Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Heisann kjære deg :klemmer:

Jeg synes ikke du er urimelig med å ville at mannen skal hjelpe til med ungene om natta!! Det er jo mange yrker hvor man er veldig avhengig av å være helt uthvilt. Ikke bare sjåføryrket.

Men det er bra at han tok det til seg etter å ha tenkt litt. Sånn er min mann også. Protesterer med en gang jeg kommer med noe, men blir mer villig etterhvert.

Jeg har gitt mannen klar beskjed om at når vi får et barn til så blir Mini han sitt ansvar om natta. Selv om han skal på jobb dagen derpå. Og sånn er det bare. Han mente jo at jeg burde ta begge siden jeg er hjemme.. Men jeg måtte minne han på hvor mye nattevåk det er med en liten baby og hvor vanskelig det er å ta igjen søvn på dagen. Noe han fikk merke når han var i perm :lur:

Stakkars L :( Skjønner at det er vanskelig å vite hvordan man skal takle soveproblemer. Men jeg er veldig enig med deg. Han må føle seg trygg. Hvis ikke gjør man jo bare vondt værre :(

Hva er grunnen til at han synes det er skummelt å sove i sin egen seng? Har han sagt noe om det?

Håper det har vært en superfin dag i dag med navnefest fra A :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra han fikk tenkt seg om ;)

Huff, vet ikke hvordan det er med et 2 år gammelt barn og søvn, håper det blir bra fort. Kjempe viktig at barn føler seg trygge, virker som at dere gjør det rett :) Er det bjørnen han er redd ennå?

Fastlegen vår sa når mini fikk sin atopisk eksem diagnose at de med det oftere har astma enn andre, så vi måtte følge med på natta om han lå å hostet for da kan det være astma og da må vi få det utredet. Var kun hosting om natten vi trengte å følge med på men han gjør ikke det. Men kanskje det er flere symptomer man må se etter når de er 2 år. Lurt med loggbok ;) Håper det ikke er astma :kose:

Håper dere har hatt en kjempe fin dag! :hjertesmil: Gått bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars L :( Skjønner at det er vanskelig å vite hvordan man skal takle soveproblemer. Men jeg er veldig enig med deg. Han må føle seg trygg. Hvis ikke gjør man jo bare vondt værre :(

Hva er grunnen til at han synes det er skummelt å sove i sin egen seng? Har han sagt noe om det?

Håper det har vært en superfin dag i dag med navnefest fra A :klemmer:

Han har drømt om bjørner. Og derfor er han blitt livredd. Han kaster seg ut av senga så fort vi er på tur ut døra. De siste dagene har vi lagt han i dobbeltsenga, bare for å slippe unna timesvis med tull. Men vi kan jo ikke holde på sånn i evigheter heller....

Navnefesten var kjempekoselig :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra han fikk tenkt seg om ;)

Huff, vet ikke hvordan det er med et 2 år gammelt barn og søvn, håper det blir bra fort. Kjempe viktig at barn føler seg trygge, virker som at dere gjør det rett :) Er det bjørnen han er redd ennå?

Fastlegen vår sa når mini fikk sin atopisk eksem diagnose at de med det oftere har astma enn andre, så vi måtte følge med på natta om han lå å hostet for da kan det være astma og da må vi få det utredet. Var kun hosting om natten vi trengte å følge med på men han gjør ikke det. Men kanskje det er flere symptomer man må se etter når de er 2 år. Lurt med loggbok ;) Håper det ikke er astma :kose:

Håper dere har hatt en kjempe fin dag! :hjertesmil: Gått bra? :)

Fortsatt bjørnen han er redd ja. Også sier han bare: "farlig rommet".

Håper heller ike det er astma. Ser ut til at nattehosten roer seg litt nå. Vi får bare følge med :)

***********

Navnefesten var utrolig vellykket.

Kjempekoselig med familie og venner her hjemme i stua. Vi koste oss med spekemat og kaffe og kaker. A fikk utrolig masse fint. Smykker, album, penger, fjellreven sekk, bøker og smykkeskrin :)

Alle gjestene hadde reist hjem innen 18.00, så da reiste jeg på Reunion. 10 år siden ungdomsskolen ;) Var både artig og kleint på samme tid :fnise: Også blir man oppgitt over de som fortsatt ikke har kommet et eneste skritt videre siden sist :ler: Men alt i alt en trivelig opplevelse :)

A er blitt utrolig forkjøla stakkar :sukk: Snørra renner ustanselig, øynene er blanke og hun hoster. Huff....Men vi pøser på med nesespray og paracet(på kvelden så hun får sove) og masse kos, så regner jeg med at det vil gå over ganske snart.

Hun har også fått 2 tennner nede nå!! Bare LITT søtt når hun smiler og det stikker opp 2 riskorn nedi munnen :fnise::rodmer:

L ville ikke i barnehagen i dag(akkurat som om at han vil noe som helst om dagen :klaske::ler: ), men det måtte han pent for her renner det over med klesvask (igjen!) og dessuten må jeg ordne opp igjen en del etter navnefesten. Godt å få unna sånn når han er i bhg. Så nå er snart kaffepausa mi over og jeg må "jobbe" mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med vel overstått navnefest! Høres ut som en flotters dag!

Klart at L må i barnehagen... er han inne i en veldig nei fase nå? stå på, husmora! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pasjonsblomst :)

Han har hatt en laaang "nei" og "jeg vil ikke"-fase nå. Men han begynner å bli mer på gli og han beviser til tider at han faktisk kan si "Ja" også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har kjære fått ferie! 3 uker!! 😊 Håper det blir koselig. Vi har ikke lagt store planene.. Tenkte bare å være spontane om det dukker opp et eller annet vi vil gjøre, ellers skal vi bare kose oss sammen og håpe på litt godt vær 😊 Også tror jeg vi evt tar en tur på hytta etterhvert 👍

Nå har vi sett halve sesong 3 av Homeland! Spennende greier altså!! 😉 Nå er det natta her!😴

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med 3 uker ferie da :) Kanskje det blir litt mer søvn på ho mor?? :)

Deilig med ferie uten mye planer. Si ifra om dere tar en spontan tur til dyreparken da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lover jeg å si ifra!! 😊 Lenge siden jeg har vært i dyreparken. Men med min dårlige inntekt og sånn så tror jeg kanskje ikke vi har råd til reise/inngang/overnatting osv akkurat nå 😔

Ja, vi skal nok få delt litt på sovingen heretter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lover jeg å si ifra!! Lenge siden jeg har vært i dyreparken. Men med min dårlige inntekt og sånn så tror jeg kanskje ikke vi har råd til reise/inngang/overnatting osv akkurat nå

Ja, vi skal nok få delt litt på sovingen heretter

Dere får spare litt og komme om et par år :) Lei en campingvogn så kan dere campe i oppkjørselen vår, eller i telt i hagen :fnise:

Blir jo fort dyrt når man må overnatte i norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en super plan :nigo: *løpe og kjøpe telt* Forresten, søstera til gubben har campingvogn. Kanskje vi får låne/leie den. Hihi :fnise:

Er vennepar var akkurat på miniferie i Kristiansand. Hotell i 3 dager + dyreparken var ikke spesielt billig! :hoho: Jeg grøsser. Kunne like greit ha reist til syden jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg her, midt i mellom gangen og stua imens L hyler fra rommet sitt. Han ser meg men skal alikevel IKKE sove på rommet sitt! Men nå gir vi ikke opp uten kamp. Jeg vil ha tilbake dobbeltsenga og gubben ved min side, ikke en klegg av en trassig 2 åring! Ikke misforstå, jeg elsker den ungen, men jeg orker ikke den intense følelsen hver natt. Jeg nå flytte han unna meg flere ganger Ila natten fordi han legger seg heeelt inntil meg. Han skal heller få lov å komme inn på morningen og kose så masse han vil :hjerte:

Vi har hatt besøk av mor og far i dag. De hadde med epletrær til barna. Kjempestas! Så vi har hakka og gravd i denne j**** steinrøysa som er under plena her. Men resultatet ble bra og nå har barna hvert sitt tre og (kanskje) et evig minne av Mommo og Bestefar :nigo:

Det er så ekstremt varmt her :daane: Håper faktisk på torden slik at lufta blir litt lettere. Det er bare klamt og trykkende nå....

Nå ble det faktisk stille innpå rommet til L :hoppe: Jeg er blitt skikkelig forkjøla så jeg tar tidlig kvelden i dag. Øya og nesa renner og hodet veker :(

God søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå håper han ikke våkner igjen :( A sover med dere? Er han sjalu for det?

Å for en veldig flott gave, har ikke tenkt på at det går an ;)

Hot her og, var 31 nettopp, kl 19.30. Heldigvis litt vind.

God søndagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en flott gave :rodmer:

Jeg prøvde å plante morelltre her i hagen for et par år siden.. Det døde :sjenert:

Må gi rapport på natta med L imorra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig fin gave! :)

L sovna men våkner og våkner og våkner igjennom natta! Jeg tror kanskje det bare er blitt en skikkelig uvane. Han må bare forstå at han ikke får lov å komme inn til oss lenger og at han må være i sin egen seng. Vi går på igjen i kveld med samme styret. Har lest om mange andre som har hatt sovetrøbbel med ungene sine, og de sier at 2-3-4 dager/netter med skriking også går det over :)

Håper vi også kan få til det. Vi må bare ikke gi opp!

Jeg var skikkelig dårlig i natt. Frøs så forferdelig og hadde skikkelig vondt i hodet og bihulene. Har dopet meg ned på paracet nå og det hjelper godt!

A sover ute i vogna på 2.timen og L og gubben er ute på trilletur. (Deilig at han har ferie ja!!) Jeg har laget vaffelrøre og kokt kaffe, så i dag blir det koselunsj ;) Kaaanskje vi ber ned naboene hvis vi finner ut at vi vil dele ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, fikk akkurat beskjed om at moren til ei venninne er død. Hun har vært syk lenge, men det kommer jo som et sjokk uansett.

Men, hva gjør man? Skal jeg sende blomster? Herlighet, jeg er så dårlig på slikt.. :/ Har sendt henne en melding da og sagt at hun bare må sende barna hit hvis hun og mannen trenger litt tid for seg selv. Jeg skrev også at hun bare må si ifra hvis det er noe hun trenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper dette sovestyret med L gir seg kjapt. Stå på og vær sterk :opplyser:

Uff så trist med venninna di. Synes sånt er grusomt. Og det er veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre. Jeg ville kanskje dukka opp på døra med en kurv med pizzahorn/boller/rundstykker eller lignende og sagt at du bare ville levere de og si at du er der om hun trenger deg. Gitt henne en klem og gått, så sant ho ikke inviterer deg inn :) Føler at man ikke må renne ned dørene når sånt har skjedd, men noe spiselig er jo greit å få i en slik situasjon. Er kanskje litt typisk amerikansk, men er jo smart da :)

Ho får sikkert så mye blomster, tror du ikke?? :klo:

Er dårlig på slikt jeg også.. Heldigvis tenker jeg :sjenert:

Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dette sovestyret med L gir seg kjapt. Stå på og vær sterk :opplyser:

Uff så trist med venninna di. Synes sånt er grusomt. Og det er veldig vanskelig å vite hva man skal gjøre. Jeg ville kanskje dukka opp på døra med en kurv med pizzahorn/boller/rundstykker eller lignende og sagt at du bare ville levere de og si at du er der om hun trenger deg. Gitt henne en klem og gått, så sant ho ikke inviterer deg inn :) Føler at man ikke må renne ned dørene når sånt har skjedd, men noe spiselig er jo greit å få i en slik situasjon. Er kanskje litt typisk amerikansk, men er jo smart da :)

Ho får sikkert så mye blomster, tror du ikke?? :klo:

Er dårlig på slikt jeg også.. Heldigvis tenker jeg :sjenert:

Hvordan er formen?

Takk for tips, Kakaoen! :klem: Jeg tenkte jeg skulle ringe henne en dag. Må bare manne meg opp. Hvorfor skal sånne ting være så fælt!? Vi er da bare mennesker. Må jo stille opp når andre har vondt. Jeg bare er så dårlig på det. Det går vel automatisk bare man kommer i gang....

Formen er mye bedre. Men det var en skikkelig kraftig forkjølelse. Jeg har hatt feber i 2 netter og hodet har verka. Men nå er jeg bra igjen og gubben står for tur. Han ligger i senga og har det fælt. Mannlig influensa vettu... :klaske::fnise:

L har sovet i senga si i 3 netter i strekk nå!! Helt utrolig!!:hoppe: Jinxer vel alt ved å skrive der her sikkert men.......

Han har våknet noen ganger i løpet av natten men da har vi bare fulgt han opp i sengen hans og gått ut igjen. Han prøvde seg med hyling den første natten men han skjønte fort at han ikke kom noen vei med det ;) Håper dette kan bli en vane framover :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj glemte å svare deg her om dagen. Håper det går bra :kose: Har du snakket med venninna di? Har to venninner som har mistet mora og en kompis faren. Jeg sa kondolerer og at de må si i fra hvis det er noe jeg kan hjelpe de med. Og så gitt de ro til etter begravelsen, og så besøkt de med noe mat. Blomster syns jeg er litt kjedelig å gi. Men syns at det er vanskelig, vet jo ikke hvordan de vil reagere, om de vil ha masse kontakt eller ikke. Og sjokk er det ja! Både faren til kompisen og mora til ene venninna mi døde helt brått på dagen, mens hun andre ble det oppdaget kreft på 2-3 uker før hun døde, jeg var tilfeldig på besøk hos venninna mi når mora ble hentet av ambulansen (vi var ikke hos mora men så ambulansen og visste hva som skjedde) fordi hun var så dårlig. Skummelt hvordan ting kan plutselig skje :(

God bedring og supert at L har sove så bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...