Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

*inn i mine innlegg*

Gratulerer så mye med ny dagbok! :) Skal prøve å være litt flinkere å ta turen innom, er liksom ikke så ofte jeg sitter med pc'n lengre.

Hm, kanskje vi burde satse på større seng til W også?:klo: Han liker best å sove i vår seng, men masse plass. Finner han gjerne i fotenden på vei til å falle ut av senga. :ler: Så kanskje han rett og slett trenger mer plass? Vi får holde ut til vi kommer flyttende. :)

Løpesykkel er sikkert veldig givende! Har litt lyst til å kjøpe det til W selv i 2-årsgave. :)

Skjønner at du ikke har all verden med tid til å henge på KG. Grunnen til at jeg er ofte her er fordi jeg ammer :fnise: Kjedelig å bare sitte å glo imens vesla gjør seg ferdig.

Ja, stor seng var virkelig greia her altså ;)

Håper løpesykkel blir tatt godt imot :nigo:

********

I går bestemte jeg meg for å prøve å gi det lille smokkenektende trollet vårt smokk igjen. Og guess what!? A bestemte seg for å ta den!! Jeg la henne i vogna, stappa inn smokken og *simsalabim* så sov hun! :daane: Vi har gjentatt suksessen i dag også. Fantastisk!

Ellers har jeg laget meg bord og sofa av paller i dag :) Jada, alle andre har det også, men jeg må innrømme at jeg synes det er en smule kult! Og for en billig løsning da, gitt!:) Sånn utemøblement er jo ofte så dyrt....

Nå sover vesla så da får jeg kaste meg over litt husarbeid før det er henting i barnehagen og middagsforberedelser :)

Hva skal dere 17.mai da, damer? :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puuhh :daane: Nå tror jeg L endelig sovna, etter 1,5 time med tull. Huff, lille skrullingen vår. Jeg blir ikke klok på den sovingen hans.. 8 mnd med kødd nå. Han bare snudde over natten. Han som har sovet bra og lenge siden han ble født.. Hva skjedde liksom?! :klo:

Anyways, 17.mai var en trivelig dag. Vi feiret på godt, gammalt bygdevis ;) Gikk opp på skolen/barnehagen og så på toget og hørte på korpset. Skulle egentlig kjøpe pølser og is på skolen men det åpna så seint så vi stakk heller hjem igjen og grilla pølser og spiste deilig bløtkake :)

Mamma og pappa var her med oss.

Da kvelden kom og barna hadde lagt seg, fikk jeg besøk av ei venninne. Vi tok et par øl i sola og koste oss skikkelig.

I dag har vi vært med naboene opp i barnehagen. Barna har lekt og kost seg og vi spiste lunsj og drakk kakao. Senere bestilte vi kinamat. En veldig hyggelig søndag :)

Nå er det straks leggetid, skal bare nyte stillheten bittelitt først også må den nye lamungen få flaska si ;) Lille Milo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått nytt lam? så herlig da :)

Husk at INGEN har en perfekt soveunge. Dere var heldige i begynnelsen og får det igjen nå, andre er motsatt :opplyser:

Så på brille her om dagen på tvnorge, og da sa de at grunnen til at mange barn tuller så mye på natta er at de fra naturens side prøver å forhindre at foreldrene får flere barn ved å slite de ut :P Da ble det mere mat på de osv :lur:

Interessant teori i hvertfall :)

Hørtes ut som en koselig 17 mai :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått nytt lam? så herlig da :)

Husk at INGEN har en perfekt soveunge. Dere var heldige i begynnelsen og får det igjen nå, andre er motsatt :opplyser:

Så på brille her om dagen på tvnorge, og da sa de at grunnen til at mange barn tuller så mye på natta er at de fra naturens side prøver å forhindre at foreldrene får flere barn ved å slite de ut :P Da ble det mere mat på de osv :lur:

Interessant teori i hvertfall :)

Hørtes ut som en koselig 17 mai :klemmer:

Jaa, vi fikk et nytt lam fordi moren ville ikke ha den. Bare dytta den unna seg. Dumme sauen! :fnise:

Men nå bor den fint her. L elsker det. De løper rundt her på plenen og leker. Skikkelig idyllisk :nigo:

Haha, morsom teori :ler: Men det kan jo stemme ;) Brille er forøvrig et artig program. Pleier å følge med på det.

I kveld la L seg pent uten noe tull. Jeg mistenker at han fikk alt for mye inntrykk i går + at han sov lite på dagen så han ble overtrøtt tror jeg. I kveld fikk vi roet ned,

Badet og kost oss med kveldsmat før han la seg. (Han får alltid kveldsmat altså :fnise: ) Så vi må huske på å gire skikkelig ned og gi han tid til å få roen over seg før han skal sove.

Fikk innkalling til 2 års kontroll 11.juni. Blir spennende. Var med skjemaer som vi skal fylle ut ang L. Personlighet, motorikk, syn, hørsel osv. De skal virkelig kartlegge åssen ungen er.. Om de kan snakke med setninger, om de kan bygge mange klosser oppå hverandre, om de hermer etter deg hvis du gjør en ting, om de kan gå i trapper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!! I morgen er lille gullklumpen min 2år! 2ÅR!! :hakeslepp: Hvor blir tiden av?! Jeg fatter det ikke. Det føles som om det var i går at jeg fødte han. At jeg så stolt viste han frem til familien, 5 timer etter han var ute :rodmer: Den lille hjelpeløse babyen min er nå blitt en stor og viljesterk gutt som skal bestemme alt selv om dagen! :biggrin::hjerte:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart bursdag hos dere også ja... det føles innmari godt å kunne feire at de blir større, at de blir egne individer. 2 år- og har utviklet seg så mye! Håper det blir en hyggelig dag da, skal dere feire det i morgen?

Følte på det samme som deg iallfall til Fløtepusen var en 8-9 mnd- det føltes som det var igår jeg fødte. Men nå føles det absolutt mer distansert.. det er jo skjedd så mye siden den tid, og Fløtepusen er blitt ganske store jenta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at hun endelig tar smokken!! :danse:

Har dere gård? Det har jeg ikke fått med meg :P Koselig da :)

Og gratulerer med dagen L :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! :)

Ikke store feiringa i dag. L skal feires i barnehagen i morgen også skal vi ha familieselskap til helgen :)

**********

Yesterday: Vi eier ikke gården. Vi er nærmeste nabo med svigers som driver gård :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara! Håper dere koser dere med helg og bursdagsfeiring! ;) Gratulerer så mye til L som er blitt stor gutt! (2 år er ganske stort... men innser jo at de blir ENDA større og det rimelig kjapt også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara! Håper dere koser dere med helg og bursdagsfeiring! ;) Gratulerer så mye til L som er blitt stor gutt! (2 år er ganske stort... men innser jo at de blir ENDA større og det rimelig kjapt også..)

Tusen takk!!! :-)

Ja, de vokser rimelig kjapt disse små.

********

Har hatt en kjempekoselig helg. Søndagen feiret vi med familien. L fikk utrolig masse fint! Tråtraktor, stor lastebil, klær, plastelina, hjemmestrikket Fana-genser, bilde til rommet sitt og masse penger! Lille bortskjemt-fisen ;) Han fikk spise så mye kake han ville. Namnam.

Jeg er så trøtt og sliten så nå er det senga neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lat!! :hoho:

Kan ikke noen please gi meg litt treningsmotivasjon?! Jeg har virkelig ikke nok viljestyrke! Etter en helg med drittmat og kaker så kjenner jeg magen er blitt større :ler: Fader ass.. Jeg sitter liksom å tenker på hvor slitsomt det skal bli å hente L i barnehagen. Men så kom jeg på at jeg trenger masse på butikken så da kan jeg kjøre innom barnehagen på vei hjem og da slipper jeg å gå!! Og da ble jeg glad! Hoho, jeg er elendig!

Dagen syteinnlegg.

Takk for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene :(

Trudde det stod at L hadde fått tarotkort :fnise: Tråtraktor altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: kunne hende at du hadde en åndelig, el hva man kaller det, tante :P Men skjønte fort at jeg leste feil :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: kunne hende at du hadde en åndelig, el hva man kaller det, tante :P Men skjønte fort at jeg leste feil :)

Joda, svigermor (tror hun) er åndelig og jeg hadde faktisk ikke blitt overraska om hu kom med tarotkort til L :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, svigermor (tror hun) er åndelig og jeg hadde faktisk ikke blitt overraska om hu kom med tarotkort til L :ler:

Oj hehe :) Kommer ikke over at min svigermor kjøpte masse klær til mini når han var nesten nyfødt i str 86! Han er ennå to str unna. "De andre klærne så så små ut".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj hehe :) Kommer ikke over at min svigermor kjøpte masse klær til mini når han var nesten nyfødt i str 86! Han er ennå to str unna. "De andre klærne så så små ut".

Haha, akkurat sånn er det her også. Hu synes alt er SÅ smått og kjøper alltid for stort. Vi snakker 2-3 str for mye.

Her om dagen kom hun med t-skjorte til L i str 6 år! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha… typisk gamle damer.. "de må ha noe å vokse i" :opplyser:

Såååå.. om dere ikke har gjetta det. Sånn gjør mi svigermor også. Kom med bunad til mini som var str 4 år. Jeg kunne jo bare sy den opp mente ho :hoho: Hell no :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...