Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Tusen takk igjen :)

 

På gruppa for koreansk kosmetikk ligger det en fil med de største og kjente nettbutikkene i korea hvis du vil ha flere å velge mellom :)

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken kk side? Vil gjerne sjekke den ut :)



Anonymous poster hash: 134b6...773
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kk side? Vil gjerne sjekke den ut :)

Anonymous poster hash: 134b6...773

Facebook gruppe

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak! :) 

Produkter med syre kan være kjempebra, men er lett å glemme solkrem. Mange som synes det blir stress å smøre seg mange ganger daglig :) 

 

Vet de selger masse samples på roseroseshop.com , men der er frakten litt dyr. Om jeg var deg ville jeg funnet noen produkter du vil prøve, for å så lete etter samples. Sikkert lurt å legge til alt det samme i handlekurven på roseroseshop.com og på ebay, så ser du hva som er billigest :D 

 

Roseroseshop har generelt snillere priser, men skal du ha få produkter lønner det seg ikke. Da jeg kjøpte mange produkter sparte jeg kjempemasse på å kjøpe fra roseroseshop.com, men her forleden da jeg skulle ha to produkter, ble det billigest på ebay.

Det er jo umulig å få smurt seg flere ganger daglig om en bruker sminke. Ser for meg kommentaren jeg hadde fått for det på gruppen, "Men da er ikke syre for deg". Jo, syre er for meg. Jeg smører meg én gang godt om morgenen, og jeg er ikke mye ute i solen på en vanlig dag. På en vanlig dag er det for det første overskyet, og jeg får maks 30 minutter totalt utendørs når jeg reiser til og fra jobb. Det er noe helt annet "krav" om solkrem om en er ute hele dagen i solen. "Men strålene er der uansett om det er overskyet" - ja, men det er langt færre av dem. "Men strålene går gjennom vinduene også" - ja, men også det er langt mindre enn ved direkte sol.

Om en skal sitte ute i solen i hele dagen burde en smøre seg flere ganger uansett - uavhengig av om en bruker syreprodukter eller ei. Ååhrhrhrh Gud jeg blir gal av den KK-gruppen, men klarer ikke holde meg unna.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å få smurt seg flere ganger daglig om en bruker sminke. Ser for meg kommentaren jeg hadde fått for det på gruppen, "Men da er ikke syre for deg". Jo, syre er for meg. Jeg smører meg én gang godt om morgenen, og jeg er ikke mye ute i solen på en vanlig dag. På en vanlig dag er det for det første overskyet, og jeg får maks 30 minutter totalt utendørs når jeg reiser til og fra jobb. Det er noe helt annet "krav" om solkrem om en er ute hele dagen i solen. "Men strålene er der uansett om det er overskyet" - ja, men det er langt færre av dem. "Men strålene går gjennom vinduene også" - ja, men også det er langt mindre enn ved direkte sol.

Om en skal sitte ute i solen i hele dagen burde en smøre seg flere ganger uansett - uavhengig av om en bruker syreprodukter eller ei. Ååhrhrhrh Gud jeg blir gal av den KK-gruppen, men klarer ikke holde meg unna.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

 

Joda, men da har jo du grunnleggende peiling, og vet at du ikke er beskyttet nok til å rave rundt utendørs så mye. Veldig mange på den gruppen har jo aldri brukt noen som helst produkter før, og er fullstendig grønne. Da er det bedre å mate det inn med teskje, og så får hver enkelt gjøre som de vil med den informasjonen de har fått.

Jeg blir også gal av den gruppen av og til, hehe. Men det er mer fordi det er så mange som er så late. "Orker ikke lese filer, er det noen som kan sette opp en fullstendig rutine til meg og mamma og svigermor pluss sminke. Aner ikke hva slags hudtype noen av oss har...".

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men for de som er ute store deler av dagen er det for lite med å smøre en gang om dagen. Jeg bruker ikke syrepeodukter(borsett fra en maske eller to med litt syre) og smører meg en gang hvis jeg har sminke. Går for eksempel an å kjøpe spray, som man kan ha over sminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å få smurt seg flere ganger daglig om en bruker sminke. Ser for meg kommentaren jeg hadde fått for det på gruppen, "Men da er ikke syre for deg". Jo, syre er for meg. Jeg smører meg én gang godt om morgenen, og jeg er ikke mye ute i solen på en vanlig dag. På en vanlig dag er det for det første overskyet, og jeg får maks 30 minutter totalt utendørs når jeg reiser til og fra jobb. Det er noe helt annet "krav" om solkrem om en er ute hele dagen i solen. "Men strålene er der uansett om det er overskyet" - ja, men det er langt færre av dem. "Men strålene går gjennom vinduene også" - ja, men også det er langt mindre enn ved direkte sol.

Om en skal sitte ute i solen i hele dagen burde en smøre seg flere ganger uansett - uavhengig av om en bruker syreprodukter eller ei. Ååhrhrhrh Gud jeg blir gal av den KK-gruppen, men klarer ikke holde meg unna.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Er visse admin innpå den gruppa som er heeeelt fanatisk. Og med seg har de en hær av blåøyde kjerringer som står å bønnfaller dem og tar alt de sier dødsseriøst. Altså - jeg har ved ETT tilfelle sagt at JEG personlig smører meg en gang med spf 45 om morgenen om jeg bruker syreprodukter, og at det var nok for MEG. Og at uten syrer bruker jeg kun bb cream med spf 35. Å DEN refsen jeg fikk. Fikk til og med advarsel på pm og flere kjerringer etter meg i kommentarfeltet. At jeg kunne oppfordre til at andre kunne få kreft og det var ikke måte på. Der eneste svaret som er rett i følge dem og som er lov å snakke om er at man MÅ smøre seg med spf 50 minst en gang i timen og selv om man er INNE i en murblokk midt i januar er det viktig å smøre seg ofte med høyeste faktor. Man kaaan jo titte ut igjennom vindu og man går til og fra bilen? Altså jeg synes det er helt vilt hvor hysteriske de er.

Anonymous poster hash: 2f5ba...33a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter alltid med å finne foundation som er lys nok. Nå har jeg endelig klart å finne en som er litt for lys :)

 

 http://www.ebay.com/itm/140639997421?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Jeg bruker denne til å blande ut med min vanlige foundation, og plutselig har jeg et perfekt resultat :) 

 

Billig var den også, og raskt levert! Hurra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visse admin innpå den gruppa som er heeeelt fanatisk. Og med seg har de en hær av blåøyde kjerringer som står å bønnfaller dem og tar alt de sier dødsseriøst. Altså - jeg har ved ETT tilfelle sagt at JEG personlig smører meg en gang med spf 45 om morgenen om jeg bruker syreprodukter, og at det var nok for MEG. Og at uten syrer bruker jeg kun bb cream med spf 35. Å DEN refsen jeg fikk. Fikk til og med advarsel på pm og flere kjerringer etter meg i kommentarfeltet. At jeg kunne oppfordre til at andre kunne få kreft og det var ikke måte på. Der eneste svaret som er rett i følge dem og som er lov å snakke om er at man MÅ smøre seg med spf 50 minst en gang i timen og selv om man er INNE i en murblokk midt i januar er det viktig å smøre seg ofte med høyeste faktor. Man kaaan jo titte ut igjennom vindu og man går til og fra bilen? Altså jeg synes det er helt vilt hvor hysteriske de er. Anonymous poster hash: 2f5ba...33a

Jeg tror virkelig ikke på at mange av dem smører seg så ofte som de sier. Er jo umulig å få til i praksis med mindre en ikke bruker sminke. Det verste er jo likevel at mange av dem faktisk ikke bruker sterke syreprodukter, men blir likevel opplært til at de trenger SPF 50 til tross for at renseoljen de bruker inneholder nærmest ikke-eksisterende mengder av syre (i tillegg er PH-en feil + produktet vaskes raskt av). For min del gjør det ingenting at drøssevis av nordmenn nå bruker solkrem uten at de "trenger det" pga økt følsomhet mot solen (som sagt - tilhenger sv solkrem), det er bare feilinformasjonen jeg misliker intenst.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visse admin innpå den gruppa som er heeeelt fanatisk. Og med seg har de en hær av blåøyde kjerringer som står å bønnfaller dem og tar alt de sier dødsseriøst. Altså - jeg har ved ETT tilfelle sagt at JEG personlig smører meg en gang med spf 45 om morgenen om jeg bruker syreprodukter, og at det var nok for MEG. Og at uten syrer bruker jeg kun bb cream med spf 35. Å DEN refsen jeg fikk. Fikk til og med advarsel på pm og flere kjerringer etter meg i kommentarfeltet. At jeg kunne oppfordre til at andre kunne få kreft og det var ikke måte på. Der eneste svaret som er rett i følge dem og som er lov å snakke om er at man MÅ smøre seg med spf 50 minst en gang i timen og selv om man er INNE i en murblokk midt i januar er det viktig å smøre seg ofte med høyeste faktor. Man kaaan jo titte ut igjennom vindu og man går til og fra bilen? Altså jeg synes det er helt vilt hvor hysteriske de er.

Anonymous poster hash: 2f5ba...33a

 

Hvordan var ordlyden i pm'en, da? Ser at noen av og til får pm, og da står det "Sender deg pm :) ", så jeg har aldri tenkt at de får kjeft. Jeg smører meg bare om morgenen, med mindre jeg skal være ute i timevis, og jeg har aldri fått noe refs for å skrive det. Jeg merker veldig godt at solen tar mer nå som jeg bruker endel syreprodukter, så jeg synes nok det er riktig av admin å ha strenge retningslinjer for hva som anbefales. Om de følger det eller ei, er jo opp til hver enkelt.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var ordlyden i pm'en, da? Ser at noen av og til får pm, og da står det "Sender deg pm :) ", så jeg har aldri tenkt at de får kjeft. Jeg smører meg bare om morgenen, med mindre jeg skal være ute i timevis, og jeg har aldri fått noe refs for å skrive det. Jeg merker veldig godt at solen tar mer nå som jeg bruker endel syreprodukter, så jeg synes nok det er riktig av admin å ha strenge retningslinjer for hva som anbefales. Om de følger det eller ei, er jo opp til hver enkelt. Anonymous poster hash: 74c56...ae9

De skriver ting som om "Ber deg om å ikke spre feilinformasjon, det kan være farlig" - og så avslutter de selvsagt med et smilefjes. Har snakket med mange som har fått slike meldinger tilsendt (må jo støtte hverandre), og om en svarer tilbake får en som regel ikke svar. Altså de ber deg ta diskusjoner på PM, men når alt "koker ned" så tør de ikke ta diskusjonene der heller. (Ikke rart, de mangler jo gode argumenter og grunnlag for mye de sier).

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skriver ting som om "Ber deg om å ikke spre feilinformasjon, det kan være farlig" - og så avslutter de selvsagt med et smilefjes. Har snakket med mange som har fått slike meldinger tilsendt (må jo støtte hverandre), og om en svarer tilbake får en som regel ikke svar. Altså de ber deg ta diskusjoner på PM, men når alt "koker ned" så tør de ikke ta diskusjonene der heller. (Ikke rart, de mangler jo gode argumenter og grunnlag for mye de sier).

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

 

Ja, jeg skjønner... Er ikke så veldig aktiv der selv lenger. Jeg meldte meg inn for å diskutere produkter sammen med andre som også hadde endel erfaring, men det er jo blitt rene nybegynner-guiden, og det er jeg helt uinteressert i. Har skrevet ganske lange kommentarer iblant, med mye fagstoff, og de har blitt slettet. Har ikke fått advarsel, da, men jeg blir litt paff.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meldte meg inn i KK-gruppa da det var 300 medlemmer og da var den helt super! Nå er det bare nybegynner som ikke gidder å gjøre en innsats selv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn i KK-gruppa da det var 300 medlemmer og da var den helt super! Nå er det bare nybegynner som ikke gidder å gjøre en innsats selv..

Helt enig! Jeg er fortsatt medlem der, men er aldri innom. Og er det noe jeg lurer på, går jeg rett i filer. Leser aldri på veggen der mer. Det er samme spørsmål minst 20 ganger hver eneste dag. Ingen som gidder søke etter informasjon, ingen som gidder å lete i filer selv, og ingen som gidder lete på ebay.

Kjenner jeg blir skikkelig bitch hver gang jeg prøver å lese på veggen.

"Jeg har lest på filer i flere dager men skjønner ingenting" - bull! Vet du hvordan hud du har så er det ikke så mye å sette seg inn i. Og er det noe du lurer på, kan du banne på at 150stk har spurt før deg.

Hehe godt å få det ut :-p

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de meldingene de sender ut, om at de er de eneste i Norge som visste om kk osv. Det er så tull det.

Anonymous poster hash: 6441c...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere sett det nye innlegget om at det ikke er lov til å dele info, lenker eller bilder som blir delt på kk-gruppa andre steder! Altså, what? De har jo ikke akkurat enerett på info som blir delt i en gruppe med mer enn 10.000 medlemmer!

Anonymous poster hash: 6219a...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett det nye innlegget om at det ikke er lov til å dele info, lenker eller bilder som blir delt på kk-gruppa andre steder! Altså, what? De har jo ikke akkurat enerett på info som blir delt i en gruppe med mer enn 10.000 medlemmer!

Anonymous poster hash: 6219a...9d0

Det var det jeg reagerte på. Samme innlegg der de skrev at ingen andre visste om dette før osv.

Det er bare så frekt! Jeg vet ikke hva jeg skal kommentere en gang..

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett det nye innlegget om at det ikke er lov til å dele info, lenker eller bilder som blir delt på kk-gruppa andre steder! Altså, what? De har jo ikke akkurat enerett på info som blir delt i en gruppe med mer enn 10.000 medlemmer!

Anonymous poster hash: 6219a...9d0

 

Bilder som medlemmer har postet av seg selv, tenker jeg de mener. Det må jo være greit? Det med linker synes jeg også bør være ok. Det er ikke som vanlig kina-ebay hvor en kjole fra en selger er vilt forkjellig fra en annen selger. Det er helt trygt å søke opp selv, de forskjellige selgerne fra sør Korea selger samme produkt. Et av mine yndlingsprodukter gikk opp 30 kroner i pris på en dag etter at link hadde blitt postet i en ebay-gruppe. Det er jo bare dumt for alle?

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder som medlemmer har postet av seg selv, tenker jeg de mener. Det må jo være greit? Det med linker synes jeg også bør være ok. Det er ikke som vanlig kina-ebay hvor en kjole fra en selger er vilt forkjellig fra en annen selger. Det er helt trygt å søke opp selv, de forskjellige selgerne fra sør Korea selger samme produkt. Et av mine yndlingsprodukter gikk opp 30 kroner i pris på en dag etter at link hadde blitt postet i en ebay-gruppe. Det er jo bare dumt for alle?

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Bilder av medlemmer og linker til produkter er jeg enig i, men virker som at de mener all info, linker og blogginnlegg som blir delt i gruppa skal holdes innenfor gruppa. Det synes i hvert fall jeg er veldig sært.

Anonymous poster hash: 6219a...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...