Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!

Adele

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Shinigami skrev:

Skulle ønske at vi kunne fått sims1 gratis, sånn son dem gjorde med sims2. Har så lyst til å spille det igjen! Spesielt superstar! Elsket den pakka og tok meg lang tid å bli superstjerne,hehe.

Jeg elsket også den pakka!! Sorgen var stor når det ble hakk i platen og den ikke ville fungere lenger. Håper de kommer med en sånn tilleggspakke til 4ern :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm. Andre som har problemer med reperatører? :P

Bestilte en for 3 sim-dager siden. Hun gjorde jobben sin, men nektet å dra. Har gått fram og tilbake mellom postkassa og ytterdøra i ett sett. Nå døde hun, og simmene mine er superdeppa :P "Mourning the Death of a loved one". Yeah right. Skulle sluppet henne inn da.

Meeeen, jeg trodde i allefall det var enden på visa. Helt til det sekunder etter dukket opp en ny reperatør på døra. Og enda en! Nå står de bare der :P Blir jo nesten redd..

(Har prøvd å flytte postkassa, kjøpt ny, osv)

rep.png

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går rykte om en ny gamepack i slutten av mars som skal omhandle matlaging... Seriøst, har de ikke snart gått tom for kjedelige ideer som innebærer at simmene skal finne på ting hjemme? Simmene mine og jeg vil ut og utforske nye verdener og gjøre ting andre steder enn hjemme! Nå har vi snart spilt sims 4 i to år og da er det definitivt på tide med noe mer oppfinnsomt!
Husker med glede da første tilleggspakke til sims 3 kom; Reisefeber! Det var tider...

Ok, mulig at det handler om å lage restauranter og det er jo hakket bedre, men jeg er skeptisk. Jeg vil ha vær/årstider og reiseliv! :sur:

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det går rykte om en ny gamepack i slutten av mars som skal omhandle matlaging... Seriøst, har de ikke snart gått tom for kjedelige ideer som innebærer at simmene skal finne på ting hjemme? Simmene mine og jeg vil ut og utforske nye verdener og gjøre ting andre steder enn hjemme! Nå har vi snart spilt sims 4 i to år og da er det definitivt på tide med noe mer oppfinnsomt!
Husker med glede da første tilleggspakke til sims 3 kom; Reisefeber! Det var tider...

Ok, mulig at det handler om å lage restauranter og det er jo hakket bedre, men jeg er skeptisk. Jeg vil ha vær/årstider og reiseliv! :sur:

ÅNEEI! håper det ikke er sant :( Noe så kjedelig og uoppfinnsomt! Jeg vil ha det samme som deg.. Og gjerne småbarn snart og! Faderrullan hvilke inkompetente mennesker er det som jobber på sims kontoret??! :sur: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ardwinna skrev:

Men det er jo litt reiseliv i den camping-utvidelsen da! Jeg synes den var grådig koselig. Mangler dog litt strand. Mon tro om det finnes en redigeringsmulighet i camping-land, fordi da kan man jo alltids lage et strandhus i skogen også, haha. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Shinigami skrev:

Skulle ønske at vi kunne fått sims1 gratis, sånn son dem gjorde med sims2. Har så lyst til å spille det igjen! Spesielt superstar! Elsket den pakka og tok meg lang tid å bli superstjerne,hehe.

Min favorittpakke og! Elsket den gale fanboyen som hoppet og vrælte når jeg gikk ned gata :fnise:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Kraula skrev:

Men det er jo litt reiseliv i den camping-utvidelsen da! Jeg synes den var grådig koselig. Mangler dog litt strand. Mon tro om det finnes en redigeringsmulighet i camping-land, fordi da kan man jo alltids lage et strandhus i skogen også, haha. 

Joda men det er liksom bare ett sted og egentlig lite å utforske. Selv om man kan endre på og bygge hytter der, kan man ikke ha eget feriehus eller hytte der. Man må alltid leie. Granite Falls er som resten av spillet veldig begrenset med få tomter og liten mulighet til å skape noe selv. Jeg elsket The Sims 3 Reisefeber og spilte meg halvt forderva på gravkamre, eventyr og det å bygge feriehus til simmene. Granite falls er en halvhjertet og sterkt redusert reiselivspakke. Jeg tar meg stadig i å savne Sims 3 og klarer aldri helt å kvitte meg med følelsen av at det å gå fra TS3 til TS4 er som å gå fra Lego til Duplo. I både sims 2 og sims 3 brukte jeg mye tid på å skape. I 2'ern lagde jeg hele verdener og bygde dem opp fra scratch, mens i 3'ern forandret jeg på byene ved å fjerne, flytte på og legge til tomter i byene. Man kunne også endre på ting i hele byen i begge spillene. I 4'ern sitter man liksom bare og pusler og pynter litt på hus og tomter i en ferdiglaget by. Tomtene kan ikke flyttes på og områdene rundt tomtene kan man ikke gjøre noe med.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardwinna skrev:

Joda men det er liksom bare ett sted og egentlig lite å utforske. Selv om man kan endre på og bygge hytter der, kan man ikke ha eget feriehus eller hytte der. Man må alltid leie. Granite Falls er som resten av spillet veldig begrenset med få tomter og liten mulighet til å skape noe selv. Jeg elsket The Sims 3 Reisefeber og spilte meg halvt forderva på gravkamre, eventyr og det å bygge feriehus til simmene. Granite falls er en halvhjertet og sterkt redusert reiselivspakke. Jeg tar meg stadig i å savne Sims 3 og klarer aldri helt å kvitte meg med følelsen av at det å gå fra TS3 til TS4 er som å gå fra Lego til Duplo. I både sims 2 og sims 3 brukte jeg mye tid på å skape. I 2'ern lagde jeg hele verdener og bygde dem opp fra scratch, mens i 3'ern forandret jeg på byene ved å fjerne, flytte på og legge til tomter i byene. Man kunne også endre på ting i hele byen i begge spillene. I 4'ern sitter man liksom bare og pusler og pynter litt på hus og tomter i en ferdiglaget by. Tomtene kan ikke flyttes på og områdene rundt tomtene kan man ikke gjøre noe med.

Jo, det er helt sant, mer frihet hadde ikke vært å forakte. Forhåpentlig kommer det etterhvert. :) Jeg synes arbeidsliv-pakken var ganske gøy (men 3 tomter til butikker, wtf?) og den nye verdenen til gruppe-pakken var fin, men det er ikke helt det samme. Klarer likevel å kaste bort grådig mye tid, jeg da  

Har du funnet det hemmelige stedet i GF? Det synes jeg var litt koselig. Og litt forvirrende, da jeg ikke hadde lest om det før, haha. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter for tiden med at spillet ikke fungerer som det skal.... Når jeg spoler, tar det noen sekunder før spillet reagerer... Barna kommer ikke hjem fra skolen enda klokka var 17.00... Det tar noen sekunder fra jeg bytter person til det reagerer... Simmene bare "koper" i lange stunder selv om de egentlig spiser, maler osv.... Flere som har slitt med dette? Hvordan fikse det? Har sett etter oppdateringer og "reparert" spillet, men ingenting er forandret... Får ikke til å spille når det blir slik, da ingenting fungerer som det skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, StineMari skrev:

Sliter for tiden med at spillet ikke fungerer som det skal.... Når jeg spoler, tar det noen sekunder før spillet reagerer... Barna kommer ikke hjem fra skolen enda klokka var 17.00... Det tar noen sekunder fra jeg bytter person til det reagerer... Simmene bare "koper" i lange stunder selv om de egentlig spiser, maler osv.... Flere som har slitt med dette? Hvordan fikse det? Har sett etter oppdateringer og "reparert" spillet, men ingenting er forandret... Får ikke til å spille når det blir slik, da ingenting fungerer som det skal...

Jeg har hatt problemer med dårlig fart på spolinga og simmer som bare koper, men heldigvis bare i kortere perioder. Vet ikke hva som skjer, synes det hjelper å gå inn i build mode og ut igjen. Men det er frustrerende! Hadde et bursdagsselskap som gikk ad undas fordi alle gjestene bare stod der, ingen ville blåse ut lys, spise, prate eller noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨ååå nostalgisk den videoen fra sims 1, savner de store skapermulighetene og det å kunne bygge og lage tomter overalt. Kjøpte hagestæsj pakka nettop bare for å prøve å finne spillegleden. Bygde et hus, en hage og en familie, satt et par timer men dett var dett. Håper det kommer noe bra snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -Missi- skrev:

¨ååå nostalgisk den videoen fra sims 1, savner de store skapermulighetene og det å kunne bygge og lage tomter overalt. Kjøpte hagestæsj pakka nettop bare for å prøve å finne spillegleden. Bygde et hus, en hage og en familie, satt et par timer men dett var dett. Håper det kommer noe bra snart!

Veet. husker jeg bygget hotell i vinterlandskap med snowboard rampe og det hele, og sommerhotell på sommeren med svære basseng og vannsklier.. Jeg syns det er så kjedelig i sims 4 med tomtene og boligfeltene, det er SÅ LITE i forhold.. Håpløst..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kraula skrev:

Jo, det er helt sant, mer frihet hadde ikke vært å forakte. Forhåpentlig kommer det etterhvert. :) Jeg synes arbeidsliv-pakken var ganske gøy (men 3 tomter til butikker, wtf?) og den nye verdenen til gruppe-pakken var fin, men det er ikke helt det samme. Klarer likevel å kaste bort grådig mye tid, jeg da  

Har du funnet det hemmelige stedet i GF? Det synes jeg var litt koselig. Og litt forvirrende, da jeg ikke hadde lest om det før, haha. 

Eneboerskogen? Ja den fant jeg ganske kjapt siden det var så mange som snakket om den rett etter at gamepacken kom :) Det kunne gjerne ha vært flere sånne hemmelige steder i nye byer. Og mer frihet til å virkelig skape sin egen simsverden hadde vært superdupert, men noe sier meg at spillet er laget på en sånn måte at det aldri kommer til å bli særlig bedre. Vi kommer til å få masse mer innhold i spillet etterhvert men følelsen av å spille i en begrenset boble tror jeg aldri blir endret på. Da må de nok endre hele spillsystemet og det blir nok ikke å skje.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten noen rykter på nett om at TS4 opprinnelig skulle bli et online spill ved navn The sims Olympus, men at den ideen ble forkastet og så bygde de om til å bli en offline oppfølger i The sims-serien; The sims 4. Det kan være en av grunnene til at spillet ble som det ble, veldig begrenset og lukket i forhold til sims 3.

Endret av Ardwinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, nå begynte jeg å søke etter bilder av sims 3 og endte opp med å finne masse fine verdener som folk har laget... Åpne fine verdener med masse fint å utforske og utallige muligheter til å tilpasse dem etter egen smak. *Sukker dramatisk*

Det verste er at jeg gladelig hadde tatt noen bugs og glitches fremfor de kjedelige, klaustrofobiske verdnene med ladeskjermer i sims 4. Uansett hvor buggete sims 3 ble, opplevde jeg aldri spillet som helt forferdelig å spille. Det gikk veldig fint selv om jeg spilte på en middels bra laptop. Når jeg spilte på den stasjonære maskina gikk det enda bedre, nesten feilfritt. Den bugen med at simmen alltid stivnet litt hver gang man åpnet en hemmelig dør eller trapp i gravkamre, ble jeg så vant med at jeg sluttet å irritere meg. Ellers var det ingenting som hadde veldig stor innvirkning på spillopplevelsen for min del.
Sims 4 har dessuten også pådratt seg noen bugs. Her er noe av det jeg irriterer meg over:

- Den mye nevnte med at simmene henger seg opp mens tiden går. Den har skjedd irriterende ofte og har ikke blitt bedre etter oppdateringer.
- Simmene vaser rundt i huset og setter seg ned før de går og vasker opp eller legger vekk mat i kjøleskapet.
- Når jeg lager sims i CAS har det blitt veldig vanskelig (til tider nesten umulig) å velge farger på enkelte klær og sko. Jeg får frem alternativene men det skjer ikke noe når jeg trykker på dem.
- Gjentakelser av "oppgaver" på jobb. Siste simmen min jobber innenfor matlaging og får samme greia opp hver eneste arbeidsdag; at det er alt for mye oppvask og så må man velge å overbelaste oppvaskmaskinen eller la noe være igjen.
- Venner som ikke bor i byen forsvinner plutselig fra forholdspanelet til simmen. Det har også forsvunnet en og annen sim fra familietreet til et par av simmene mine.
- Vet ikke om dette egentlig er en bug eller bare en dårlig gjennomtenkt greie, men det er irriterende når man spiller med flere simmer/familier i samme by og veksler mellom dem, og hver gang man bytter husstand så står bare simmen utenfor huset. Ekstra festlig er det jo når simmen egentlig skulle ha vært på jobb. Ene simmen min som er lege fant jeg utenfor sykehuset midt i arbeidstida, men kun som besøkende. Da jeg klikket på at hun skulle gå på jobb, ble hun sendt hjem for så å bli sendt på jobb uten at jeg fikk styre arbeidsdagen hennes.

Det begynner å bli skuffende mange bugs i forhold til at de valgte å innføre ladeskjermer istedet for åpen verden for å unngå samme problemene som med sims 3.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn... Jeg åpner sims 4 ca hver tredje måned, spiller et par timer, og gir opp. Sims 3 er jeg inne i flere ganger i uka, selv om det totalt tar meg en time å komme inn i spillet (inkludert tida det tar å bytte fra OS X til Windows). Jeg har vært kjempeheldig med sims 3 og har hatt veldig få bugs. Akkurat nå driver jeg og populerer en helt verden som simmene mine skal flytte til; har spilt historien min i Starlight shores så langt, men liker ikke den verdenen. Har lastet ned en verden som heter Vendon, som er London-inspirert. Storkoser meg med å lage simmer og fylle opp byen selv.

Jeg takler ikke ladeskjermene, den klaustrofobiske følelsen, og jeg føler aldri at jeg har noe å gjøre. Eneste jeg gjør med sims 4 nå for tida er å lage simmer til andre på tumblr...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Auri skrev:

For å si det sånn... Jeg åpner sims 4 ca hver tredje måned, spiller et par timer, og gir opp. Sims 3 er jeg inne i flere ganger i uka, selv om det totalt tar meg en time å komme inn i spillet (inkludert tida det tar å bytte fra OS X til Windows). Jeg har vært kjempeheldig med sims 3 og har hatt veldig få bugs. Akkurat nå driver jeg og populerer en helt verden som simmene mine skal flytte til; har spilt historien min i Starlight shores så langt, men liker ikke den verdenen. Har lastet ned en verden som heter Vendon, som er London-inspirert. Storkoser meg med å lage simmer og fylle opp byen selv.

Jeg takler ikke ladeskjermene, den klaustrofobiske følelsen, og jeg føler aldri at jeg har noe å gjøre. Eneste jeg gjør med sims 4 nå for tida er å lage simmer til andre på tumblr...

Det skjønner jeg godt. Jeg vurderer sterkt å prøve å venne meg til sims 3 igjen, laste ned en ny verden eller to og spille. Jeg har jo fremdeles alle spillene liggende på PCen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen, så elsket jeg at sims 4 kjørte så mye raskere enn sims3, og det var ok med litt bugs i begynnelsen. Men er fortsatt så mye bugs hele tiden at det er utilgivelig... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen son husker hva pakkene koster når dem er på dalg på origin forresten? Sånn hva "på jobben" kosta da den var på salg?

Vurderer å endelig prøve gøy med gjengen, men nekter å kjøpe den til full pris, så tenker å enten kjøpe den på kinguin eller vente til den er på salg i origin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...