Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Ahh GLEDER MEG! Tok det lang tid, eller, før du så resultater? Har lest at noen så det etter noen uker, andre etter flere måneder. Er så sent ute i denne verdenen av kosmetikk, og jeg vil jo så gjerne ha skikkelig fine vipper selv uten sminke i sommer! 

 

Sitter og ser på forskjellige prøver jeg kunne bestilt til min mor. Hun er ganske... kresen... på kosmetikk, og jeg tror det kan bli vanskelig å foreslå *kremt* snegleslim for henne. Men jeg skal prøve, er det noen som har noen virkelig gode argumenter jeg kan slå til med? Hun som er overbevist om at Decleor, Ole Henriksen og Chanel er det beste av hudpleie. Jeg har full tro på at koreansk kosmetikk kan fungere vel så bra, til en brøkdel av prisen, men å overtale henne kan være temmelig vanskelig. "Sære, skumle ingredienser" fikk jeg til svar en gang jeg nevnte det! 

 

Hva synes dere forresten om den leppetrenden som er i Korea? Med at man har sterkere innerst i leppene og så fader det utover? Det er jo stikk motsatt av det vi gjør her i vesten, men jeg syns det ser veldig fint ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte og merke resultater etter en ukes tid. Så har det bare blitt bedre og bedre, har aldri hatt så lange undervipper før! Koreansk mascara er også noe du burde teste ut etter hvert :) Eller også japansk :)

Jeg har prøvd Fairy drops macara fra Japan, helt suveren! Også har jeg prøvd Holika Holika magic pole mascara fra Korea, veldig speiell, men funker supert når du blir vant til den :)

 

Når det gjelder produkter til din mor så finnes det mye uten snegleslim også. Handler du på Ebay?

Søk på korean anti aging, da kommer det opp endel. Alle merker har sin egen anti ageing serie :)

Jeg er overbevist om at hun etterhvert blir enig i at det er bedre enn Decleor og div. andre vestlige merker!

 

Jeg synes også den koreanke leppetrenden er litt kul :)

Endret av Maddy25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh kan nesten ikke vente. Jeg har kjempedårlig tålmodighet, å vente på pakker er ikke min greie! 

 

Jeg greide riktignok å vende mor om til snegleprodukter! Vi satt å diskuterte det, og så trer pappa inn og forteller at han allerde på ungdomsskolen lærte om at snegleslim inneholder mye kollagen og at det er bra for huden osv. Så da ble det et sample sett med 12 små krukker av Benton sine produkter, 6 kremer og 6 tonere. Håper hun liker dem! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av "Koreansk Kosmetikk" gruppa på FB. Det er over 6000 medlemmer, og de har selge/ bytte/ kjøpe gruppe. De som er admin der kan utrolig mye og er veldig hjelpsomme.  Andre medlemmer også. De har masse info, bilder og produktomtaler i gruppa. Anbefales virkelig!



Anonymous poster hash: 8143c...7e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er medlem av "Koreansk Kosmetikk" gruppa på FB. Det er over 6000 medlemmer, og de har selge/ bytte/ kjøpe gruppe. De som er admin der kan utrolig mye og er veldig hjelpsomme.  Andre medlemmer også. De har masse info, bilder og produktomtaler i gruppa. Anbefales virkelig!

Anonymous poster hash: 8143c...7e8

 

Nå har denne gruppa vært diskutert her flere ganger, og det er mange som er veldig misfornøyde med gruppa. Både rådene en får der, som av og til er direkte feil, og måten en blir møtt på om en er kritisk til noe (blir kasta ut av gruppa), og så videre. 

Anonymous poster hash: 222fe...417

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har denne gruppa vært diskutert her flere ganger, og det er mange som er veldig misfornøyde med gruppa. Både rådene en får der, som av og til er direkte feil, og måten en blir møtt på om en er kritisk til noe (blir kasta ut av gruppa), og så videre. 

Anonymous poster hash: 222fe...417

 

 

Da har vi veldig forskjellig opplevelse av gruppa, og det må jo være lov. :) Jeg synes den er kjempefin! De har masse informasjon liggende ute, som er verd å lese. De kommer alltid med nye og spennende produkter, og informasjon. Det virker som om de bruker enormt mye tid der inne. Hvem gidder det, liksom, helt gratis, og av sin fritid? Ikke jeg, jaffal. Synes de gjør en fantastisk innsats. Så vidt jeg kan se så får alle hjelp som spør. Vet jo de ikke er professjonelle, men det er uansett enhver sitt ansvar å sette seg inn i hva man putter på huden sin. Jeg har ennå ikke sett at de har anbefalt noe som skader noen, og jeg har vært medlem kjempelenge. Heller tvert i mot så virker det som om de er veldig opptatt av at alle skal være trygge. Nå har de også fått en hudpleier med som administrator, og det er også et pluss.

 

Dette er min opplevelse av gruppa, så kan vi jo bare være enige om å være uenige. :)

Anonymous poster hash: 8143c...7e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi veldig forskjellig opplevelse av gruppa, og det må jo være lov. :) Jeg synes den er kjempefin! De har masse informasjon liggende ute, som er verd å lese. De kommer alltid med nye og spennende produkter, og informasjon. Det virker som om de bruker enormt mye tid der inne. Hvem gidder det, liksom, helt gratis, og av sin fritid? Ikke jeg, jaffal. Synes de gjør en fantastisk innsats. Så vidt jeg kan se så får alle hjelp som spør. Vet jo de ikke er professjonelle, men det er uansett enhver sitt ansvar å sette seg inn i hva man putter på huden sin. Jeg har ennå ikke sett at de har anbefalt noe som skader noen, og jeg har vært medlem kjempelenge. Heller tvert i mot så virker det som om de er veldig opptatt av at alle skal være trygge. Nå har de også fått en hudpleier med som administrator, og det er også et pluss. Dette er min opplevelse av gruppa, så kan vi jo bare være enige om å være uenige. :)Anonymous poster hash: 8143c...7e8

De gjør en bra innsats, men de takler jo ikke å få kritikk. For et par dager siden var det to kjemikere fra Danmark som meldte seg ut av gruppen etter at den ene kjemikerens innlegg om vitamin-c ble slettet. Jeg føler admin er falske - det hjelper ikke å slenge på hjerter og smilefjes, om de er uenige med noen må de da klare å si det, og i alle fall holde seg unna sletting av innlegg!

De har sin egen lille ide rundt hvordan ting fungerer, og den ideen sprer seg rundt i gruppen i rekordfart før plutselig alle tror det er sannheten. F.eks opplyser de alle om at syrer fra Cosrx kun kan blandes med andre syrer fra Cosrx - "fordi produsenten sier det". De krever at alle under underbygger sine avvikende uttalelser med forskring, men klarer ofte ikke selv å komme med forskning om noen går mot dem.

Så ja, jeg synes det er en en grei gruppe å være med i, men tar alle tips jeg får med en god klype salt, og skulle ønske gruppen ble drevet bedre. At de har fått en hudpleier som admin tviler jeg kommer til å hjelpe noe særlig - hun vil jo ikke kunne gå i mot de andre admins dersom hun er uenig med dem, og det er mange dårlige hudpleieutdanninger i dette landet her.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og; ja, de er opptatt av å være trygge, men de forsøker å være det uten å helt ha peiling. Gjør det noen stor forskjell å bruke faktor 30 istedenfor faktor 50? Nei.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør en bra innsats, men de takler jo ikke å få kritikk. For et par dager siden var det to kjemikere fra Danmark som meldte seg ut av gruppen etter at den ene kjemikerens innlegg om vitamin-c ble slettet. Jeg føler admin er falske - det hjelper ikke å slenge på hjerter og smilefjes, om de er uenige med noen må de da klare å si det, og i alle fall holde seg unna sletting av innlegg!

De har sin egen lille ide rundt hvordan ting fungerer, og den ideen sprer seg rundt i gruppen i rekordfart før plutselig alle tror det er sannheten. F.eks opplyser de alle om at syrer fra Cosrx kun kan blandes med andre syrer fra Cosrx - "fordi produsenten sier det". De krever at alle under underbygger sine avvikende uttalelser med forskring, men klarer ofte ikke selv å komme med forskning om noen går mot dem.

Så ja, jeg synes det er en en grei gruppe å være med i, men tar alle tips jeg får med en god klype salt, og skulle ønske gruppen ble drevet bedre. At de har fått en hudpleier som admin tviler jeg kommer til å hjelpe noe særlig - hun vil jo ikke kunne gå i mot de andre admins dersom hun er uenig med dem, og det er mange dårlige hudpleieutdanninger i dette landet her.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Nå er ikke jeg medlem idag, men kan bekrefte det du skriver. Nå er det redsel for syrer og solfaktor, om ikke temaet er over. Før det var det silikoner, mineralolje, parabener, for å si det slik, de er ikke helt på bærtur. Men å kunne være åpen for forskning, bruke litt smiletegn og hjerter selv og ydmyk for at de ikke nødvendigvis har alle fakta på plass selv er en god start.

Med så fokus på ingredienser som ikke skal være bra for huden bør de se litt på hva som anbefales til flere, det gikk igjen produkter som inneholder minst like forstyrrende ingredienser uten at de ble nevnt, for å nevne en ting. Når enkeltingredienser får så stor innflytelse blir det feilinformasjon, ofte er konsentrasjonen forsvinnende lav for å i det hele tatt gjøre skade, eller så er det andre stoffer som nøytralisere skadeeffekt om det skulle være aktuelt.

Synd med de kjemikerne, de har mer fakta og færre myter som kunne ryddet opp i en del misforståelser. Jeg likte gruppen men så tok ene admin litt over og da så jeg at med flere medlemmer ble det mer avstand til nye medlemmers meninger om de ikke bare skrev positivt.

Fint å høre at det er positive inntrykk av gruppen, de er jeg enig i også altså:) men følger man med over tid vil du legge merke til hva som skjer. Nå har jeg uansett ikke sett så mye til om det er forandret i ettertid. :)

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og; ja, de er opptatt av å være trygge, men de forsøker å være det uten å helt ha peiling. Gjør det noen stor forskjell å bruke faktor 30 istedenfor faktor 50? Nei. Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

Komisk nok la admin ut et innlegg om forskjellen mellom SPF 30 og 50 ikke lenge etter at jeg skrev dette.

Nå er ikke jeg medlem idag, men kan bekrefte det du skriver. Nå er det redsel for syrer og solfaktor, om ikke temaet er over. Før det var det silikoner, mineralolje, parabener, for å si det slik, de er ikke helt på bærtur. Men å kunne være åpen for forskning, bruke litt smiletegn og hjerter selv og ydmyk for at de ikke nødvendigvis har alle fakta på plass selv er en god start.

Med så fokus på ingredienser som ikke skal være bra for huden bør de se litt på hva som anbefales til flere, det gikk igjen produkter som inneholder minst like forstyrrende ingredienser uten at de ble nevnt, for å nevne en ting. Når enkeltingredienser får så stor innflytelse blir det feilinformasjon, ofte er konsentrasjonen forsvinnende lav for å i det hele tatt gjøre skade, eller så er det andre stoffer som nøytralisere skadeeffekt om det skulle være aktuelt.

Synd med de kjemikerne, de har mer fakta og færre myter som kunne ryddet opp i en del misforståelser. Jeg likte gruppen men så tok ene admin litt over og da så jeg at med flere medlemmer ble det mer avstand til nye medlemmers meninger om de ikke bare skrev positivt.

Fint å høre at det er positive inntrykk av gruppen, de er jeg enig i også altså:) men følger man med over tid vil du legge merke til hva som skjer. Nå har jeg uansett ikke sett så mye til om det er forandret i ettertid. :)Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Syrer og solkfaktor-hysteriet lever i beste velgående. Jeg er alt for solfaktor selv, og bruker det daglig, men når medlemmer får hele hæren etter seg om de bruker en rens med syre uten å bruke solfaktor, da blir jeg litt småirritert. Etterhvert blir jo nyere medlemmer "innlært" i alt admin / eldre medlemmer skriver, og så sprer jo mange misforståelser seg bare lengre og lengre. Angående hjertehysteriet så er det ikke noe galt i være hyggelig, men det blir så lett falskt - og minner meg egentlig mer om de Facebooksidene bestående av middelaldrende kvinner som poster bilder av glade bamser, solnedganger og ordtak.

Jeg høres sikkert veldig negativ ut nå, men jeg føler det nesten slik at jeg har munnkurv inne på den gruppen. Jeg vet jeg bare kan melde meg ut, men den konstante feilinformasjonen eller mangelen på nyanser irriterer meg grenseløst.

Anonymous poster hash: c5a9d...9d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler dessverre at admins i den gruppen tror de eier Koreansk Kosmetikk i Norge. 

Det er mange flinke folk, og det er sikkert muligheter for mange tips og gode råd, men så drukner det litt i alt annet :( Det er kjempedumt.

Men vi får heller prøve å være litt mer aktive i denne gruppen :)



Anonymous poster hash: 6441c...31c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd en mild skumrens som er skikkelig god? :)

Anonymous poster hash: 6441c...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen prøvd en mild skumrens som er skikkelig god? :)

Anonymous poster hash: 6441c...31c

 

The Face Shop Rice Water Bright Cleansing Foam. :jepp: Har sminkefjerner fra samme serie, og begge to er dødsgode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest mange som er fornøyd med Etude House My Lash Serum, noen her inne som har prøvd den og er fornøyd? Jeg søkte forresten på den på ebay, men fant bare Etude House My Lash Serum Eyelash Essence, er det samme? :)



Anonymous poster hash: 8e299...f26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/Etude-House-My-Lash-Serum-9g-Eyelash-Essence-/311126310786?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item487092bf82

Slik ser den ut, om de skulle operere med forskjellige navn der ute. De har ikke noe annet som ligner :-)

Jeg bruker den og er kjempe fornøyd.

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har lest mange som er fornøyd med Etude House My Lash Serum, noen her inne som har prøvd den og er fornøyd? Jeg søkte forresten på den på ebay, men fant bare Etude House My Lash Serum Eyelash Essence, er det samme? :)

Anonymous poster hash: 8e299...f26

 

Jeg har brukt den i en uke, ikke merket noe særlig forskjell ennå. Men det er mange som er fornøyd! Tror forøvrig det er det samme. Det er en gulaktig/gylden væske og rosa kork. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.ebay.com/itm/Etude-House-My-Lash-Serum-9g-Eyelash-Essence-/311126310786?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item487092bf82

Slik ser den ut, om de skulle operere med forskjellige navn der ute. De har ikke noe annet som ligner :-)

Jeg bruker den og er kjempe fornøyd.

Anonymous poster hash: 87b98...3ab

 

Jeg har brukt den i en uke, ikke merket noe særlig forskjell ennå. Men det er mange som er fornøyd! Tror forøvrig det er det samme. Det er en gulaktig/gylden væske og rosa kork. :)

 

Takk, da er den lagt til i handlekurven.

 

Lurer forresten på en ting til; hva anbefales her inne til fjerning av sminke på huden? Bruker som oftest bare pudder :)

Anonymous poster hash: 8e299...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan anbefale en god dag, og nattkrem?? tror jeg har blandingshud, også er det noen gode produkter for mørke ringer under øyene der ute?? =D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt noen snegleprodukter nå Hehe. En BB cream og en krem som skal påføres etter ansiktsvask. Sliter litt med kviser+ påfølgende kvisearr så får se om dette funker :)

Anonymous poster hash: 8460c...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd The Saem Iceland - serien her ? Synes den ser så spennende ut.



Anonymous poster hash: 87b98...3ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...