Gå til innhold

Så dukket det opp en dame på døren og sa at min samboer har blitt pappa!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Har hun ført ham opp som barnefaren ved fødselen? Om ikke så kan hun ikke kreve noe av han.

Selvfølgelig kan hun det. Det du sier er at ingen farskap blir fastsatt senere enn ved fødsel, og det stemmer jo åpenbart ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere i tråden sier det ikke er noen automatikk i at det offentlige sender oppgitt far et skriv. Men mor virker i hvert fall som hun tror han er informert ja. Barnebidrag er det ikke sagt noe om. ;)

Jo hvis hun sender inn ett krav til nav om å få fastsatt bidrag så går det ikke lang tid før han får brev om det med skjema han må fylle ut.. Hørtes jo ut som hun har gjort det hvis hun var sur pga manglende bidrag

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt sikkert to eller tre sider av saken. Du kan ha rett - kanskje mannen din har vært uvitende frem til nå. Men det kan også hende at mannen din har visst om graviditeten og barnet en stund, uten å ha sagt noe. Kanskje har han vært lite støttende og ikke ønsket å ha noe med barnet/eksen å gjøre. For å forstå dette skikkelig må du snakke med mannen din. Prøv å forhold deg rolig



Anonymous poster hash: ad4cd...d62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Selvfølgelig kan hun det. Det du sier er at ingen farskap blir fastsatt senere enn ved fødsel, og det stemmer jo åpenbart ikke.

Ikke etterbetaling. Da et det jo hun som har holdt tilbake informasjonen om barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke selv hva du skriver?

"Å ha et barn er nydelig, og det er en gave. Selv om dette er et sjokk for dere, så prøv å se på det som at dere er heldige. Du er stemor han er far."

Det er min mening. Og om det ikke er din så er det helt opp til deg, det har jeg ikke sagt noe på. Kan du ikke se hva du leser og kopierer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min mening. Og om det ikke er din så er det helt opp til deg, det har jeg ikke sagt noe på. Kan du ikke se hva du leser og kopierer? ;)

Håper du får oppleve at mannen din er utro og ett år etterpå står det ett furie av ett kvinnfolk og banker på din dør. Spørs om ikke pipen hadde fått en annen lyd da.

Anonymous poster hash: 32932...21d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får oppleve at mannen din er utro og ett år etterpå står det ett furie av ett kvinnfolk og banker på din dør. Spørs om ikke pipen hadde fått en annen lyd da.

Anonymous poster hash: 32932...21d

Hva får deg til å si det? At du kan sitte (bak en pc), å ønske et annet menneske vondt, er for meg mer enn nok til å se at du ikke har noe fornuftig å komme med, Anonym bruker.

Selv vil jeg nok ikke slenge det samme tilbake til deg, da jeg ikke ønsker deg eller noen annen noe vondt. Ha en fin kveld!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sånn at samboeren din er blitt pappa, så nytter det ihvertfall ikke å sitte på et forum å skrike ut om "dette kvinnemennesket". Da må dere sette dere ned å finne ut hvordan dere tenker å håndtere dette.

Jeg personlig tror jeg hadde trukket meg ut av forholdet hvis jeg hadde opplevd det der, for da tenker jeg at han kanskje får mer enn nok med å skulle håndtere den nye situasjonen, stille opp for barnet sitt osv. Tror det hadde føltes rart å være samboer med en mann som plutselig hadde en nesten nyfødt baby liksom. Greit at man har en fortid, men.. Går utifra at han tenker å stille opp? Hvis ikke, må det jo hvertfall føles feil å fortsette med han. Sier jo mye om han.

Syntes det er rart at hun ikke har nevnt noe tidligere, men det kan jo være mange grunner til det som vi ikke vet. Hva tror du hadde skjedd hvis hun sa det til han med én gang hun fant ut om graviditeten? Eller så er det jo fortsatt en mulighet for at hun har forsøkt å si fra tidligere, men blitt ignorert/ikke fått svar.



Anonymous poster hash: 803e9...c88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min mening. Og om det ikke er din så er det helt opp til deg, det har jeg ikke sagt noe på. Kan du ikke se hva du leser og kopierer? ;)

Så om det samme hadde skjedd med deg så hadde du følt deg heldig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å si det? At du kan sitte (bak en pc), å ønske et annet menneske vondt, er for meg mer enn nok til å se at du ikke har noe fornuftig å komme med, Anonym bruker.

Selv vil jeg nok ikke slenge det samme tilbake til deg, da jeg ikke ønsker deg eller noen annen noe vondt. Ha en fin kveld!

Der kom det en reaksjon ja. Så, så lenge det er deg det går utover er det kjipt men når det er TS det går utover så er det pur Lykke? Dobbelt moralsk og egentlig temmelig forkastelig.

Anonymous poster hash: 32932...21d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter på at dama enten satset på en annen far, eller tenkte å få barnet på egenhånd og få bidrag. Jeg tror samboeren din snakker sant. Riktignok kan han ha hatt en liten alarmklokke bakerst i hodet når hun plutselig begynte å ringe, det ville bare vært menneskelig.

Ikke gjør noe overilt. Du er i sjokk og vet ingenting sikkert, og ikke han heller.

Hvis han jobber i Nordsjøen og tjener godt (?) kan det jo faktisk også hende at det er omvendt; at hun krysser fingrene for at det er hans barn pga bidragene, men ikke vet det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker du han så kan du nok leve med det...Visst ikke, så er valget enkelt.

Kjenner mange folk som har stesønn/datter..Jeg bryr meg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS- hva med å sjekke opp om han hvilken adresse han er registrert med i folkeregisteret? For dersom denne damen har oppgitt din sambo som far, har han garantert fått ett skriv i fra det offentlige.



Anonymous poster hash: 86319...ff5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får oppleve at mannen din er utro og ett år etterpå står det ett furie av ett kvinnfolk og banker på din dør. Spørs om ikke pipen hadde fått en annen lyd da.

Anonymous poster hash: 32932...21d

Mannen til Ts var ikke utro. Dette skjedde før han møtte ts.

Prøv å skille bart fra snørr her...

Anonymous poster hash: 0a6e7...644

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det faktis altså, om det viser seg at det er hans, så gruer jeg meg masse masse til å fortelle familie og venner. Det er jo ikke så mye barnet som situasjonen som er utrolig pinlig da... TS Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Det som er pinlig er at en mann i 30-åra ikke vet å bruke prevensjon. At det blir barn av det er derimot ikke pinlig, men en logisk konsekvens?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har bare ringt nå siste uken, hun hadde 9 lange måneder på å si noe, og så 2 eller 3 mnd. etter at barnet ble født på å ta kontakt. Jeg var selv til stede og SÅ hvor sjokkert ha ble. Hun også mente at han (på en eller annen måte) "burde ha fått beskjed" hun sa ingenting om at de hadde hatt kontakt, bare at hun syntes det var dårlig gjort å ikke ta telefonen... Jeg skjønner got at han ikke tok telefonen da de ikke hadde hatt kontakt på mange mnd. og han har ny kjæreste...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

VET du at hun bare har ringt den ene gangen?

Anonymous poster hash: eea2c...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om det samme hadde skjedd med deg så hadde du følt deg heldig?

Kjære potteplante. Jeg begynner å bli veldig lei av at du ikke leser hele innleggene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom det en reaksjon ja. Så, så lenge det er deg det går utover er det kjipt men når det er TS det går utover så er det pur Lykke? Dobbelt moralsk og egentlig temmelig forkastelig.

Anonymous poster hash: 32932...21d

Hver så snill, les alle mine innlegg- Dette blir for dumt. Om man skal sitte bak en pc å diskutere, så må man nesten få med seg alt.

Om du ikke forstår hva jeg mener, så beklager jeg, men da foreslår jeg at vi heller stopper å diskutere. For det er mer enn tydelig at du ikke får med deg hva jeg mener.

Endret av Madelene B
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får oppleve at mannen din er utro og ett år etterpå står det ett furie av ett kvinnfolk og banker på din dør. Spørs om ikke pipen hadde fått en annen lyd da.

Anonymous poster hash: 32932...21d

hva faen er det for en ting å si?? selv om du ikke hadde takla det så betyr ikke det at andre ikke takler det. jævla idiotisk å ønske noen noe slikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...