Gå til innhold

Så dukket det opp en dame på døren og sa at min samboer har blitt pappa!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

OMG, er et barn noe å skjemmes over :sjokkert:

Dette barnet er i tillegg unnfanget FØR ts ble sammen med sin samboer. Man må jo godta at partneren har hatt et liv før h*n traff deg...

Anonymous poster hash: 51b0a...b20

Jo det er det faktis altså, om det viser seg at det er hans, så gruer jeg meg masse masse til å fortelle familie og venner. Det er jo ikke så mye barnet som situasjonen som er utrolig pinlig da...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herligland, Hvor sier jeg at alle skal ha samme syn? Vennligst pek det ut for meg. Jeg skrev "prøv"!

hvorfor skal man prøve på det? kan ikke andre bare godta at dette ikke er for alle uten å "prøve" å omvende dem?

og det er lett for deg å si "prøv". hvordan skal ts prøve på det mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har ringt siste uken ser jeg det som sannsynlig at hun har villet ha kontakt med ham tidligere også. Antakelig har ikke samboeren din sagt noe om det til deg. Det naturlige er uansett å svare og si at han har ny dame og sporre om det var noe spesifikt. Folk ringer jo ikke mange ganger på rad uten at det er noe viktig de vil si.

Ettersom det faktisk går så langt at hun tropper opp hjemme hos dere, så vil hun tydeligvis at han skal vite dette.

Ta DNA testen og ta det derfra. Ingen grunn til å bli sint på henne.



Anonymous poster hash: 4f248...c78
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa selv at de to ikke har hatt kontakt og det samme sier han så det er jeg jo nødt til å tro på.Jeg tror det er hun som har misforstått jeg, hun har trodd at da hun skrev opp navnet hans på fødselsattesten (om det var med en gang eller ikke) så ville "noen" automatisk varsle far for henne, og ordne med krav om barnebidrag. Når så barnebidrag uteble så ble hun sint og følte seg snytt. Hvis han har fått noen brev om krav adressert hit så ville jeg visst om det da han jobber i turnus med noen uker på og noen uker av, så det er jeg som har hatt kontroll over posten...

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Hvis hun skrev hans navn da babyen ble født, så blir han automatisk varslet. Det for at han skal ha muligheten til å si fra seg farskapet om han mener han IKKE er far, og derav gå videre til farskap.

Man kan ikke skrive et navn på papiret og ikke varsle mannen. Gud vet hvor mange som har barn på papiret som ikke hadde vist om det da. Så jo, akkurat der er det automatikk, og far BLIR varslet så lenge navnet hans står på fødselspapiret. Men hvis hun skrev ukjent far, så ble han selvfølgelig ikke varslet.

Anonymous poster hash: 3325e...f4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det faktis altså, om det viser seg at det er hans, så gruer jeg meg masse masse til å fortelle familie og venner. Det er jo ikke så mye barnet som situasjonen som er utrolig pinlig da...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Jeg synes du er tøff jeg TS, jeg hadde fått totalt sammenbrudd om min samboer plutselig hadde fått ett barn servert på døren fra en one night stand. Kjenner jeg blir kvalm av angst bare av tanken.

Anonymous poster hash: 32932...21d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige? Er du rar? Hvem har lyst å få en annen dames barn slengt i fanget når du tror du er samboer med en barnløs?

Anonymous poster hash: 32932...21d

Om du synes at jeg er rar, så ok, men det har ingenting med saken å gjøre.

Og jeg skjønner at det er et sjokk, men jeg sier at de kan prøve, PRØVE å se på det som at de er heldige. Ikke alle er så heldige at de kan få barn en gang, så dette er vel langt ifra det verste som kan skje. Hadde min mann plutselig fått vite at han hadde ett annet barn enn våre, så hadde jeg selvsagt blitt sjokkert jeg også. Men det er ingenting annet å gjøre, enn å bite det i seg, og ønske barnet velkommen til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva det er du reagerer på, jeg.

Hvorfor må du omtale henne som "dette kvinnemennesket" ?

Hvorfor virker du så sur og bitter og nedlatende?

Fordi dette kvinnemennesket har sett seg selv som så viktig at hun gir faen i å inkludere barnefaren i graviditeten, og kommer bare i ettertid for å få penger. Kanskje derfor hun virker sur og nedlatende? Burde ikke vært lov å gjøre slik. Hvis mannen ikke inkluderes fra første stund (hvis mulig) burde han vært fritatt alt ansvar.

Anonymous poster hash: 4ff1f...fb9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å skjemmes over. Men jeg haddenok heller ikke taklet denne situasjonen. Jeg hadde nok gått min vei. I det minste hadde jeg trengt en lang og grundig tenkepause aleine.

Det sagt så er jeg enig i at noe skurrer med denne situasjonen. Og er fakta det at typen visste om det påståtte farskapet, men ignorerte det, ja da hadde jeg antagelig gått uten tenkepause.

Er moren hun som er på jordet, så hadde ikke dette vært et menneske jeg hadde hatt spesielt lyst til å forholde meg til resten av barnets liv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere i tråden sier det ikke er noen automatikk i at det offentlige sender oppgitt far et skriv. Men mor virker i hvert fall som hun tror han er informert ja. Barnebidrag er det ikke sagt noe om. ;)

#64, igjen.

TS sa selv at moren til barnet kom og var sur for ikke å ha fått bidraget, så det er jo det det er snakk om. Så da går jeg ut i fra at hun har skrevet at han er far (og hvis er - så ble han varslet som jeg nevnte i mitt forrige innlegg), hvis ikke kan hun ikke kreve noe fra han. Da er det NAV som gir henne minstebidrag.

Anonymous poster hash: 3325e...f4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det noe samboeren din ikke forteller deg. Hun kan jo ikke være sint på grunn av manglende barnebidrag hvis hun ikke har fortalt om barnet før nå.

Enten har du misforstått noe, eller så visste han det fra før, men håpet at hun ikke skulle ta det videre.

Dette.

Har en mann ubeskyttet sex med en kvinne for så å oppleve at hun ringer ham 10 ganger noen mnd senere så tar man tlf. "Jeg har dame nå" er ikke en unnskyldning. Det er ikke utroskap å ta tlf, det er common sense. Hvis vedkommende bare vil hooke up igjen, så sier man at man er involvert med noen andre.

Anonymous poster hash: 4f248...c78

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er tøff jeg TS, jeg hadde fått totalt sammenbrudd om min samboer plutselig hadde fått ett barn servert på døren fra en one night stand. Kjenner jeg blir kvalm av angst bare av tanken.

Anonymous poster hash: 32932...21d

Fordi dette kvinnemennesket har sett seg selv som så viktig at hun gir faen i å inkludere barnefaren i graviditeten, og kommer bare i ettertid for å få penger. Kanskje derfor hun virker sur og nedlatende? Burde ikke vært lov å gjøre slik. Hvis mannen ikke inkluderes fra første stund (hvis mulig) burde han vært fritatt alt ansvar.

Anonymous poster hash: 4ff1f...fb9

Det mner ikke jeg altså(eller barnefar), hvis det virkelig er hans barn så er det innlysende at han må stille opp for barnet. Vi er bare begge to helt satt ut akkurat nå, er jo også litt derfor vi ble så sur på henne også...

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal man prøve på det? kan ikke andre bare godta at dette ikke er for alle uten å "prøve" å omvende dem?

og det er lett for deg å si "prøv". hvordan skal ts prøve på det mener du?

Er du en av disse som ikke kan fordra barn fra tidligere forhold?

Og ja, det er himla lett for meg å si "prøv", da jeg selv har erfaring med en sjalu stefar som ikke kunne fordra at min mor hadde to barn fra før av. Og hvorfor skal hun ikke prøve, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater da ikke kvinner, selv om jeg missliker dette kvinnemennesket sterkt! Det er jo ikke det at hun ble gravid som i utgangspunktet er problemet, men at hun valgte å ikke fortelle barnefaren en gang! Og så står på døren vår som en tornado og beskylder for det ene og det andre. Selvfølgelig skal min samboer ta sin del av ansvaret hvis det er hans. Det må da være lov til å reagrer på dårlig oppførsel uavhengig av kjønn?

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Kan jo hende denne damen ble hissig og anklagende fordi han lot være å ta telefonen da hun ringte...? Man sender da vitterlig ikke en tekstmelding om at noen skal bli far. Kanskje hun regnet med at han mistenkte at hun var gravid, ettersom han ikke engang tok telefonen (noe som er frekt i seg selv).

Skjønner godt at hun ble sur av å bli ignorert av en fyr som smelte henne på tjukken. De har faktisk hatt sex, han skylder henne å kunne føre en normal samtale.

Men uansett - kjip situasjon for de. Men også for deg. Jeg hadde nok revurdert et såpass ferskt forhold til en person som plutselig må ta ansvar for et nyfødt barn. Dette forutsetter jo at han må ha kontakt med denne "flørten" for all fremtid. Pluss at han er ganske uansvarlig som har hatt ubeskyttet sex med en kvinne han knapt kjenner (hvis det er som han sier).

Nei. Jeg misunner deg virkelig ikke. Hadde nok vært lettere for deg å stå ved hans side dersom dere var gift eller hadde vært sammen lenge. Man ønsker jo gjerne å etablere en familie selv, og helst med noen som ikke har barn fra før. Sånn føler i hvert fall jeg det.

Men jeg hadde ikke tatt noen forhastede beslutninger her. Dere er tross alt samboere, så jeg regner med dere har en bra greie sammen til tross for at det ikke har vart så lenge.

Tiden fremover vil i hvert fall gi deg en god mulighet til å bli godt kjent med din samboer på godt og vondt. Bare hvordan han forholder seg til denne kvinnen vil jo fortelle mye om hans karakter. Det er positivt om han tar ansvar, dersom han faktisk er faren. Om du ønsker å ta del i oppveksten til barnet, er det bare du som kan svare på - og det blir kanskje avgjørende for om du velger å bli eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette.

Har en mann ubeskyttet sex med en kvinne for så å oppleve at hun ringer ham 10 ganger noen mnd senere så tar man tlf. "Jeg har dame nå" er ikke en unnskyldning. Det er ikke utroskap å ta tlf, det er common sense. Hvis vedkommende bare vil hooke up igjen, så sier man at man er involvert med noen andre.

Anonymous poster hash: 4f248...c78

Men man regner kanskje med at den telefonen ville kommet litt tidligere om hun mistenkte at hun var gravid? Eller er det sånn at man skal sitte med klump i halsen i mange år og regne med at det nok er et barn som kommet flyvende hvis en gammel one night stand ringer?

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes at jeg er rar, så ok, men det har ingenting med saken å gjøre.

Og jeg skjønner at det er et sjokk, men jeg sier at de kan prøve, PRØVE å se på det som at de er heldige. Ikke alle er så heldige at de kan få barn en gang, så dette er vel langt ifra det verste som kan skje. Hadde min mann plutselig fått vite at han hadde ett annet barn enn våre, så hadde jeg selvsagt blitt sjokkert jeg også. Men det er ingenting annet å gjøre, enn å bite det i seg, og ønske barnet velkommen til familien.

Stor, stor, stor forskjell på å bite det i seg og ønske barnet velkommen og på å synes at hendelsen er pur lykke og at man er superheldig som fikk oppleve det.

Anonymous poster hash: 32932...21d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være hun har prøvd å ta kontakt med han før? Kontaktet han på FB, mobil, mail o.l uten at din samboer har fortalt deg dette? Eller at hun hadde sex med andre på samme tid som din samboer også, så derfor har prøvd å "luke vekk" de som ikke kunne vært faren? Og at det har tatt tid...
Men du må huske på at hun har nok gått gjennom en lang prosess nå. Så det er nok vanskelig for henne også. Selvfølgelig burde hun tatt kontakt tidligere dersom hun var sikker på at han var faren, men det kan jo være andre ting som har "hindret" for at hun kunne gjøre det før nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du en av disse som ikke kan fordra barn fra tidligere forhold?

Og ja, det er himla lett for meg å si "prøv", da jeg selv har erfaring med en sjalu stefar som ikke kunne fordra at min mor hadde to barn fra før av. Og hvorfor skal hun ikke prøve, mener du?

hva jeg mener om barn fra tidligere forhold er ikke relevant i denne saken.

og jeg spør igjen etter konkrete teknikker som gjør at det bare er "å prøve"? HVORDAN skal man prøve å snu følelsene sine til det motsatte? fortell meg gjerne, for jeg har ingen tips å komme med.

er enkelt å si "prøv" men hvordan skal man prøve lurer jeg på

det er ikke bare å si til seg selv at nå "prøver jeg", du må ha noe mer konkret å komme med

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man regner kanskje med at den telefonen ville kommet litt tidligere om hun mistenkte at hun var gravid? Eller er det sånn at man skal sitte med klump i halsen i mange år og regne med at det nok er et barn som kommet flyvende hvis en gammel one night stand ringer?

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

ikke regn med det nei. jeg vet om to tilfeller der mannen har fått et barn oppi fanget når de har vært 1 og 3 år gamle. til tross for at begge barnemødrene visste det var sjans for at de var fedrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke regn med det nei. jeg vet om to tilfeller der mannen har fått et barn oppi fanget når de har vært 1 og 3 år gamle. til tross for at begge barnemødrene visste det var sjans for at de var fedrene

Jeg syntes ikke det er for mye å forlange an mennesker at de gidder å si fra tidligere, om de ikke gjør det har man vel for f.... lov til å være sure på dem når de møter opp på døren din et år etterpå altså!

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man regner kanskje med at den telefonen ville kommet litt tidligere om hun mistenkte at hun var gravid? Eller er det sånn at man skal sitte med klump i halsen i mange år og regne med at det nok er et barn som kommet flyvende hvis en gammel one night stand ringer?

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Jeg regner med at hun har tatt kontakt tidligere. Hun vil jo at han skal vite.

"Mange år" - vel det er kanskje tilfelle for noen men ikke for dere. Hun brukte ikke mange år, hun kom nå. Har en mann ubeskyttet sex med randomers er det alltid en sjanse for at barn kan dukke opp senere.

Anonymous poster hash: 4f248...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...