Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

 

Har du prøvd å skrubbe ansiktet ofte ? Det burde jo ta en del farge.. ?

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

 

Renser ansiktet hver dag og skrubber jo litt også men hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 06e4e...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes jo forskjellige withning kremer. Eller så ville jeg brukt en base med grønne toner. The face shop har en billig en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mer kviser enn aldri før(langs kjeven og haken) g tror det er et produkt som gjør det. Hva bør jeg gjøre? Kutte ut alt ek periode, eller bare de nyeste produktene? Vurderer egentlig å bare prøve videre og se om det er tilfeldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kommet rett etter innføring sv et produkt kan du jo prøve å bare kutte ut akkurat det? Men hvis du har startet med flere samtidig ville jeg begynt på nytt ja. Kjedelig å bruke produkter man reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt npr det startet, for det har kommet så gradvis. Men har noen mistanker så tror jeg stopper med iallefall et for en periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som handler slik sminke - tenker dere ikke på dyrene? Asia er jo helt ekstreme iht dyrevelferd.. Orker ikke tenke tanken engang. Æsj.

Anonymous poster hash: cf689...b23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som handler slik sminke - tenker dere ikke på dyrene? Asia er jo helt ekstreme iht dyrevelferd.. Orker ikke tenke tanken engang. Æsj.

Anonymous poster hash: cf689...b23

Stor variasjon på de forskjellige landene i Asia. Kina har for eksempel en lov som sier alt skal dyretestes, men Sør-korea skal avskaffe dyretesting i 2017 om jeg har forstått det rett. Mange koreanske merker står på dyrevennlige lister :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor variasjon på de forskjellige landene i Asia. Kina har for eksempel en lov som sier alt skal dyretestes, men Sør-korea skal avskaffe dyretesting i 2017 om jeg har forstått det rett. Mange koreanske merker står på dyrevennlige lister :)

Det blir jo likevel litt snodig når mange koreanske merker fortsatt vil selge produktene sine i Kina, og dermed må dyreteste likevel. De bruker sikker datterselskap i Kina til å gjør det, men resultatet blir jo det samme.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om en maske som fjerner hudormer og tetter porer for fet hud? (ikke peel off) ::)



Anonymous poster hash: 938c4...6d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøper dere koreansk/kinesisk sminke når dere vet at dyretesting er forbudt der borte? Liker dere tanken på at dyr skal lide for at dere er gjerrige og skal kjøpe billigst mulig?

Anonymous poster hash: 3d2b0...028

Du sitter da på musa di.

Anonymous poster hash: 45f2d...cab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som handler slik sminke - tenker dere ikke på dyrene? Asia er jo helt ekstreme iht dyrevelferd.. Orker ikke tenke tanken engang. Æsj.

Anonymous poster hash: cf689...b23

Tenker det samme...

Anonymous poster hash: 1e7cb...080

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere vise til kilder at SØR-KOREA er så mye verre enn vesten når det kommer til dyretesting? Det har ingenting med gjerrighet å gjøre, det er bare det at man får mye mer for pengene. Hadde litt fordommer mot koreansk kosmetikk jeg også, i og med at dyrevelferd er viktig for meg. Finnes maange merker som ikke tester produktene sine på dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har anbefalinger til produkter mot blackheads og whiteheads? :) Og produkter som hjelper mot røde arr.

Endret av Lady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har anbefalinger til produkter mot blackheads og whiteheads? :)

Er du sikker på at det er det du har og ikke sebaceous filaments? :) Veldig mange som blander disse. SFs er helt naturlige, og du får ikke fjernet dem totalt, men det er ting du kan gjøre for å minimere utseende på dem.

 

Mange bruker og anbefaler produkter som pore strips og slike du smører på huden som stivner, også drar du det av. Det kan være effektivt, men effekten varer ikke lenge. SFs vil alltid komme tilbake, og ved slike produkter risikerer du å på sikt skade porene dine slik at de ser større ut, i tillegg til at du kan ende opp med sprukne blodkar.

 

Det jeg anbefaler for å redusere utseende på SFs er jevnlig oljerens (selv bruker jeg vanlig babyolje, men det finnes mange gode koreanske alternativer), BHA- og AHA-syre (øker hudens ømfintlighet for solen, så anbefaler å lese deg opp på dem først og bruke solkrem daglig) og leir-masker.

 

Det jeg har hatt best effekt av er å bruke en BHA-syre, vente 30 minutter før jeg tar på en leirmask, og så oljerens. Dette gjør jeg en gang i uken, og det har hatt en synlig effekt på huden min. Alle disse produktene mine er vestlige, så jeg vet ikke om jeg kan nevne hvilke jeg bruker her.

Anonymous poster hash: 702df...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere vise til kilder at SØR-KOREA er så mye verre enn vesten når det kommer til dyretesting? Det har ingenting med gjerrighet å gjøre, det er bare det at man får mye mer for pengene. Hadde litt fordommer mot koreansk kosmetikk jeg også, i og med at dyrevelferd er viktig for meg. Finnes maange merker som ikke tester produktene sine på dyr!

Du treffer ikke helt her. Poenget til dyrevernerne er ikke at Sør-Korea er så mye verre - fordi det er de nødvendigvis ikke - de også har merker som ikke tester på dyr / ikke tester ingrediensene på dyr. De fleste av merkene som har kommet frem i denne tråden er derimot merker som gjør nettopp det.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du treffer ikke helt her. Poenget til dyrevernerne er ikke at Sør-Korea er så mye verre - fordi det er de nødvendigvis ikke - de også har merker som ikke tester på dyr / ikke tester ingrediensene på dyr. De fleste av merkene som har kommet frem i denne tråden er derimot merker som gjør nettopp det.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Jeg ba om kilder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om kilder :)

Hvorfor skal du ha kilder? Altså hva er det du vil ha kilder for? Vedkommende som skrev posten du opprinnelig siterte skrev egentlig bare at ved dyretesting lider dyr, og det gjør de jo? Han/hun sa ingenting om at Sør-Korea er verre enn mange merker her i Vesten?

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er det du har og ikke sebaceous filaments? :) Veldig mange som blander disse. SFs er helt naturlige, og du får ikke fjernet dem totalt, men det er ting du kan gjøre for å minimere utseende på dem.

Mange bruker og anbefaler produkter som pore strips og slike du smører på huden som stivner, også drar du det av. Det kan være effektivt, men effekten varer ikke lenge. SFs vil alltid komme tilbake, og ved slike produkter risikerer du å på sikt skade porene dine slik at de ser større ut, i tillegg til at du kan ende opp med sprukne blodkar.

Det jeg anbefaler for å redusere utseende på SFs er jevnlig oljerens (selv bruker jeg vanlig babyolje, men det finnes mange gode koreanske alternativer), BHA- og AHA-syre (øker hudens ømfintlighet for solen, så anbefaler å lese deg opp på dem først og bruke solkrem daglig) og leir-masker.

Det jeg har hatt best effekt av er å bruke en BHA-syre, vente 30 minutter før jeg tar på en leirmask, og så oljerens. Dette gjør jeg en gang i uken, og det har hatt en synlig effekt på huden min. Alle disse produktene mine er vestlige, så jeg vet ikke om jeg kan nevne hvilke jeg bruker her.

Anonymous poster hash: 702df...2b6

Takk for godt svar :) Hmm, ble litt usikker nå. Vilbdu sende meg en pm med produktene du bruker?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar :) Hmm, ble litt usikker nå. Vilbdu sende meg en pm med produktene du bruker? :)

Har sendt deg en pm :)

Anonymous poster hash: 702df...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...