Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir glad når noen spør om jeg vil ha hjelp når jeg leter etter saker i butikker. Jeg tar også til meg komplimenter som de ansatte sier. De er da bare høflige!! Og det burde kanskje du også være når du trer inn i et område som er eid av noen andre. 

Anonymkode: 0ed68...2eb

Tro det du :P Har jobbet deltid innen salgsyrket i flere år nå, og i den ene kjeden jeg jobbet i ble vi oppfordret til å konsekvent  komplimentere kundene - kun for å få inn salg. Ville ikke alltid ukritisk tatt til meg komplimenter fra en selger, for å si det slik. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lefdal i Fredrikstad og Vero Moda 

Anonymkode: f9677...910

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har intet belegg for å hevde at dere sier det KUN fordi dere mener det. Du vet da ikke grunnen til at andre sier det. Noen er fulle av løgn og pøser på med komplimenter for noe man ser helt gyselig ut i, og jeg nekter å tro at slike ikke finnes på din arbeidsplass. 

Det er viktig å vise at man er der og yte service, men man kan ikke bli for pågående heller. Det er lite hensiktsmessig og vil føre til at mange kunder nesten vil løpe ut fra butikken. De aller fleste har lyst til å prøve klær i fred, og når de sier nei til et spørsmål om hjelp bør man som ansatt respektere det og ikke fortsatt løpe etter kunden med allslags spørsmål og kommentarer. 

Anonymkode: 5341d...edc

Iom at dette er et samtaleemne mellom oss på jobben og vi kun er 5 ansatte, så kan jeg si at JO, vi sier det kun når vi mener det. Vi har mange stamkunder og for meg/oss betyr det mye mer at kunden kommer tilbake igjen og igjen enn å få solgt akkurat den ene buksa som egentlig ikke er noe fin til henne. Dette er det felles enighet om hos oss, så det har jeg belegg for å si.

Har også hatt mange kunder som sier at de setter pris på ærligheten min/vår, så det finnes noen av oss ;)

Og jeg er helt enig med deg i at man ikke skal være for pågående. Sier kunder at de bare vil titte så holder jeg meg unna jeg, hater også pågående butikkansatte. Problemet er at mange sjefer (blant annet også eieren av butikken jeg jobber i, ikke sjefen min) mener at man skal fotfølge folk rundt i butikken med spørsmål og kommentarer, og vi får beskjed om at vi ikke gjør jobben vår når vi ikke gjør det... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det grønne tret i volda. Mest uhygieniske stedet jeg har vært borti. Sjefen lar barnet sitt tråkke på benken de lager mat på.. med sko. Skjønner ikke at de har fått noe som helst godkjent av mattilsynet.

Anonymkode: 1b978...041

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det grønne tret i volda. Mest uhygieniske stedet jeg har vært borti. Sjefen lar barnet sitt tråkke på benken de lager mat på.. med sko. Skjønner ikke at de har fått noe som helst godkjent av mattilsynet.

Anonymkode: 1b978...041

Send de tips da vel, så tar de en uanmeldt sjekk.

Anonymkode: 1ddb8...79d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny Løren i Oslo.Selv om butikken har hard konkurranse fra to andre matbutikker i nærheten, er noen av de som sitter i kassa der så utrolig sure (ikke alle, finnes ei utenlandsk solstråle i ferskvaredisken, der er det også en sprudlende hyggelig mann noen ganger). Fordi jeg er hobbykokk og Meny tross alt har ganske stort utvalg, så har jeg opp i gjennom årene lagt igjen tusenvis av kroner der.

I går handlet jeg for 876 kroner. Handler ellers aldri for under 1000 kr når jeg er der. Sitronfjeset i kassa, som aldri titter opp og aldri sier hei, glemte å spørre meg om poser og jeg glemte å si i fra, så da jeg var ferdig betalt og gikk for å pakke varene mine kom jeg på det og spurte om 2 poser. Da var kassadama allerede i gang med nestemann i køen. Hun titter bare surt på meg, sier ingenting og kaster 2 poser ned til meg. Mens jeg står og pakker, og hun er ferdig med nestemann i køen, så sier hun plutselig til meg "Det blir 2 kroner". Jeg titter uforstående på henne, det var laaaang kø, skal hun virkelig bruke tid på at jeg skal komme tilbake og betale 2 kroner, butikken kan altså ikke spandere det, når hun også først hadde glemt å spørre meg? Hun bare gjenntok at jeg måtte komme og betale for posene, så da gjorde jeg jo det. Dro Visakortet for 2 kroner. De andre kundene rundt tittet på hverandre, ristet på hodet og begynte å le. Sitronfjeset enset ikke det, for hun har mer enn nok med å være sur på fulltid.

Mulig jeg har blitt litt bortskjemt, rett borti gata ligger Rema 1000, og der er de ansatte blide og skikkelig trivelige alle som en, jeg merker at det gjør noe med folk i køen, på en postivt måte. Skjønner ikke at Meny tør å satse så lite på kundeservice når konkurransen er så hard.

Anonymkode: a4e44...626

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Utifra alle historiene i denne tråden, så er det merkelig at ikke mange fleire butikker går konkurs mye oftere!

Anonymkode: a5138...856

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narvesen på Kalbakken T-bane stasjon.

Jeg var innom kiosken i dag og spurte en ansatte med afrosveis om å låne lighter da jeg hadde glemt den hjemme, hvor da daglig leder blandet seg inn når jeg var på vei ut av kiosken, h"n var kranglete og nedlatende hun var, hun lo av meg og kom med spydige kommentarer som at du får kjøpe egen lighter som alle andre.

Jeg merket at når jeg gikk ble jeg ekstra provosert, da jeg kom på at daglig leder, røyker selv og har sett h"n flere ganger røyke utenfor kiosken, Jeg har aldri opplevd slik oppførsel, og ihvertfall ikke fra en daglig leder.

Anonymkode: d97cc...eb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sender mail til HK om at du ikke fikk låne en lighter........?

Anonymkode: d710b...19e

Poenget var ikke at jeg fikk låne lighter, det kan jeg alltids godtta :)

Men at hun var frekk, kranglete,hun lo og gjorde narr av meg og kom med endel spydige kommentarer når jeg var på vei ut døra.

Og slik oppfører man seg ikke,værtfall ikke som daglig leder,

Men utifra hva jeg har hørt,så ikke dette første gang hun har hatt slik oppførsel ovenfor folk som har vært innom kiosken,jeg regner ikke med at det kommer til å skje noe videre med saken,men jeg personlig kommer aldri til å handle der igjen.

Anonymkode: d97cc...eb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremmerhuset i Sandefjord. Kjenner flere som jobber der, og de sier at sjefen er fæl..

Anonymkode: c452d...dc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sender mail til HK om at du ikke fikk låne en lighter........?

Anonymkode: d710b...19e

Takk for tilbakemelding, jeg har sent en ny mail til HK,med en bedre forklaring,-siden det jeg hadde skrevet kan bli misforstått :)

Anonymkode: d97cc...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemelding, jeg har sent en ny mail til HK,med en bedre forklaring,-siden det jeg hadde skrevet kan bli misforstått :)

Anonymkode: d97cc...eb6

Jeg var innom kiosken idag og spurte den ansatte om å låne lighter da jeg hadde glemt den hjemme, hvor da en daglig leder blandet seg inn når jeg var på vei ut av kiosken, hun var kranglete og nedlatende, hun lo av meg,gjorde narr av meg og kom med endel spydige kommentarer.

Jeg har aldri opplevd slik oppførsel, og værtfall ikke fra en daglig leder.

Anonymkode: d97cc...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

XXL på Kirkeristen.... Altså er det meningen de ansatte bare skal stå å henge utenfor prøverommet og ignorere kundene som spør om hjelp? :dry:

Anonymkode: de2a3...4b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest woman in black

Gullfunn på down town besøker jeg aldri igjen! Har så mange rare historier derfra at jeg bestemte meg for å ikke handle der mer. Fikk en gave fra jobb derfra og byttet den i en polar loop crystal (aktivitetsklokke). Under installeringen av programvaren på PC gikk noe galt og klokka ble ikke koblet opp mot kontoen min, så aktiviteten ble ikke logget. Gikk på gullfunn og spurte om de kunne hjelpe meg. Daglig leder mente at det ikke var noe å gjøre med det, og at det ikke var nødvendig å koble den til pcen siden den funket. Var innom fire ganger med problemet, og til slutt ble jeg sendt videre til sportsbutikken fordi de også fører polar. Fikk heldigvis god hjelp der og fikk tlfnr til polar og alt ordnet seg. 

1. Sept leverte jeg ikke klokka på gullfunn da en av steinen hadde falt av. Først prøvde den ansatte seg på å si at det ikke var en reklamasjon fordi klokka hadde fått et slag. (Noe som ikke er sant, klokka er strøken og har aldri vært utsatt for noe slag). Har fortsatt ikke hørt noe fra butikken og kommer definitivt ALDRI til å handle noe der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg spør noe om produktet og den ansatte bare " ehhh, ska vi seee", og leser på eska. Da blir jeg irritert; vet du ikke noe om produktet, så bare si det! Lese kan jeg selv, så gidder ikke stå her å se at du leser på eska!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cubus Oasen Bergen. Ansatte som går fra kassen når man skal betale og som generelt sett ser ut som de går rundt i koma. Handler der aldri mer.

Anonymkode: c74a4...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 17.52, Emera skrev:

Nå vurderer jeg enda sterkere enn før å bare kutte ut Brilleland og finne meg en annen optiker. Jeg var innom for å kjøpe brillespray. Det burde egentlig ikke ta mer en et minutt eller så. Men mersalg, mersalg og atter mersalg gjorde at jeg ble stående der en stund. Det er så sleskt, for siden jeg ikke hadde briller på da jeg var der så hun sitt snitt til å spørre om jeg bruker linser. For da kunne hun jo mase på meg alt mulig til dem. 

Jeg vet at de blir drillet på mersalg, men det får være måte på. 

Ser det er ei stund siden du skrev dette, men jeg må bare si at det var en greie om at vi måtte spør alle om de bruker linser osv et par mndr. Jeg hatet det (dritirriterende å måtte spørre alle, særlig når de bare skal innom å kjøpe småting, men vi måtte, hvis vi ikke spurte hadde vi button som sa at kunden skulle få 200 avslag på solbriller). Jeg vet samtlige i butikken synes den kampanjen var plagsom.. 

Anonymkode: 4f5b1...c9a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...