Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Haha! Dette må være et svigermor-syndrom! :ler: Jeg ligger her i sola og lurer på om vi alle har en liten svigermor-hater inni oss, eller om de fleste faktisk er mer irriterende enn flinke/hjelpsomme :fnise:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens jeg var gravid så kom ikke svigermor med en fin body el noe sånt, nei hun kom med en trepack med truser til ungen! Størrelse flere år :P

Vi hadde et supert forhold, jeg var letta over å ha en så grei svigermor pga alle skrekkhistoriene, men så ble jeg gravid og da forandret hun seg til svigermonster :( Og det var ikke mine gravidhormoner, hun gjorde mye sykt og gjør det ennå, ikke alt er nevnt i dagboka mi. Skulle gjerne hatt en super svigermor og hatt henne som reservemamma, men pga sånn som hun har behandlet meg det siste året så vil ikke det skje dessverre :( Har din vært like ille hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg var gravid så kom ikke svigermor med en fin body el noe sånt, nei hun kom med en trepack med truser til ungen! Størrelse flere år :P

Vi hadde et supert forhold, jeg var letta over å ha en så grei svigermor pga alle skrekkhistoriene, men så ble jeg gravid og da forandret hun seg til svigermonster :( Og det var ikke mine gravidhormoner, hun gjorde mye sykt og gjør det ennå, ikke alt er nevnt i dagboka mi. Skulle gjerne hatt en super svigermor og hatt henne som reservemamma, men pga sånn som hun har behandlet meg det siste året så vil ikke det skje dessverre :( Har din vært like ille hele tiden?

Haha :hoho: Truser faktisk! Jaja, de kan å tenke langsiktig :fnise:

Nja....Svigermor har nok alltid vært ganske ille, jeg bare innså det ikke før jeg fikk barn. Skulle også ønske jeg hadde en svigermor som jeg kunne hatt et godt forhold til, men det skjer ikke her heller. Skulle ønske besteforeldrene til barna hadde vært bare halvparten så bra som mine foreldre. Da skulle jeg ha involvert dem mer.

Hun får ikke passe ungene i én natt en gang, bare noen få timer, men helst aldri. Dumt at det skal være sånn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke at min skal passe mini, det kommer til å bli rabalder når hun skjønner det så gruer meg :( Skulle hatt mine foreldre nært, de er fantastiske besteforeldre, bor 4-5 timer unna :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner deg godt. Min svigermor har nok bare skjønt at hun ikke får passe.. Ikke noe drama derfra i alle fall.

************

L har vært hos mine foreldre hele helgen. De ville gjerne ha han. Vær så god, sa vi da :fnise: Neida, men jeg må ærlig innrømme at det er deilig å kunne ha bare én av barna alene noen ganger. Vi fikk litt ekstra tid sammen, jeg og kjære. Dessuten kunne vi sove lenge sammen på morgenen :):lur:

Har hatt knallvær så har kost oss masse ute. Kjære har vært flink og ordna ting ute. Jeg har egentlig bare dassa rund :fnise: Mye fornuftig jeg kunne gjort men :P

Har får vaska unna det digre lasset med klesvask som hadde dannet seg på badet da. Det er godt!

Mamma og pappa kom hjem med L i dag. Han hadde kost seg masse, vært flink å sove, lekt, bada, hoppa på trampoline og ellers sjarmert dem fælt. Han elsker å være hos dem og det er så godt å vite. Jeg vet han har det bra der og blir godt tatt vare på :hjerte:

Selv om det var deilig å nyte helgen alene så var det jammen meg superherlig å få tilbake lille klumpen vår også!!

I morgen skal vi til legen for å sjekke om han er allergisk mot pollen eller noe. Han er hoven i øynene og snørra fosser når vi er ute, så noe må han reagere på. Men vet ikke hva legen gjør. Trodde man tok allergitester på sykehuset. Kanskje han evt henviser oss dit?

Etter legen tenkte jeg vi kunne dra på stranda, ettersom L ikke skal i barnehagen uansett. Det hadde vært deilig å bare leke og kose seg der i sola :)

Nå er det natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen i dag. De tar vel prikktesten for å finne ut av pollenallergi. Men usikker på om de gjør det på legekontoret eller om de sender dere videre.

Husker jeg tok prikktesten når jeg var 15 år. Og da var jeg inne hos en DRITKJEKK lege. Etter jeg hadde sittet en stund med disse stoffene og katteklora på armene skulle legen se på meg. Han strøk hånda si opp og ned over armen min for å kjenne etter hevelse. Husker jeg trodde jeg skulle DØ. For han var så kjekk.. Også tok han på meg :hoho: Jeg var skikkelig slik: :wow::wow::wow::wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! De tok blodprøve hos legen, ikke priketest. Legen ringer om et par dager hvis testen slår positivt ut. Han regnet med at den ville gjøre det med tanke på symptomene som stemte bra med pollenallergi. L var superflink da han tok blodprøve. Sutra litt men det var nok fordi jeg holdt armen hans litt hardt :fnise: Han hadde bedøvelseskrem på så han kjente ikke stikket. Fikk premie etterpå. En pitteliten sprettball som han stappa rett i munn. Flott premie til 2 åringer :ironi:

Etter et langt legebesøk(måtte vente 1,5 time med bedøvelseskrem) dro vi på stranda og spiste lunsj og koste oss. Var ingen andre der så det var skikkelig deilig. Litt kluss i begynnelsen da A ikke var helt komfortabel med strandlivet, men hun fikk mat og sovnet i vogna slik at L og jeg kunne kose oss sammen. Veldig hyggelig!

Natten i natt derimot, var ikke fullt så hyggelig. A har våkna 1000 ganger og survet og L har våknet og gjort det samme. Flotte sovebarn jeg fikk utdelt :ler: Jeg et passe trøtt i trynet i dag *gjespe*Heldigvis er L i barnehagen så da kan jeg slappe ganske av ;) Snart ferdig med all klesvasken nå også, så nå er kurven klar for å fylles opp på nytt :fnise:

Sola skinner i dag også!! Skikkelig deilig sommervær!! :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den kremen tar tid. Vi var på apoteket og kjøpte sånn plaster som vi tok på en time ca før vi møtte opp på sykehuset. Genialt..

Så bare at L var så flink :) Men HVA er greia med de bittesmå premiene de har ja?? På sykehuset hadde de bare småting så jeg sa at han fikk ikke ha det for han putter det bare i munnen. Så på legekontoret at de bare har små leker der også..

Så L driver å putter ting i munnen enda?? Det gjør mini også, og jeg er sååå lei. Må følge med han hele tia når vi er ute.. hvis ikke så kan han lett finne på å spise småstein :sjokkert:

Driver L å hiver ting på gulvet enda når han sitter og skal spise? Når mini er ferdig med å drikke av koppen sin sa kaster han den på gulvet fremfor å sette den fra seg. Og jeg er såååå DRITT lei det der!! :fnise:

Uff.. slitsomt med unger som ikke sover om natta. Tar du begge to, eller tar mannen en av de??

Jeg har sagt til mannen her i hus at hvis vi skal ha en unge til må han regne med at han må ta den eldste om han skulle våkne!! Og basta :jolie: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den kremen tar tid. Vi var på apoteket og kjøpte sånn plaster som vi tok på en time ca før vi møtte opp på sykehuset. Genialt..

Så bare at L var så flink :) Men HVA er greia med de bittesmå premiene de har ja?? På sykehuset hadde de bare småting så jeg sa at han fikk ikke ha det for han putter det bare i munnen. Så på legekontoret at de bare har små leker der også..

Så L driver å putter ting i munnen enda?? Det gjør mini også, og jeg er sååå lei. Må følge med han hele tia når vi er ute.. hvis ikke så kan han lett finne på å spise småstein :sjokkert:

Driver L å hiver ting på gulvet enda når han sitter og skal spise? Når mini er ferdig med å drikke av koppen sin sa kaster han den på gulvet fremfor å sette den fra seg. Og jeg er såååå DRITT lei det der!! :fnise:

Uff.. slitsomt med unger som ikke sover om natta. Tar du begge to, eller tar mannen en av de??

Jeg har sagt til mannen her i hus at hvis vi skal ha en unge til må han regne med at han må ta den eldste om han skulle våkne!! Og basta :jolie: hehe

L har egentlig aldri putta ting i munnen, men nå er plutselig det blitt spennende: Skjønner ikke hvorfor han måtte begynne nå, i en alder av 2 år!! :ler:

Er ikke såå veldig lenge siden han sluttet å kaste drikkeflaska/koppen i gulvet. Jeg holdt på å klikke i vinkel til slutt :hoho: Jeg begynte å gi han drikke av og til under måltidet og han fikk bare drikke også gi det tilbake til meg sånn at jeg passet på det mens han spiste. Da unngikk vi søl og tull og han sluttet fort :)

Jeg tar begge på natta. Jeg synes egentlig det er skikkelig urettferdig, men gubben har en jobb der han MÅ være opplagt for ikke å være til fare for seg selv og andre. (Sjårføryrke) Og han må opp supertidlig hver dag... Men som sagt, jeg skulle ønske han kunne tatt en av dem noen ganger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes meg. For 2 timer siden våkner jeg av at L hylte fra rommet sitt. Jeg kom akkurat ut i døra fra vårt eget rom og han kom løpende i armene mine. Han rista og skalv og var stiv som en stokk. Klamret seg til meg.

Jeg prøvde å ta han med på rommet hans igjen men da hylte han og ble helt klikk!! Måtte bare legge oss under dyna på rommet vårt og her ligger vi enda. Lys våken men begynner plutselig å skjelve og sier "farlig"! Mannen er oppe hos naboen og jeg blir passe redd av dette her. Tøff mamma du har L :ironi::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mini er besatt på å putte ting i munnen, alt han får tak i skal inn. Og han hiver drikkeflaska på gulvet, huff håper det ikke varer i 2 år til :P

Wæææ! Gikk det bra? Kanskje bare en drøm? Eller ser han ennå den mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er nok bare en fase de er inne i :fnise:

Gikk bra i natt, men han har vært redd. Fikk til slutt vite at han hadde drømt om en bjørner. En stor og en liten bjørn skulle ta han. Godt at han snakker så bra så slipper jeg å være engstelig for denne "manne". Han har ikke vært redd eller snakket om det på lenge, så jeg velger å tro at det ikke var noe spøkelse her.

L har uansett vært skikkelig redd i hele dag og henger i beina mine konstant. Tullingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lille L. Må være skummelt for de å drømme. Nevøen min som er et par mnd eldre enn L drømmer også en del. Han hadde visst hatt mareritt om løver sa søster. Så det er vel en periode hvor det er vanlig at de drømmer.

Håper han får en marerittfri natt i natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lille L. Må være skummelt for de å drømme. Nevøen min som er et par mnd eldre enn L drømmer også en del. Han hadde visst hatt mareritt om løver sa søster. Så det er vel en periode hvor det er vanlig at de drømmer.

Håper han får en marerittfri natt i natt :klemmer:

Skulle legge han nå og da klikka han helt igjen. Stiv som en pinne og hylte. La han på rommet vårt og der sovnet han heldigvis 😊 Slitsomt når det blir sånn! Håper han snart kommer over det og at han slipper flere drømmer/mareritt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en ny uke godt i gang.

Vi var på legevakten på lørdagen fordi L sine øyne verka som et uvær. Grønt og fælt. Begge øynene var helt igjenklistret på morran, så da ringte vi likesågodt. Jeg nevnte også i telefonen at A har hatt småfeber hele uka (38,2) mens på lørdag var den nesten 39. Så de ville se på henne ogå, og da viste det seg at vesla hadde ørebetennelse. Ikke rart hun var vært sutrete natt og dag :( Men penicillinen virker fort og hun er allerede mye bedre!! :danse:

Denne uka blir litt mer travel enn andre. I dag er det sommerfest i barnehagen. Det blir koselig tror jeg. L kommer jo ikke til å huske så mye av det men jeg vil gjerne dra. Blitt litt syk på sosiale happenings om dagen. Vært litt for lenge i permisjon :ler:

Så, i morgen er det 2 års kontroll for L. Det blir spennende! Gleder meg til å se hvor stor han er blitt, om han er flink til det han skal og om vi får noen gode soveråd! Håper det. Senere i morgen kommer ei venninne på besøk. Det blir koselig :)

På torsdag er det fotografering i barnehagen. Må huske å ta på L noe som ser litt ordentlig ut, selv om han ser ganske ålreit ut hver dag ;)

Etter barnehagen drar vi til mine foreldre og blir der til lørdag. Da reiser jeg fra mine søste små og stikker på Middelalderfestival med gode venner. Da blir det nok å kose seg med litt voksenbrus og slå ut håret på godt gammalt vis :fnise: Gleder meg. Men blir første gangen mamma og pappa skal passe A en hel natt, men tipper de overlever ;) Både jeg og samboer trenger dette nå. Dæven for en berg og dalbane et forhold kan være når man får 2 små. Var litt mer stabilt før kan man si :P Men det kommer vel bedre tider.

Nå sover A, så jeg tenkte jeg skulle flashe puppa og steike meg litt i sola :mrgreen: Happy tirsdag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig begynner hodet mitt å

Kverne på rare ting.... Hvorfor finnes det dyr og insekter som er farlige for oss mennesker? Hvorfor skal vi bli født og leve når vi ikke har noen garanti for å få "leve ferdig" livet vårt? Hvorfor finnes det så ekstremt mye dritt og urettferdighet?

Unnskyld hvis noen av mine lesere er kristne(og forklar meg gjerne om dere vil), men jeg kan ikke tro det finnes noen Gud, da ville ikke verden ha vært så miserabel som den er...? 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk sommerfesten? Vi skal på det til torsdag. Greit nok. Mini bryr seg ikke. Han brydde seg minimalt ved 17 mai feiringa :P

Min unge ser ikke alright ut hver dag. Her bruker vi barnehageklær!! Jeg liker ikke at han griser hemningsløst på de "fine" klæra han har. Så de blir brukt i helgene hvor jeg kan ta på han grisefrakken før han skal spise. Går mest i brukte klær og hennes og marituz klær i bhgen :P

Hva er grunnen til at hodet ditt plutselig begynner å kværne så fælt?? Jeg vet ikke hvorfor det finnes så mye dritt. Er i grunnen utrolig skummelt når man begynner å tenke seg om. Hørte i helga om en gutt på 6 år som hadde blitt funnet på 3 meters dyp og tilstanden var kritisk. Og fant nettopp ut (jeg er ikke så flink på å oppdatere meg på nyheter) at dette skjedde på hjemstedet mitt.. Nærmere bestemt en av de strendene jeg nærmest bodde på om sommeren :(

Hodet mitt er litt slik at jeg klarer ikke se hvorfor jeg skal være så heldig å leve til jeg blir gammel når så mange andre ikke får gjøre det :sjenert: Og hvorfor skal vi være så heldige å få et friskt barn. Jeg er ganske redd for å få en multihandicappa unge. Det er jo ingen i min omgangskrets som har det.. Så da får vel vi det.. Nei verden er ganske grusom!!!

Jeg er ikke kristen selv, men er jo omringa av de. Det virker ganske godt å ha en tro som er så sterk at man ikke frykter døden. Men jeg klarer ikke å komme dit selv. Husker jeg trodde på Gud når jeg var lita. Så ble onkelen min veldig syk og jeg ba til Gud hver eneste kveld i en uke om at han skulle bli frisk. Men så døde han :cry3: Og da ble jeg knust. Og det knuste min tro på Gud..

En av elevene mine sa noe fint en gang som jeg aldri glemmer. Ho hadde akkurat mista broren sin, og er ganske kristen. Ho sa at ho var skråsikker på at broren var i himmelen, at han hadde det fantastisk og var der og venta på henne. Og grunnen til at man ikke vet hva som skjer når man dør er fordi at hadde man visst hvor fantastisk det var i himmelen ville ikke noen ønsket å leve på jorden.

Glemmer aldri at ho sa dette. Tenk så godt det må være å faktisk tro noe slikt midt oppi en sterk sorg. Dypt dypt inni sjela si.

Så jeg skjønner at noen trenger en tro å følge. Synd det er så ekstremt mange SYKE trosretninger her i verden!!

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde og på gud som lita, har kristne foreldre. Men når jeg begynte å skjønne ting så gikk det over. Noen kristne tror at gud ga oss fri vilje og styrer ikke noe lenger, og derfor er verden grusom, er vår egen feil. Ja også djevelen da. Det høres forsåvidt greit ut men slemt. Så trur ikke på det. Men verre med de som trur at når noe grusomt skjer så blir man straffet, som guds karma. At foreldrene mine har gjort noe galt og derfor ble brodern født med et handikap. Hvem vil ha en slik ond gud?

Ikke lurt å gruble. Er mye mer redd for å dø nå enn før jeg ble mamma. Og sjekker ennå mini i blant når han sover, om han puster.

Ja hvordan gikk sommerfesten? Mye koseligere tema ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvorfor jeg er sånn. Det er hvis det ikke skjer noe rundt meg eller jeg ikke får sove. Da kommer det masse teite tanker jeg egentlig ikke vil ha, også greier jeg ikke å sile dem ut. Hjelper ikke akkurat å se på "På liv og død" på TVNorge. Huff... Jeg er også blitt helt tussete etter jeg ble mamma. Jeg er livredd for at det skal skje barna noe, men jeg er også livredd for at det skal skje meg noe. Herlighet. Men jeg vet jo innerst inne at man ikke kan tenke sånn. Da kan man jo ikke leve. Man må bare ta hver dag som den kommer.

Jadda, dagens alvorsord.

Sommerfesten var hyggelig :) Barna sang et par sanger også grillet vi og spiste kaker. Rolig og behagelig og nydelig vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur mange blir sånn som mamma, er sånn selv, men har blitt flinkere i det siste å si til meg selv at nå må jeg tenke på noe annet. Spesielt i senga. Kan ikke ligge der og gråte meg i søvne av dødsangst.

Høres koselig ut med sommerfest, var med på det på jobb i fjor men blir ikke det samme som ansatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...