Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Takk for tips, Yesterday :)

Huff, jeg er så feig! Jeg skulle egentlig ringe venninna mi i går, men jeg bare greide ikke!! Jeg visste ikke hva jeg skulle si eller om det var jeg som skulle begynne å grine og ikke henne. Men jeg skal jo ikke tenke på MEG, det er jo HENNE fokuset skal være på. Huff, føler meg skikkelig idiot! Sendte i det minste en melding der jeg skrev at jeg tenker masse på henne og at jeg er her hvis hun trenger å snakke eller hva som helst annet. Tenker jeg stikker dit i nærmeste framtid med en liten oppmerksomhet av noe slag.....

L sov i sin egen seng i hele natt også :strix: Han lagde 3.verdenskrig rundt midnatt da. Hylte og krangla og skulle ikke ligge i senga si. Men da jeg stakk av med alle

Smokkene hans ble han fort spak, gitt :ler: "Skal du ha smokkene dine så slutter du å skrike, NÅ!!" :opplyser: "ja" kom det fra gutten også sovnet han og sov til 6.30 :)

Her er det klamt og varmt som vanlig. Skikkelig sånn fuktig og tung luft ute. Minner meg om Thailand. Der var det sånn luft hele tiden.

I går koste jeg og barna oss masse på fjellet. Kasta steiner i bekken, mata ender og løp rundt. Etterpå reiste vi til en sånn åpen seter der de har hester, griser, høner, kyllinger og kaniner. L storkoste seg og A hang og dingla fornøyd i bæreselen. De oppførte seg så herlig at jeg ble helt satt ut. :ler: Vi kjøpte oss is også dro vi hjem til kjøre som lå hjemme med influensa. Sjukling. Jeg var drit sliten i går kveld men vi så på et par episoder av Homeland og spiste løkringer og delte en flaske vin. Digg!

I dag er jeg sliten og har skikkelig lav terskel på tålmodigheten kjenner jeg. Kjedelig. I morra skal mannen jaggu meg få stå opp med begge unga. Ingen som lot meg sove da jeg var dårlig! Ego! :(

Jeg skal foreslå at vi står opp annenhver dag med unga nå

Mens han har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at dere hadde en fin dag sammen :biggrin:

Jeg har så stor respekt for de som klarer to barn. Synes livet er strevsomt nok med én! :lillesky:

Tommel opp for å sove i egen seng! Må si du var flink og tøff som ga han et ultimatum. Så bra det fungerte! Nåde den som tar smokken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere hadde en fin dag sammen :biggrin:

Jeg har så stor respekt for de som klarer to barn. Synes livet er strevsomt nok med én! :lillesky:

Tommel opp for å sove i egen seng! Må si du var flink og tøff som ga han et ultimatum. Så bra det fungerte! Nåde den som tar smokken :ler:

Så hyggelig med et nytt fjes her inne :vinke:

Jo, 2 barn er mer slitsomt enn ett, men det er en vanesak. Etter en liten stund så er livet som om man alltid har hatt 2 :)

Det er så supert at han sover i egen seng igjen! Har ikke hatt rommet vårt/dobbeltsenga for oss selv på over et halvt år, så nå blir det andre saker :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med et nytt fjes her inne :vinke:

Jo, 2 barn er mer slitsomt enn ett, men det er en vanesak. Etter en liten stund så er livet som om man alltid har hatt 2 :)

Det er så supert at han sover i egen seng igjen! Har ikke hatt rommet vårt/dobbeltsenga for oss selv på over et halvt år, så nå blir det andre saker :lur:

Ja jeg håper det blir en vanesak, for jeg har jo mest sannsynelig lyst på flere barn .Akkurat nå virker det litt uoverkommelig, men regner med at det går det og! Noen har jo tre også!

Vi deler også rom med mini, hun er 8 mnd nå og det tar vel en stund før hun kan sove på eget rom. Mest fordi jeg ikke har innredet noe rom til henne og synes det er litt stusselig om hun må inn på et uferdig rom. Hun fortjener det beste rommet :babyjente:

Har begge barna dine egne rom eller deler de? :babysmokk::babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun ene venninna mi som mista mora mistet babyen så inviterte hun meg faktisk på besøk på barsel, herregud som vi gråt sammen! Samboeren og de andre barna hadde hun jagd ut for å få luft så vi var alene. Fikk holde babyen, og det var veldig surrealistisk! Men sikkert godt for henne, vet ikke om jeg hadde invitert noen til barsel om babyen døde.

Høres ut som en flott dag og godt med L som sover alene :) Håper at mannen gikk med på å ta barna annenhver dag?

Fin helg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det blir en vanesak, for jeg har jo mest sannsynelig lyst på flere barn .Akkurat nå virker det litt uoverkommelig, men regner med at det går det og! Noen har jo tre også!

Vi deler også rom med mini, hun er 8 mnd nå og det tar vel en stund før hun kan sove på eget rom. Mest fordi jeg ikke har innredet noe rom til henne og synes det er litt stusselig om hun må inn på et uferdig rom. Hun fortjener det beste rommet :babyjente:

Har begge barna dine egne rom eller deler de? :babysmokk::babysmokk:

Absolutt en vanesak! :)

L flyttet inn på sitt eget rom da han var 8 mnd. Det var så deilig. (Han våknet av hver minste lyd, så alle fikk god søvnkvalitet da han flyttet). Rommet hans var nesten ferdig oppusset så vi hadde igjen bare litt småpirk før han kunne flytte inn.

A har også eget rom som hun snart skal begynne å sove på, men all soveproblematikken med L har ført til at mannen i huset har måttet søke tilflukt på A sitt rom slik at han har vært passe uthvilt til jobben.

Nå som alt ser ut til å ordne seg *bank i bordet* så flytter mannen inn på vårt felles soverom igjen og da får A flytte permanent inn på sitt :)

Har dere noen planer for når eventuelt et barn nummer 2 skal komme? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun ene venninna mi som mista mora mistet babyen så inviterte hun meg faktisk på besøk på barsel, herregud som vi gråt sammen! Samboeren og de andre barna hadde hun jagd ut for å få luft så vi var alene. Fikk holde babyen, og det var veldig surrealistisk! Men sikkert godt for henne, vet ikke om jeg hadde invitert noen til barsel om babyen døde.

Høres ut som en flott dag og godt med L som sover alene :) Håper at mannen gikk med på å ta barna annenhver dag?

Fin helg? :)

Ahh, høres helt forferdelig ut!! :sjokkert: Hvordan var det å se en død baby...? :(

Mannen er med på å bytte på med å stå opp, bare at han har vært syk hele uka, så da har jeg gjort det. Men blir snart andre boller nå ;)

Hatt en super helg. Har vært på besøk hos mine foreldre. (Gadd ikke å sulle hjemme med begge unga når mannen lå der å syntes synd på seg selv :P ) Vi har kost oss på stranda. Bada masse og grilla og hatt det fint. L elsket det. Vi kjørte båt også. Stor stas! :biggrin:

************************************************************

Jeg ringte forresten venninna mi på fredag (hun som har mistet moren sin. Det var så godt å få snakket med henne og jeg tror hun synes det samme. Hun fortalte alt i detalj om hva som hadde skjedd, planlegging av begravelsen, osv. Jeg tilbød meg å bake til minnestunden etter begravelsen. Godt å kunne bidra med noe.

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en vanesak! :)

L flyttet inn på sitt eget rom da han var 8 mnd. Det var så deilig. (Han våknet av hver minste lyd, så alle fikk god søvnkvalitet da han flyttet). Rommet hans var nesten ferdig oppusset så vi hadde igjen bare litt småpirk før han kunne flytte inn.

A har også eget rom som hun snart skal begynne å sove på, men all soveproblematikken med L har ført til at mannen i huset har måttet søke tilflukt på A sitt rom slik at han har vært passe uthvilt til jobben.

Nå som alt ser ut til å ordne seg *bank i bordet* så flytter mannen inn på vårt felles soverom igjen og da får A flytte permanent inn på sitt :)

Har dere noen planer for når eventuelt et barn nummer 2 skal komme? :)

Åh høres slitsomt ut med L! Bra han nå sover søtt på eget rom. Er litt trist for romantikken i forholdet å sove på hvert sitt rom, men sånn er småbarnslivet. Jeg sov på sofaen i 6 uker når mini var nyfødt. Ikke optimalt!

Vi har ingen planer på nummer to, pga. alt som har skjedd så skal vi kanskje genteste før vi eventuelt prøver på en ny. Da kan det fort ta en stund for ventetiden er lang!

I det minste skal vi planlegge i samråd med fosterdiagnostikk for å gjøre alt vi kan for at ting skal bli helt riktig neste gang. Finnes jo ingen garanti, men hvis det er små tiltak man kan prøve så er det jo verdt det!

Var nummer to planlagt hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, genteste? Burde jeg gå inn og lese din forrige dagbok jeg kanskje? :)

Huff nei, ikke noen tvil om at småbarn kan tære på parforholdet. Nå er vi heldigvis på vei inn i en god rytme om dagen så håper virkelig det vil vare en stund :) Herlig å endelig kunne dele seng og våkne opp med kjære ved min side :)

Begge barna våre var litt sånn semi-planlagt kan man si :fnise: Vi snakket om barn og sånn og jeg sluttet på prevensjon for flere år siden, så vi visste at det kunne skje. Barna var selvsagt velkommen, ellers hadde vi beskyttet oss. De kom jo ganske så tett, så vi ble litt overrasket da vi fant det ut, men det er bare supert nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, genteste? Burde jeg gå inn og lese din forrige dagbok jeg kanskje? :)

Huff nei, ikke noen tvil om at småbarn kan tære på parforholdet. Nå er vi heldigvis på vei inn i en god rytme om dagen så håper virkelig det vil vare en stund :) Herlig å endelig kunne dele seng og våkne opp med kjære ved min side :)

Begge barna våre var litt sånn semi-planlagt kan man si :fnise: Vi snakket om barn og sånn og jeg sluttet på prevensjon for flere år siden, så vi visste at det kunne skje. Barna var selvsagt velkommen, ellers hadde vi beskyttet oss. De kom jo ganske så tett, så vi ble litt overrasket da vi fant det ut, men det er bare supert nå :rodmer:

Ja det har skjedd litt ting hos oss, men det er ikke utfyllende i min forrige dagbok. Kan sende deg PM! :)

Det er bra dere begynner å få god rytme igjen, her går det veldig opp og ned. Når vi endelig tror vi har fått litt rutine på ting, så endrer alt seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde en død baby kan ikke beskrives egentlig :( Han var som en dukke, helt slapp, kald og blek. Var liksom ikke et menneske men var jo det. Hyggelig at du skal bake for venninna di, det setter hun nok pris på :)

Håper mannen din er frisk nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har skjedd litt ting hos oss, men det er ikke utfyllende i min forrige dagbok. Kan sende deg PM! :)

Det er bra dere begynner å få god rytme igjen, her går det veldig opp og ned. Når vi endelig tror vi har fått litt rutine på ting, så endrer alt seg ;)

Typisk det! ;) Men det går seg nok til etterhvert :)

Send meg gjerne en PM! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde en død baby kan ikke beskrives egentlig :( Han var som en dukke, helt slapp, kald og blek. Var liksom ikke et menneske men var jo det. Hyggelig at du skal bake for venninna di, det setter hun nok pris på :)

Håper mannen din er frisk nå :)

huff, så forferdelig! :(

**************

I dag er det begravelse for moren til venninna mi. Skal dit. Mannen blir hjemme med barna. Svigermor får ikke passe og vi har ingen andre å spørre, så da får det bare bli sånn.

Mannen er endelig frisk igjen! Tok sin tid. Tror kanskje vi reiser på hytta for et par dager. Lenge siden vi har vært der også er det hyggelig å gjøre noe sånt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begravelsen var noe av det vakreste jeg har vært med på i en sånn setting. Det var ikke den typiske norske begravelsen med salmer og presten som preker og preker. Det var bl.a operasangerinne der. Hun sang så sårt og vakkert at det gikk meg rett i hjerterota. Ellers var det innslag av fiolin og klaver. Og minneord fra sønnen hennes og noen venner. Helt fantastisk, selv om det var forferdelig trist også. Men hun fikk virkelig en verdig avskjed!!

Ellers har vi bare kost oss hjemme alle sammen i dag. småtrolla bada ute i bassenget til kvelds og nå sover de søtt begge to. Jeg har tatt meg en 5-minutter men skal straks ned i kjelleren og få litt orden på roterommet der. Var et system der en gang men det er tydelig lenge siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en vakker begravelse :) Det er godt når noen får en slik avslutning. Selv om det er trist. I fjor var jeg i begravelsen til ei barndomsvenninne som døde. Hadde ikke sett ho på sikkert 10 år, men vi vokste opp i samme gate så jeg ville i begravelsen. Jeg gråt gjennom hele sermonien jeg.

Får jo tankene til å vandre så sinnsykt også :( Til og med mannen sa det når han var med i begravelsen til mi bestemor :hjerte:

Og det er så flott med gode innslag istedenfor det gammeldagse. I begravelsen til bestemor så holdt onkel en så god tale at vi ble sittende å le :rodmer::fnise: Godt å minne noen med latter oppi alle tårene :)

Høres deilig ut med hyttetur da. Bare avslapping og leking med ungene :)

Hvordan går det med sovinga til L??

Og begynner A å komme seg litt fremover og slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det blusser opp mye i sånne settinger. Det verste av alt var at jeg oppi det hele begynte å tenke på at jeg også en gang må igjennom det samme med min mor en gang i tiden. Forferdelig. Men ingen lever evig og det må man bare godta, først som sist!

Talen som ble holdt her førte også til en god latter. Herlig oppi alt det triste, som du sa.

Sovingen til L går som en DRØM i forhold til før. Han legger seg fin og sover på rommet sitt hele natten. Han våkner noen ganger men det kan vi leve med. Vi trenger bare å fortelle at vi er der og bare bre over han eller stryke litt, så sovner han igjen :)

A er fryktelig aktiv, men kommer seg ikke framover enda. Hun skyver seg bakover og roterer rundt på gulvet. Ruller fra rygg til mage og omvendt. Sitter stødig gjør hun også, men setter seg ikke opp selv enda. Hun er så utrolig blid og glad hele tiden. Lille herligheten :hjerte: L er også en skikkelig gladgutt. Og han har så humor om dagen. Lille luringen. Huff, jeg visste ikke at man kan forgude barna sine så utrolig. Det er nesten klissete :ler: Mannen og jeg blir helt oppgitte over hvor stolte vi er noen ganger! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har A begynt å forstå greia med å komme seg framover :hoppe: Hun kommer ikke langt men hun kommer fram, så det er gøy. En milepæl det da ;) Så øvde jeg litt med henne. Holdt hendene hennes også dro hun seg bortover med armene. Snart har vi nok en liten kålmark i heimen :fnise:

Jeg var hos ei venninne i går sammen med 2 andre. Vi koste oss med litt spekemat og diverse og litt godt i glasset. Veldig hyggelig :) Drakk ekstremt masse vann, men nesten en hel flaske rosévin, så er litt redusert i dag. Men jeg har stått opp med barna ;) L og jeg har laget gjærdeig så nå blir det snart kanelboller. Mmmmm :nigo:

Litt senere i dag stikker vi på hytta. Gleder meg til det. Skal bli godt å komme dit for å slappe av og bare være sammen som familie :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink A :klemmer: Så gøy når de blir mer mobile. Det har gått så fort. Synes ikke det er så lenge siden du la ut magebilder jeg :fnise:

Skal si du er flink som står opp med barna selv om du er redusert :P Har mannen stått opp med de et par ganger nå sånn at du har fått sovet?

Kos dere på hytta :) Deilig å slappe av på et rolig sted litt utafor "verden" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink A :klemmer: Så gøy når de blir mer mobile. Det har gått så fort. Synes ikke det er så lenge siden du la ut magebilder jeg :fnise:

Skal si du er flink som står opp med barna selv om du er redusert :P Har mannen stått opp med de et par ganger nå sånn at du har fått sovet?

Kos dere på hytta :) Deilig å slappe av på et rolig sted litt utafor "verden" :)

Gått fort ja!! Herlighet, jeg fatter ikke at hun snart runder 8 måneder! Jeg føler til og med selv at det var i går jeg fødte. Kjære og jeg snakket om i går at det bare er 4 mnd til vi skal ha 1 års lag :daane: Vilt! Og jeg har såå lyst på enda en baby!! Jeg må være gal :hoho: Men det blir ingen 3.mann. Og jeg blir sliten nok med 2.. Hvis det skal bli en baby til så må det bli en "attpåklatt" om 3-4 år når A og L er mer selvstendige. Orker ikke 3 "babyer".

************

Vi dro ned igjen fra hytta i dag. Hadde det kjempekoselig da. L synes det var skikkelig stas! Han koste seg ordentlig. Da barna hadde lagt seg i gå drakk vi litt rødvin og spilte Yatzy og Gin Rummy. Veldig hyggelig. Og kvelden ble avsluttet med en hyggestund, eller Ludo som Kakaoen sier :lur::fnise:

På mandag skal mannen jobbe igjen etter nesten 3 uker ferie. Blir kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink snuppe ;) Syns at jenter oftest er tidligere ute med ting, ikke alltid men ofte, i forhold til min gutt :)

Å vil ha hytte! Men vant bare 30 kr på lottoen i kveld :grine:

Når er din permisjon over igjen? Blir kjedeligere alene ja, men sikkert litt godt med hverdagen og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...