Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Jeg er i hvert fall medlem i den andre KK gruppen (der de snakker om både vestlig og koreansk kosmetikk) og trives så godt i den gruppen. Alle er så koselige og de er ikke solkrem/ syreavhengige der inne

Jeg har nettopp kjøpt meg missha two way pact, pudder. Gleder meg til å teste det. Og ost sitt c vitamin serum.

Anonymous poster hash: 06420...10e

 

Hvilken KK-gruppe er det? Jeg er bare medlem i syregruppen (serr, man trenger ikke sunblock om man bruker et vanlig produkt med syre brukt kun som preservasjonsmiddel), men er aldri innom der lenger.

 

 

Tilbake til trådens tema:

Jeg elsker, elsker, elsker syreproduktene mine fra Cosrx. Så forskjell på store porer etter bare en ukes bruk! :nigo: Bruker både AHA White ettellerannet og BHA Blackhead Power ettellerannet, i snitt 5 dager i uka. Er ikke alle kveldene jeg rekker å vente 30 minutter med å ta på resten av kremer og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken KK-gruppe er det? Jeg er bare medlem i syregruppen (serr, man trenger ikke sunblock om man bruker et vanlig produkt med syre brukt kun som preservasjonsmiddel), men er aldri innom der lenger.

 

 

Tilbake til trådens tema:

Jeg elsker, elsker, elsker syreproduktene mine fra Cosrx. Så forskjell på store porer etter bare en ukes bruk! :nigo: Bruker både AHA White ettellerannet og BHA Blackhead Power ettellerannet, i snitt 5 dager i uka. Er ikke alle kveldene jeg rekker å vente 30 minutter med å ta på resten av kremer og sånt.

kan du forklare meg hva "syreprodukter" er? og hvorfor folk prater om det hele tiden?

Anonymous poster hash: 7e9fd...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en god toner uten alkohol (veldig viktig) til dehydrert, sensitiv hud med mye aknearr som er fin å bruke med mizon 8% peeling serum å anbefale?:) Gjerne med noe syrer som jobber med røde arr. Må kunne brukes sammen med mizon 8% peeling serum.

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en god toner uten alkohol (veldig viktig) til dehydrert, sensitiv hud med mye aknearr som er fin å bruke med mizon 8% peeling serum å anbefale? :) Gjerne med noe syrer som jobber med røde arr. Må kunne brukes sammen med mizon 8% peeling serum.

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Jeg bruke Cosrx aha/bha toner, den er super å bruke før syreserum pga. lav ph verdi. Det er en forutsetning å få ned ph verdien i huden før påføring av syreserum, da virker det optimalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruke Cosrx aha/bha toner, den er super å bruke før syreserum pga. lav ph verdi. Det er en forutsetning å få ned ph verdien i huden før påføring av syreserum, da virker det optimalt :)

Den er med syre?:) Da kan jeg fks bestille cosrx aha/bha clarifying toner? Er den trygg å bruke med serumet? Har ikke helt forstått hvilke syrer som ikke kan brukes sammen?:)

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruke Cosrx aha/bha toner, den er super å bruke før syreserum pga. lav ph verdi. Det er en forutsetning å få ned ph verdien i huden før påføring av syreserum, da virker det optimalt :)

Og den er helt uten alkohol?:) beklager så mange spm, er helt ny

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest litt om syrer nå. Men er usikker på hva jeg skal gjøre. Den jeg bruker, Benton Snail Bee High Content Steam Cream inneholder syre. Stearic Acid, Salix alba/Bha står det på KK gruppen. Men er usikker på om det er farlig å bruke den, også gå ut i sola? Må jeg bruke solkrem? Jeg bruker aldri solkrem, eier ikke solkrem. Aldri vært solbrent og er veldig lite ute i sola, sitter ikke ute på en "god" dag. Så hva er egentlig risikoen? Hva bør jeg se etter, med tanke på det som skjer med sol og syre? 

 

Link til ebay btw, dersom du vil se hva slags produkt jeg snakker om. 

Brukes da morgen og kveld. CC creamen jeg bruker har solfaktor i seg, men vil jo bruke kremen når jeg ikke bruker annen sminke også... Er det trygt?

 

og en liten ting utenom; Noen som har tips til gode sminkesvamper? Billig og funker bra, helst ikke noe fra Kina da jeg stoler ikke på de, de putter jo alt mulig rart i ting og dette skal da i ansiktet, så stoler ikke på de produktene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er med syre? :) Da kan jeg fks bestille cosrx aha/bha clarifying toner? Er den trygg å bruke med serumet? Har ikke helt forstått hvilke syrer som ikke kan brukes sammen? :)

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Ja, den er med syre og jeg bruker den sammen med et syreserum fra et annet merke. Det går helt strålende :) Og den er uten alkohol :)  Hvis du har litt sensitiv hud bør du kanskje begynne litt forsiktig og prøve deg frem, og ikke glem solkremen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om syrer nå. Men er usikker på hva jeg skal gjøre. Den jeg bruker, Benton Snail Bee High Content Steam Cream inneholder syre. Stearic Acid, Salix alba/Bha står det på KK gruppen. Men er usikker på om det er farlig å bruke den, også gå ut i sola? Må jeg bruke solkrem? Jeg bruker aldri solkrem, eier ikke solkrem. Aldri vært solbrent og er veldig lite ute i sola, sitter ikke ute på en "god" dag. Så hva er egentlig risikoen? Hva bør jeg se etter, med tanke på det som skjer med sol og syre? 

 

Link til ebay btw, dersom du vil se hva slags produkt jeg snakker om. 

Brukes da morgen og kveld. CC creamen jeg bruker har solfaktor i seg, men vil jo bruke kremen når jeg ikke bruker annen sminke også... Er det trygt?

 

og en liten ting utenom; Noen som har tips til gode sminkesvamper? Billig og funker bra, helst ikke noe fra Kina da jeg stoler ikke på de, de putter jo alt mulig rart i ting og dette skal da i ansiktet, så stoler ikke på de produktene. 

Stearic acid er en fettsyre og ikke noe å bekymre seg over :)  Bruk denne kremen med god samvittighet hvis du er fornøyd med den :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stearic acid er en fettsyre og ikke noe å bekymre seg over :)  Bruk denne kremen med god samvittighet hvis du er fornøyd med den :)

takk, da skal jeg fortsette med den, og noterer meg at den type syre er trygg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er med syre og jeg bruker den sammen med et syreserum fra et annet merke. Det går helt strålende :) Og den er uten alkohol :)  Hvis du har litt sensitiv hud bør du kanskje begynne litt forsiktig og prøve deg frem, og ikke glem solkremen :)

Takk for svar :) Hmm ja, er ekstremt sensitiv! Hvis du skulle anbefalt en mildere toner. Hvilken ville du anbefalt da?:)

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Hmm ja, er ekstremt sensitiv! Hvis du skulle anbefalt en mildere toner. Hvilken ville du anbefalt da? :)

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Jeg vet bare om en annen med lav nok ph og det er Missha clear toner. Men det er jo en syretoner det også. Har aldri funnet tonere med så lav ph uten syrer. Missha sin toner fungerer fint før aha serum, bha syreserum krever en toner med lavere ph.

Det er ikke så lett når du har så sensitiv hud og samtidig vil ha bort aknearr, men du får prøve deg forsiktig frem :) Begynn med 1-2 ganger pr. uke.

Missha sin toner er uten alkohol den også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare om en annen med lav nok ph og det er Missha clear toner. Men det er jo en syretoner det også. Har aldri funnet tonere med så lav ph uten syrer. Missha sin toner fungerer fint før aha serum, bha syreserum krever en toner med lavere ph.

Det er ikke så lett når du har så sensitiv hud og samtidig vil ha bort aknearr, men du får prøve deg forsiktig frem :) Begynn med 1-2 ganger pr. uke.

Missha sin toner er uten alkohol den også :)

Nei, tror jeg bestiller den første da :) cosrx med bha og aha syre. Får heller være forsiktig. Takk for god informasjon :)

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken KK-gruppe er det? Jeg er bare medlem i syregruppen (serr, man trenger ikke sunblock om man bruker et vanlig produkt med syre brukt kun som preservasjonsmiddel), men er aldri innom der lenger.

 

 

Tilbake til trådens tema:

Jeg elsker, elsker, elsker syreproduktene mine fra Cosrx. Så forskjell på store porer etter bare en ukes bruk! :nigo: Bruker både AHA White ettellerannet og BHA Blackhead Power ettellerannet, i snitt 5 dager i uka. Er ikke alle kveldene jeg rekker å vente 30 minutter med å ta på resten av kremer og sånt.

Den heter hudpleie (koreansk kosmetikk og vestlig), tror jeg!

Anonymous poster hash: 06420...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Hjelpe meg - "alle som legges til i gruppen MÅ DERE GÅ GOD FOR. jeg legger ingen til som ikke dere har gått god for" De er helt syke i denne gruppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bare lurer, følger dere 8-trinns hudpleieserien som det læres opp i på kk-siden? Heller holder dere dere til litt færre produkter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, følger dere 8-trinns hudpleieserien som det læres opp i på kk-siden? Heller holder dere dere til litt færre produkter? 

Jeg bruker kun oljerens, rens, toner og fuktighetskrem. Av og til en lettere fuktighetskrem før den vanlige hvis jeg føler for det. Pluss masker to ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg - "alle som legges til i gruppen MÅ DERE GÅ GOD FOR. jeg legger ingen til som ikke dere har gått god for" De er helt syke i denne gruppen!

Ikke glem at de skal begynne å politianmelde alle som kopierer tekstene fra filene også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun oljerens, rens, toner og fuktighetskrem. Av og til en lettere fuktighetskrem før den vanlige hvis jeg føler for det. Pluss masker to ganger i uken.

 

Det er ca samme som meg, i mitt hode høres det mer overkommelig ut enn denne 8-trinns prosedyren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...