Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Jeg gikk i hvertfall helt amok på TesterKorea idag.. har kjøpt følgende:

 

Tonymoly Pandas brightening eye base

Tonymoly shiny foot super peeling liquid

HolikaHolika Pig nose Clear black head perfect sticker (x5, tenkte gi bort et par stk til søs)

Lioele Dollish CC-cream (denne har jeg fått tester av tidligere og jeg liker den så sykt godt, gleder meg!)

Etude House My Lash Serum

Mizon all in one snail repair cream

Etude House Wonder pore 10in1 freshener

Tonymoly Clean Dew foam cleanser (blueberry) 

 

Per i dag bruker jeg også Missha time revolution tideneslengstenavn ampoule (denne fungerer helt fantastisk for meg), Tomatox masken, Tonymoly dual effect sleeping mask (også et kjempefint produkt på min hud) og Missha sin super aqua foam cleanser. Alle disse produktene har jeg fått anbefalt her i tråden og jeg er veldig glad for det:)

 

Jeg opplever at huden min tåler det meste og bare vil ha masse fuktighet og kos, så jeg har ikke reagert negativt på noen produkter jeg har prøvd hittil. Jeg har heller ikke store hudproblemer utover litt store porer, men i motsetning til mange andre er jeg IKKE imponert over Missha sin perfect cover BB cream.

 

Denne synes jeg ble flassete på meg utover dagen, både med og uten en god primer som har fungert fint med vanlige vestlige bb creams/foundations. Skuff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er frakten på RRS i forhold til TK? Har bestilt fra RRS før, men synes frakten blir så høy :-( Selv om det ofte blir billigere enn ebay hvis man handler mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme som Sommernatt! Har aldri prøvd TK for synes det er så stress at prisene står i koreanske ?penger? :S 

 

Bruk en valutakalkulator

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Purederm Yogurt Pack! Har bare prøvd den med Kiwi så langt (bruker den to ganger i uken), men har tenkt til å bestille en pakke med alle de forskjellige typene. Har fått synlig jevnere hudtone, også lukter den så godt :jepp: Noen som har prøvd de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er frakten på RRS i forhold til TK? Har bestilt fra RRS før, men synes frakten blir så høy :-( Selv om det ofte blir billigere enn ebay hvis man handler mye

 

Lurer på det samme som Sommernatt! Har aldri prøvd TK for synes det er så stress at prisene står i koreanske ?penger? :S 

 

Øverst på siden står det hva koreanske won er i dollar (1150 komma etellerannet), jeg pleier å gå utifra at jeg MÅ holde meg under 40 dollar (1 USD=ca 8,2 NOK for øyeblikket, altså er 40 USD 328 NOK) slik at jeg får handlet uten at frakten gjør at beløpet blir over 350 kroner. Frakten er på mellom 9000 og 13000 won som regel (det får du beskjed om ved checkout, kommer sikkert an på hva du har handlet, altså hhv 7,8 dollar eller 11,3 dollar :) Det synes jeg er fullt overkommelig i hvertfall ^^

 

Jeg har bare handlet på RRS 1 gang og synes egentlig TesterKorea har vært så grei å forholde seg til at jeg har handlet det meste der, så jeg tør ikke si hvordan de er opp mot hverandre - jeg betalte i hvertfall 8 dollar i frakt på rrs så det er ikke store forskjellen jeg har opplevd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk en valutakalkulator

Jaa, men ser bare for meg at det er stress å søke opp hver ting hvis jeg lurer, men så er jeg veldig lat da :fnise:

 

Øverst på siden står det hva koreanske won er i dollar (1150 komma etellerannet), jeg pleier å gå utifra at jeg MÅ holde meg under 40 dollar (1 USD=ca 8,2 NOK for øyeblikket, altså er 40 USD 328 NOK) slik at jeg får handlet uten at frakten gjør at beløpet blir over 350 kroner. Frakten er på mellom 9000 og 13000 won som regel (det får du beskjed om ved checkout, kommer sikkert an på hva du har handlet, altså hhv 7,8 dollar eller 11,3 dollar :) Det synes jeg er fullt overkommelig i hvertfall ^^

 

Jeg har bare handlet på RRS 1 gang og synes egentlig TesterKorea har vært så grei å forholde seg til at jeg har handlet det meste der, så jeg tør ikke si hvordan de er opp mot hverandre - jeg betalte i hvertfall 8 dollar i frakt på rrs så det er ikke store forskjellen jeg har opplevd :)

 

Åå, ikke dumt :) Tror jeg skal prøve TK neste gang da så dere får rope ut om dere ser noe salg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ekstremt dumt spørsmål...

 

 

Men jeg har liksom litt sånn inntrykk av at KK er litt sånn trylleprodukter, man ser allerede bedring etter første påføring, og huden blir bare heeelt fantastisk.

 

Vel, nå har jeg prøvd Benton - Snail Bee High Content Steam Cream i 3 dager, og huden min har aldri sett verre ut :ler: Ujevn og rødsmusset og masse sånne "halvkviser" om jeg kan kalle det det. 

 

Så spørsmålet mitt, er det sånn med KK som med mange andre produkter at man faktisk må prøve det en liten stund først, og man gjerne kan reagere litt negativ i starten, men så går det seg til når kremen har gjort litt av jobben sin og huden er vant til den? Eller kan jeg allerede nå konstatere at den ikke var noe for meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ekstremt dumt spørsmål...

Men jeg har liksom litt sånn inntrykk av at KK er litt sånn trylleprodukter, man ser allerede bedring etter første påføring, og huden blir bare heeelt fantastisk.

Vel, nå har jeg prøvd Benton - Snail Bee High Content Steam Cream i 3 dager, og huden min har aldri sett verre ut :ler: Ujevn og rødsmusset og masse sånne "halvkviser" om jeg kan kalle det det.

Så spørsmålet mitt, er det sånn med KK som med mange andre produkter at man faktisk må prøve det en liten stund først, og man gjerne kan reagere litt negativ i starten, men så går det seg til når kremen har gjort litt av jobben sin og huden er vant til den? Eller kan jeg allerede nå konstatere at den ikke var noe for meg?

Det kan være at huden din ikke liker snegle-produkt, og etter beskrivelsen din så vil jeg tippe på det. Jeg kan ikke bruke snegle-produkter selv, og fikk samme reaksjon av snail recovery gel.

Prøv produkter uten snegle i du :)

Anonymous poster hash: 389cc...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ekstremt dumt spørsmål...

 

 

Men jeg har liksom litt sånn inntrykk av at KK er litt sånn trylleprodukter, man ser allerede bedring etter første påføring, og huden blir bare heeelt fantastisk.

 

Vel, nå har jeg prøvd Benton - Snail Bee High Content Steam Cream i 3 dager, og huden min har aldri sett verre ut :ler: Ujevn og rødsmusset og masse sånne "halvkviser" om jeg kan kalle det det. 

 

Så spørsmålet mitt, er det sånn med KK som med mange andre produkter at man faktisk må prøve det en liten stund først, og man gjerne kan reagere litt negativ i starten, men så går det seg til når kremen har gjort litt av jobben sin og huden er vant til den? Eller kan jeg allerede nå konstatere at den ikke var noe for meg? 

En såkalt "purge"-periode er det man har dersom det blir verre før det blir bedre, og det får man kun dersom det er snakk om aktive kjemisk eksfolierende produkter (AHA, BHA, retinoider). Dersom du purger så pleier problemområder i ansiktet å bli verre. Tilstoppede porer blir til kviser, små kviser blir verre, og det påvirker ikke de stedene i ansiktet hvor du ikke har hatt noen problemer.

 

Dersom du får kviser, rødhet, osv i områder hvor du vanligvis ikke har det så er det sannsynligvis snakk om at du rett og slett ikke råler produktet. Den kremen til Benton er ganske feit og inneholder blant annet stearic acid, noe som for mange er en kvise-trigger, så det er fullt mulig at du reagerer på den.

Endret av Kragebein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at huden din ikke liker snegle-produkt, og etter beskrivelsen din så vil jeg tippe på det. Jeg kan ikke bruke snegle-produkter selv, og fikk samme reaksjon av snail recovery gel.

Prøv produkter uten snegle i du :)

Anonymous poster hash: 389cc...3cd

Ja kanskje,  men en av de beste bb-cremene jeg har prøvd har vært full av snegleslim, så jeg vet ikke helt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En såkalt "purge"-periode er det man har dersom det blir verre før det blir bedre, og det får man kun dersom det er snakk om aktive kjemisk eksfolierende produkter (AHA, BHA, retinoider). Dersom du purger så pleier problemområder i ansiktet å bli verre. Tilstoppede porer blir til kviser, små kviser blir verre, og det påvirker ikke de stedene i ansiktet hvor du ikke har hatt noen problemer.

 

Dersom du får kviser, rødhet, osv i områder hvor du vanligvis ikke har det så er det sannsynligvis snakk om at du rett og slett ikke råler produktet. Den kremen til Benton er ganske feit og inneholder blant annet stearic acid, noe som for mange er en kvise-trigger, så det er fullt mulig at du reagerer på den.

 

Takk for godt informativt svar :) Da er det rett og slett mulig at jeg ikke tåler den kremen så godt nei.. Har aldri hatt noen  problemer i panna før, men nå er den skikkelig humpete.  Får  begi meg ut i kk-jungelen igjen etter en ny krem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt informativt svar :) Da er det rett og slett mulig at jeg ikke tåler den kremen så godt nei.. Har aldri hatt noen  problemer i panna før, men nå er den skikkelig humpete.  Får  begi meg ut i kk-jungelen igjen etter en ny krem :)

Synd, men noen ganger må man bomme litt før man finner riktige produkter :) Det er veldig vanlig å reagere på stearic acid, så jeg ville forsøkt å finne en uten hvis jeg var deg. Hvis du vil gjøre det mer komplisert så kan du sette opp en liste med alle ingrediensene i kremene du tester, og kryssjekke de ut ifra hva du tåler og ikke tåler. Så finner du til slutt ut akkurat hvilke ingredienser du reagerer på! Litt mye jobb, men du kan jo ende opp med å spare deg for noen bomkjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd, men noen ganger må man bomme litt før man finner riktige produkter :) Det er veldig vanlig å reagere på stearic acid, så jeg ville forsøkt å finne en uten hvis jeg var deg. Hvis du vil gjøre det mer komplisert så kan du sette opp en liste med alle ingrediensene i kremene du tester, og kryssjekke de ut ifra hva du tåler og ikke tåler. Så finner du til slutt ut akkurat hvilke ingredienser du reagerer på! Litt mye jobb, men du kan jo ende opp med å spare deg for noen bomkjøp :)

 

Takk for tips! Skal nå gå igjennom å sjekke om det er stearic acid i de andre produktene jeg har bestilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en ampoule å anbefale? :)

Hva ønsker du at den skal gjøre?

Anonymous poster hash: 702df...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tips! Skal nå gå igjennom å sjekke om det er stearic acid i de andre produktene jeg har bestilt...

Hvis det er det så er det en ypperlig sjanse til å dobbeltsjekke om det er det du reagerer på eller noe annet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker du at den skal gjøre?

Anonymous poster hash: 702df...2b6

Haha. Godt spørsmål :)

Jeg er 27, så gjerne anti wrinkle, og glød. Dessuten har jeg en litt kombinert hud. Tørr og lurte på en måte. Hadde en fra Mizon jeg likte godt, den brune. Men prøver gjerne andre og. Jo. Har også prøvd en fra its skin power 10, men den gav meg ikke noe annet enn utbrudd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det så er det en ypperlig sjanse til å dobbeltsjekke om det er det du reagerer på eller noe annet :jepp:

 

Den oppmuntringen kom akkurat i rett tid, når jeg nokså slukøret innså at også Soda Pore Cleansing BB Deep Cleansin Foam inneholdt stearic acid. Nå skal det testes her! (Når den bare kommer i posten da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...