Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Støtter det med å reise til Kakoen (vi har ikke plass dessverre) og drikke masse vin ;) Merkelig fyr. Har du prøvd å bare be han om å hjelpe med en gang han setter seg? Noen menn må få det inn med teskje over lang tid før de skjønner at de må hjelpe til. Men om han bare blir sur så er det ikke greit. Hvis den ene har lagd en avansert og tidkrevende middag så får den personen slippe å hjelpe til å rydde etter middagen men da må den personen være med mini. Ellers så rydder vi sammen og mini sitter i stolen og ser på. Ang mobil/nettbrett så har vi en avtale om å ikke bruke de fra vi kommer hjem fra jobb og barnehagen og frem til mini har lagt seg, iallefall ikke så mini ser det. Men vi kan ta bilder og filme med mobilen selvfølgelig. Når det ikke er noe å gjøre så trenger ikke begge å være med mini, men som regel så ender vi begge opp med han, er så rart å ikke være sammen med han døgnet rundt lenger.

Kan du ta en til prat med han? Spør om det er sånn han vil ha det, at han skal sitte å spille mens du er med barna og rydder samtidig. Om det er rettferdig. Og ja nettene! Ikke gløm de. Håper det går bra :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær forsiktig med hva du sier!! Plutselig har du en snål østlending på dørmatta med kofferten full av vin :hoho:

Jaa, skal ta det opp med han igjen, men jeg var faktisk ikke Kjempesint eller hevet røsten....

Vi får vel få til en skikkelig avtale ang mobilbruk før ungene har lagt seg. Men han er en egoist, det har han alltid vært!

Kom kom :hoppendeglad: Akkurat nå trenger jeg en koffert full av vin :skratte:

Mannen hadde lett sluppet deg inn om du bare hadde sagt hva slag musikk du liker. Dere har samme smak.. Og så lenge jeg full nok så driter jeg i hva slags musikk jeg hører på :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom kom :hoppendeglad: Akkurat nå trenger jeg en koffert full av vin :skratte:

Mannen hadde lett sluppet deg inn om du bare hadde sagt hva slag musikk du liker. Dere har samme smak.. Og så lenge jeg full nok så driter jeg i hva slags musikk jeg hører på :hoho:

Haha!! Helt seriøst så satt jeg å vurderte å ta en tur. Satt i sofaen og funderte på om jeg skulle ta fly eller tog eller kjøre selv, hvor lang tid det tar, osv :fnise: Kanskje jeg må gjøre alvor av det :lur:

Haha, kult med samme musikksmak. Hva liker du å høre på da, Kakaoen? Jeg hører ikke bare på hardbarka svartmetall da. Kan like gjerne høre på god pop! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det med å reise til Kakoen (vi har ikke plass dessverre) og drikke masse vin ;) Merkelig fyr. Har du prøvd å bare be han om å hjelpe med en gang han setter seg? Noen menn må få det inn med teskje over lang tid før de skjønner at de må hjelpe til. Men om han bare blir sur så er det ikke greit. Hvis den ene har lagd en avansert og tidkrevende middag så får den personen slippe å hjelpe til å rydde etter middagen men da må den personen være med mini. Ellers så rydder vi sammen og mini sitter i stolen og ser på. Ang mobil/nettbrett så har vi en avtale om å ikke bruke de fra vi kommer hjem fra jobb og barnehagen og frem til mini har lagt seg, iallefall ikke så mini ser det. Men vi kan ta bilder og filme med mobilen selvfølgelig. Når det ikke er noe å gjøre så trenger ikke begge å være med mini, men som regel så ender vi begge opp med han, er så rart å ikke være sammen med han døgnet rundt lenger.

Kan du ta en til prat med han? Spør om det er sånn han vil ha det, at han skal sitte å spille mens du er med barna og rydder samtidig. Om det er rettferdig. Og ja nettene! Ikke gløm de. Håper det går bra :kose:

Jeg kan komme han i forkjøpet, slik at han ikke rekker å sette seg. Si at en rydder mens en er med barna for eksempel. Det er bare at jeg synes det er så slitsomt å alltid måtte be han om ting! Hvorfor kan han ikke bare ta litt initiativ selv? Er initiativ noe mange mannfolk ikke er født med/har lært?! Jeg blir bare så oppgitt.

Jeg skal ta en ordentlig og saklig prat med han! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!! Helt seriøst så satt jeg å vurderte å ta en tur. Satt i sofaen og funderte på om jeg skulle ta fly eller tog eller kjøre selv, hvor lang tid det tar, osv :fnise: Kanskje jeg må gjøre alvor av det :lur:

Haha, kult med samme musikksmak. Hva liker du å høre på da, Kakaoen? Jeg hører ikke bare på hardbarka svartmetall da. Kan like gjerne høre på god pop! ;)

Ta Toget :tommel: Det er miljøvennelig, du kan slappe av heeeeeelt alene og det stopper bare 10 minutter herfra :danse:

Tror mannen hadde vært max skeptisk til at jeg inviterer folk jeg treffer på nettet hjem :hoho: Men jeg tror vi kunne fått det gjilt (som mi siår her på sørlandet ;) betyr btw morsomt )

Jeg er egentlig nokså altetende når det gjelder musikk. Grensa går ved BRÅK!! Type skikkelig svartmetall hvor jeg ikke hører hva de synger, kun brøling :hoho:

Hører på radioen dagen lang og der er det mye pop, men herreguuuud så mye dårlig pop. En sang med en fengende melodi hvor teksten ikke er helt håpløs liker jeg.. De er sjelden vare for tiden :fnise:

Hørt Magic med Rude?? synes den er stilig, helt til jeg egentlig hørte hva han synger om.. Er i grunnen han som synger som er mest "rude" synes nå jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Toget :tommel: Det er miljøvennelig, du kan slappe av heeeeeelt alene og det stopper bare 10 minutter herfra :danse:

Tror mannen hadde vært max skeptisk til at jeg inviterer folk jeg treffer på nettet hjem :hoho: Men jeg tror vi kunne fått det gjilt (som mi siår her på sørlandet ;) betyr btw morsomt )

Jeg er egentlig nokså altetende når det gjelder musikk. Grensa går ved BRÅK!! Type skikkelig svartmetall hvor jeg ikke hører hva de synger, kun brøling :hoho:

Hører på radioen dagen lang og der er det mye pop, men herreguuuud så mye dårlig pop. En sang med en fengende melodi hvor teksten ikke er helt håpløs liker jeg.. De er sjelden vare for tiden :fnise:

Hørt Magic med Rude?? synes den er stilig, helt til jeg egentlig hørte hva han synger om.. Er i grunnen han som synger som er mest "rude" synes nå jeg :P

Haha, det hadde min mann vært også :ler: Skal faktisk møte ei fra KG i nærmeste framtid som har flyttet hitover ;) Kan bli spennende!

Men jeg tror også vi kunne fått det ganske artig :vin::smoke::kristin::skravle::skaal::sexy::danser:

Skal sjekke ut den Rude-sangen nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fader assa, hu derre dama som ble påkjørt i Oslo på vei til barnehagen med barnet sitt :hakeslepp: Tilfeldigheter!! Jeg blir helt angstfull altså! :( Det kan liksom skje HVEM SOM HELST. Hun var like gammel som meg. Tenk på familien og ikke minst barnet!! :sukk:

Nei, man kan ikke tenke for mye på sånn, da kan man ikke leve da.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja.. Jeg orker ikke lese om den saken der jeg. Fysj :( Det vekker dødsangsten i meg. Jeg tenker på sånt hver gang jeg og mannen er ute og kjører i bilen uten mini. Tenk om vi skulle blitt kjørt ned av en trailer.. Hva ville skjedd med mini :grine:

Nå har ikke vi diskutert hvem som skulle passa på mini om vi døde heller da :sjenert: Det er fordi vi ikke er enige :(

Har dere diskutert det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja.. Jeg orker ikke lese om den saken der jeg. Fysj :( Det vekker dødsangsten i meg. Jeg tenker på sånt hver gang jeg og mannen er ute og kjører i bilen uten mini. Tenk om vi skulle blitt kjørt ned av en trailer.. Hva ville skjedd med mini :grine:

Nå har ikke vi diskutert hvem som skulle passa på mini om vi døde heller da :sjenert: Det er fordi vi ikke er enige :(

Har dere diskutert det?

Jeg veit, får helt frysninger. Tenker også sånn som deg når vi er ute å kjører uten barna,men som sagt så må man jo bare leve da. Vi kan jo ikke mure oss inne resten av livet heller. Men det er virkelig skremmende hvor fort ting kan skje.

Nei, vi har ikke snakket om sånne ting. Hjelpes, et forferdelig samtaleemne, men det er jo egentlig litt viktig også. Hvis begge vi hadde gått bort så ville jeg at mor og far skulle hatt barna. Det tror jeg faktisk vi er enige om, for foreldrene til F er jo helt lost. Ikke faren men den ekle alkoholiserte mora hans! Faren jobber hele tia så han hadde ikke hatt tid til å ta vare på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos musikk og det vi snakker om nå, Rival Sons er et band jeg har fått litt sansen for i det siste. De har en låt som heter Good things, den er litt sånn som passer å høre på nå. De synger liksom "Enjoy your ride now, because you never know when it`s gonna end........"

Og hvis du heller vil bli i godt humør så hører du Eletric man! Det er en låt som får meg i good mood! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere er enige i hvertfall.. Det er ikke vi :(

Jeg vil helst at han skal vokse opp på min side av familien. Fordi svigers er som de er, de over over 70 år begge to, og broren hans på 37 bor hjemme i kjelleren og har ikke jobb :sjokkert: Det er faktisk helt uaktuelt at de skal oppdra mitt barn.

Min søster har jo to små som er ca like gamle som dine. Jeg har ikke turt å spør ho, men tror det hadde blitt heftig for ho om de måtte ta inn mini også. Pluss at jeg tror ikke mannen er sååå gira på de.

Min andre søster bor i nordnorge, og det blir for langt unna. Min bror er "bare" 23 og singel og skal gå på skole fra neste år..

Så da gjenstår mine foreldre.. Men de er jo over 60.. Men er det eneste alternativet føler jeg. Lurer på om jeg skal si til mamma uten at mannen vet det at om noe skjer så MÅ de ikke gi slipp på Mini :opplyser: Bare sånn at jeg har fått sagt det. For det plager meg kjenner jeg :(

Skal sjekke ut musikken jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere er enige i hvertfall.. Det er ikke vi :(

Jeg vil helst at han skal vokse opp på min side av familien. Fordi svigers er som de er, de over over 70 år begge to, og broren hans på 37 bor hjemme i kjelleren og har ikke jobb :sjokkert: Det er faktisk helt uaktuelt at de skal oppdra mitt barn.

Min søster har jo to små som er ca like gamle som dine. Jeg har ikke turt å spør ho, men tror det hadde blitt heftig for ho om de måtte ta inn mini også. Pluss at jeg tror ikke mannen er sååå gira på de.

Min andre søster bor i nordnorge, og det blir for langt unna. Min bror er "bare" 23 og singel og skal gå på skole fra neste år..

Så da gjenstår mine foreldre.. Men de er jo over 60.. Men er det eneste alternativet føler jeg. Lurer på om jeg skal si til mamma uten at mannen vet det at om noe skjer så MÅ de ikke gi slipp på Mini :opplyser: Bare sånn at jeg har fått sagt det. For det plager meg kjenner jeg :(

Skal sjekke ut musikken jeg :)

Akkurat det samme har jeg tenkt på, at mamma og pappa må tviholde på barna hvis det skjer oss noe. Men de vet jo hvordan svigers er så de ville nok aldri latt barna falle i deres hender! Men hvem er det egentlig som avgjør noe sånt hvis uhellet er ute? Kan de risikere å havne i forsterhjem/barnehjem?! Nå ble jeg veldig nysgjerrig på det der...,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man må skrive det i et testamentet om man er bestemt på hvem som skal ta ungen. Hvis ikke ser jeg for meg at det går til en i familien som er villig. Om ikke til en fosterfamilie :(

Er egentlig lurt å ha orden på sånt tror jeg :sjenert:

Jeg føler nå at mamma og pappa kunne tatt inn mini. Men om 15 år til så kan det hende at det er bedre om han hadde f.eks bodd hos min bror.. Ikke lett å si.

I gamledager var det vel mer vanlig at fadderene, gudmor, gudfar eller slikt tok den jobben. Men vi valgte ikke faddere med tanken på hvem som skal ha ungen om vi dør..

Grusomt å snakke om døden i dag egentlig.. fysj :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vi setter en strek over denne samtalen nå. Det er egentlig litt viktig, men samtidig så er det så himla tragisk å snakke om :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt Magic med Rude?? synes den er stilig, helt til jeg egentlig hørte hva han synger om.. Er i grunnen han som synger som er mest "rude" synes nå jeg :P

Leste at han kom opp med frasen da kjæresten (nå eks) var kjip mot han, men så likte ikke bandet hans at han slang dritt om den dama så da endret de til det at han skulle synge den mot en potensiell svigerfar i stedet. Jeg har egentlig helt aldri hørt etter hva han faktisk synger (sånn bortsett fra Why you gonna be so rude, don't you know I'm human too og I'm gonna marry her anyway), er han ganske rude altså? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj og ja, jeg ble også fryktelig trist og skremt av å lese om den mammaen som ble meiet ned på fortauet. Hun gjorde alt rett (altså krysset ikke på rødt eller gikk ut i veien - hun kan altså ikke klandres på noen som helst måte) og ingen måte å komme seg unna ulykken (særlig fordi hun gikk med ryggen til).. Grusomt!

Jeg har skikkelig angst for å reise, kjøre bil og alt etter mini.. Både når hun er med og når jeg&mannen reiser sammen uten henne.

Men trist samtaleevne, så skal ikke ta det opp ytterligere her nå siden dere ikke ønsket å prate mer om det.

Dere er i alle fall ikke alene om å ha disse tankene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj og ja, jeg ble også fryktelig trist og skremt av å lese om den mammaen som ble meiet ned på fortauet. Hun gjorde alt rett (altså krysset ikke på rødt eller gikk ut i veien - hun kan altså ikke klandres på noen som helst måte) og ingen måte å komme seg unna ulykken (særlig fordi hun gikk med ryggen til).. Grusomt!

Jeg har skikkelig angst for å reise, kjøre bil og alt etter mini.. Både når hun er med og når jeg&mannen reiser sammen uten henne.

Men trist samtaleevne, så skal ikke ta det opp ytterligere her nå siden dere ikke ønsket å prate mer om det.

Dere er i alle fall ikke alene om å ha disse tankene!

Godt å høre! Det er virkelig vondt å være sånn. Hvorfor skal vi bli såå pysete etter at vi har fått barn?! Teit :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...