Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Missha procure intensive treatment(trot jeg, den med brunt på): Har bare prøvd den en gang inntil videre, men håret ble helt fantastisk av den. Den er mykt, lukter godt og jeg tror nok denne hårkuren kan gjøre godt over tid. 

 

Skinfood black sugar mask: Kan brukes som maske og skrubb. Huden blir veldig myk, den lukter sitronpepsi(er det et ord, haha?) og har hørt flere sier huden blir jevnere over tid. 

 

Anbefaler å ta en titt på roseroseshop.com! Mye er billigere enn ebay, men frakten koster litt. Skal du ha en del så lønner det seg så absolutt.

Endret av marizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale holika holika petit bb-cream, jeg bruker den grønne aqua, og synes den er veldig fin. Er også utrolig billig, så det gjør liksom ikke så mye om man bommer litt på fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste faktisk ikke om denne tråden, så ble skikkelig gira nå :fnise:  Har brukt koreansk hudpleie en stund nå, og fikk en ny pakke idag med litt påfyll! Kommer nok noen oppdateringer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Dere som kjøper bb kremer, pudder ol. Hvordan vet dere hvilken farge dere trenger? Har dere prøvd dere frem med mange forskjellige før dere fant den som passet dere best?

Jeg har aldri brukt slik, men har fått en del synlige blodkar i fjeset som jeg skulle ha dekket over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste faktisk ikke om denne tråden, så ble skikkelig gira nå :fnise: Har brukt koreansk hudpleie en stund nå, og fikk en ny pakke idag med litt påfyll! Kommer nok noen oppdateringer etterhvert

Ja takk :)

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som kjøper bb kremer, pudder ol. Hvordan vet dere hvilken farge dere trenger? Har dere prøvd dere frem med mange forskjellige før dere fant den som passet dere best?

Jeg har aldri brukt slik, men har fått en del synlige blodkar i fjeset som jeg skulle ha dekket over.

Jeg tok egentlig bare en sjanse med den jeg kjøpte, men den var billig da. Rundt 30 kr liksom. Er nok lurest å kjøpe forskjellige samples for å finne en passende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en god ansiktsrens og hårkur å anbefale? Jeg har ikke spesielt uren hud men liker likevel å ha en god rens som ikke gjør at huden føles uttørket ut etterpå. Har naturlig tørt hår så trenger en skikkelig fuktighetsbombe til håret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye bra om missha procure i blå :) jeg omtalte den brune for slitt hår, men den blå skal være veldig god på tørt. Planlegger å kjøpe den selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat prøvd innisfree jeju vulcanic clay mask(eller noe i den duren) og må si jeg liker den godt. Den var skikkelig myk og kjølende å smøre meg huden, og likte godt at den tørket! Ikke så vanskelige å vaske av som man skulle trodd. Kan ikke si så mye om resultat enda, men føler nesten huden er litt finere på nesen. Ble noe stram i maska etter bruk, men er bare å bruke mye fuktighet etterpå! Satser på at jeg tåler denne :) 

 

PS: Denne inneholder litt syre, så man må bruke solkrem med høy faktor opptil to uker etter bruk.  

(Ikke spør om kilder, det er det visst ingen som har :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat prøvd innisfree jeju vulcanic clay mask(eller noe i den duren) og må si jeg liker den godt. Den var skikkelig myk og kjølende å smøre meg huden, og likte godt at den tørket! Ikke så vanskelige å vaske av som man skulle trodd. Kan ikke si så mye om resultat enda, men føler nesten huden er litt finere på nesen. Ble noe stram i maska etter bruk, men er bare å bruke mye fuktighet etterpå! Satser på at jeg tåler denne :)

 

PS: Denne inneholder litt syre, så man må bruke solkrem med høy faktor opptil to uker etter bruk.  

(Ikke spør om kilder, det er det visst ingen som har :fnise: )

HAHAHHA :skratte:

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Har nettopp begynt å titte litt på hudpleie og sminke fra Korea. Håper å finne:

Noe som trekker ut hudormene.

Noe som får porene til å bli mindre.

En foundation/BB-krem som er bra.

 

Har noen sikkert dumme spørsmål. Jeg har sett sånne svarte masker som skal suge ut hudormer, er de fra Korea? Jeg så tilfeldigvis en skummete maske på KK-siden, men finner den ikke igjen. Tror den heter bubble clay ett eller annet. Noen som vet hva jeg mener?

 

Når det gjelder BB krem, så har jeg sett at Lioele Beyond The Solution blir anbefalt på KK-siden. Tror jeg prøver den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De svarte maskene er nok ofte fra kina tror jeg, men korea har mange masker(ofte hvite da) som skal trekke ut hudormer. 

De jeg vet er populære: 

- Holika holika pig nose clear black head(husk: bestill fra sør-korea(ikke kina), er de mye billigere enn andre er de nok fake. Går mye fake rundt om kring av denne!) 

 

- Tony moly egg pore nose pack

 

Personlig har jeg ikke prøvd noen av disse, men the faceshop blackhead out clay mask eller noe. Jeg får ikke særlig resultater av den, og andre har samme oppfatning av den. Finnes selfølgelig noen som er veldig fornøyd med den også da!

 

Til min porer bruker jeg the saem pore tightening ampoule og har brukt den en stund. Jeg er veldig dårlig på å se forandringer, men jeg tror faktisk denne har hjulpet meg. Vet at den har hjulpet på andre i det minste. 

 

Den skummemaska er Elizavecca carbonated bubble clay mask, elsker den! :D Hvis du skal kjøpe den bør du kjøpe fra en trygg selger(de sier helst rubyruby eller noe i den duren). Mye fake av denne!

 

BB-kremen er veldig populær, men anbefaler å kjøpe samples. Har faktisk en test liggende av denne, så den skal jeg prøve snart tenkte jeg.

 

Beklager for rotete innlegg altså, men jeg er helt hekta på koreansk kosmetikk så klarer ikke styre meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg tok elizavecca bubble clay mask igår tok jeg et bilde av hudormene på nesa, og et etter. Ser faktisk god forskjell etter noen minutt på med den, så kan varmt anbefale den en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg tok elizavecca bubble clay mask igår tok jeg et bilde av hudormene på nesa, og et etter. Ser faktisk god forskjell etter noen minutt på med den, så kan varmt anbefale den en gang til!

Har du hudormer på nesen eller sebaceous filaments?

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du hudormer på nesen eller sebaceous filaments?

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lurer på om jeg har litt begge deler? Er iallefall en del svarte som jeg fikk etter en reaksjon på et produkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

-klippe-

 

 

Beklager for rotete innlegg altså, men jeg er helt hekta på koreansk kosmetikk så klarer ikke styre meg :fnise:

Tusen takk for utfyllende svar  :blomst: Neida, det var ikke rotete :) Nå får jeg laget meg en handleliste.

Har fått med meg at det frarådes å bruke produkter med syre. Får sjekke kk-oversikten hva som er uten syre.

 

Har du en nettside å anbefale å kjøpe samples, eller er det like greit å bare søke samples på ebay?

 

Edit: forkortet sitert innlegg.

Endret av Bossa Nova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak! :) 

Produkter med syre kan være kjempebra, men er lett å glemme solkrem. Mange som synes det blir stress å smøre seg mange ganger daglig :) 

 

Vet de selger masse samples på roseroseshop.com , men der er frakten litt dyr. Om jeg var deg ville jeg funnet noen produkter du vil prøve, for å så lete etter samples. Sikkert lurt å legge til alt det samme i handlekurven på roseroseshop.com og på ebay, så ser du hva som er billigest :D 

 

Roseroseshop har generelt snillere priser, men skal du ha få produkter lønner det seg ikke. Da jeg kjøpte mange produkter sparte jeg kjempemasse på å kjøpe fra roseroseshop.com, men her forleden da jeg skulle ha to produkter, ble det billigest på ebay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...