Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Flink snuppe ;) Syns at jenter oftest er tidligere ute med ting, ikke alltid men ofte, i forhold til min gutt :)

Å vil ha hytte! Men vant bare 30 kr på lottoen i kveld :grine:

Når er din permisjon over igjen? Blir kjedeligere alene ja, men sikkert litt godt med hverdagen og? :)

Haha, gratulerer med gevinst :hoho: Du vant da i det minste noe. Hehe!

Veldig hyggelig med hytte altså! Et lite tilfluktssted der man kan kose seg uten tv, pc, Internett, mobilen osv. Det gjør søren meg at man tenker litt over hvor mye den nye teknologien styrer og opptar oss. Vi er sammen på en helt annen måte på hytta. Vi vier alle sammen mer oppmerksomhet. Ble enige om at vi skal bruke hytta mye oftere, særlig når begge barna er i barnehage og vi voksne i jobb. Da trenger man å koble av på "riktig" måte og være sammen som en familie :)

Kjære har søkt om gradert uttak ifra 11.august. Da skal han være hjemme 2 dager i uka helt fram til april. Så de dagene han er hjemme trenger jeg å jobbe. Får se Åssen det går. Tenkte å søke dagpenger slik at jeg kan få penger de dagene jeg evt ikke får jobbe. Har jo ikke noe fast så får bare melde meg som vikar her og der :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhuu, i stad tissa L på potta!! :danse: Det var litt utenfor også, men han greide å få noe oppi der, helt selv. Jeg og kjære var på kjøkkenet og plutselig hører vi ifra stua (potta sto der); "Jeg har tissa jeg"! Han fikk masse skryt og var nok rimelig stolt, ja! Artig!

Ellers har det vært knallvær her i dag. Kjære er ferdig med ferien, så da har jeg vært alene med barna. Vi har bare kost oss i sola. Tatt noen pauser inne fordi det har vært sykt varmt. De har bada masse og kost seg.

L hadde en skikkelig diarè-bleie i stad..Og da slo det meg at han faktisk får sånne bleier etter at han har spist is! Fløte-is. HVER gang så blir han litt ugrei i magen. Men bare et par bleier også er det ferdig. Men er det såå forskjell på fløte og melk?? For han drikker jo melk og spiser andre melkeprodkter, men de blir han ikke dårlig i magen av...Anyone? :vetikke:

Nå skal jeg bake blåbbær-pai også skal jeg og kjære se Rectify. Drit bra serie! Anbefaler virkelig den hvis dere liker noe som ikke er heelt som alle andre serier! Med det samme jeg er inne på det anbefaler jeg også Fargo, Breaking Bad, Sons of Anarchy og True Detective. OG Sopranos! :ler:

God mandagskveld KG-damer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn det var med permisjonen, har jo spurt før :P

Ååå flinke L :hoppe: Kjempe viktig å rose da ;)

Kjenner et par voksne som aldri spiser iskrem og softis pga de blir løse i magen av det, de reagerer også litt på fløte og rømme ellers men is er vistnok det verste, kanskje fordi det ikke er så utblanda som i middager. Hvis jeg spiser noe med fløte/rømme i til middag og iskrem etterpå så blir jeg litt løs i magen, bare ett dobesøk da. Men en av delene går bra, så tar ingen hensyn :)

Spurte samboer nå siden han har sett nesten hele Nextflik :fnise: Han likte ikke Rectify, ikke dårlig men litt mye Hollywood syns han, men jeg har aldri hørt om den. Han har sett Sons of anarchy og jeg så litt da og så har jeg glemt den men skal begynne å se den nå! Ferdig med Call the midwife, den er bra for oss kvinnfolk :) Og samboer så faktisk litt på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is er værstingen for meg når det gjelder melk. Når tåler ikke jeg laktose i det hele tatt da. Men om jeg får melk i maten eller sniker en sjokoladebit blir jeg som oftest dårlig 12 timer etterpå. Slår nesten ikke feil. Når jeg var ute og spiste fikk jeg en liten kule vaniljeis til eplekaka, og dum som jeg var så klarte jeg ikke å motstå fristelsen. Magevondten kom ca 1 time etterpå :sjokkert: Virkelig rekordfart.. Hadde jo ikke kommet meg hjem en gang :( Må lære på den harde måten skjønner du ;)

Så ja, is er nok værst. Ville heller gått for saftis.. Det smaker jo mye bedre i varmen uansett synes nå jeg :) Mini elsker hjemmelaga saftis som mamma har i frysen :)

Hørtes ut som en deilig hyttetur. Hurra for ludo :danse: Fått prevensjonen på plass foressten?? :lur:

Hva skal du jobbe som i forhold til vikariater?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn det var med permisjonen, har jo spurt før :P

Ååå flinke L :hoppe: Kjempe viktig å rose da ;)

Kjenner et par voksne som aldri spiser iskrem og softis pga de blir løse i magen av det, de reagerer også litt på fløte og rømme ellers men is er vistnok det verste, kanskje fordi det ikke er så utblanda som i middager. Hvis jeg spiser noe med fløte/rømme i til middag og iskrem etterpå så blir jeg litt løs i magen, bare ett dobesøk da. Men en av delene går bra, så tar ingen hensyn :)

Spurte samboer nå siden han har sett nesten hele Nextflik :fnise: Han likte ikke Rectify, ikke dårlig men litt mye Hollywood syns han, men jeg har aldri hørt om den. Han har sett Sons of anarchy og jeg så litt da og så har jeg glemt den men skal begynne å se den nå! Ferdig med Call the midwife, den er bra for oss kvinnfolk :) Og samboer så faktisk litt på det ;)

Er nok flere enn man tror som reagerer på det. Får bare slutte å gi han det. Oldemoren hans ga han Krone-is i dag før jeg rakk å si ifra om at han ble dårlig i magen av det. Nesen umiddelbart etter at han hadde spist den så kom det diarè. Og 2 bleier til før han la seg, så veldig tydelig tegn. Teit at vi ikke har tenkt over det før nå :klaske:

Sons of Anarchy er sinnsykt bra, synes jeg. Men det er nok fordi jeg liker sånne kjekke bad-guys som er med :rodmer: Jax-Charlie Hunnam, for en lekkerbisken :wow::hoho:

Jeg digger Rectify, men den er litt sær. Ikke for alle.

Må sjekke ut Call the midwife. Finnes det på youtube, tro?

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is er værstingen for meg når det gjelder melk. Når tåler ikke jeg laktose i det hele tatt da. Men om jeg får melk i maten eller sniker en sjokoladebit blir jeg som oftest dårlig 12 timer etterpå. Slår nesten ikke feil. Når jeg var ute og spiste fikk jeg en liten kule vaniljeis til eplekaka, og dum som jeg var så klarte jeg ikke å motstå fristelsen. Magevondten kom ca 1 time etterpå :sjokkert: Virkelig rekordfart.. Hadde jo ikke kommet meg hjem en gang :( Må lære på den harde måten skjønner du ;)

Så ja, is er nok værst. Ville heller gått for saftis.. Det smaker jo mye bedre i varmen uansett synes nå jeg :) Mini elsker hjemmelaga saftis som mamma har i frysen :)

Hørtes ut som en deilig hyttetur. Hurra for ludo :danse: Fått prevensjonen på plass foressten?? :lur:

Hva skal du jobbe som i forhold til vikariater?? :)

Saftis er bedre synes jeg også. Vi får holde oss til det heretter :)

Prevensjon sa du? :klo::flau: Ahh, jeg er så treg med det der. Jeg bare.........jeg har ikke fått igjen mensen enda og derfor vil jeg ikke tukle med noe sånn for å fucke opp hele greia og begynnne og blø masse igjen...:ler: Men altså, heller det enn enda et svangerskap nå altså! Så ja, jeg skal komme meg til legen.Snart. Må ta opp et par andre ting med han også, bl.a en føflekk jeg ikke er så begeistra for. Jeg er litt usikker på om den har vokst eller ikke, men jeg tror førstnevnte...og det er jo ikke kjekt....

Jeg er jo barne-og ungdomsarbeider, så jeg søker skoler og barnehager. Skoler passer meg ypperlig i forhold til arbeidstider. Kjære starter jo kjempetidlig og slutter sent på jobb, så jeg er egentig avhengig av en jobb som gjør at jeg har tid til henting og brining i barnehage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, så har jeg kommet inn på et årsstudium i Pedagogikk da, på høyskolen i byen her. MEN..jeg vet ikke om jeg skal ta plassen. Må svare innen 26.07. Det var ikke førstevalget mitt, bare søkte det blant alt det andre for å evt ha noe å falle på om jeg ikke fikk plass på det jeg egentlig ville.

Vi har ikke akkurat konge økonomi om dagen, så skulle mye heller ha jobbet enn å gå på skole. På den annen side får jeg jo fleksible dager og kan evt jobbe i helger. Men jeg vil ikke det heller :( Jeg vil være sammen med barna mine og kjære i helgene. Ikke jobbe :(

Vi får se. Skal snakke med mamma om det i morgen. Hun er den beste å snakke med i sånne sitasjoner. (Og i alle andre situasjoner også :hjerte: )

Jeg og barna er hos mamma og pappa nå. Passer bikkja vår/deres. De har hatt han siden jeg var 12 år så jeg kaller han min enda, selv om det er lenge siden jeg bodde hjemme. Han er en skikkelig gammal koseklump, men han skranter nå. Så vi får se hvor lenge vi har han.... :sukk::

Mamma og pappa har vært på Mallorca en uke. Broren min på 19 bor fortsatt hjemme så han har passet hunden fram til i dag, men han måtte på jobb og jobber et døgn i slengen så da spurte de om jeg kunne passe, og det ville jeg selvsagt.

Det har vært helt crazy varmt her i dag. Vi har måttet være inne en del. Ikke godt for noen å løfte en finger når det er så varmt. Var spådd 31 varmegrader her i dag. Uvant.

Jaja, nå er begge barna i seng så tror jeg skal sette meg og se på en film etterhvert. Bare ordne opp litt her til turistene kommer hjem i morra tidlig ;)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp derfor vil jeg ikke studere noe nå, vil ikke jobbe helg/kveld pga mini, og vi har ikke kr til det om jeg ikke skal jobbe. Har ennå ca 90.000kr i studielån så vil ikke ta opp mer. Skole er spennende, jobbet på en en stund som vikar :)

Varmt her og i dag men heldigvis litt kjørligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende å se hva det blir det for deg da... jobb eller skole. utdanning må vel vurderes om dere KAN klare det, og hvorvidt det vil lønne seg for deg med tanke på f.eks økt inntekt i fremtiden? helgejobb kan vel gå greit når du har mer fritid/fleksitid i hverdagen? Uansett går 1 år veldig fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spennende å se hva det blir det for deg da... jobb eller skole. utdanning må vel vurderes om dere KAN klare det, og hvorvidt det vil lønne seg for deg med tanke på f.eks økt inntekt i fremtiden? helgejobb kan vel gå greit når du har mer fritid/fleksitid i hverdagen? Uansett går 1 år veldig fort!

Ja, jeg burde i alle fall takke ja til plassen og evt "feige ut" etterhvert! Jeg får ikke noe mer i lønn av å kun gå ped, men kan jo bygge på der igjen til neste år hvis jeg vil. Så har jo mange muligheter. Det er bare den hersens økonomien som ikke vil bli bra. Og det er så dumt. Nå går husleia vår opp og begge barna i barnehage etterhvert, så trenger vi litt ekstra penger.. Vi får se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at A har begynt å åle seg framover! Mini har holdt på noen uker med det, og det er litt av et tempo hun har når hun ser noe hun vil utforske! Men hun kan ikke sitte og vet heller ikke når krabbingen eventuelt kommer. Ser ingen tegn til krabbing enda. Håper hun ikke stagnerer! Hun er jo ganske stor, i den øvre grensen for jenter, så håper ikke det blir et hinder.

Skjønner heller ikke hvorfor hun er stor, verken jeg eller pappaen er spesielt store. Men det behøver kanskje ikke bety så mye :)

Skjønner at du har et vanskelig valg i forhold til skole&utdanning eller jobb&penger. Er nesten glad det ikke er jeg som må velge, for jeg er elendig på å ta beslutninger ;) Håper du finner ut av det og får god hjelp til å sortere tankene hos mammaen din!

Takk for serietips! Da jeg gikk ut i permisjon - før jeg fødte- begynte jeg å se på et par episoder av hver eneste serie som fantes på Netflix. Var vel innom Sons of Anarchy, men klarte ikke bestemme meg for om jeg likte den eller ikke.. Blir litt skremt av brutale serier og den virket litt voldsom på meg ;)

Jeg elsker Orange is the new black, og ser også på 24 (den er jo veldig brutal da, men da ser mannen på sammen med meg) og Grey´s Anatomy.. Det er vel de seriene jeg ser på om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at A har begynt å åle seg framover! Mini har holdt på noen uker med det, og det er litt av et tempo hun har når hun ser noe hun vil utforske! Men hun kan ikke sitte og vet heller ikke når krabbingen eventuelt kommer. Ser ingen tegn til krabbing enda. Håper hun ikke stagnerer! Hun er jo ganske stor, i den øvre grensen for jenter, så håper ikke det blir et hinder.

Skjønner heller ikke hvorfor hun er stor, verken jeg eller pappaen er spesielt store. Men det behøver kanskje ikke bety så mye :)

Skjønner at du har et vanskelig valg i forhold til skole&utdanning eller jobb&penger. Er nesten glad det ikke er jeg som må velge, for jeg er elendig på å ta beslutninger ;) Håper du finner ut av det og får god hjelp til å sortere tankene hos mammaen din!

Takk for serietips! Da jeg gikk ut i permisjon - før jeg fødte- begynte jeg å se på et par episoder av hver eneste serie som fantes på Netflix. Var vel innom Sons of Anarchy, men klarte ikke bestemme meg for om jeg likte den eller ikke.. Blir litt skremt av brutale serier og den virket litt voldsom på meg ;)

Jeg elsker Orange is the new black, og ser også på 24 (den er jo veldig brutal da, men da ser mannen på sammen med meg) og Grey´s Anatomy.. Det er vel de seriene jeg ser på om dagen :)

Gøy når de gjør framskritt :) Hun stangnerer nok ikke skal du se. Og av erfaring så mister de litt valker etterhvert som aktivitetsnivået deres blir større. Da blir det lettere å komme seg framover :fnise: Vet ikke om mors og fars fysikk har noe å si for hvordan barnet blir, men vet at MME-babyer ofte legger bedre på seg enn de som blir ammet..

Jeg har sett en del på Grey`s Anotomy, men aldri Orange is the new black. Hva er det slags serie? Har hørt mange snakke om det, bare aldri sjekket det ut ;)

**********************************

Jeg takket nei til skoleplassen jeg fikk. Jeg vil heller jobbe. Mulig jeg søker neste år også, men får se. Kanskje jeg bare skal nøye meg med den utdanningen jeg har. Vi får se hva tiden bringer.

I dag reiser i hjem ifra mamma og pappa. Kjære har vært her sammen med oss i helgen. Veldig hyggelig :)

I morgen begynner hverdagen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ se orange is the new black. Vi har en episode igjen av sesong 2. Dødsgøy :) Til og med mannen liker serien godt. Endel lesbesex der.. kanskje derfor? :ler:

Ikke gøy med hverdagen.. Vil ha betalt 8 uker ferie :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du MÅÅÅ se Orange is the new black, fantastisk serie! Elsker rollefigurene :)

Er på sesong 2, og er vel snart ferdig med den også. Vil ikke at den skal ta slutt!

Mannen ser også på. Kan godt være det er lesbesexen som gjør den interessant :fnise:

Og ja, MME-barn legger ofte litt ekstra på seg. De får også oftere problemer med overvekt. Jeg vil ikke at mini skal få problemer med overvekt, men vet ikke hva vi skal gjøre for å hindre dette. Men tror ikke at stor baby nødvendigvis betyr at man blir stor resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke sett Orange :hakeslepp: Så andre sesong på 2 dager :P

Vet om ei som er veldig slank og hun var nesten 5 kg når hun ble født og var ellers stor baby og fikk mm. Og ei i barselgruppa er slank og fikk en gutt på 5 kg og han er svær nå, har ikke fått mme. Gutter på 9 mnd ligger på gjennomsnittlig 7-11 kg mens han er 12 kg :P Mens i slekta mi er vanligvis babyene store og får mm, men sliter med overvekt som voksne. Jeg trur at gener har mye mer å si enn mme. Ei venninne har gitt mme til sine 3 og de er slanke barn i skolelader. Mini har fått mme siden barsel og er ikke stor, er ca akkurat på gjennomsnittet, en periode var han litt rund men det varte ikke lenge. Og han har alltid elsket mat, er et matvrak. Men kan absolutt bli overvektig da både jeg og samboer er det og har det i slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du MÅÅÅ se Orange is the new black, fantastisk serie! Elsker rollefigurene :)

Er på sesong 2, og er vel snart ferdig med den også. Vil ikke at den skal ta slutt!

Mannen ser også på. Kan godt være det er lesbesexen som gjør den interessant :fnise:

Og ja, MME-barn legger ofte litt ekstra på seg. De får også oftere problemer med overvekt. Jeg vil ikke at mini skal få problemer med overvekt, men vet ikke hva vi skal gjøre for å hindre dette. Men tror ikke at stor baby nødvendigvis betyr at man blir stor resten av livet.

Tror ikke noe på at mme har noe å si på overvekt senere i livet jeg altså.. Kanskje noe noen har sagt for at vi som ga mme skal føle oss enda jævligere??? ;)

Min mor og min søster var SKIKKELIG bollefeite babyer :fnise: Og de er begge tynne nå. Skulle ikke tro mamma hadde født 4 barn sånn som ho ser ut nå ;)

Jeg derimot var bittelita som nyfødt. Snakker ca 2500 gr.. Men er svær som en spekkhogger nå i dag :sjenert: Og det skyldes nok litt pappa sine gener, at jeg legger lettere på meg enn av det jeg spiser, lavt stoffskifte.. Men mest av alt mangel på selvkontroll ang mat og trening :opplyser:

Min mini ble ikke veldig mye større når han fikk mme kontra mm. Nå veier han ca 12 kg og er i full fart :) De små skal ha litt kjøtt på beina de første årene synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, dette med MME og MM er vel ikke bevist. Det er både tynne og feite utgaver av både MME og MM-ernærte mennesker. Og jeg er enig med deg, Kakaoen, at småtasser gjerne skal ha litt eksta å gå på ;) A her er fortsatt ganske lubben men L har ikke et gram ekstra. Han veier bare såvidt 12 kg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veier deres like mye som han i barselgruppa som snart er 9 mnd :) Er lurt å ha noe å gå på i tilfelle sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah :klaske: L har fri enda en uke han! Godt jeg sjekka hva slags uke vi var i før jeg reiste med han i barnehagen. For et vimsehue jeg er! :daane:

Jaja, da får jeg kose meg sammen med han en uke til, men føler jeg burde finne på noe....... Forslag?

A falt ut av dobbeltsenga i dagtidlig :( Huff, hun er jo så mobil om dagen så jeg glemmer at hun må passes på hele tiden. Hun gråt litt også var det over, men jeg fikk så vondt av henne :( Jeg lå jo å snorka og sov når det skjedde...

16.august skal vi i bursdag til 3 barn samme dag, de skal feire sammen. Niesa mi som blir 5 og nabobarna som blir 1 og 2. Forslag til hva jeg kan gi 1 og 2 åringen? Gutt (1) og jente (2). Klær er uaktuelt da mamma`n deres er utrolig kresen..Jeg gidder ikke tråle butikker for å fine det perfekte plagget. De har også en del leker disse to... Kanskje en bok hadde vært noe? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hver sin drikkeflaske fra contigo eller camelback? Man får kjøpt camelback med personlig navn på på nettet. Men det kommer jo an på hvor mye du vil bruke per unge :)

Mini fikk noen gårdsdyr til ettårsdagen som han elsker enda. De er av gummi, så veldig greie å leke med og spise på :)

Bok er gull.. Hva med en Tassen bok??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...