Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

Det blir artig med fest! Er det med følge? Kanskje du og mannen hadde trengt å hatt litt gøy sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre ikke med følge! Men vi skal på konsert sammen 14.november og julebord sammen 6.desember. Så har heldigvis et par høydepunkter å se fram til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herre jemini!! Ser på nyheter. Blir SÅ SINT!! :kjefte: Grov mishandling mot barn/spedbarn har ført til bare 5 og 9 måneders fengsel!! Er det virkelig mulig?! Ett av barna i alle sakene er blitt 100% invalid på grunn av mishandling. Moren skulle bare ut et lite ærend og det var nok.....

Men tisser du på gata så får du 3 år fengsel eller noe...Lovene i dette landet er jo helt feilskrudd!!

Dagens utblåsning! :sur:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken med det seks uker gamle barnet? Lovene er helt sinnssyke. Enda mer sinnssykt hvordan foreldre får seg til å skade barna sine, kan bare ikke forstå hvordan det er mulig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken med det seks uker gamle barnet? Lovene er helt sinnssyke. Enda mer sinnssykt hvordan foreldre får seg til å skade barna sine, kan bare ikke forstå hvordan det er mulig :(

Jaaa :( Stakkars uskyldige små! :(

Fatter heller ikke at folk kan skade barna sine. Jeg kan nesten miste besinnelsen til tider altså, men ALDRI om jeg kunne gjort barna mine noe vondt med ren og skjær vilje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme her! De må skjerpe lovene her i landet NÅ. Helst i går! :opplyser:

*****

Endelig ikke mer jobbing denne uka. Jobber 3,5 time på mandager og 5 timer på onsdager og er helt utslått nå. Lurer jaggu meg på hvordan det skal gå når jeg begynner å jobbe mer :hoho:

Men jeg brygger på forkjølelse og venter mensen så jeg fryyyyser og er trøtt hele tia. Dritt! Men har jeg ikke større problemer så skal jeg vel ikke klage. Har uansett tatt et deilig varmt boblebad, satt opp håret i en flott liten lille-my-topp og hoppet inn i min sexy og deilig onepiece-pysj :fnise: Tipper jeg straks skal finne senga.. Hadde håpet jeg orket å holde meg våken til Farmen men det spørs....

Kom forresten på en ting som jeg fikk beskjed om fra barnehagen i går. L skulle spise frokost der men han skalv så fælt at han sleit med å få i seg mat... Hva kan det ha vært forno, tro? :klo: Han både drakk og spiste godt kvelden før så han kan da umulig ha vært så sulten at han var helt tom.... Noen som har opplevd dette med sine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun sett mini skjelve et par ganger og da har han vært kald etter et bad. Så rart, håper det ikke skjer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun sett mini skjelve et par ganger og da har han vært kald etter et bad. Så rart, håper det ikke skjer igjen :)

Veldig rart. Håper ikke det jeg heller. Hvor har du vært Yesterday? Mye jobbing om dagen? Oooog jeg finner ikke dagboka di! :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart. Håper ikke det jeg heller. Hvor har du vært Yesterday? Mye jobbing om dagen? Oooog jeg finner ikke dagboka di! :klo:

Sletta dagboka for noen uker siden, ble så lei av den og lei KG. Er veldig deilig med en pause selv om jeg gjerne skulle klaga nå for er så drittlei av å være syk og samboer er vel lei klaginga mi :fnise: Går på en høy dose med antibiotika, kur nr 2. Også sliter mini med helsa, øyekatarr akkurat nå. Men den siste uka har vi vært uten internett så har ikke orket å bruke mobilnettet til å sitte på KG og skrive i dagbøker, hadde brukt opp den gratiskvoten med mobilnett samme dag som ruteren røk :P

Jobber egentlig 100% ja, slitsomt for ikke alle 1. klassingene er klar for å gå på skolen ennå. Var ei som brukte et perfekt ord om det her om dagen, husker ikke :P Er du på ett trinn i SFO eller forskjellige? Jeg er på 1. både på SFO og skolen, eller dvs var. Sykemeldt til og med i morgen og det var siste avtalte vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MegaGigaSuperHyperStooooooort GJEEEEESP!!!!! :Gjesp:

For en natt. Snakk om forskjell på søsken a! L var så rolig og god. Sov bra og gjorde aldri mye ut av seg. Tennene poppet fram uten særlig bryderi. Men A derimot. Hun klager sin nød så fort ingen ser hennes vei eller underholder henne. Flere tenner er på vei og i natt gråt og gråt og gråt hun!! Jeg er så sinnsykt trøtt. Kaffen er kokt og jeg sitter pal i sofaen og glor på Ole Brumm som L har sett på før barnehagen. A har lagt seg i vogna, så jeg burde ta en blund jeg også, men så er det så mye jeg må gjøre. Dusje, vaske klær, ta opp middag fra fryseren (hjemmelagde hamburgere i dag :nigo: ) osv osv. Men tror kanskje jeg skal la det ligge. Skal på

Personalfest i kveld og jeg kjenner jeg gruer meg for at mannen skal ha ansvaret for barna i kveld/natt. Den møkkatålmodigheten hans suger lut! Han ble jo sur i natt når A gråt. Var jo jeg som tok meg av henne men han hørte jo gråtinga og det var jo krise.... :klaske:

Jaja, han får bare se til å ta seg sammen!!

Ha en god dag alle sammen og god helg :blomst:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilføye at jeg elsker begge barna mine utrolig høyt selv om de er så forskjellige! Hørtes ut som at jeg var så misfornøyd med A men det er jeg jo selvsagt ikke! Hun et bare litt mer krevende og antageligvis ikke mer krevende enn andre barn. Vi ble vare bortskjemte av at L var som han var! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletta dagboka for noen uker siden, ble så lei av den og lei KG. Er veldig deilig med en pause selv om jeg gjerne skulle klaga nå for er så drittlei av å være syk og samboer er vel lei klaginga mi :fnise: Går på en høy dose med antibiotika, kur nr 2. Også sliter mini med helsa, øyekatarr akkurat nå. Men den siste uka har vi vært uten internett så har ikke orket å bruke mobilnettet til å sitte på KG og skrive i dagbøker, hadde brukt opp den gratiskvoten med mobilnett samme dag som ruteren røk :P

Jobber egentlig 100% ja, slitsomt for ikke alle 1. klassingene er klar for å gå på skolen ennå. Var ei som brukte et perfekt ord om det her om dagen, husker ikke :P Er du på ett trinn i SFO eller forskjellige? Jeg er på 1. både på SFO og skolen, eller dvs var. Sykemeldt til og med i morgen og det var siste avtalte vakt.

Uff, så kjedelig å aldri bli ordentlig frisk? Hvorfor går du på antibiotika? Du hosta så fælt husker jeg. Er det derfor?

Jeg savner å lese om hverdagen din, men skjønner godt at det er deilig med KG fri :)

Jeg jobber på 1-4 trinn. Det er så liten skole at alle er samlet. På den forrige skolen jeg jobbet på var 1 klasse for seg selv og 2-4.klasse sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfatta det ikke som at du liker A mindre, klart det er slitsomt når det blir sånn. Vi er heldige med mini men ser for meg at neste unge ikke blir like enkelt, typisk det :P Håper det ikke blir verre. Og slapp av du, alt må ikke gjøres bestandig :) Håper at mannen din får bedre tålmodighet snart :kose:

Jeg fikk streptokokker i halsen i forrige uke og antibiotika, ble bra men så ble jeg dårlig igjen. Har visst både bihulebetennelse og halsbetennelse (ikke streptokokker) nå, til tross for antibiotika, så fikk en sterkere antibiotika. Håper det funker. Har ikke høy feber denne gangen, noe jeg hadde i forrige uke, men føler meg blææææ... hoster ennå, mini og.

Bra noen savner meg :fnise: Kanskje jeg kommer med en ny dagbok etterhvert ;)

Oj liten skole. Den jeg jobber på har 1-7. trinn og over 300 elever, og over 100 på SFO :P Den forrige skolen hadde bare 1-4. trinn men tre klasser per trinn. Litt andre forhold her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatta det ikke som at du liker A mindre, klart det er slitsomt når det blir sånn. Vi er heldige med mini men ser for meg at neste unge ikke blir like enkelt, typisk det :P Håper det ikke blir verre. Og slapp av du, alt må ikke gjøres bestandig :) Håper at mannen din får bedre tålmodighet snart :kose:

Jeg fikk streptokokker i halsen i forrige uke og antibiotika, ble bra men så ble jeg dårlig igjen. Har visst både bihulebetennelse og halsbetennelse (ikke streptokokker) nå, til tross for antibiotika, så fikk en sterkere antibiotika. Håper det funker. Har ikke høy feber denne gangen, noe jeg hadde i forrige uke, men føler meg blææææ... hoster ennå, mini og.

Bra noen savner meg :fnise: Kanskje jeg kommer med en ny dagbok etterhvert ;)

Oj liten skole. Den jeg jobber på har 1-7. trinn og over 300 elever, og over 100 på SFO :P Den forrige skolen hadde bare 1-4. trinn men tre klasser per trinn. Litt andre forhold her! :)

Huff, så uheldig du er da! God bedring til deg og mini :blomst:

Ja, like mange barn på den forrige skolen jeg jobbet på også. Nå har vi ca 18-20 unger på SFO hver dag i alderen 6-10 år :-) Deilig. Blir som en stor familie :)

Jeg tok en dusj og nå våkner A så da får jeg ta meg av henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det motsatt (foreløpig); kolikk og masse tull med sovingen til Frøken Fryd frem til hun var 9 mnd, og så har det gått opp og ned i perioder, mens Lillesøster legger seg tidlig og sover natta gjennom (bortsett fra litt amming) og er en solstråle om dagen som gjerne ligger og pludrer og leker for seg selv en god stund. Rart at de kan være så forskjellige når de har samme opphav :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, så uheldig du er da! God bedring til deg og mini :blomst:

Ja, like mange barn på den forrige skolen jeg jobbet på også. Nå har vi ca 18-20 unger på SFO hver dag i alderen 6-10 år :-) Deilig. Blir som en stor familie :)

Jeg tok en dusj og nå våkner A så da får jeg ta meg av henne :)

Når mini fikk øyekatarr så tenkte jeg på L, siden han plagdes med det husker jeg. Takk, håper det går fort over og at vi får en laaaaang pause fra sykdom.

Å koselig, er roligere når man er så få :)

Ha en fin dag og helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhh!! Jeg er jo blitt så verpesjuk igjen :hakeslepp::flau: Jeg vil kjenne følelsen av helt fersk bebbis på brystet :rodmer: Haha, håper ikke denne følelsen vedvarer :ler: Er vel bare litt sånn panikktenking og hormoner som gjør det. Har jo snart en 1åring i hus allerede :hakeslepp: Det er jo helt sykt hvor raskt tiden går og jeg synes den har gått ekstra fort etter at jeg fikk 2 barn..

Vi har hatt en veldig fin helg. Jeg var på personalfest på fredag. (Eventyrlig) Kledde meg ut som troll. Kjøpte en striesekk på Felleskjøpet, klippet den opp og bandt et tau rundt livet. Festa også litt tau og avklipp i håret. Fikk skryt av min "kreativitet" :fnise:

Lørdag hadde vi besøk av mine foreldre. Veldig koselig og barna er jo i ekstase når de er her :nigo:

I dag pakket vi sekken med pølser og kaka og dro til fjells for å kose oss der og slå ihjel litt tid. L var i ekstase. Han må jo være over snittet glad i å være ute. Han vil aldri inn eller hjem :P

Vi holdt på å blåse bort og det var kaldt men heldigvis var lavvoen som står der åpen, så vi grillet og varmet oss der.

Ellers i dag har vi bare slappet av hjemme. Nå venter Farmen på a mor og gubben har naboen på besøk for å se film i kinoen ;)

God kveld alle mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesjuke her også :ninja: Og fyren er ikke ti mnd engang :ler:

Høres ut som ei bra helg, og ikke minst bra søndag :tommel: Herlig med unger som elsker å være ute :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verpesjuk her også, gitt. Ungen er fem måneder! :fnise: Gleder meg skikkelig til å føde igjen, rart at det går an! Heftige greier, de derre glemmehormonene, tror jeg ;)

Høres ut som ei fin helg, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...