Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Bilder av medlemmer og linker til produkter er jeg enig i, men virker som at de mener all info, linker og blogginnlegg som blir delt i gruppa skal holdes innenfor gruppa. Det synes i hvert fall jeg er veldig sært.

Anonymous poster hash: 6219a...9d0

 

Ja... Er ikke helt sikker på akkurat hva de mener, jeg, men det blir jo helt umulig å holde styr på uansett.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan jo ikke nekte oss å spre informasjon vi har i hodet da. Så det ble spurt om det er ok å dele fks oversikten over hvilke bilder sol brukes, og det var det ikke.. Reagerte litt på det egentlig, og vurderer nesten å lage min egen oversikt som jeg kan poste her og vise til andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett det nye innlegget om at det ikke er lov til å dele info, lenker eller bilder som blir delt på kk-gruppa andre steder! Altså, what? De har jo ikke akkurat enerett på info som blir delt i en gruppe med mer enn 10.000 medlemmer!

Anonymous poster hash: 6219a...9d0

Det er vel ikke copyright på noe som er postet i en facebook-gruppe? Jeg synes disse moderatorene der inne burde skjerpe seg. De skal kontrollere og styre alt der. Det er ikke en gruppe for Randi K R men en gruppe for mennesker som er interessert i kosmetikk og hudpleie. De har ikke monopol på det, akkurat. Primadonnanykker og utrolig høye tanker om seg selv. De kan jo heller ikke ha noe særlig fritid, som sitter så mye på facebook... 

 

Og mulig det er bare meg, men er det flere som synes de som poster bilder av seg selv ser unaturlig bleke og fargeløse ut? Litt mye koreansk "whitening effect" og hvitt pudder? Når ble dette pent på norske damer? 

 

Jeg gidder ikke følge med der inne lenger. Men måtte inn å se på den kommentaren som ble nevnt her. Sjukt! 

Anonymous poster hash: 222fe...417

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo for dumt at de snakker om "copyright" nå på gruppen når administratorene selv på filene har lastet opp drøssevis av bilder som de ikke har laget selv. Tenker ikke på produktbilder som kommer direkte fra produsenten, men ulike søte bilder av den koreanske hudpleierutinen etc. Å da snakke om at en ikke skal dele ting som legges ut på gruppen blir veldig selvmotsigende. Selvfølgelig bør en ikke dele videre bilder av personer.

Og mulig det er bare meg, men er det flere som synes de som poster bilder av seg selv ser unaturlig bleke og fargeløse ut? Litt mye koreansk "whitening effect" og hvitt pudder? Når ble dette pent på norske damer?Anonymous poster hash: 222fe...417

Så lenge fargen en bruker matcher hudtonen synes ikke jeg dette er noe problem. En effekt av at en bruker solkrem daglig og er forsiktig med å være ut i solen er - når en er er etnisk norsk - at en blir blek. Norske damer er i naturlig tilstand som regel bleke. Er det èn ting jeg synes er positivt med gruppen er at den bidrar til mindre "pale shaming" som er litt for utbredt i Norge. Jeg er blek som snø selv og synes ikke at det er greit at jeg får så mange negative kommentarer som det jeg får i dag pga hudtonen min.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er naturlig blek i ansiktet, og jeg har ikke tenkt til å være timevis i solen bare for å få litt farge. Vil tro de fleste har sminke som passer hudtonen så om det er pent å være bleik elle rikke får være opp til den enkelte. Ikke så mye å gjøre med sin naturlige hudfarge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og mulig det er bare meg, men er det flere som synes de som poster bilder av seg selv ser unaturlig bleke og fargeløse ut? Litt mye koreansk "whitening effect" og hvitt pudder? Når ble dette pent på norske damer? 

 

Anonymous poster hash: 222fe...417

 

 

Akkurat dét er vel ikke så rart? Når man kjøper kosmetikk fra et land hvor skjønnhetsidealet er å være blek, så hverken ønsker eller forventer man vel å se ut som en solbrun dame fra Miami? Da synes man jo selv det er pent å være blek. Jeg er veldig lys i huden, og har alltid slitt med å finne lyse nok foundations i Norge.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke meningen å disse bleke mennesker altså. Jeg bare synes ofte de er så unaturlig hvite i ansiktet. Naturlig blek hud har jo ofte innslag av litt rosa (og mange har søte fregner), og litt rouge i kinnene kler de fleste. Men enkelte som legger ut bilde er jo likbleke. Helt fargeløse. 



Anonymous poster hash: 222fe...417
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forstår hva du mener!

Har forresten kjøpt en sånn elektrisk ansiktsgreie med forskjellige ender på(børste, svamp, massasjegreie) osv. Den er ikke fra korea da, men funker iallefall ypperlig med koreanske produkter!! Kostet 30 kr eller noe(dere skjønner kanskje hvilket land den er fra:PpPp). Vet ikke hvor strenge dere er i denne tråden, men bare rop ut om noen er interessert i å vite navnet.

Brukte den sammen med renseoljen fra innisfree med enden som er en slags svamp. Den ble skitten enda jeg hadde renset med olje OG skumrens. Føler meg skikkelig ren nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett det nye innlegget om at det ikke er lov til å dele info, lenker eller bilder som blir delt på kk-gruppa andre steder! Altså, what? De har jo ikke akkurat enerett på info som blir delt i en gruppe med mer enn 10.000 medlemmer!

Anonymous poster hash: 6219a...9d0

Når jeg googler temaet så finner jeg jo alt som er der (på norsk, av de) skrevet på engelsk. Så det er jo noen som har skrevet om dette tidligere, skjønner at man ikke skal dele bilder o.l av andre personer, men om jeg velger å dele informasjon om koreansk hudpleie, både rutiner, tips og produkter, til andre, så ja, da gjør jeg jo det. Nå er jeg ikke med i andre grupper ifh til dette temaet, men det blir jo til bekjente og venner når vi prater om hudpleie, sminke o.l. (Og nevner at den gruppen kan være greit å være med, men da må de lese filer, ikke bare spørre. Hvor vanskelig er det å lese filer? Hvis du ikke vet hudtypen din, finn ut av det og deretter les i filer liksom. Står jo mye tips der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vel ikke copyright på noe som er postet i en facebook-gruppe? Jeg synes disse moderatorene der inne burde skjerpe seg. De skal kontrollere og styre alt der. Det er ikke en gruppe for Randi K R men en gruppe for mennesker som er interessert i kosmetikk og hudpleie. De har ikke monopol på det, akkurat. Primadonnanykker og utrolig høye tanker om seg selv. De kan jo heller ikke ha noe særlig fritid, som sitter så mye på facebook... 

 

Og mulig det er bare meg, men er det flere som synes de som poster bilder av seg selv ser unaturlig bleke og fargeløse ut? Litt mye koreansk "whitening effect" og hvitt pudder? Når ble dette pent på norske damer? 

 

Jeg gidder ikke følge med der inne lenger. Men måtte inn å se på den kommentaren som ble nevnt her. Sjukt! 

Anonymous poster hash: 222fe...417

 

Jeg er uenig med den formuleringen, dessuten synes jeg isåfall det er en annen admins navn som skulle vært skrevet inn der.....

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunn de i admin er flinke. Muligens litt strenge og "STOL på OSS<3" hvis dere skjønner hva jeg mener. Er jo faktisk de som har laget gruppa så da må man nesten bare følge reglene. Kjente jeg ble irritert av det siste der man ikke skulle viderformidle info, men det får gå. Regner med at de eller eventuelt andre følger med i denne tråden, så pass på å ikke dra det for langt og personlig. Jeg tror nok begge er veldig koselige, men man blir selføgelig litt irritert og lei av å bli spurt de samme spørsmålene gang på gang, når de selv har lagt ut så mye tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Har de virkelig sagt at de et de eneste som visste om koreasminke når de starta gruppa? DET er bullshit iallfall. Denne tråden ble vel opprettet før deres gruppe? Og jeg har lest om koressminke lenge før den fb gruppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, snart dukker det opp et innlegg i gruppa over hvor skuffet de er over at vi snakker sååå stygt om dem, hetser og gudene vet.

Det ironiske er at det eneste vi gjør her er å kritisere, fordi de tåler ikke kritikk i den gruppen.

"Vi må moderere fordi det kan være farlig" er unnskyldningen de kommer med når folk prøver å diskutere på egenhånd. I den gruppen vet de - og bare de - best. Man kan ikke komme med en annen synsvinkel på KK (ikke nødvendigvis negativ) engang, uten at man blir kjeftet på. "Jeg er uenig i mye av artikkelen, det er mye som skurrer, den kan vi ikke ha her" - En av admin.

Det er så lite rom for mangfold og diskusjon der. Gruppen er KK i følge M&R, liksom.

Anonymous poster hash: c84b3...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de virkelig sagt at de et de eneste som visste om koreasminke når de starta gruppa? DET er bullshit iallfall. Denne tråden ble vel opprettet før deres gruppe? Og jeg har lest om koressminke lenge før den fb gruppa!

 

Nei, de har ikke sagt det... Jeg synes de formulerte seg ganske tydelig, så jeg skjønner ikke hvorfor folk får så mye rart ut av den teksten.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR IKKE Å SNAKKE OM den regelen med at man ikke kan promotere egen blogg - unntatt admin såklart, de har jo ingen konkurranse nå ;)

Anonymous poster hash: c84b3...9a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har ikke sagt det... Jeg synes de formulerte seg ganske tydelig, så jeg skjønner ikke hvorfor folk får så mye rart ut av den teksten.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Jo. Under i en av kommentarene har den ene moderatoren sagt at det nesten ikke var noen i Norge som viste om kk før hun laget gruppen.

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo. Under i en av kommentarene har den ene moderatoren sagt at det nesten ikke var noen i Norge som viste om kk før hun laget gruppen.

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Her ja :)

Anonymous poster hash: c84b3...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet av noe pudder som passer for oljete og fet hud?



Anonymous poster hash: 5969a...a78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Under i en av kommentarene har den ene moderatoren sagt at det nesten ikke var noen i Norge som viste om kk før hun laget gruppen.

Anonymous poster hash: 6441c...31c

 

Okay, greit nok, det har jeg ikke lest, men da stoler jeg på det. Det er naturligvis mange som visste om kk før denne gruppen, men selvfølgelig helt ekstremt mange flere som vet om det nå. Jeg har vært medlem siden begynnelsen, og sett veldig mye av dramaet og kranglene som oppstår. Så jeg deler nok admins frustrasjon, og skjønner at de ønsker å stramme inn.

 

 

Noen som vet av noe pudder som passer for oljete og fet hud?

Anonymous poster hash: 5969a...a78

 

 

Etude House dear girls oil control pact er veldig populært, samme med Etude House Zero sebum drying powder.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunn de i admin er flinke. Muligens litt strenge og "STOL på OSS<3" hvis dere skjønner hva jeg mener. Er jo faktisk de som har laget gruppa så da må man nesten bare følge reglene. Kjente jeg ble irritert av det siste der man ikke skulle viderformidle info, men det får gå. Regner med at de eller eventuelt andre følger med i denne tråden, så pass på å ikke dra det for langt og personlig. Jeg tror nok begge er veldig koselige, men man blir selføgelig litt irritert og lei av å bli spurt de samme spørsmålene gang på gang, når de selv har lagt ut så mye tid på det.

 

Er det ikke 3 admins da?

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...