Gå til innhold

Så dukket det opp en dame på døren og sa at min samboer har blitt pappa!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her.

nå er det bekreftet at det er hans barn!

Hvordan søker man om samvær? Nå vil vi prøve å få mest mulig samvær, hvor gammel må barnet være før man kan få 50 %? Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Nei NÅ er det tid for å tenke på barnets beste. Ingen anbefaler 50/50 før barnet er flere år gammelt.

Hold deg unna ts, dette er ikke ditt annliggende for å være brutalt ærlig.

Anonymous poster hash: 79e51...227

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

nå er det bekreftet at det er hans barn!

Hvordan søker man om samvær? Nå vil vi prøve å få mest mulig samvær, hvor gammel må barnet være før man kan få 50 %? Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Min bror fikk 50/50 fra ungen var 1 år :) Snakk med en advokat, dette tilfellet er en "spesialsak" siden hun ikke har sagt noe tidligere. Vet at dere først må ha en gradvis samværsperiode med bare ett pare timer av gangen først så ungen blir kjent med dere før dere jkan gå videre derfra.

Anonymous poster hash: 32932...21d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei NÅ er det tid for å tenke på barnets beste. Ingen anbefaler 50/50 før barnet er flere år gammelt.

Hold deg unna ts, dette er ikke ditt annliggende for å være brutalt ærlig.

Anonymous poster hash: 79e51...227

Selfølgelig er det TS annliggende også. Dette er ikke ett barn fra tidligere, men ett barn som dukket opp midt i ett forhold så TS har i største grad noe med dette å gjøre.

Anonymous poster hash: 32932...21d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror fikk 50/50 fra ungen var 1 år :) Snakk med en advokat, dette tilfellet er en "spesialsak" siden hun ikke har sagt noe tidligere. Vet at dere først må ha en gradvis samværsperiode med bare ett pare timer av gangen først så ungen blir kjent med dere før dere jkan gå videre derfra.

Anonymous poster hash: 32932...21d

Da har broren din vært egoistisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei NÅ er det tid for å tenke på barnets beste. Ingen anbefaler 50/50 før barnet er flere år gammelt.

Hold deg unna ts, dette er ikke ditt annliggende for å være brutalt ærlig.

Anonymous poster hash: 79e51...227

Jeg sa ikke at vi søker om det NÅ, jeg SPURTE om hvor gammelt barnet må være før det er vits å søke. Jeg vet jo at det ikke blir med en gang!

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Skurrer at samboeren din ikke svarte da hun ringte og ringte.

Hvis grunnen var at han har ny kjæreste, kunne han fint sagt fra om dette.

Ikke noe problem i det hele tatt.

Så dette syns jeg er veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skurrer at samboeren din ikke svarte da hun ringte og ringte.

Hvis grunnen var at han har ny kjæreste, kunne han fint sagt fra om dette.

Ikke noe problem i det hele tatt.

Så dette syns jeg er veldig rart.

Det må man gjerne syntes, men så er situasjonen det den er... Jeg har fått bekreftet av barnets mor at hun trodde det offentlige skulle varsle faren så, og de to ikke har hatt kontakt, så han visste virkelig ingenting.

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg sa ikke at vi søker om det NÅ, jeg SPURTE om hvor gammelt barnet må være før det er vits å søke. Jeg vet jo at det ikke blir med en gang!

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Jeg skjønner ikke hva du mener med å søke. Dere må jo først og fremst bli enige med barnets mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er situasjonen at to mennesker, to fremmede, som ikke kjenner hverandre fra før, skal oppdra et barn på hver sin kant?

Heldig unge, får'n si... ufattelig at ikke både menn og kvinner tenker mer på konsekvenser før de velger å utsette seg for risken for å sette et nytt menneske inn i verden.

Ingen fagpersoner anbefaler 50/50 for noen... det skal veldig spesielt tilrettelagte forhold til og lavt konfliktnivå, tett bosted osv osv for at den ordningen fungerer, og selv da er ungens tilværelse revet i to. Det er en ordning for foreldre, ikke for barn.

Uff, for et rot vi voksne lager for unger i våre dager... ingen som bryr seg om å holde litt ryddige linjer lenger.



Anonymous poster hash: 7c967...3aa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det må man gjerne syntes, men så er situasjonen det den er... Jeg har fått bekreftet av barnets mor at hun trodde det offentlige skulle varsle faren så, og de to ikke har hatt kontakt, så han visste virkelig ingenting.

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Nei, men han ville jo visst om han hadde svart på telefon! Så hadde litt av dette dramaet vært mindre. Ikke noe særlig for noen av dere at hun måtte troppe opp på døra.

Men får nå bare håpe dette ordner seg best mulig for barnet og involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man gjerne syntes, men så er situasjonen det den er... Jeg har fått bekreftet av barnets mor at hun trodde det offentlige skulle varsle faren så, og de to ikke har hatt kontakt, så han visste virkelig ingenting.

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

He, he, he, hadde han tatt telefonen så hadde dere sluppet dramaet med en furie på døren. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men han ville jo visst om han hadde svart på telefon! Så hadde litt av dette dramaet vært mindre. Ikke noe særlig for noen av dere at hun måtte troppe opp på døra.

Men får nå bare håpe dette ordner seg best mulig for barnet og involverte.

Men det er da en ikke en kardinalsynd å ikke ville snakke med en gamle flammer på telefonen, kanskje var han litt konfliktsky, men jeg skjønner godt at han ikke tok den. Når han selv ikke var interessert i noe mer, og damen ringer så lang tid etterpå. Han hadde tatt telefonen om det var bare kort tid etterpå at hun ringte, men nesten et år etter sist møte så skjønner jeg at han ikke ville prate med henne...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da en ikke en kardinalsynd å ikke ville snakke med en gamle flammer på telefonen, kanskje var han litt konfliktsky, men jeg skjønner godt at han ikke tok den. Når han selv ikke var interessert i noe mer, og damen ringer så lang tid etterpå. Han hadde tatt telefonen om det var bare kort tid etterpå at hun ringte, men nesten et år etter sist møte så skjønner jeg at han ikke ville prate med henne...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Når folk ringer gang på gang på gang, så forstår alle at det er noe på gang og at man må snakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig mest fascinert over at hun i det hele tatt hadde telefonnummeret. I mine "ungdoms dager" da man kunne slumpe til å ha en one night stand, var det ikke akkurat telefonnumre og etternavn og veldig mange opplysninger som ble utvekslet - og jeg hadde i hvert fall ikke numre lagret på telefonen etterpå...



Anonymous poster hash: 7c967...3aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk ringer gang på gang på gang, så forstår alle at det er noe på gang og at man må snakke.

Eller at det er en desperat slitsom eks på gang, hva i all verden fornuftig annet kan det være hun skulle ha å si, man regner jo med å få en telefon litt tidligere enn et år etter hvis det var graviditet eller kjønnssykdom...

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Eller at det er en desperat slitsom eks på gang, hva i all verden fornuftig annet kan det være hun skulle ha å si, man regner jo med å få en telefon litt tidligere enn et år etter hvis det var graviditet eller kjønnssykdom...

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Ved klamydia for eksempel kan det godt ta et år før det kommer for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller at det er en desperat slitsom eks på gang, hva i all verden fornuftig annet kan det være hun skulle ha å si, man regner jo med å få en telefon litt tidligere enn et år etter hvis det var graviditet eller kjønnssykdom...

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Jeg synes det er rart at ikke menn forstår av seg selv hva saken gjelder når en dame er pågående på telefonen X antall måneder etter et knall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

nå er det bekreftet at det er hans barn!

Hvordan søker man om samvær? Nå vil vi prøve å få mest mulig samvær, hvor gammel må barnet være før man kan få 50 %? Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

I begynnelsen er det anbefalt med hyppige korte samvær hos moren. Du har ingen rett på samvær. 50/50 er ikke anbefalt før barnet er 3 år fikk jeg fortalt av familieveilederen jeg hadde.

Anonymous poster hash: a6092...212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener med å søke. Dere må jo først og fremst bli enige med barnets mor.

Det kommer nok dessverre ikke til å skje, hun vil ikke at min kjæreste skal ha noe med barnet å gjøre, bare betale... Så der ikke for meg at det kommer til å bli noen enighet med henne, må nok en objektiv tredjepart inn for å mekle.

Men skjønner jo at det er lenge til vi kan ha barnet her hos oss... Barnet er jo enda veldig lite...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...