Gå til innhold

Så dukket det opp en dame på døren og sa at min samboer har blitt pappa!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har han ikke hørt noenting før? Ikke mail, face eller rykter?

Nei ikke før en uke før hun kom på døren. Begge to forteller at de ikke har hatt kontakt fra de hadde sex til hun var på døren. ( bortsett fra at hun er overbevist om at han har blitt kontaktet av NAV/sosial kontoret/sykehuset med beskjed om at han er far/ må betale penger) men det har han ikke...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada for selvsagt er det alltid mannen som er drittsekk. Hun dama kunne like gjerne og vært drittsekken.

Ja, det er jo det som virker til å være tankegangen til de fleste her inne.

For min del så er det åpenbart hvem som er drittsekken i denne situasjonen. Jeg hadde ihvertfall blitt utrolig forbanna hvis ei gammel flamme plutselig nå hadde dukket opp og kjeftet meg full pga jeg skylder hun flere måneder med barnebidrag. Ikke pga jeg må ut med penger, men pga jeg ikke har kunnet være der og oppleve noe av det største et menneske kan oppleve, nemlig det å få en "lilleputt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke før en uke før hun kom på døren. Begge to forteller at de ikke har hatt kontakt fra de hadde sex til hun var på døren. ( bortsett fra at hun er overbevist om at han har blitt kontaktet av NAV/sosial kontoret/sykehuset med beskjed om at han er far/ må betale penger) men det har han ikke...

TS

Anonymous poster hash: 96ff4...fd2

Jeg er ganske sikker på om dere nå tar kontakt med en advokat så vil typen din få tildelt samværstimer (eller hva det heter) hos barnemoren frem til barnet er stort nok til å overnatte hos dere. Det virker ikke som at barnemoren har noen reell grunn til å holde typen din unna når hun selv har valgt å ikke fortelle han om barnet sitt. Fraværet hans ovenfor ungen er jo tvunget frem fra barnemoren. Ett barn har krav på kontakt med relasjon til både mor og far så hun kan faktisk ikke holde typen din unna barnet sitt.

Har dere pratet med advokat?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg ville ha gjort som andre sier her. Kontakt advokat, og før saken opp for dem, det er veldig merkelig at NAV ikke har tatt kontakt med faren, og det er mye mulig hun selv har ført ukjent far opp. Så dere kan få samværsrett når barnet er gammelt nok, det kan hun ikke nekte far nå som hun vil ha penger. Lykke til :)



Anonymous poster hash: 1c9ae...a12

Slettet sitert innhold fjernet.

Tekola, mod.

Endret av Tekola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnemoren til min kamerats "løs-unge" førte opp han som far, men han fikk fremdeles ikke vite at han var faren før hun selv tok kontakt og skulle ha barnebidrag. Akkurat dette er jo en ordning som det burde endres på. Hvis barnemoren sier at hun skal ordne dette selv til de foretakene som ellers sier ifra, så blir det jo litt for lett at man havner i en slik situasjon.

Endret av ninuska_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Personangrep og en lengre avsporing er fjernet.

Minner om at reaksjoner og spørsmål til moderering hører hjemme på PM eller RIs og ros-rommet, og vil bli fjernet fra tråden uten varsel.

Tekola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Det betyr ikke at han ikke burde beholdt buksa på og i det minste brukt kondom.

Anonymous poster hash: 5627e...703

prevensjon kan svikte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnemoren til min kamerats "løs-unge" førte opp han som far, men han fikk fremdeles ikke vite at han var faren før hun selv tok kontakt og skulle ha barnebidrag. Akkurat dette er jo en ordning som det burde endres på. Hvis barnemoren sier at hun skal ordne dette selv til de foretakene som ellers sier ifra, så blir det jo litt for lett at man havner i en slik situasjon.

Det er merkelig praksis ja. Da lurer jeg veldig på hva hun moren har gjort her i og med at NAV ikke har kontaktet faren og hun dukker opp på døren først nå.

Anonymous poster hash: 1c9ae...a12

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle har jo en unnskyldning for å ikke ta ansvar.

Religion har ingenting med ansvar å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig praksis ja. Da lurer jeg veldig på hva hun moren har gjort her i og med at NAV ikke har kontaktet faren og hun dukker opp på døren først nå.

Anonymous poster hash: 1c9ae...a12

Er det ikke åpenbart hva moren hadde tenkt? TS skriver jo også om dette, at hun nå kun er ute etter pengene og helst ville sett for seg at barnefaren ikke skulle ha noe med barnet å gjøre. Den tankegangen der og fremførelsen i hvordan hun og visse andre klarer å gjøre dette burde vært straffbart.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing om AB-funksjonen. Spørsmål til moderering tas på PM eller Ris og ros.

Mvh ninuska_, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On-Topic:

Det er jo ikke første gangen at dette har skjedd hvor en mann plutselig har fått en skrikendes dame etter han på jakt etter barnebidrag for 18 år etter en "ons". Det er selvsakt fortjent når man uansett ikke passer på og bruker kondom og prevansjon, men det blir uansett teit å fyre alle pluggene på mannen i dette tilfellet da han var like upåpasselig som jenta her i det tilfellet. Det blir verre når jenta ikke tar kontakt med engang hun vet hun venter barn, men heller venter i et år før hun kun stikker innom for barnebidraget.

Jeg har en kamerat som har opplevd dette. Jenta er spinnvill og ville først og fremst ikke at han skulle ha noe med hans unge å gjøre, at han kun hadde sin plikt i å kaste penger mot henne og barnet og la det være med det. Heldigvis vant han (som en selvfølge) i retten og fikk tilpass til å kunne se sitt eget barn vokse opp.

Hadde denne mannen i TS sin historie nå nektet å være delaktig i barnets oppdragelse og oppvekst, så skjønner jeg mere reaksjonene her inne. Men når kvinner lager sine egne historier og fantasi fortellinger basert på mannehat og mannehets så blir det for dumt i mine øyne. Vet man ikke mer om historien enn det som er blitt fortalt, så tar man da og diskuterer dette for hva det er og hva vi vet. Ikke hva man kan prøve å finne opp selv basert på tull og fjås og egne vrangforestillinger om menn som jo tydeligvis blir plassert i samme bås hos de fleste mannehaterne her inne.

Slettet sitert innhold fjernet.

Tekola, mod.

Virker som du veldig beleilig overser at damen prøvde i lengre tid å få kontakt med kjæresten til TS over telefonen, da han ikke tok et hint var det ingenting annet å gjøre enn å oppsøke ham på privaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Virker som du veldig beleilig overser at damen prøvde i lengre tid å få kontakt med kjæresten til TS over telefonen, da han ikke tok et hint var det ingenting annet å gjøre enn å oppsøke ham på privaten.

nei ikke over lengre tid. Siste uka før hun troppa opp på døra...
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og hvor har du beviset for dette?

Magefølelsen sier meg at han hr hatt strutsepolitikk til hele opplegget, ihåp om at problemet bare forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen sier meg at han hr hatt strutsepolitikk til hele opplegget, ihåp om at problemet bare forsvant.

Det er flere av oss som mener det samme. Mye av det er blitt fjernet under moderering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...