Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Det er ca samme som meg, i mitt hode høres det mer overkommelig ut enn denne 8-trinns prosedyren. 

jeg stusset over denne... er det virkelig nødvendig?! 

Jeg har ikke behov får så mange produkter. Får jo se hvor mange det blir til slutt, har nettopp startet. 

Men 8 liksom.. jeg eier ikke så mange forskjellige produkter nå en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er ukoselig hos KK jeg. De er så strenge! Når du spør om råd og tips så blir du henvist til filene. Jeg driter i de populære produktene, jeg vil ha tips og råd fra enkelt personer. 



Anonymous poster hash: 7e9fd...5fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg inn i det altså, og ikke bruker jeg så mange produkter..

Men jeg tenker at de har denne 8-trinns prosedyren fordi det er det som er vanlig i Korea..?

Som sagt, jeg vet ikke, men når jeg har lest rundt og kikket på youtube osv, så har dem alltid mange i rutinen..

 

Og siden gruppen heter Koreansk Kosmetikk.. ? :) Bare min tanke.

 

Og så er det jo opp til en hver hva man trenger/vil bruke :)



Anonymous poster hash: 87b98...3ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg - "alle som legges til i gruppen MÅ DERE GÅ GOD FOR. jeg legger ingen til som ikke dere har gått god for" De er helt syke i denne gruppen!

Ja, det er blitt ganske syke tilstander der inne. Og noen av brukerne oppfører seg som om de forguder adminsene.

Jeg får kviser av rosa misscha, har akkurat mottatt en ny fra the face shop(?) som jeg skal teste imorgen.

Jeg har dehydrert kombinert hud. Har gått på isotretinoin tidligere, og får kviser kun av feil produkter, så jeg er på jakt etter en fuktighetskrem med lite olje og mye fukt. Har akkurat mottatt prøver på dagkremen og sleeping pack idag, 😊

Snail recovery-kremen er pyton for min ansiktshud, jeg får mange kviser av den og andre snegle-produkt. Etter å ha lest i kk-gruppen, så forsøkte jeg å bruke den kremen på en liktorn/fotvorte, og det ser ut til å hjelpe😊👍

Anonymous poster hash: 389cc...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Jeg bare lurer, følger dere 8-trinns hudpleieserien som det læres opp i på kk-siden? Heller holder dere dere til litt færre produkter?

Jeg bruker oljerens, rens, toner, essence, ampoule, sneglekrem, sneglegelen (fungerer som en emulision),øyekrem og bb cream (føler det gir nok fukt) eller Fuktighetskrem om jeg ikke skal bruke sminke. Og alltid sleepingpack til kvelden istedenfor fuktighetskrem. Og Solspray over alt på morgenen om jeg skal være ute. Ellers kun bb cream som beskyttelse mot sola Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Hmm. Akkurat nå bruker jeg:

Oljerens

Renseskum

Toner

Ampoule

Serum

Øyekrem

Fuktighetskrem

Solkrem

Sleeping packs og Tomatox to-tre kvelden i uka.

Går fort for min del, synes ikke det er noe stress. Gjør andre småting mens jeg venter på at kremene skal trekke inn, ordner håret, kler på meg osv.

Og så er det SÅ verdt det når jeg ser at huden har blitt mye finere. Mindre synlige porer, mindre kviser og generelt "friskere". 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker

Oljerens

Rens

Toner

Serum

Øyekrem
Fuktighetskrem 

 

Dette går ganske fort for min del, og jeg sløyfer jo oljerensen på morgenen. Bruker ansiktsmaske og peeler et par ganger i uken. Nå er huden min helt klikk uansett da, siden jeg er gravid. Den er mye bedre enn ellers. Men har fått noen... utbrudd av hormoner ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, følger dere 8-trinns hudpleieserien som det læres opp i på kk-siden? Heller holder dere dere til litt færre produkter?

Min rutine ser slik ut:

Morgen:

Rensevann

Øyekrem

Serum/lotion

Fuktighetskrem

Solkrem

Kveld:

Rensevann (eller rensekrem i dusjen)

AHA-syre

BHA-syre

Øyekrem

Serum/emulsjon

Fuktighetskrem

Evt. nattkrem om jeg er skikkelig tørr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at de skal begynne å politianmelde alle som kopierer tekstene fra filene også!

 

De burde anmelde seg selv da - mange av de bildene de har lagt ut er ikke deres egne bilder, og jeg tviler på at de har fått tillatelse til å bruke dem. 

 

 

Det er ca samme som meg, i mitt hode høres det mer overkommelig ut enn denne 8-trinns prosedyren. 

 

Tror nok det er ingen som mener at en må ha 8-trinn (eller flere). Det handler mer om at du må bare finne ut av hva som er nok for deg. Selv liker jeg godt å ha mange produkter siden jeg da lettere kan få bukt med flere problemer, og tilpasse rutinen bedre til huden min. Jeg har tørr og trøblete hud, så er jo i målgruppen av de som gjerne ender opp med å bruke mange produkter. Hadde jeg hatt god hud av å kun bruke tre ting hadde jeg heller gjerne gjort det. :)

 

Jeg har disse stegene per i dag:

Oljerens (kun kveld)

Skumrens 

Toner med glykolsyre (5%)

Propolis essence

Nutrition essence 

Ansiktsolje 

En eller annen krem (ikke funnet en jeg liker enda)

Solkrem (dag) 

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Synes det er ukoselig hos KK jeg. De er så strenge! Når du spør om råd og tips så blir du henvist til filene. Jeg driter i de populære produktene, jeg vil ha tips og råd fra enkelt personer. 

Anonymous poster hash: 7e9fd...5fd

 

 

Strenge? Jeg skulle ønske det var mye strengere. Så ble ikke veggen fylt av de tjue samme spørsmålene hver dag.

Men ang filer. Det er jo nettopp der tips og råd og erfaringer fra medlemmene befinner seg. Nå ble jo det meste slettet for noen dager siden, så jeg vet ikke hvor mye det står der pr idag. Men vanligvis er det der man skal lete når man lurer på noe. Jeg ser de samme spørsmålene om de samme produktene flere ganger daglig. Det er så unødvendig.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en toner? Har brukt wonder pore fram til nå. Er fornøyd med den, men vil prøve noe annet! Har ingen store hudproblemer egentlig, bare litt tørr hud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til en toner? Har brukt wonder pore fram til nå. Er fornøyd med den, men vil prøve noe annet! Har ingen store hudproblemer egentlig, bare litt tørr hud

Jeg er godt fornøyd med Skinfood avocado toner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her som har erfaring med de eggene alle skryter av? Lenge siden jeg har lest om det så jeg husker ikke hvilket merke det var en gang eller hva de fungerer mot. Hukser bare at jeg ble nysgjerrige på de og fikk lyst til å prøve.

 

Jeg er også straks tom for ansiktsrensen min (Soda pore b.b deep cleansing) og har lyst til å prøve noe nytt. Har en vestlig oljerens som jeg bruker før den, men må vel ha en koreansk ved neste kjøp også.

Så har noen en renseserie som fjerner all sminke? 

(Toneren jeg bruker er Wonder pore om det skulle ha noe å si. Bruker den mer for å fjerne alle spor av renseproduktene egentlig.) 

 

 

Litt mas her, men jeg er også på utkikk etter en god primer (sånn før sminke). Ønsker helst ikke at den inneholder noe som tetter huden helt, men om det er det som må til for at den skal være god så får jeg holde meg til å bruke den i spesielle anledninger ;) 

Endret av Alvea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med de eggene alle skryter av? Lenge siden jeg har lest om det så jeg husker ikke hvilket merke det var en gang eller hva de fungerer mot. Hukser bare at jeg ble nysgjerrige på de og fikk lyst til å prøve.

 

Jeg er også straks tom for ansiktsrensen min (Soda pore b.b deep cleansing) og har lyst til å prøve noe nytt. Har en vestlig oljerens som jeg bruker før den, men må vel ha en koreansk ved neste kjøp også.

Så har noen en renseserie som fjerner all sminke? 

(Toneren jeg bruker er Wonder pore om det skulle ha noe å si. Bruker den mer for å fjerne alle spor av renseproduktene egentlig.) 

 

 

Litt mas her, men jeg er også på utkikk etter en god primer (sånn før sminke). Ønsker helst ikke at den inneholder noe som tetter huden helt, men om det er det som må til for at den skal være god så får jeg holde meg til å bruke den i spesielle anledninger ;)

Jeg har prøvd Skinfood Black Sugar Oil og Innisfree Apple Juicy Cleansing Oil. Er veldig fornøyd med begge to, Skinfood sin inneholder mineralolje, Innisfree er uten :)

Jeg dobbelrenser hver kveld og som skumrens etter olje er min favoritt The Face Shop Clean Face Blemish Zero Bubble foam :)

 

Også bruker jeg Missha M BB boomer, det er en super primer, den har fine ingredienser i forhold til mange andre: http://cosdna.com/eng/cosmetic_72e6129409.html

Jeg kan bruke den daglig uten problemer :)

Endret av Maddy25
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Skinfood Black Sugar Oil og Innisfree Apple Juicy Cleansing Oil. Er veldig fornøyd med begge to, Skinfood sin inneholder mineralolje, Innisfree er uten :)

Jeg dobbelrenser hver kveld og som skumrens etter olje er min favoritt The Face Shop Clean Face Blemish Zero Bubble foam :)

 

Også bruker jeg Missha M BB boomer, det er en super primer, den har fine ingredienser i forhold til mange andre: http://cosdna.com/eng/cosmetic_72e6129409.html

Jeg kan bruke den daglig uten problemer :)

 

Tusen takk for gode tips :)

jeg kjøpte skumrensen og primeren, oljerensen venter jeg litt med da jeg har en del av min gamle igjen enda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for gode tips :)

jeg kjøpte skumrensen og primeren, oljerensen venter jeg litt med da jeg har en del av min gamle igjen enda :)

Bare hyggelig :) Håper du blir like fornøyd som jeg er :) 

Jeg er så fonøyd med KK, ikke at jeg hadde dårlig hud før, men nå har den blitt enda bedre :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ganske mange trinn i min rutine, men jeg synes at folk skal få bestemme selv hvor mange trinn de vil ha. Jeg tror nok ikke alt er helt nødvendig, men personlig synes jeg det er gøy. 

 

Sliter forresten forsatt med kviser på haken og rundt munnen :( Er skikkelig irriterende for har aldri hatt så mye kviser. Vet heller ikke hvilket produkt som forårsaker kvisene :( Venter på en rens som folk har anbefalt spesielt mot hakekviser, så håper kanskje den tar de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg bruker også Innisfree Apple Juicy Cleansing Oil, og er veldig fornøyd med den. Spesielt så elsker jeg lukta, mminner meg om Mickey Finn/eplegodteri. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke mer:((((

Dette er nok en klagepost over kvisene mine på haka, men jeg har nå innsett at det må være et produkt. Tenkte først det var et vanlig kviseutbrudd av hormonelle grunner, og at det var litt tilfeldig. Nå tror jeg derimot det er et produkt jeg reagerer på, for jeg har også fått en del whiteheads. Hvordan ville dere gått fram for å finne ut synderen? Kutte ut et produkt så så lenge, eller kutte ut det meste eller hva? :( Og hvor lenge bør jeg kutte ut hvert produkt?

Er så lei :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...