Gå til innhold

•Ara's skriblerier om alt og ingenting•


ara

Anbefalte innlegg

*gjesp*!!! A har holdt det gående omtrent hele natten nå, 2 netter på rad. Jeg er helt ødelagt. Hjelpes..... Så fort L er levert i barnehagen så skal jeg legge meg og sove. Mannen har permisjon i dag så han skal værsågod få være sammen med dattera si mens jeg jobber med skjønhetsøvnen :fnise: Men fader assa, han kunne jaggu meg tilbudt seg å ta henne i natt også for han var på fylla i går og kom ikke hjem før 06 og sov til 14!! Ego!! :kjefte: Han er en kødd til tider altså. Men nå er også alt galt fordi jeg er så ekstremt på underskudd med søvn.. Jeg sitter her å surmuler og muggner. Jeg greier nesten ikke å smile til barna engang. Skuldre og nakke verker fordi jeg har ligget vondt og anstrengt fordi hver gang A har roet seg så har jg bare ligget og ventet på at hun skal våkne igjen... Trenger massasjeeeee!!

Yes! Ble dere glade av å lese om min morgen?! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill deg massasje, Ara! Det koster litt, men det er en ren investering i mammalykke, overskudd og helse. Du fortjener det! (aller helst få mannen til å betale for det)..

Ikke noe kul morgen nei... men skjønnhetssøvnen din er rett rundt hjørnet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er litt bedre nå! Sovet fra 8.30 til 12.30 og mannen vekket meg med Ludo på senga :hoho: (Ja, Kakaoen, du har spredd kodeordet for sex her på KG)! :fnise:

Nå spiser jeg boller og drikker vann. Fin lunsj det?;) Skal jobbe hele 1,5 time i dag, kommer sikkert til å bli helt utslitt :ironi::ler: Neida, godt å komme seg ut altså. Også gleder jeg meg til å hente L for han ble smitta av mitt dårlige humør i dag og var lei seg når jeg reiste fra barnehagen! :(

Nå har høsten kommet hit. Det er grått og regner og bladene på trærne har fått farger og faller av. Jeg liker høsten. Mørke kvelder med levende lys inne og fyr i peisen er såå kos!! Og gjerne med et glass rødvin eller 3 også ;)

Har laget Middagsliste for denne uka. Vi pleier egentlig å ha litt andre typer retter, men ble klassisk norsk denne uka tror jeg :fnise:

Mandag: kjøttkaker

Tirsdag: rester/lapskaus

Onsdag: fisk

Torsdag: pannekaker

Fredag: taco

Lørdag: tacopizza

Søndag: ?

Pasjonsblomst: Jeg skulle så gjerne ha påspandert meg massasje eller tvingt mannen men han er i skrivende stund på vei til Elkjøp for å skaffe ny oppvaskmaskin for den vi har er ødelagt! Så da fløy de penga ut av vinduet. Vi har ikke oppsparte midler til sånt nå fordi jeg har hatt så lav inntekt denne permisjonen :( Pluss masse bursdager framover så har vi ingen penger til overs :( Men snart!! Kanskje når lønna mi kommer i oktober :-)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke mannen har råd til masasje så synes jeg mannen skal massere :opplyser:

Godt soving og Ludo hjalp litt på humøret :fnise: Er forresten ikke jeg som oppfant det ordet, jeg er bare med å sprer det gode budskap :fnise:

Det er kjedelig å ikke ha oppsparte midler. Jeg kjenner selv at stressnivået øker når vi ikke har noe å falle tilbake på :sjenert:

Ble det en fancy oppvaskmaskin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lett stiv og vond i nakken når jeg er sliten og løser det enkelt opp selv ved å tøye nakken, hvis ikke får jeg låsninger. Er bare å rotere skuldrene flere ganger både frem og bak, og å løfte skuldrene opp mot ørene og slippe de fort ned. Tøye nakken frem og bak og hodet ned mot skulderen begge veier. Alt feks 10 ganger på rad. Manuellterapeuten sa at dette er nok og det hjelper meg veldig! Har også et massasjeapparat, en slags pute og den er skikkelig hardhendt, og det er godt i blant :)

Har du pratet med mannen om det med at han kan ta noen netter med barna etter sist du nevnte det?

Hva pleier dere å ha på pannekakene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke mannen har råd til masasje så synes jeg mannen skal massere :opplyser:

Godt soving og Ludo hjalp litt på humøret :fnise: Er forresten ikke jeg som oppfant det ordet, jeg er bare med å sprer det gode budskap :fnise:

Det er kjedelig å ikke ha oppsparte midler. Jeg kjenner selv at stressnivået øker når vi ikke har noe å falle tilbake på :sjenert:

Ble det en fancy oppvaskmaskin??

Fader! At jeg ikke tenkte på det!! Mannen kan massere. Vi er liksom ikke sånne massasje-folk ( :fnise: ) så derfor slo ikke tanken meg.

Ble ingen fet oppvaskmaskin men en helt grei en fra Whirlpool. Var det merket vi hadde fra før også, og er veldig fornøyd med den :) Så nå slipper vi endelig å vaske opp for hånd. Luksusproblem, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir lett stiv og vond i nakken når jeg er sliten og løser det enkelt opp selv ved å tøye nakken, hvis ikke får jeg låsninger. Er bare å rotere skuldrene flere ganger både frem og bak, og å løfte skuldrene opp mot ørene og slippe de fort ned. Tøye nakken frem og bak og hodet ned mot skulderen begge veier. Alt feks 10 ganger på rad. Manuellterapeuten sa at dette er nok og det hjelper meg veldig! Har også et massasjeapparat, en slags pute og den er skikkelig hardhendt, og det er godt i blant :)

Har du pratet med mannen om det med at han kan ta noen netter med barna etter sist du nevnte det?

Hva pleier dere å ha på pannekakene? :)

Broren min har lært meg noen triks for vonde skuldre og nakke. (Han går ofte til kiropraktor). Det er omtrent sånn du beskriver, men viktig å sitte rett i ryggen når man gjør det.

Ja, jeg kjefta litt på han igjen her om dagen fordi han aldri tar initiativ til å stå opp med en eller begge barna. Aldri! Jeg må alltid vekke han eller be han kvelden før om å stå opp neste dag. Han gjør det som regel men han er så treig så noen ganger gidder jeg ikke å vente og høre på utålmodige unger, så da står jeg opp selv. Jeg synes uansett at det er superkoos å være sammen med dem, selv om jeg blir sliten. Synes det er litt trist av og til for det virker ofte som at mannen synes der er mer stress enn kos med barn :(

Vi bruker oftest blåbær på pannekakene... Og noen ganger sukker. Nam! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zombie-morgen her igjen!! :trøtt:

A skrek ifra 01 til 02.30 i natt. Så sov hun til 05.45. Da begynte hylinga igjen Så da sto vi opp for ikke å vekke L..

Det er så rart for hun er jo så blid og fornøyd hele dagen.. Så legger hun seg på kvelden og sover noen timer (sikkert fordi hun er så sliten) også begynner helvetet! Jeg bare skjønner ikke hva som plager henne. Hun har ikke feber i alle fall. Hun er jo litt forkjøla så jeg var redd for betennelse av noe slag men da får man vel feber? Det kan jo være tenner men det kan da vel ikke være så vondt?? :klo:

Hun sover igjen nå hvertfall. Så jeg høljer kaffe for å holde ut..

Har egentlig tenkt å besøke bestemor på Revmatisme sykehuset her i byen. Hun kom hit for noen dager siden og jeg vil jo gjerne holde henne med selskap. Så for ta med A og reise nedover når jeg har levert i barnehagen :)

Nå er L våken og kommanderer havregrøt så da får jeg adlyde ordre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tungvindt med mannen. Men kanskje han er sabla utspekulert og vet du tar ungene om han er treg? Min måtte jeg fysisk sparke ut av senga for at han skulle stå opp med Mini i begynnelsen :sjenert:

Det blir sikkert bedre med mannen når ungene blir større. Det er jo noen menn som liker større og mer selvstendige unger bedre. Men er jo synd ja :( jeg føler vi alle burde passe på å være flinke til å nyte det stadiet de er i. Er sikker på at jeg kommer til å savne den lille trasse toåringen når han blir eldre :fnise:

Stakkars A :( har du sjekka ørene hennes? Nevøen min med kronisk ørebetennelse oppførte seg ganske likt :(

Evt sjekk om ho har noen låsninger. Virker det som om hun skriker av smerte eller overtrøtt?

Synes du er en flink zoombie jeg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig tungvindt med mannen. Men kanskje han er sabla utspekulert og vet du tar ungene om han er treg? Min måtte jeg fysisk sparke ut av senga for at han skulle stå opp med Mini i begynnelsen :sjenert:

Det blir sikkert bedre med mannen når ungene blir større. Det er jo noen menn som liker større og mer selvstendige unger bedre. Men er jo synd ja :( jeg føler vi alle burde passe på å være flinke til å nyte det stadiet de er i. Er sikker på at jeg kommer til å savne den lille trasse toåringen når han blir eldre :fnise:

Stakkars A :( har du sjekka ørene hennes? Nevøen min med kronisk ørebetennelse oppførte seg ganske likt :(

Evt sjekk om ho har noen låsninger. Virker det som om hun skriker av smerte eller overtrøtt?

Synes du er en flink zoombie jeg :kose:

Ja, mange menn i venneflokken vår er også sånn. De har innrømmet at de synes det var mye mer stas når ungene nådde en viss alder.. Men altså, har man barn sammen så burde man dele ansvaret likt. Men så vet jeg at jeg har skjemt bort mannen litt fordi jeg alltid har vært så sabla glad i å være sammen med barna så har jeg bare stått opp. Jeg vil ha hvert eneste minutt jeg kan med dem... Jeg må jo være besatt eller noe :ler:

Utspekulert er han nok ja... :sjenert:

Huff, jeg har ikke sjekket ørene. Vi skal på 9mnd kontroll i morgen så tenkte vi fikk holde ut til da også be legen sjekke ørene hennes... Men får de ikke feber av ørebetennelse?? :vetikke: Hun virker som hun skriker av at noe er vondt. Jeg pakker inne inn i dyna og holder henne inntil meg mens jeg vugger og da roer hun seg litt også skriker hun i. Det virker som hun spenner seg litt også, så kan hende hun har vondt i magen eller noe.. Ikke vet jeg.. Vanskelig å vite hva man egentlig skal gjøre. Ga henne en paracet og 3 kvarter senere sovnet hun. Vet ikke om det tok så lang tid for den å slå inn eller om hun bare ble så trøtt at hun ikke orket å holde det gående lenger.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro at de får feber ved ørebetennelse ja. Men nevøen min hadde ikke det :( jeg ville definitivt ha sjekka det. Er det ikke ørene kan du jo ta ho med til kiropraktor eller manuellterapaut. Verdt et forsøk :)

Mannfolk er og blir mannfolk. Dere må innføre fast sovedag i helga. At f.eks HVER lørdag SKAL han stå opp!!! Og spark han ut av senga. Pin tålmodigheten din litt heller så kanskje det hjelper :)

Kom over dette bildet og tenkte litt på deg :ler:

post-59715-0-27691900-1410258012_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle jo tro at de får feber ved ørebetennelse ja. Men nevøen min hadde ikke det :( jeg ville definitivt ha sjekka det. Er det ikke ørene kan du jo ta ho med til kiropraktor eller manuellterapaut. Verdt et forsøk :)

Mannfolk er og blir mannfolk. Dere må innføre fast sovedag i helga. At f.eks HVER lørdag SKAL han stå opp!!! Og spark han ut av senga. Pin tålmodigheten din litt heller så kanskje det hjelper :)

Kom over dette bildet og tenkte litt på deg :ler:

image.jpg

Hahaha!! Det var spot on altså!! Må stjele det bildet der ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt meg og klokka er 20.47 :fnise: Men jeg stålsetter meg for nok en hylenatt, så får jeg heller bli positivt overrasket hvis jeg får litt ekstra søvn ;)

9 mnd kontroll med A i morgen. Blir spennende å se hvor stor hun er blitt :) Tipper rundt 9 kg...lengde er jeg veldig usikker på... 77-78 cm kanskje.... Vi får se :)

Jaja, godnatta folkens! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broren min har lært meg noen triks for vonde skuldre og nakke. (Han går ofte til kiropraktor). Det er omtrent sånn du beskriver, men viktig å sitte rett i ryggen når man gjør det.

Ja, jeg kjefta litt på han igjen her om dagen fordi han aldri tar initiativ til å stå opp med en eller begge barna. Aldri! Jeg må alltid vekke han eller be han kvelden før om å stå opp neste dag. Han gjør det som regel men han er så treig så noen ganger gidder jeg ikke å vente og høre på utålmodige unger, så da står jeg opp selv. Jeg synes uansett at det er superkoos å være sammen med dem, selv om jeg blir sliten. Synes det er litt trist av og til for det virker ofte som at mannen synes der er mer stress enn kos med barn :(

Vi bruker oftest blåbær på pannekakene... Og noen ganger sukker. Nam! :nigo:

Ja rett i ryggen. Og jeg lærte triks for å tøye på forskjellige nakkevirvler men trur ikke at jeg klarer å forklare :P

Bra at du kjefta ;) Men tar han det ikke til seg?

Jeg er kjedelig og foretrekker kun sukker :fnise: Men blåbær er godt det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har lest at babyer kan ha ørebetennelse uten at man merker det, og kun humøret er det som avslører at noe er galt. Men jeg støtter det med manuellterapeut (som jeg er fan av) eller kiropraktor om det ikke er ørebetennelse.

Oj hun er lang :) Mini var for 3 uker siden 74 cm, tviler for at han er 77 cm nå :P Men han er ganske gjennomsnittlig har jeg skjønt. Lykke til i morgen og håper at dere nå får sove helt til minst kl 8 uten å våkne ;) (om dere ikke må tidligere opp for å rekke kontrollen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke like god til å ta ting til seg bestandig, han gubben.............

Ja, huff.. Håper ikke det er ørebetennelse! Det finner vi heldigvis ut i morgen :)

Mulig jeg overdrev litt med lengde, men hun er lang :) men kanskje mer 75 cm... Hehe..

Skal være på helsestasjonen til 9 så må opp senest 7 for å rekke alt, så nå får jeg legge bort telefonen og lukke øynene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kontroll unnagjort! A er nå 8840 g og 75 cm. Helt øverst på kurven når det kommer til lengde ;) Hun utvikler seg supert og imponerte oss alle med å ta et riktig og skikkelig krabb! Hehe :fnise:

Og, hun sov hele natten! Våknet en gang klokka 12 i natt og sov helt til klokka mi ringte 6.45! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, noen ganger, så viser denne gubben her ALT for mange negative sider ved seg selv... Så mange at jeg til tider vurderer om dette er noe jeg orker å leve med...

I dag hadde jeg jobbet fra 13 til 16. Hentet L i bhg og reiste hjem. F hadde laget middag og vi spiste og koste oss.

Da alle var forsynt gikk F rett og satte seg i godstolen i stua og begynte å spille på mobilen. Jeg lot han sitte litt for å se om han bare skulle ta seg en "5-minutter". Men nei, der ble han sittende gitt... Og spille og spille. (Så utrolig givende og viktig :ironi: )!! Jeg begynte irritert å rydde av middagsbordet med 2 små rundt beina. Jeg satte L på en stol ved benken slik at han fikk stå å 'vaske opp' og A begynte å surve så hun fikk en kjeks å smatte på. Men hun ble fort lei og surva og dreiv rundt beina mine hele tia. Da holdt det på å bikke over for meg og jeg sa til F at om han skulle sitte der å spille så kunne han gå unna. Han begynte å komme med grunner til at han liksom kunne sitte der å gjøre ingenting.. Han hadde jo vært sammen med dattern sin i 3 timer må vite, hvorav hun sov 1,45 av dem. Og ryddet og laget middag da selvsagt. Woooow!! Du er rå ass :ironi: Jeg skal ikke engang begynne å si hva JEG gjør ila en dag, med BEGGE barna til stede. Herre........

Uansett... Jeg svarte med å spørre om han ikke ville tilbringe litt tid med barna når han først er hjemme(han ser dem jo nesten ikke hele uka pga arbeidstidene hans). Da svarte han at jeg liksom prøvde å gi han dårlig samvittighet... Jeg bare skjønner ikke hvorfor du velger et tåpelig mobilspill foran barna dine,sa jeg. Da gikk han bare ned i kinoen.. For en idiot?! Eller er jeg urimelig??

Jeg blir bare så ufattelig lei!! Dette er ikke første gangen... :sukk: Og jeg synes oppriktig det er trist at han ikke vil være sammen med barna :( At MOBILEN er viktigere...... :klaske:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er IKKE urimlig.. Det er han som er teit!!

Han burde da klare å holde seg unna den mobilen til etter ungene har lagt seg??

Synes du skulle dumpe begge ungene med han og komme hit til meg en helg :nigo: Så kan vi bli fin på vin og bruke masse penger :jepp:

Så kan han få kjørt seg litt med BEGGE barna. Se hvor mye mobilspilling han orker da :opplyser:

Du burde vel ta det opp med han nå i kveld med en roligere tone. Jeg sliter litt med det samme her i huset. Jeg fyrer lett på alle plugger jeg altså.. Hjelper ikke så veldig mye. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er IKKE urimlig.. Det er han som er teit!!

Han burde da klare å holde seg unna den mobilen til etter ungene har lagt seg??

Synes du skulle dumpe begge ungene med han og komme hit til meg en helg :nigo: Så kan vi bli fin på vin og bruke masse penger :jepp:

Så kan han få kjørt seg litt med BEGGE barna. Se hvor mye mobilspilling han orker da :opplyser:

Du burde vel ta det opp med han nå i kveld med en roligere tone. Jeg sliter litt med det samme her i huset. Jeg fyrer lett på alle plugger jeg altså.. Hjelper ikke så veldig mye. :(

Vær forsiktig med hva du sier!! Plutselig har du en snål østlending på dørmatta med kofferten full av vin :hoho:

Jaa, skal ta det opp med han igjen, men jeg var faktisk ikke Kjempesint eller hevet røsten....

Vi får vel få til en skikkelig avtale ang mobilbruk før ungene har lagt seg. Men han er en egoist, det har han alltid vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...