Gå til innhold

Så dukket det opp en dame på døren og sa at min samboer har blitt pappa!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syntes ikke det er for mye å forlange an mennesker at de gidder å si fra tidligere, om de ikke gjør det har man vel for f.... lov til å være sure på dem når de møter opp på døren din et år etterpå altså!

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Som tidligere nevnt her, det er ikke sikkert hun visste hvem BF var før ungen var født. Å for alt vi vet, så kan hun ha prøvd å komme i kontakt med din samboer tidligere men bare blitt ignorert.

Anonymous poster hash: 51b0a...b20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes ikke det er for mye å forlange an mennesker at de gidder å si fra tidligere, om de ikke gjør det har man vel for f.... lov til å være sure på dem når de møter opp på døren din et år etterpå altså!

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

har ikke noe å si om det er mye forlangt eller ei. realiteten er at mange IKKE sier ifra uansett hvor feil det er.

og ja, man har absolutt lov til å være sur. jeg har aldri påstått noe annet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva jeg mener om barn fra tidligere forhold er ikke relevant i denne saken.

og jeg spør igjen etter konkrete teknikker som gjør at det bare er "å prøve"? HVORDAN skal man prøve å snu følelsene sine til det motsatte? fortell meg gjerne, for jeg har ingen tips å komme med.

er enkelt å si "prøv" men hvordan skal man prøve lurer jeg på

det er ikke bare å si til seg selv at nå "prøver jeg", du må ha noe mer konkret å komme med

Herregud, Apehjerne. om du leser mine innlegg, spesielt det første, så får du svar.

Endret av Madelene B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nåja.... folk får tro på akkurat det de vil.

Jeg mener jeg har lest en nesten aldeles tilsvarende tråd for en stund siden.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten han ikke kunne visst om dette er om hun oppga Far ukjent på sykehuset.

Hvis hun har skrevet Far ukjent, kan hun jo ikke ha inbildt seg at noen har kontaktet han.

Siden hun mener han har blitt kontaktet har hun jo oppgitt han -og han har fått vite dette.

Det får man fordi man må vedta farskapet.

Han nekter å ta telefon, og hun kommer på døra som eneste utvei.

Det er han som har oppført seg urimelig her, TS, og ikke barnets mor.

Han ljuger til deg, fordi han vet du ville ta snippsekken din og gå når du fikk vite om barnet.

Mulig han har visst dette det siste året og holdt kjeft overfor deg.

"Sjokket" hans var nok at hun faktisk kom på døra deres...

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Apehjerne. om du leser mine innlegg, spesielt det første, så får du svar.

jeg leser og leser men alt jeg ser er "prøv". du sier ingenting om hvordan man skal prøve på det. det er ikke sånn at det skjer noe magisk i huet på folk om de sier til seg selv " nå skal jeg prøve". man må gjøre noe aktivt for å snu den tankegangen ts har, det er ikke så enkelt som å si "prøv" og dermed snur alt seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja.... folk får tro på akkurat det de vil.

Jeg mener jeg har lest en nesten aldeles tilsvarende tråd for en stund siden.....

Skal ikke forundre meg.

Folk vet at kvinner på Kg får akutt aggresjonsanfall og går i fistel, når det dreier seg om en far som ikke vil betale bidrag.

Så kanskje noen ønsket seg gratis underholdning.

Ikke mat troll, har jeg lært.

Det tror jeg er et godt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten han ikke kunne visst om dette er om hun oppga Far ukjent på sykehuset.

Hvis hun har skrevet Far ukjent, kan hun jo ikke ha inbildt seg at noen har kontaktet han.

Siden hun mener han har blitt kontaktet har hun jo oppgitt han -og han har fått vite dette.

Det får man fordi man må vedta farskapet.

Han nekter å ta telefon, og hun kommer på døra som eneste utvei.

Det er han som har oppført seg urimelig her, TS, og ikke barnets mor.

Han ljuger til deg, fordi han vet du ville ta snippsekken din og gå når du fikk vite om barnet.

Mulig han har visst dette det siste året og holdt kjeft overfor deg.

"Sjokket" hans var nok at hun faktisk kom på døra deres...

Er det automatikk i det? Ringer sykehuset til barnefaren når han blir oppført? Jeg vet ikke når/om han ble oppført, men kan det ikke hende at det er litt behandlingstid på sånnt? Barnet er jo bare mellom 2 og 3 mnd...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke få krav om bidrag hvis en dame bare navngir deg som far sånn uten videre?

Nei,det kan man ikke.

Det er ingen som får det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart TS får være i sjokk. Hun har vel ikke sagt at hun skal forkaste dette uventa barnet og slå seg vrang.

Det Madelen B sier om å ta i mot med åpnen armer og at det er en gave, da har du ikke en helt realistisk virkelighetsoppfattnig! Det er vel ikke først og fremst TS ta på seg ansvaret i denne situasjon og betingningsløst omfavne barnet. Når det er sagt, så er ikke det ensbetydende at hun skal støtte barnet fra seg, NÅR situasjonen har roet seg - og være med å gjøre det beste ut av situasjonen om hun velger å fortsette forholdet med kjæresten.

Det TS reagerer på er at dette er blitt holdt skjult for henne i den perioden hun har vært med kjæresten, enten bevisst av kjæresten eller ubevisst fordi han ikke har vist noe selv. Begge senarioer vil komme som et sjokk på en hver vil jeg tro. Man tar seg ikke bare samme dagen etter og tenker "hei, så flott gave - for et flott underverk jeg får ta del i"

TS du har rett å føle deg pinlig berørt over hvordan det blir å fortelle nyheten for venner og famlie, uten at du trenger å skamme deg. Og det dreier seg jo ikke om å være pinlig berørt over et uskyldig barn i denne saken, men om den hverdang og framtiden man har sett for seg ikke blir som man hadde forutsett! Om en muligh brutt tillitt i et fersk forhold. Drømmer som endres kan føles som en stor skuffelse og behovt for å bearbeide og omstille seg til en ny situasjon vil ta litt tid.

Argument om at det er dårlig at han ikke tok telefonen, er ikke hold bar. OM dette er eneste måte hun har prøvd å kontakte ham på, er det dårlig skikk å møte opp på døra på den måten hun har gjort. Det finnes utallige andre måte å ta kontakt med en person, uansett hvor opprørt man skulle være



Anonymous poster hash: 81dcb...45d
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg leser og leser men alt jeg ser er "prøv". du sier ingenting om hvordan man skal prøve på det. det er ikke sånn at det skjer noe magisk i huet på folk om de sier til seg selv " nå skal jeg prøve". man må gjøre noe aktivt for å snu den tankegangen ts har, det er ikke så enkelt som å si "prøv" og dermed snur alt seg

Er virkelig ikke det et godt nok svar? Prøv? Herligheten.

DU er kun ute etter å diskutere med meg. Syns heller at du skal bruke tiden din bak pcen, til å prøve å få ts på gode tanker. Eks som "Prøv å tenk at dere er HELDIGE" "Det er ikke alle som kan FÅ BARN.

Er ikke dette svaret godt nok, så får du bare fortsette, men jeg er ikke interessert i å ha en diskusjon med deg, om hvorfor de skal prøve, eller i ditt tilfelle, Hvorfor de ikke skal prøve....

I mine øyne, så kommer alltid barn før seg selv og sine egne følelser. Noe jeg også syns i denne saken.

Punktum finale.

Endret av Madelene B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det automatikk i det? Ringer sykehuset til barnefaren når han blir oppført? Jeg vet ikke når/om han ble oppført, men kan det ikke hende at det er litt behandlingstid på sånnt? Barnet er jo bare mellom 2 og 3 mnd...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Vil tro at sykehuset sender mld til folkeregisteret om at et barn er født med opplysninger om mor og far.

Det er vel opp til mor å kontakte Nav m.h.t fastsettelse av farskapet og bidrag.

Anonymous poster hash: 51b0a...b20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det automatikk i det? Ringer sykehuset til barnefaren når han blir oppført? Jeg vet ikke når/om han ble oppført, men kan det ikke hende at det er litt behandlingstid på sånnt? Barnet er jo bare mellom 2 og 3 mnd...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Sett deg inn i loven, TS. NAV er til for sånne ting som å gi deg info.

Gå dit og bli informert. Så kanskje du lærer en ting og to og står bedre istand til å vite hva du skal foreta deg framover.

For faren til ungen må betale bidrag. Enten han later som han var uvitende, eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Fordi dette kvinnemennesket har sett seg selv som så viktig at hun gir faen i å inkludere barnefaren i graviditeten, og kommer bare i ettertid for å få penger. Kanskje derfor hun virker sur og nedlatende? Burde ikke vært lov å gjøre slik. Hvis mannen ikke inkluderes fra første stund (hvis mulig) burde han vært fritatt alt ansvar.

Anonymous poster hash: 4ff1f...fb9

Jeg tror nok den her fyren har visst om graviditeten hele tiden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at sykehuset sender mld til folkeregisteret om at et barn er født med opplysninger om mor og far.

Det er vel opp til mor å kontakte Nav m.h.t fastsettelse av farskapet og bidrag.

Anonymous poster hash: 51b0a...b20

Ja nettop, er det mulig at det er som han sa at han ikke visste noe...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,det kan man ikke.

Det er ingen som får det.

Det var ikke egentlig et spørsmål der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sett deg inn i loven, TS. NAV er til for sånne ting som å gi deg info.

Gå dit og bli informert. Så kanskje du lærer en ting og to og står bedre istand til å vite hva du skal foreta deg framover.

For faren til ungen må betale bidrag. Enten han later som han var uvitende, eller ikke.

Jeg har aldri sagt at han ikke skal betale bidrag om det er hans. Selvfølgelig skal han det. Jeg spurte bare om det er noen automatikk i at barnefar blir kontaktet ved oppføring på fødselsattesten, hvilken instans gjør det i så fall? Jeg har ikke kontroll på noe som NAV driver med, har aldri hatt noe med dem å gjøre så jeg er helt blank på all info derfra....

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok den her fyren har visst om graviditeten hele tiden.

Ja.

Det tenkerjeg også.

Denne moren har nok vært i kontakt med sin saksbehandler hos NAV mange ganger, før hun begynte å ringe tusen ganger personlig og tilslutt kom på døra.

At en mann ikke tar telefoner fra en dame han har hatt ONS med for ett år siden, er direkte usannsynlig når hun ringte så mye. Da ville man tatt telefon for å fortelle at man er i et fast forholdnå, og at hun ikke skal ringe en.

TS bør ta en kikk på barnets fortvilte og rasendes mamma og se hvordan hennes egen framtid med denne mannen etterhvert vil se ut...

Det er mitt råd til henne, hvis jeg skulle gi noe råd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig ikke det et godt nok svar? Prøv? Herligheten.

DU er kun ute etter å diskutere med meg. Syns heller at du skal bruke tiden din bak pcen, til å prøve å få ts på gode tanker. Eks som "Prøv å tenk at dere er HELDIGE" "Det er ikke alle som kan FÅ BARN.

Er ikke dette svaret godt nok, så får du bare fortsette, men jeg er ikke interessert i å ha en diskusjon med deg, om hvorfor de skal prøve, eller i ditt tilfelle, Hvorfor de ikke skal prøve....

I mine øyne, så kommer alltid barn før seg selv og sine egne følelser. Noe jeg også syns i denne saken.

Punktum finale.

nei det er ikke det for det sier ingenting om HVORDAN ts skal prøve. det er jo en enkel sak å si "prøv" men hvordan utføre dette i praksis? og hvorfor skal ts PRØVE å omvende seg i det hele tatt?

om barn ikke er viktig for ts så er ikke dette noe ho skal bruke tid på å prioritere heller. da er det bedre om barnefar finner seg noen som virkelig vil være stemor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...