Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Dustegubbe altså! MIn har også noen skikkelig dustesider... argg.. Men sånt er det vel helst for alle.

Vi har heller ikke skrevet samboerkontrakt....*skyldig*. Vi er jo forlovet, men før vi får somla oss til å gifte oss, burde vi absolutt hatt kontrakten på plass. Jeg får vel ta det opp med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fader.. Har tenkt på den samboerkontrakten leeeeeenge nå :opplyser: burde hatt det ja. Pluss et gjensidig testamentet.. Slik at ikke pengene mine går rett til ungene om jeg dør. Vi har begge yrker som hvor man kan miste livet *bank sinnsykt hardt i bordet* og vi har begge livsforsikring. Men uten det testamentet så får jo mini (eller overformynderiet) forsikringspengene og mannen risikerer å miste huset uten min inntekt. Pokker.. Må få signert de papirene. Men aner ikke hva vi gjør med de i ettertid :klo:

Men hvor har dere funnet noe sånn? Jeg fant en kontrakt på nett. Er det greit nok, tro? Man kan vel blande inn advokat og greier, men er det nødvendig da?

Aldri tenkt på det med testament/arv... Ahh, så utrolig mye man skal huske på/få med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustegubbe altså! MIn har også noen skikkelig dustesider... argg.. Men sånt er det vel helst for alle.

Vi har heller ikke skrevet samboerkontrakt....*skyldig*. Vi er jo forlovet, men før vi får somla oss til å gifte oss, burde vi absolutt hatt kontrakten på plass. Jeg får vel ta det opp med ham.

Jada, vi er vel ingen perfekte..Men utrolig teite gubber noen ganger når det gjelder å ta litt ansvar og hjelpe hverandre! Det burde være en selvfølge......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboerkontrakt ja! Vet ikke om vi absolutt burde hatt det men eier littegranne verdier. Ei venninne hadde samboerkontrakt og så ble det slutt, ingen barn, og eksen hennes dro henne for retten fordi han nektet å følge kontrakten. Han kom ingen vei med det og måtte kjøpe henne ut av huset som bare stod på han men hun hadde betalt på lånet flere hundre tusen, så det var bra at hun hadde kontrakt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboerkontrakt ja! Vet ikke om vi absolutt burde hatt det men eier littegranne verdier. Ei venninne hadde samboerkontrakt og så ble det slutt, ingen barn, og eksen hennes dro henne for retten fordi han nektet å følge kontrakten. Han kom ingen vei med det og måtte kjøpe henne ut av huset som bare stod på han men hun hadde betalt på lånet flere hundre tusen, så det var bra at hun hadde kontrakt :jepp:

Ja, der ser man!

Jeg tror aldri samboer ville vært superidiot hvis vi skulle gå ifra hverandre, men man vet søren meg aldri! Må snakke med han om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtveis i uka allerede! Og folkens, jeg har fått job!! :lur: Ikke mye da. Men noen timer mandager og onsdager da samboer har permisjon, så det er helt perfekt! Det er på SFO på skolen ved siden av barnehagen til L.

De sier at hvis A får barnehageplass på nyåret så vil de gjerne ha meg der i en større stilling de antageligvis skal utlyse nærmere jul!! *håpe*

Jeg var sprek og trilla til barnehagen i dag :nigo: Godt å få satt seg i sofaen med kaffekoppen nå, mens A sover i vogna. Gubben får lov å sove ut fordi han jobbet 16 timers arbeidsdag i går. Var ikke hjemme før 22.30! Klokka 13.00 skal jeg på jobb, så bare han står opp innen da så er jeg fornøyd.

Har blitt medlem av en facebookgruppe som heter "Mat fra bunnen". Det var det mye gode tips synes jeg! :) Absolutt å anbefale om man er litt lite kreativ i matveien. Fikk masse tips til brødoppskrifter i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Yesterday! :nigo:

**************************************

Wow! L sovna med en gang jeg la han i dag!! :hakeslepp:

Jaja, det var vel bare for i kveld også er det på`n igjen i morra. Tørr ikke å håpe noe annet :P

Mamma og pappa kommer på besøk i morgen og vil hente L i barnehagen. Veldig koselig at de vil det :rodmer: Middagslista sier Chili con carne.Gleder meg til det. Det er blitt min nye favoritt-rett! :spise: Serverer den med ris, avokado og varme tortillachips :)

Ellers skal vi i dåp på søndag, til dattera til bestevennina mi. Jeg er fadder :hjerte: Har ikke kjøpt gave enda engang. Typisk meg.... :fnise: Men har laget en "Minnebok" som skal ligge på gavebordet, slik at gjestene kan skrive en hilsen til henne. Det må jo være koselig å ha når man blir større? Ellers har jeg tenkt å kjøpe et smykke og/eller en lagringsvin... Får se.. Tar gjerne imot tips hvis dere har noen lure forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med jobb!

Den gruppen høres ut som noe for meg. Har blitt flinkere til å lage mat fra bunnen de siste månedene, men litt ekstra inspirasjon og gode oppskrifter hadde vært kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde jeg svarte her i går men tydeligvis ikke :P Må sjekke den gruppa jeg og! Har blitt mye flinkere til å lage mat fra bunnen men trenger flere oppskrifter og google foreslår så mye.

Minnebok høres flott ut ;) Lagringsvin som i alkohol?? Aldri hørt om noen som har fått vin i dåpsgave :fnise: Men skjønner tanken :) Jeg liker å gi smykker (gjerne et som man kan bruke som både barn og voksen, bare bytte skjede) eller bøker. Ikke små barnebøker men som "den store eventyrboka" eller "den store sangboka".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også blitt veldig flinke til å lage mat ifra bunnen. Det smaker jo sååå mye bedre også synes jeg. I går ble det posesuppe til middag da :fnise: Men noen unntak er lov. Gubben var sjuk og jeg jobba så greit med noe kjapt til middag da ;)

Ja, jeg mente lagringsvin som i alkohol. Så kunne hun åpnet den på sin 18 års dag eller noe. Men droppet det. Kjøpte Per&Pia kopp, skål og asjett. Også fikk hun altså den minneboken. Moren var strålende fornøyd så da er jeg det også ;-)

*********

I dag ga jeg beskjed i barnehagen om at L ikke skulle sove. Lurer på hva slags humør han kommer til å være i resten av dagen. Skal hente han om en times tid. Har prøvd å ikke la han sove på dagtid i helgen og det har funka veldig godt og han legger seg veldig fint til kvelds. Ikke noe tull! Så håper det fortsetter sånn og at han ikke blir helt ødelagt etter endt dag i barnehagen. Mulig vi må justere litt..kanskje sove en halv time eller noe. Tiden vil vise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sovna på 2 minutter og sov til 7.30 i dag!! :hoppendeglad: Satser på at dette blir trenden framover.

Han var ordentlig sliten da jeg hentet han i barnehagen, men ettermiddagen gikk fint. Vi drev ute helt til han skulle sove. I dag får han litt lenger barnehagedag så skal bli spennende å se hvordan ting blir. Dessuten er han litt forkjøla, så kan hende vi får en litt mer utfordrende ettermiddag i dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå så bra at legginga gikk bedre. Kanskje det bare var dette som måtte til :) Hvordan går det på jobb ja? Do tell us :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo virkelig over all forventning!! Han la seg klokka 19 i dag også og sover allerede!! :hakeslepp: For noen dager siden hadde vi allerede fulgt han tilbake i senga si for n'te gang, og nå sover han!! :ler:

Jeg er sjokka. Hehehe...

Jo, takk som spør. Jobben går strålende. Kommer godt overens med kollegene og er tatt godt imot av store og små. Helt supert! :) Gjenstår bare å bli litt mer kjent med barna og rutiner nå, så blir det nok bra. Er en liten skole så det er noe helt annet enn hva jeg et vant til. Er er det liksom 14 unger på SFO til sammen (1-4klasse), mens på gamle jobben var det 50 førsteklassinger og over 100 barn til sammen :fnise: Men deilig med rolig og fin SFO nå. Trenger ikke være så rutiner og strengt med så få barn. Blir nesten som en stor familie bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt begge deler! Altså at L legger seg så bra og at det er en liten skole, høres så koselig ut med småe forhold og det er det ikke mye av lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...