Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Haha. Godt spørsmål :)

Jeg er 27, så gjerne anti wrinkle, og glød. Dessuten har jeg en litt kombinert hud. Tørr og lurte på en måte. Hadde en fra Mizon jeg likte godt, den brune. Men prøver gjerne andre og. Jo. Har også prøvd en fra its skin power 10, men den gav meg ikke noe annet enn utbrudd :(

Hmm, SCINIC Iceland Water All in one Ampoule er spennende. Veldig fuktighetsgivende, og har mange ingredienser som fungerer som anti-age og whitening :jepp: Har lest et par reviews av den, og har skikkelig lyst på den selv om min hud ikke er i den målgruppen.

 

Ellers kan du sjekke ut Missha Time Revolution Night Repair Science Activator Borabit Ampoule (også kalt Missha Long Name Ampoule :fnise:), har sett den blitt skrytt opp i skyene flere steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mizon snail repair intensive ampoule

 

bottle.jpg

 

Ja, denne jeg hadde. Likte denne egentlig veldig godt, men vil prøve en annen også, men regner med det blir gjenkjøp :) 

Hmm, SCINIC Iceland Water All in one Ampoule er spennende. Veldig fuktighetsgivende, og har mange ingredienser som fungerer som anti-age og whitening :jepp: Har lest et par reviews av den, og har skikkelig lyst på den selv om min hud ikke er i den målgruppen.

 

Ellers kan du sjekke ut Missha Time Revolution Night Repair Science Activator Borabit Ampoule (også kalt Missha Long Name Ampoule :fnise:), har sett den blitt skrytt opp i skyene flere steder :)

Spennende, takk :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, SCINIC Iceland Water All in one Ampoule er spennende. Veldig fuktighetsgivende, og har mange ingredienser som fungerer som anti-age og whitening :jepp: Har lest et par reviews av den, og har skikkelig lyst på den selv om min hud ikke er i den målgruppen.

 

Ellers kan du sjekke ut Missha Time Revolution Night Repair Science Activator Borabit Ampoule (også kalt Missha Long Name Ampoule :fnise:), har sett den blitt skrytt opp i skyene flere steder :)

 

 

Denne bruker jeg og har brukt nå i 3-4 uker og den er kjempefin for meg. Kan ikke sammenligne med andre Korea-produkter, men kan sammenligne med Ole Henriksen-serumet og synes Missha sin er mye bedre.

 

Hvis det har noe å si er jeg 29:)

Har fått veldig jevn og fin hud etter at jeg begynte med denne og de andre produktene jeg hittil liker godt (tomatox og en foam cleanser fra Missha). Har sluttet med foundation i hverdagen, trenger ikke dekke over noe lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg fikk Missha Time Revolution i posten i dag, gleder meg til å fortsette å bruke den (bestilte 10 samples tidligere). Jeg har ikke reagert på den, så håper jeg ser mer merkbare resultater over lengre tids bruk.

Jeg har den brune Mizon ampoulen som det er bilde av lengre oppe også, har brukt den noen uker nå. Føler egentlig ikke den gjør noe fra eller til, dessverre.

Noe jeg derimot er veldig fornøyd med er Mizon Aqua-fuktighetskremen (eller gel er det vel kanskje) som er en perfekt match for min kombinerte hud som lett reagerer med utbrudd og er veldig fet. Den er deilig og kjølig, lett å smøre ut og trekker raskt inn.

Tomatox er jeg også fornøyd med. Samme med den rosa Missha-solkremen, jeg liker den tynne konsistensen og at den også trekker raskt inn. Tidligere mistenkte jeg at den gav meg utbrudd, men det ordnet seg etter at jeg begynte med oljerens i tillegg i rutinen, så jeg fikk renset skikkelig hver kveld.

Redigert: skrivefeil.

Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ekstremt dumt spørsmål...

 

 

Men jeg har liksom litt sånn inntrykk av at KK er litt sånn trylleprodukter, man ser allerede bedring etter første påføring, og huden blir bare heeelt fantastisk.

 

Vel, nå har jeg prøvd Benton - Snail Bee High Content Steam Cream i 3 dager, og huden min har aldri sett verre ut :ler: Ujevn og rødsmusset og masse sånne "halvkviser" om jeg kan kalle det det. 

 

Så spørsmålet mitt, er det sånn med KK som med mange andre produkter at man faktisk må prøve det en liten stund først, og man gjerne kan reagere litt negativ i starten, men så går det seg til når kremen har gjort litt av jobben sin og huden er vant til den? Eller kan jeg allerede nå konstatere at den ikke var noe for meg? 

 

 

En såkalt "purge"-periode er det man har dersom det blir verre før det blir bedre, og det får man kun dersom det er snakk om aktive kjemisk eksfolierende produkter (AHA, BHA, retinoider). Dersom du purger så pleier problemområder i ansiktet å bli verre. Tilstoppede porer blir til kviser, små kviser blir verre, og det påvirker ikke de stedene i ansiktet hvor du ikke har hatt noen problemer.

 

Dersom du får kviser, rødhet, osv i områder hvor du vanligvis ikke har det så er det sannsynligvis snakk om at du rett og slett ikke råler produktet. Den kremen til Benton er ganske feit og inneholder blant annet stearic acid, noe som for mange er en kvise-trigger, så det er fullt mulig at du reagerer på den.

 

Update fra meg:

 

I går kveld og i dag tidlig brukte jeg ikke Bentonkremen, istedet brukte jeg en krem fra Forever Living som heter aloe propolis creme, og huden min er bare totalt forandret i dag. Myk og fin, og den rødheten pluss ujevnhetene jeg fikk av benton er nesten helt borte. Noen som vet om en annen dagkrem som kan tilsvare aloe propolis cremen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update fra meg:

 

I går kveld og i dag tidlig brukte jeg ikke Bentonkremen, istedet brukte jeg en krem fra Forever Living som heter aloe propolis creme, og huden min er bare totalt forandret i dag. Myk og fin, og den rødheten pluss ujevnhetene jeg fikk av benton er nesten helt borte. Noen som vet om en annen dagkrem som kan tilsvare aloe propolis cremen? 

Benton Aloe Propolis Soothing Gel er veldig god! Det er mange andre gode aloe vera-kremer fra Korea, og mange gode dagkremer med aloe vera. Trenger du hovedsakelig fett eller fukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benton Aloe Propolis Soothing Gel er veldig god! Det er mange andre gode aloe vera-kremer fra Korea, og mange gode dagkremer med aloe vera. Trenger du hovedsakelig fett eller fukt?

Skulle svare denne! Bruker den før fuktighetskrem da. For jeg føler ikke den gir nok fukt alene. Men den er veldig fin og behagelig på. Samt roer ned irritert hud 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benton Aloe Propolis Soothing Gel er veldig god! Det er mange andre gode aloe vera-kremer fra Korea, og mange gode dagkremer med aloe vera. Trenger du hovedsakelig fett eller fukt?

 

 

Skulle svare denne! Bruker den før fuktighetskrem da. For jeg føler ikke den gir nok fukt alene. Men den er veldig fin og behagelig på. Samt roer ned irritert hud

 

 

Takker :) Aloe og propolis, det blir jo akkurat samme greia som jeg etterlyste :) Jeg trenger nok mer fukt enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseroseshop.com liker jeg(om man skal ha en del), og planlegger å prøve testerkorea.com også! Har hørt det kan være fake på strawberrynet så ville vært litt forsiktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet på roseroseshop flere ganger og venter på min første bestilling fra Stylekorean (som admin på kk-gruppa advarte STERKT i mot siden de ikke kunne gå god for den...) så vi får se! De er i hvert fall kjappere til å sende pakken enn det RRS er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt Missha Time Revolution Night Repair Science Activator Borabit Ampoule som alle snakker så varmt om :) Gleder meg veldig til å teste. Bruker Mizon all in one mellom rens, toner og nattkrem nå, og siden den er "all in one" lurer jeg litt på om det blir litt smør på flesk etter ampoule. Burde jeg kanskje droppet den og kun brukt toner, ampoulen og nattkrem? Hva bruker dere til? Vil egentlig tro at produkter fra samme serie gjør det helt fullkomment? :P Eller er det ok å mikse? 

 

Jeg elskerThe Face Shop Clean Face Blemish Zero Bubble foam som jeg ble anbefalt her inne :) Liker den bedre enn den forrige rensen jeg hadde (Soda pore)

Den Missha BB boomer (primeren) falt ikke helt i smak. Lukten minner meg litt om gammel dame og synes ikke den gjør noe særlig forskjell på sminken. 

 

Noen her som har prøvd øyevippeserumet da? Hører alle skryter av det, men når folk skryter etter 4 dagers bruk blir jeg litt skeptisk :P Har brukt lakserolje tidligere med stor suksess, men synes aplikatoren ser bedre ut på de som er lagd for dette formålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig fornøyd med etude house lash serum.

I sommer knapp halvparten av vippene på ene øyet på et eller annet vis. Jeg tok serumet hver gang jeg var på badet, typ fem ganger om dagen eller noe sånt. På under en måned var alle vippene like lange igjen.

Jeg har fått lengre og fyldigere vipper av å bruke den, men de vokser heldigvis ikke i det uendelige 😝

Så jeg har alltid en stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoisann!

I dag kom det plutselig tre små, brune, frikanta pakker i posten , og ut datt det en oljerens, en kremrens og en toner jeg har tenkt å prøve. Hadde jo egentlig ikke forventet at de skulle komme på samme dag, for de ble bestilt på ulike dager fra ulike butikker, så det var jo litt komisk.

Men uansett, utålmodige meg har jo lyst å bare revolusjonere hudpleierutinen min og starte med alt på en gang! Men det er kanskje ikke så lurt...? Ser i KKface at man må vente 14 dager mellom hvert nye produkt man innfører, men må jeg vente sååååå lenge? Noen erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man MÅÅ jo ingenting. Og det er ikke spesielt med KK det at man skal vente. Det gjelder alt av hudpleie og sminke. Sånn egentlig. Grunnen til det er at hvis man får en reaksjon så er det lett å se hvilket produkt som er årsaken :) Jeg ville begynt med toneren, eller evnt. Fuktighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...