Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan kk gruppa kan overleve jeg. Admin der er helt syke, og det virker som folk forguder de. I natt har visst noen slettet filene der inne og. Haha

 

Det er faktisk ganske facinerende å følge med på den gruppen. De anklager den andre gruppen for å ha slettet innleggene, skriver masse dritt om dem og ber medlemmene om å bare være medlem i deres gruppe, samtidig som de "ikke skal snakke dårlig om andre, og holde seg på et bedre nivå enn dem". De har ingen anelse om hvem det er som har slettet innleggene, og innlegg har blitt slettet i den andre gruppen også. Dessuten hylles administratorene og gruppen til de grader, nesten så det virker usunt. Sykt å tenke på at det er voksne mennesker som holder på sånn.

 

Oooog unnskyld for avsporingen! Kan ta med at jeg i dag fikk Mizon Snail recovery gel cream i dag. Luktet ikke like ille som jeg hadde inntrykk av at den ville gjøre! :)

Anonymous poster hash: daa00...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekket nå (tok en dusj og fjernet sminken, oh the irony fra min forrige post) og jeg har visst 10in1, men som du sier, porer er ikke mitt størte problem, heller at skitten forblir der. Nå er jeg veldig lat, men du har prøvd Benton produktet? Er det noe man kan bruke om man har kombihud eller tror du det blir veldig oljete? 

 

Wonder pore facial scrub 10in1 er fantastisk, får jo noe urenheter av den, men det er vel en god kombo av den og toneren som tar ut smusset (ikke fått noen store kviser) Huden føles så fresh ut etterpå (bruker den som regel i dusjen) og når jeg går over med toneren etterpå, er det svært lite på bomullspadden. Ser nå at jeg har beskrevet produktet helt motsatt når det kommer til rødhet og kviser, men jeg opplevde aldri å bli rød i ansiktet av den, kvisene var av type: "skitt skal ut, dette er egentlig ikke en kvise, jeg er borte om noen timer om du lar meg være i fred" Om det gir noe mening at all  :fnise:

Noen ganger så er jo kvisen allerede der, og den må komme ut på en måte. Før den forsvinner, for det er jo tiden fra den kommer frem til den forsvinner som trengs pleie. Produktene avgjør om kvisen blir kjempe stor, rød og smertefull eller bare en liten prikk i ansiktet som er der i en dag eller to og forsvinner uten å etterlate arr. 

 

Er litt forsiktig med å prøve ut nye produkter, for jeg har aldri slitt med kviser. Ikke under de verste hormonelle tenårene heller. 

Så vil ikke ødelegge huden min ved å bruke for mange produkter som gjør ting stort verre. Det å ta det sakte og bruker et produkt en god stund før jeg begynner med en ny en, er ganske smart også. Slik at hvis jeg får urenheter eller reagerer så vet jeg hva slags produkt som er den skyldige. 

 

Viste ikke det var en scrub i den serien! Må bestille meg sample pakke og teste de ut  :laugh:

 

Mitt problem er tørr hud og områder på kinnene, nesen og haken som er rødt. 

Så jeg er på utgikk etter produkter som fjerner det røde, som ikke stenger igjen alt av porer slik at huden blir enda mer irritert og betent. 

Vil si jeg er ganske heldig egentlig, for rødheten er ikke noe som vises så godt. Folk ser ikke på det som et problem, "oy stakkars hun som sliter med rødhet i ansiktet". Det bare er der, men ikke noe "Wow" liksom :P 

For litt siden startet jeg med BB og CC cream, etter å ha holdt meg unna all sminke bortsett fra maskara. Så jeg vil ha noe som rengjøre godt, og som pleier huden slik at jeg ikke får urenheter på grunn av sminken. 

 

Og der kommer wonder pore inn! Den er bare helt fantastisk. Mye bedre enn å gnikke og gnu med sminkefjerner, slike kluter. Jeg bruker å vaske ansiktet med vann, så går jeg over med en klut fort og enkelt. Så vasker jeg med vann igjen også wonder pore, og det er alt jeg trenger. Ved å bare bruke vanlig sminkefjerner klut så blir jo huden rød og irritert, for du gnikker og gnur så hardt. Altså, dette er da når jeg skal ta av sminken om kvelden. 

 

Den beton jeg linket til i første posten min, den er litt tykk Men smelter inn i huden og etterlater den myk og herlig. Føles litt.. små varm, men de skal ha en som faktisk virker kjølende på huden også. 

Føles ikke oljete og tykk ut på huden. Den blir absorbert opp ganske fort og er ikke klissete og ekkelt. Noen kremer gjør at du kan gni av klumper med krem og døde hudseller føles det ut som, det er vell sikkert bare størknet krem som ikke har blitt trekt inn i huden. Men denne er ikke sånn. 

 

Jeg har bokmerket dette blogginnlegget. For hun nevner andre benton produkter jeg vil prøve ut. 

Link til artikkel. Der kan du lese litt om virkningen av den kremen og hva den gjør. Jeg hopper som oftest over "ingredienser og hva de er til" og leser heller om produktet gjør det den lover  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mitt problem er tørr hud og områder på kinnene, nesen og haken som er rødt. 

Så jeg er på utgikk etter produkter som fjerner det røde, som ikke stenger igjen alt av porer slik at huden blir enda mer irritert og betent. 

Vil si jeg er ganske heldig egentlig, for rødheten er ikke noe som vises så godt. Folk ser ikke på det som et problem, "oy stakkars hun som sliter med rødhet i ansiktet". Det bare er der, men ikke noe "Wow" liksom :P

 

 

Ciracle anti redness K- serien lover å fjerne rød hud. Du får både solution, lotion og creme. Ville kjøpt en solution eller lotion, den trekker fint inn, og du kan bruke annen fuktighetskrem. 

 

Har prøvd den selv, tror det var lotion, men jeg prøvde for mye på en gang, og fikk kviser. Derfor kuttet jeg ut det meste, og har ikke begynt å bruke den igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciracle anti redness K- serien lover å fjerne rød hud. Du får både solution, lotion og creme. Ville kjøpt en solution eller lotion, den trekker fint inn, og du kan bruke annen fuktighetskrem. 

 

Har prøvd den selv, tror det var lotion, men jeg prøvde for mye på en gang, og fikk kviser. Derfor kuttet jeg ut det meste, og har ikke begynt å bruke den igjen. 

takk for tipset :D skal bestille en god del sampler og prøve ut div ting og se hva som funker. En om gangen så klart. Så den går på listen over "ting jeg skal kjøpe"  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er bestillingen jeg gjorde på roseroseshop.com sendt! Har gått en uke siden jeg bestilte:S

har iallefall kjøpt: 

INNISFREE] Jejubija Anti- Trouble Facial Foam

-[Holika Holika] Petit BB

-[sKINFOOD] Black Bean Nose Pack

-W-[TONYMOLY] I'm Real Mask Sheet - 1pcs x 10ea

 

Ikke akkurat storhandling på meg, men kommer nok noen anmeldelser etter en stund :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Andre som har reagert på Secret Key 24k gold first essence? Huden min er helt fukka.

Har brukt den i to uker, men så. Bam! Masse masse små kviser på hake, i panne og hals. Lenge siden jeg har introdusert et annet produkt så må jo være den. Hvis ikke det kan være et produkt jeg ikke har brukt på en stund som jeg plutselig reagerer på da?

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp! Andre som har reagert på Secret Key 24k gold first essence? Huden min er helt fukka.

Har brukt den i to uker, men så. Bam! Masse masse små kviser på hake, i panne og hals. Lenge siden jeg har introdusert et annet produkt så må jo være den. Hvis ikke det kan være et produkt jeg ikke har brukt på en stund som jeg plutselig reagerer på da?

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Fillern. Kom på at jeg testet Missha sin sun block i helgen. En gang. Kanskje det er den?

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fillern. Kom på at jeg testet Missha sin sun block i helgen. En gang. Kanskje det er den?

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Vet at flere har reagert på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg reagerer på Missha sin. Får ikke masse småkviser, men noen få, halvstore rundt omkring i ansiktet. Jeg skal prøve en fra Innisfree nå. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at flere har reagert på den.

Ja, søren. Sikkert den. Dere som reagerer på den rosa, reagerer dere på den blå også?

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Jeg bruker faktisk kun solspray nå. En blå en - og kun om jeg skal oppholde meg i sola. Ikke når jeg bare går ut og inn av bilen. Bruker den over bb cream som det er 30 spf på og bb cream har jeg uansett på hver dag så føler det er litt beskyttelse i den. Tenker at det får være ok. Missha sin solkrem får jeg bare kviser av. Den lette sprayen er kjempe grei synes jeg.

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker faktisk kun solspray nå. En blå en - og kun om jeg skal oppholde meg i sola. Ikke når jeg bare går ut og inn av bilen. Bruker den over bb cream som det er 30 spf på og bb cream har jeg uansett på hver dag så føler det er litt beskyttelse i den. Tenker at det får være ok. Missha sin solkrem får jeg bare kviser av. Den lette sprayen er kjempe grei synes jeg.

Men bruker du syre da? :)

Lurer på hvor viktig det er nemlig.

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Men bruker du syre da? :)

Lurer på hvor viktig det er nemlig.

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Ja. Føler ikke det er så viktig. De har vært helt ekstreme i den gruppa på fb og det er skikkelig skremselspropaganda spør du meg. Det er syrer i de fleste kremer man bruker faktisk. Det er ikke sånn at koreansk kosmetikk har noe mer enn vestlige merker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Føler ikke det er så viktig. De har vært helt ekstreme i den gruppa på fb og det er skikkelig skremselspropaganda spør du meg. Det er syrer i de fleste kremer man bruker faktisk. Det er ikke sånn at koreansk kosmetikk har noe mer enn vestlige merker.

Nei. Har tenkt det samme selv. Bruker sjelden syret, men ikke så sterke. Snører med solfaktor 36. Hva er navnet på sprayet du har? :)

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Har tenkt det samme selv. Bruker sjelden syret, men ikke så sterke. Snører med solfaktor 36. Hva er navnet på sprayet du har? :)

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Problemet med gruppen er at de der inne omtaler produkter som kun inneholder bittesmå syreandeler + feil ph som å være "syreprodukter". Det er de jo ikke - når mengden er så liten kombinert med gal ph vil ikke produktet øke sensitiviteten for sol. Derfor trenger du ikke solkrem (uansett om alle emm bør bruke solkrem daglig uansett). Bruker du skikkelige syreprodukter, ofte der inne omtalt som "rene syreprodukter", så vil jeg si det blir viktig å bruke solkrem uansett om du vil det eller ei.

 

Jeg er ikke på den der "bruk spf 50 og påfør en gang i timen om du skal være ute", jeg er litt mer "bruk spf 25 om det er det du har - det viktigste er at du påfører riktig mengde og ofte". Jeg sitter aldri ute i stekendes sol, men hadde jeg gjort det hadde jeg nok her i Norge påført hver 2,5 time. Hadde jeg vært i Arizona midt på dagen hadde det nok blitt en gang i timen, men solen der er på et helt annet nivå enn her. 

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med mizon AHA 8% peeling serum? Hjelper den mot arr?:) Jeg snakker dype, røde arr. Så trenger noe som virkelig jobber i dybden. Ikke noe pusleprodukter som ikke hjelper noenting.

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvert fall medlem i den andre KK gruppen (der de snakker om både vestlig og koreansk kosmetikk) og trives så godt i den gruppen. Alle er så koselige og de er ikke solkrem/ syreavhengige der inne 😂

Jeg har nettopp kjøpt meg missha two way pact, pudder. Gleder meg til å teste det. Og ost sitt c vitamin serum.

Anonymous poster hash: 06420...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...