Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Er det ikke 3 admins da? Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Med mindre hun siste kom tilbake igjen er det bare to, jeg har ikke sjekket. Hun siste sluttet etter å ha fått kritikk som hudpleier. Var en lang post som ble lagt ut som kritiserte henne og gruppen, jeg fikk lest den før den ble slettet. Dagen etterpå eller noe ga hun seg som admin.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det innlegget fikk jeg faktisk ikke med meg. Vet ikke om det er lov å nevne navn, men vedkommende begynner iallefall på J :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt morsomt at admin selv har linket til kk produkter på ebay gruppen. Fra mai eller noe. Ja jeg skjønner regelen, men syns de er litt for ovenfra og ned. Når det er sagt gjør de en kjempejobb. Håper bare de klarer å bruke andre sin kunnskap etterhvert også.

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre hun siste kom tilbake igjen er det bare to, jeg har ikke sjekket. Hun siste sluttet etter å ha fått kritikk som hudpleier. Var en lang post som ble lagt ut som kritiserte henne og gruppen, jeg fikk lest den før den ble slettet. Dagen etterpå eller noe ga hun seg som admin.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Dette fikk jeg ikke med meg, husker hun var ny admin og hun fikk skryt av at hun var en hudpleier på laget. Det var vel det som gikk galt, at hun har det yrket. De andre som deler sine erfaringer har jo ikke relevant yrkesbakgrunn og derfor ikke kritisert fordi de "deler jo bare erfaringer".

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikk jeg ikke med meg, husker hun var ny admin og hun fikk skryt av at hun var en hudpleier på laget. Det var vel det som gikk galt, at hun har det yrket. De andre som deler sine erfaringer har jo ikke relevant yrkesbakgrunn og derfor ikke kritisert fordi de "deler jo bare erfaringer". Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Hele greien begynte med at en av brukerne delte sin mening om collagen, hvor hun sa at molekylene var for store til å trenge gjennom huden slik at collagen påført på huden ikke er noe annet enn en god fuktighetsgivende ingrediens, og oppfordret de som tenkte på anti-aging å heller se etter andre ingredienser, og ikke tro at de hadde valgt det beste av det beste om produktet inneholdt store mengder collagen.

Ene adminen (de mener vel alle tre dette, uansett) sa seg uenig og begynte å diskutere mot henne. Hun gikk ganske fort tom for argumenter, og kort fortalt gikk det hun faktisk sa ut på at "Korea er langt foran oss, det er en grunn til at de bruker collagen i anti-aging". Hun som hadde "kritisert" collagen svarte masse greier om at produsentene velger jo å bruke det fordi folk forbinder det med noe som kan fylle ut rynker siden det finnes behandlinger hvor det injiseres inn i huden, men at det ikke funker slik når det påføre topikalt. Adminen gjør som de ofte gjør inne på gruppen - sa at "nå avslutter vi diskusjonen" da hun gikk tom for motargumenter. Hele diskusjonen ble deretter slettet av admin.

Collagen-jenta la senere på kvelden eller dagen etterpå ut et langt innlegg hvor hun kritiserte behandlingen av diskusjonen og mange andre tidligere tilfeller på gruppen på en veldig skikkelig og reflektert måte, og forsøkte å forklare at hun tross alt ikke hadde gjort annet enn å forsøke å bidra til at folk ikke var feilinformert rundt ingredienser. Hun sa også noe om at det var synd at en hudpleier ikke var interessert i en skikkelig diskusjon. Tror også hun nevnte noen greier om at hun hadde fått kritikk på PM hvor de kalte henne feilinformert og at hun ikke måtte skape drama på gruppen. Jeg syntes selv det var veldig snodig at de oppfattet henne slik når hun argumenterte virkelig bra. Det var for min del tydelig at hun var ute etter en skikkelig, ryddig diskusjon, men at admin bare stanset henne - da er det ikke rart at en blir frustrert.

Collagen-jenta slettet seg selv og alle innlegg hun tidligere hadde på gruppen. Dagen etterpå sluttet den ene adminen, og en annen admin kom med et langt innlegg om at hun hadde sluttet pga gjentatte regelbrudd. For min del var det åpenbart at hun hadde sluttet etter å ha fått kritikk som hudpleier. Collagen-jenta brøt ikke en eneste regel i sin opprinnelig collagen-diskusjon - men minde de ser på det å skape en velbegrunnet diskusjon på gruppen som "å skape drama". Med en gang noen er uenige med noen på den gruppen ser de jo på det som "drama", og det er ikke akkurat et godt grunnlag for å skape en velinformert gruppe som ikek driver å sprer svada.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele greien begynte med at en av brukerne delte sin mening om collagen, hvor hun sa at molekylene var for store til å trenge gjennom huden slik at collagen påført på huden ikke er noe annet enn en god fuktighetsgivende ingrediens, og oppfordret de som tenkte på anti-aging å heller se etter andre ingredienser, og ikke tro at de hadde valgt det beste av det beste om produktet inneholdt store mengder collagen.

 

*forkortet*

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

 

Så utrolig rart. Jeg skriver det samme hver gang noen misforstår egenskapene til en kollagen-krem. Har gjort det i hvert fall fem ganger, men det har aldri blitt noen diskusjon ut av det. Folk tror det de vil tro, og innbiller seg gjerne at koreansk kollagen fungerer på en helt spesiell måte, men admin har aldri kommet på banen for å motsi meg. Det er jo bare å dra frem en hvilken som helst forskningsartikkel som omhandler dette... Så utrolig frustrerende det må ha vært for denne jenta.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rart. Jeg skriver det samme hver gang noen misforstår egenskapene til en kollagen-krem. Har gjort det i hvert fall fem ganger, men det har aldri blitt noen diskusjon ut av det. Folk tror det de vil tro, og innbiller seg gjerne at koreansk kollagen fungerer på en helt spesiell måte, men admin har aldri kommet på banen for å motsi meg. Det er jo bare å dra frem en hvilken som helst forskningsartikkel som omhandler dette... Så utrolig frustrerende det må ha vært for denne jenta. Anonymous poster hash: 74c56...ae9

Jeg tror de kanskje fikk seg en liten oppvekker etter collagen-jenta, jeg ser ikke nå lengre så mye av at de går mot det dersom noen trekker dette her. For min del viser det godt hvordan mange sluker markedsføring rått, og her med begrunnelsen "det kommer fra Korea, og de er langt foran oss". Husker en gang hvor dn av adminene faktisk skrev at "koreansk collagen er ikke som vestlig collagen".

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne tråden og er også medlem i FB-gruppen, og vil bare takke dere som skriver i tråden her for god korreksjon/informasjon slik at man som "ny" koreasminke-fan ikke bare sluker alt i gruppen rått. Det er god stemning og alt sånn, men nå er jeg i hvertfall litt på vakt om at det kanskje ikke er alt som bare er sånn selv om de sikkert har mye erfaring:)

 

Leit hvis diskusjoner blir kvalt fordi folk ikke kan håndtere å ta feil eller at det finnes andre med like mye/mer kunnskap enn dem. Håper dette ikke er tilfellet (lenger)!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de kanskje fikk seg en liten oppvekker etter collagen-jenta, jeg ser ikke nå lengre så mye av at de går mot det dersom noen trekker dette her. For min del viser det godt hvordan mange sluker markedsføring rått, og her med begrunnelsen "det kommer fra Korea, og de er langt foran oss". Husker en gang hvor dn av adminene faktisk skrev at "koreansk collagen er ikke som vestlig collagen".

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

 

Ja, men jeg ble medlem lenge før hun som trakk seg ble admin. Så jeg tror ikke det beror på en oppvekker. Jeg har uansett sluttet helt å kommentere der inne nå, så da slipper de flere irriterende faktaopplysninger, i hvert fall... Det var en utrolig fin gruppe en gang i tiden, men nå har den mistet sin funksjon for min del. Jeg ble ikke medlem for å svare på det samme spørsmålet tjue ganger pr dag.

Anonymous poster hash: 74c56...ae9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Jeg har ikke vært medlem så mange ukene selv, men er helt enig. Synes gruppen har tapt seg veldig på bare den korte tiden. Nå er det jo hele tiden spørsmål omatt og omatt om det samme, eller "heeei, jeg skulle gjerne hatt tips til gode produkter til meg selv og katta og fandens oldemor i samme slengen, håper noen kan hjelpe". 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at den har blitt veldig unyttig for oss som har kommet litt inn i "gamet". Folk er ikke flinke til å legge ut anmeldelser i filene, og folk er enda verre til å faktisk lese de. Skikkelig trist i og med at gruppen har et stort potensiale. Forstår egentlig at adminene må være litt strenge med tanke på diskusjoner og lignende, for det tar for litt av. Det er iallefall min erfaring fra andre grupper på facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at den har blitt veldig unyttig for oss som har kommet litt inn i "gamet". Folk er ikke flinke til å legge ut anmeldelser i filene, og folk er enda verre til å faktisk lese de. Skikkelig trist i og med at gruppen har et stort potensiale. Forstår egentlig at adminene må være litt strenge med tanke på diskusjoner og lignende, for det tar for litt av. Det er iallefall min erfaring fra andre grupper på facebook!

Kan være enig meg deg i at ting kan ta litt av, men så er det en forskjell på å kneble diskusjoner om det er pent å være brun og diskusjoner hvor det kommer frem mye bra om "kjernen" i det de driver med - hudpleie. De går for langt i å kneble, og som et resultat er det mange av oss som velger å sitte på sidelinjen fremfor å ikke bidra til gruppen.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mye fokus på en facebookgruppe og veldig lite fokus på koreasminke her nå om dagen :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg litt forskjellige samples og en BB-cream sånn i første omgang som ny i koreasminke-gamet - Missha perfect cover BB cream nr 21 (er egentlig ganske lys men tror den lyseste blir for lys selv for meg) også har jeg bestilt den Tonymoly tomatox massage pack-en - er kjempespent! Har litt store porer, ujevn fargetone og for tiden litt gusten hud, så håper jeg får orden på sakene.

 

Har kjøpt samples på Missha Time Revolution night repair ampoulles og Super aqua oxygen micro repair cleanser - jeg har tidligere brukt hudpleieprodukter fra REN, ole henriksen og Korres, så det blir spennende det her:P Endte også opp med en leppestift fra testerkorea sin nettside men husker ikke merket sånn i farta. Skal legge ut så fort jeg får produktene (en gang til uka tror jeg) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting til dere som bor i østlandsområdet og som kjøper en del koreasminke - kunne dere tenke dere å gå til en fysisk butikk og prøve/kjøpe disse produktene såfremt de hadde en rimelig ok pris? Altså, det blir aldri like billig som å bestille hjem, men det gjelder jo alt av produkter egentlig. Hvis dere kunne komme til en butikk/nettbutikk med anmeldelser, hjelp og guiding fra hudpleiere/make up artister og betale i underkant av en 50-lapp ekstra totalt sett?

 

 



Anonymous poster hash: 7f5e2...7c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på en ting til dere som bor i østlandsområdet og som kjøper en del koreasminke - kunne dere tenke dere å gå til en fysisk butikk og prøve/kjøpe disse produktene såfremt de hadde en rimelig ok pris? Altså, det blir aldri like billig som å bestille hjem, men det gjelder jo alt av produkter egentlig. Hvis dere kunne komme til en butikk/nettbutikk med anmeldelser, hjelp og guiding fra hudpleiere/make up artister og betale i underkant av en 50-lapp ekstra totalt sett?   Anonymous poster hash: 7f5e2...7c9

For min del, nei.

Jeg bestiller på nett fordi jeg har dårlig råd. Og gjør du undersøkelser først så blir det lite bomkjøp.

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting til dere som bor i østlandsområdet og som kjøper en del koreasminke - kunne dere tenke dere å gå til en fysisk butikk og prøve/kjøpe disse produktene såfremt de hadde en rimelig ok pris? Altså, det blir aldri like billig som å bestille hjem, men det gjelder jo alt av produkter egentlig. Hvis dere kunne komme til en butikk/nettbutikk med anmeldelser, hjelp og guiding fra hudpleiere/make up artister og betale i underkant av en 50-lapp ekstra totalt sett?   Anonymous poster hash: 7f5e2...7c9

Jeg bor på Vestlandet, men for min del blir det også nei. Med kostnadsnivået i Norge hadde det nok blitt en god del dyrere enn å bestille over nett. I tillegg har jeg dårlig erfaring med mange hudpleiere, og tror ikke at en enkelt kunne funnet noen jeg faktisk hadde blitt fornøyd med. De som ikke er vant med å drive med hudpleie hadde sikkert sett på det som en positiv ting, men for meg, nei. I tillegg tror jeg utvalget i realiteten hadde blitt for lite og for "mainstream".

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! vet ikke om jeg får lov til å spørre om noe her? Vel jeg forsøker så får dere ellers bare ignoere meg :)

 

Ansiktet matcher ikke med halsen min, altså huden min er veldig lys, men ansiket mitt er blitt mer "rødt/rosa" etter i sommer. Jeg har passet på å smurt meg med solkrem veldig mye i sommer, men har visst fått farge uansett. Saken er at jeg blir ikke brun av sola, jeg blir rød/rosa av det, noe som ikke er noe særlig pent. Men jeg er ikke gira på noe brunfarger i grunn heller.

 

Men har dere noe tips til hvordan jeg kan få ansiktsfargen min "lys" igjen? det ser så dumt ut når ansiktsfargen ikke matcher med halsen min i det hele tatt, pluss at jeg synes faktisk det er pent å være blek. har hørt at det finnes noe "skin whitning" eller hva det heter, men har ikke akkurat peiling på hva som finnes på markedet. Noe dere anbefaler, eller noe jeg kan gjøre?



Anonymous poster hash: 06e4e...863
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! vet ikke om jeg får lov til å spørre om noe her? Vel jeg forsøker så får dere ellers bare ignoere meg :)

 

Ansiktet matcher ikke med halsen min, altså huden min er veldig lys, men ansiket mitt er blitt mer "rødt/rosa" etter i sommer. Jeg har passet på å smurt meg med solkrem veldig mye i sommer, men har visst fått farge uansett. Saken er at jeg blir ikke brun av sola, jeg blir rød/rosa av det, noe som ikke er noe særlig pent. Men jeg er ikke gira på noe brunfarger i grunn heller.

 

Men har dere noe tips til hvordan jeg kan få ansiktsfargen min "lys" igjen? det ser så dumt ut når ansiktsfargen ikke matcher med halsen min i det hele tatt, pluss at jeg synes faktisk det er pent å være blek. har hørt at det finnes noe "skin whitning" eller hva det heter, men har ikke akkurat peiling på hva som finnes på markedet. Noe dere anbefaler, eller noe jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 06e4e...863

 

Har du prøvd å skrubbe ansiktet ofte ? Det burde jo ta en del farge.. ?

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...