gang, frisørene er lite hyggelige og alt er over på et kvarter. Har brukt kjeden når det er umulig å få time hos andre og det haster. Men nå har jeg lært, aldri mer!

PS; likte denne tråden utrolig godt! har lest hvert eneste innlegg!!

Anonymkode: a4e44...626

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner den, men det blir kanskje en ond sirkel, for nesten alle HM butikker jeg er i, så er butikkbetjeningen så sure og ignorante, nesten uten unntak. De er sure i kassa, de er sure ute i butikken, og hvis du spør om hjelp får du The Evel Eye. Da blir det kanskje sånn at kundene heller ikke får noe "respekt" for butikken og gir faen??

Anonymkode: a4e44...626

Helt enig, og dersom det ikke er et ordentlig system når det gjelder eksempelvis prøving av klær er det jo ikke rart at det blir et rent kaos - og da merarbeid for de ansatte. Dette må likevel tas på butikkens kappe. Ikke kundene. 

Anonymkode: 5341d...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, og dersom det ikke er et ordentlig system når det gjelder eksempelvis prøving av klær er det jo ikke rart at det blir et rent kaos - og da merarbeid for de ansatte. Dette må likevel tas på butikkens kappe. Ikke kundene.

Anonymkode: 5341d...edc

Den støtter jeg! Jeg får alltid den følelsen på HM at kundene egentlig bare er i veien og noe herk, at de ansatte nesten løper sin vei av synet på en kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stykker som jeg prøver å unngå.

Brilleland på Oddensenteret i Grimstad. 
Egentlig er de veldig hyggelige og strekker seg ekstra, men problemet er hun ene som jobber der som legger veldig ann på samboeren min. Samboeren min er en ordentlig kjekk kar og det er ikke sjeldent at han får noen lange blikk - som er ok, men måten denne damen opptrer er lite profesjonelt og på grensen. 
Han hadde kun vært der en gang for å fikse noe med linsene og neste gang vi var på senteret så sto hun nærmest å ropte på han med fornavn OG etternavn for å vinke? Vi var ikke inne på butikken og hadde heller ikke noe der å gjøre. 

Neste gang vi måtte innom så var jeg og barnevognen med. Da skulle han ordne med nye lesebriller, og det var ikke måte på hvor mye hun svirra rundt han. Når han snudde seg mot meg for å spørre om brillene var fine så avbrøt hun han og leke-slo han i armen eller på brystet og snakket om hvor mye drag han kom til å ha nå. Jeg måtte avbryte henne tilbake for å si at de kledde du/ kledde ikke. Hun sa også navnet hans i hver eneste setning, sånn typ; "Nå syntes jeg du var ordentlig fin assa, Petter!, denne kledde du Petter, nyter du finværet Petter?".
I det vi skulle betale så sa jeg at jeg skulle gjerne sett på noen solbriller (altså sånne som var låst på stativet). Da himlet hun med øynene, stønnet, og fikk en annen medarbeider til å hjelpe meg...

Det hele toppet seg når hun la han til på Facebook TO ganger! (altså han avslo så la hun han til igjen). Det er litt vanskelig å forklare situasjonen men den var virkelig bisarr! Det var som om de hadde kjent hverandre i mange år og hadde noe på gang. Jeg og datteren vår derimot ville hun ikke se på en gang. 

Også er det Hurtigruta Carglass i nærheten av Stoa i Arendal.
Vi måtte fikse panoramataket på bilen vår etter en steinsprutskade. Jeg og samboeren dro innom. Dette gjaldt MIN bil og forsikringen sto på mitt navn, men den ansatte snakket kun med samboeren min. Han var en ordentlig manne-mann og han tenkte vel at samboeren min var den som tok avgjørelsene og kunne mest når det kom til bil. Hadde vært greit det om samboeren min ga uttrykk for at han styrte skuta, men han holdt seg litt i bakgrunnen. Både fordi bilen er min men også fordi han ikke var tilstede når skaden skjedde.

Mannen henvendte seg kun til samboeren og snakket til meg som om jeg var en dum tenåring som ikke visste noe om noen ting. Jobben ble gjort og taket ble fikset, men følte meg lite høy i hatten når han hadde en slik holdning til kvinner. 

Anonymkode: 2abe7...577

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny italiensk restaurant i Bergen. Vi var 6 stk som hadde bestilt bord på forhånd. En ting var at de ansatte ikke snakket norsk, det var tydeligvis italienere hele haugen. Greit nok for oss, men vi hørte et litt eldre par bak oss som sleit med å kommunisere når både de og servitøren snakket dårlig engelsk. 

Min mann bestilte rett før meg. Da jeg skulle bestille, sa jeg både at jeg skulle ha det samme som ham, og reperterte både ved å si hva jeg skulle ha, og å peke i menyen. Servitøren vår skrev ikke ned noe som helst. 

Da vi fikk maten, fikk jeg noe som helt tydelig ikke var det jeg hadde bestilt. Da jeg påpekte at nei, dette er ikke det jeg har bestilt, ble servitøren sur, og sa at jo, det var det, jeg hadde pekt på det. Eh, nei, sa jeg. Sur mumling til svar. Til slutt bare gikk hun ut igjen med maten. Etter en liten stund kom han som tydeligvis var sjefen inn og beklaget, og sa at de skulle lage ny mat til meg. Den fikk jeg når de andre var omtrent ferdige å spise. 

Da vi fikk regningen, fikk jeg regning for den feile retten de serverte meg, som var en god del dyrere enn hva jeg faktisk hadde bestilt. Det viste seg også at to av de andre også hadde fått noe annet enn det de hadde bestilt (men det så de ikke da de fikk det, for de ante ikke hvordan det skulle se ut). Så halvparten av bestillingene gikk altså feil. 

Ikke bare gjorde de feil, med tre av seks bestillinger, og med regningen etterpå, men de kranglet i tillegg på det og var sure mot meg etterpå. 

Heldigvis gikk vi rett hjem etter vi var ferdige, for jeg kom meg så vidt inn døren hjemme før jeg fikk intens magasjau.. 

Går ikke tilbake dit igjen, nei. Dette var ikke en billigrestaurant. Når jeg betaler hundrevis av kroner for et måltid, forventer jeg å få det jeg faktisk bestiller, og ikke ta til takke med overraskelse fra kjøkkenet. Og når de gjør feil, vil jeg at de innrømmer det og beklager, ikke blir sure på meg og krangler på det og sier at både jeg har sagt feil, og de andre ved bordet har hørt feil.. 

Anonymkode: 1a8fc...fca

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pikene på broen.

Mamma skulle kjøpe en jakke til meg. Hun ba om hjelp til å få ned jakken fra stativet oppe på veggen (hun satt i rullestol). Da så den ansatte på henne, himlet med øynene og sa at den jakken hadde mamma ikke råd til.

Anonymkode: 7ce7e...93e

:hakeslepp:.. Hallo dette er faktisk VG-oppslag verdig!! Så jævlig råttent sagt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Et tilsynelatende bakeri på Vestlandet. Jeg og en venninne kom tre kvarter før stengetid og bestilte kakao. Fikk beskjed om at kaffemaskinen var nettopp vasket, så det kunne vi nok ikke få.. Så vi snudde i døra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner den, men det blir kanskje en ond sirkel, for nesten alle HM butikker jeg er i, så er butikkbetjeningen så sure og ignorante, nesten uten unntak. De er sure i kassa, de er sure ute i butikken, og hvis du spør om hjelp får du The Evel Eye. Da blir det kanskje sånn at kundene heller ikke får noe "respekt" for butikken og gir faen??

Anonymkode: a4e44...626

Jeg henger igjen klær i prøverommene på H&M nesten hver gang, av prinsippsak, fordi jeg har møtt fem ansatte på vei dit og alle var sure, ignorerte meg eller så stygt på meg. Det koster ikke mer enn øyekontakt og et "hei" for å vise god service. 

Jepp, jeg er DEN kunden. Jeg synes de er ufyselige, og jeg straffer dem med å gi dem mer møkkaarbeid

Anonymkode: f8b6d...f7e

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pikene på broen.

Mamma skulle kjøpe en jakke til meg. Hun ba om hjelp til å få ned jakken fra stativet oppe på veggen (hun satt i rullestol). Da så den ansatte på henne, himlet med øynene og sa at den jakken hadde mamma ikke råd til.

Anonymkode: 7ce7e...93e

Det hadde sikkert ikke den butikkansatte heller, så hun burde tie stille

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...