Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Har lakseconcealeren også og den er bare hard og seig.

Denne er flytende akkurat som en foundation :) Vet ikke hvilke du har prøvd før som du mener er for tynne, aldri opplevd det før :P

Ja, det synes jeg også, og den er så skinnende/blank.

Høres bra ut, takk for tipset, tror jeg skal prøve den ut. Jeg har prøvd mange forskjellige tidligere, concealere har jo vanligvis tynnere konsistens enn foundation, spesielt de som skal være i øyepartiet. Rart du ikke har merket det før.

Anonymous poster hash: d3dc9...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har prøvd den lilla holika holika bb-kremen og vært fornøyd med farge og alt men så funnet noe i samme fargetone de likte enda bedre? Liker den veldig godt men tenkte kanskje prøve noe nytt. Vil bare ikke bestille feil farge, gjort det et par ganger allerede :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne i posten for noen dager siden, kjempefornøyd! Skulle gjerne heller ha hatt den på flaske, men men...Silkemyk hud, selv om jeg er så tørr i ansiktet at jeg suger til meg alle fuktighetskremer og masker på under 5 minutter.

Skal absolutt kjøpe denne igjen!

$_12.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har dere etablert noen faste produkter fra koreansk hudpleie/sminke dere vil dele?

Selv har jeg mange produkter jeg bruker og har brukt som jeg har vært fornøyd med, de har jeg blitt tipset om i denne tråden, på nett og ved å teste selv over noen år nå. Noen produkter har dere nok hørt om :)

SMINKE

Øyne og bryn

Etude House Bling Bling Eye Stick Øyenskygge som kan tegnes på, enkel og grei i bruk, sitter fint.

Etude House Drawing Eye Brow Sitter ikke like sterkt hele dagen om du kan bli oljete eller svetter mye (bruker ikke sminke på trening så ikke et problem). Til prisen er jeg veldig fornøyd. Det jeg liker er at den er enkel i bruk og fargen Brown-black passet meg, utrolig nok.

Holika Holika Wonder Drawing Dotliner Veldig fin og enkel i bruk.

Missha The Style 4D Mascara Brukt i noen måneder, på tide å kjøpe ny. Den har vært knallfin og enkel. Fornøyd, har vanskelige vipper med ulik lengde.

Etude house Proof 10 Eye primer Øyenskyggeprimer, ser denne er nevnt av flere. Gjør jobben og holder sminken. Vurderer å prøve ut Look at my eyes pearl shadow base av samme merke.

Clio New waterproof Pen Eye Liner Bruker ikke denne så mye, men denne er bra. Brukes for å få ansiktet litt i partymodus, siden denne er for heftig til hverdags for meg, hehe.

Holika Holika Jewel-light waterproof eyeliner Disse reagerte jeg ikke på. Nevner det først fordi jeg har en tendens til å reagere med tørre øyne på enkelte eyelinere. Stort pluss! De sitter godt. Det negative er at om de er veldig kald synes jeg de ikke glir så lett over øyne, så romtemperatur må til.

Etude house tear drop liner For min del en liten party- eller pynteeffekt til øyesminken. Avhenger litt hvordan du bruker dette produktet.

Ansikt

Etude House Goodbye pore-ever primer Har hud som lett får kviser, dette produktet har ikke vært et problem for meg.

Innisfree No Sebum mineral powder Er veldig glad i produkter fra Innisfree, dette er ikke et unntak. Første forsøk tok jeg for mye pudder og det så ikke bra ut. Bruk litt og resultatet ser bra ut.

Innisfree No Sebum mineral pact Omtrent samme pudder som over, bare kompakt. Denne liker jeg best om jeg må "pudre nesen litt" når jeg er på farten.

Skinfood Peach Sake Pore Pact Samme som over, kompakt pudder. Lukter litt søtt av fersken, og er mer farget enn den over. Største forskjellen jeg merker mellom denne og Innisfree er hvor mye jeg kan bruke av hver, hyppigheten for å freshe opp på en litt hektisk dag er 2 ganger på begge. Skinfoods produkter generelt er jeg også glad i.

Skinfood Red Orange Make Up Finish Lukter litt godt samtidig litt for søtt noen dager. Har ikke brukt den ofte nok til at jeg kan vite om dette er et must, synes pudderet over har gjort jobben sin godt nok til hverdags. Bare for å nevne denne.

Holika Holika Petit BB cream Har den lilla og den orange. En liten fingertupp BB-krem er nok for min del, vil ikke se oversminket ut. Den lille mengden skjuler også og jevner ut helheten. Er det bare meg eller er det forresten blitt dobling i pris? Kjøpte mine for 30kr.

Lioele Blooming Shimmer Gir en nydelig shimmer i huden, denne er veldig drøy i bruk, trenger bare litt.

Skinfood Salmon Concealer Dette er vel en concealer de fleste har sett blitt nevnt, og kanskje også prøvd den selv? Noen liker den ikke, andre liker den. Jeg liker den godt, bruker fargen #1 Blooming salmon. Men uten et lite lag pudder over ser den litt blank ut om jeg ikke bruker full sminke den dagen. Foretrekker å sminke kun der det behøves uten at det sees at jeg er halvsminket, dette er en concealer jeg kan bruke til den slags. Tommel opp for det.

Lepper

Tonymoly lip tint Har falt for lip tints, de sitter veldig bra og lenge. Bare husk litt gloss eller balm over.

Holika Holika Holy Berry Tint Samme som over, synes dog at Tonymolys lip tint sitter litt lengre.

Secret Kiss Sweet Glam Tint Glow Disse tørker ikke ut leppene, helt fantastisk. Nøytral nok til hverdags

Missha The style glow tint lip balm Som secret kiss over her.

HUDPLEIE

Ansiktrens

Skinfood Egg White Pore Foam Huden føles så myk og ren etter denne. Lukter litt godt også.

Tonymoly Intense care snail foam testetube En "gammel" favoritt. En ting som må nevnes er at den gjør huden litt "klebrig" etterpå, vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

Secret Key Black out pore clean remover

Etude House Baking Powder BB testetube Samme her som under Tonymolys snail foam, huden etterlates litt rar. Nevner likevel denne om man vil ha en følelse av at huden er ren- etter den første følelsen har gått over.

Innisfree Jeju Volcanic Black head out balm Brukes på nesen, la ligge 5 minutter før vask av. Bruker nesestrips rett etter for å bare rense opp i alt.

Ansiktskrem og emulsion

På grunn av andre produkter som nevnes senere så trenger jeg kun litt ansiktskrem i senhøst-, vinter- og tidlig vårhalvår, på sommeren er det totalt overflødig. Bruker ikke ansiktskrem hver dag heller.

Holika Holika Skin good & good cera super cream Dette er et tips jeg husker fra denne tråden for ikke så lenge siden. Jeg har prøvd flere gode kremer som ansiktet ikke har reagert på, dette er den jeg vil nevne øverst. God fuktighet, lukter ok og trekker lett inn.

Skinfood Watery berry emulsion Sample og full flaske Ikke bare lukter den godt, men den er jo god i bruk også! Et spennende produkt, dette er ikke eneste emulsion jeg har prøvd de siste årene, men den jeg ønsker å nevne spesielt. Trekker fint inn i huden. Har vært litt stram og småtørr i huden i det siste, forsøkte kun denne og ikke krem bare for å se. Full klaff det også, selv om det føltes som krem utblandet i vann når man smører i ansikt eller på hud generelt (noe emulison kanskje er?). Lukten kan virke litt vel parfymert om man ønsker det nøytralt.

Skinfood peach sake emulsion Lukter godt og trekker fint inn i huden (er litt opptatt av det, selv om jeg venter litt uansett før evt sminke). Skrev en hel del på forrige emulsion i denne posten, vet ikke hva jeg skal legge til her. Det er litt det samme, fukter fint som en mellomting mellom krem og ingenting.

Ansiktsmaske

Innisfree Green Tea sleeping pack Lukter friskt synes jeg. Fungerer litt for effektivt (haha), derfor jeg liker denne så godt. Nesten synd huden min ikke trenger mange netter med denne i bruk, spesielt om jeg i tillegg bruker krem eller annet. Dette varierer jeg faktisk, alt ettersom hvor tørr huden er. Overdriver ikke rens av hud eller bruk av krem så tørrheten skyldes som oftest værforandringer ute.

Benton Snail be high content mask pack Hva kan jeg skrive? En veldig god maske. Har ei venninne som ikke tåler mye (tåler mindre enn meg, eksem og tørrere hud). Hun sverger til denne nå, denne hjelper henne virkelig. Gir mye fukt og den er fin mot hudplager som rødme pga tørrhet.

Skinfood Black sugar maske Er jeg i modus for litt hjemmespa, er en maske av Skinfood fast ingrediens (de har virkelig mange gode masker på markedet, søk på "skinfood mask"). Gir meg en slags luksuriøs følelse, hehe.

Tonymoly TOMATOX whitening pack En kjempetykk kremmaske som skal has på huden i 5 minutter. Krukken er formet som en tomat. Lukter litt eple? Definitivt ikke tomat. Dette er en maske jeg har brukt mye, kanskje mest faktisk. Veldig drøy i bruk. Frisker opp.

Diverse hudpleie

Benton Aloe BHA Skin Toner (og denne) Toner. Et av mine "må ha"-produkt :)

Benton Snail Bee High Content Essence "Serum". Ennå et produkt jeg bruker mye.

Innisfree Apple Juicy Cleaner Oil Sminkefjerner som ikke tørker ut huden.

Diverse produkter- engangsopplevelse

Tonymoly Appletox Dette er en peeling-krem som fungerer helt greit. Får myk hud ihvertfall. Lukter veldig godt av eple. Brukte opp hele krukken, som forøvrig er en fancy sak jeg tok vare på : P

Etude house AC Clinic Intense red spot balm + cleanser foam Dette var et produkt jeg kjøpte en tid jeg var plaget med flere kviser enn nå. Smurte på, og over natten så og si borte. Problemet har blitt så lite at dette ikke er et produkt jeg bruker lengre. Skumrensen som fulgte med tørket ut huden på 1-2-3 så den var ubrukelig for meg.

Etude House Sweet Recipe Baby Choux Base-sample Det fulgte med en sample/test av dette produktet i en bestilling, og jeg prøvde den. Huden var silkemyk og holdt seg slik hele dagen, så kjøpte flere samples for å prøve ut mer. Huden så friskere ut (tror basen inneholder litt farge) og jeg trengte ikke de dråpene BB som jeg brukte daglig den perioden. Fikk ikke utslett, kviser eller tørr hud. Men det ble med de prøvene. (Finnes i flere farger(?), jeg brukte mint og berry- begge passet på min normalbleke hud).

Etude house Vanilla moist eye cream Øye"krem" på stick! Fancy -og et greit produkt. Men vaniljelukten likte jeg ikke så godt, den lukter ikke stygt, bare vanilje.

Skinfood Peach sake toner En toner som jeg liker godt og alt det der. Men etter jeg hadde brukt denne opp prøvde jeg ut den jeg bruker nå, og kunne ikke sitte på to tonere (for jeg har jo ikke to av andre typer produkter, haha...) så ble ikke å kjøpe igjen.

Bruker ikke alt hele tiden, laget denne posten for å få en liten oversikt over produkter jeg ville kjøpt igjen eller ikke anser som totalt bomskudd i jungelen av produkter. Må oppdatere denne litt og litt, har flere ting å nevne her men må gå fra pcen innimellom :)

Endret av Thylacine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off-topic, men etter å ha skrevet litt på posten min over her og funnet frem produktene på Ebay. Jeg gaper litt :sjokkert:

Mange priser har virkelig gått opp nå. Jeg er glad jeg har kjørt meg gjennom masse prøving og shopping til nå, har jo kostet totalt noen lapper over disse årene. Om jeg skulle pløyd gjennom alt jeg har prøvd til nå, ville det blitt noen lapper ekstra :P Samtidig, så må jeg si at det er fortsatt litt billigere enn mye jeg ser i butikkene her. Eneste er at vinningen kan gå litt opp i spinningen om jeg prøver 3-4 forskjellige eyelinere fra Ebay som viser seg å være bom, mot 1 eyeliner her som matcher.

Heldigvis er det faktisk svært få totalt skivebom av det jeg har kjøpt hittil. Bank i bordet :fnise:(Første gang jeg bruker uttrykket, syntes det passet så bra haha)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off-topic, men etter å ha skrevet litt på posten min over her og funnet frem produktene på Ebay. Jeg gaper litt :sjokkert:

Mange priser har virkelig gått opp nå. Jeg er glad jeg har kjørt meg gjennom masse prøving og shopping til nå, har jo kostet totalt noen lapper over disse årene. Om jeg skulle pløyd gjennom alt jeg har prøvd til nå, ville det blitt noen lapper ekstra :P Samtidig, så må jeg si at det er fortsatt litt billigere enn mye jeg ser i butikkene her. Eneste er at vinningen kan gå litt opp i spinningen om jeg prøver 3-4 forskjellige eyelinere fra Ebay som viser seg å være bom, mot 1 eyeliner her som matcher.

Heldigvis er det faktisk svært få totalt skivebom av det jeg har kjøpt hittil. Bank i bordet :fnise:(Første gang jeg bruker uttrykket, syntes det passet så bra haha)

Ja, jeg kan også huske å ha kjøpt den foundationen til Holika Holika for 30,-

Har sikkert med at forespørselen har økt. Kg vettu :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere noe å anbefale for mørke ringer under øynene? Jeg bruker ikke sminke i fjeset til vanlig, så håper det finnes noe som jeg kan bruke uten å måtte dekke over med pudder og annet dill etterpå.

Anonymous poster hash: 48451...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noe å anbefale for mørke ringer under øynene? Jeg bruker ikke sminke i fjeset til vanlig, så håper det finnes noe som jeg kan bruke uten å måtte dekke over med pudder og annet dill etterpå.

Anonymous poster hash: 48451...c82

Jeg har hatt mørke ringer under øynene hele livet. Huden er så tynn her at ingen kremer kan fikse det. Men tror restylane kan bedre det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Fikk denne i posten for noen dager siden, kjempefornøyd! Skulle gjerne heller ha hatt den på flaske, men men...Silkemyk hud, selv om jeg er så tørr i ansiktet at jeg suger til meg alle fuktighetskremer og masker på under 5 minutter.

Skal absolutt kjøpe denne igjen!

$_12.JPG

Ah, den har jeg fått masse prøver på tidligere. Var faktisk ikke så verst, og huden føltes veldig "mett" ut etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Ja, jeg kan også huske å ha kjøpt den foundationen til Holika Holika for 30,-

Har sikkert med at forespørselen har økt. Kg vettu :D

Enig der. Har ikke handlet på ebay på lenge, men skulle kjøpe noen av de faste produktene mine her om dagen og stusset litt over prisen. Kan det være KG som er skyld i det...? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, den har jeg fått masse prøver på tidligere. Var faktisk ikke så verst, og huden føltes veldig "mett" ut etter bruk.

Ja, er første kremen som "metter" min hud, har brukt Dermalogica Active Moist tidligere men den gir ikke nok fukt.

Huden min er litt sjokkert over fukten tror jeg, for har fått noen kviser i panna etter jeg begynte å bruke denne, men allerede begynner huden å få penere farge, jevnhet og fylde, og kvisene går veldig raskt bort.

Frelst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinfood Lime hand lotion. Lukter sånn sitron som er luftfrisker på do, eller vaskemidler med sitronlukt. Ligg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er første kremen som "metter" min hud, har brukt Dermalogica Active Moist tidligere men den gir ikke nok fukt.

Huden min er litt sjokkert over fukten tror jeg, for har fått noen kviser i panna etter jeg begynte å bruke denne, men allerede begynner huden å få penere farge, jevnhet og fylde, og kvisene går veldig raskt bort.

Frelst :)

Beklager klarte å like kommentaren når jeg egebtlig skulle svare.

Lurte på om du er sikker på at det ikke er en body lotion?

Fikk det intrykket selv, men kan godt være jeg tar feil!

Kan forklare hvorfor du plutselig fikk en kvise også kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som anbefaler en god body lotion som lukter godt?
eller fuktighetskrem til fuktfattig/kombinasjonshud! :blomst:



Anonymous poster hash: 70a53...b0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager klarte å like kommentaren når jeg egebtlig skulle svare.

Lurte på om du er sikker på at det ikke er en body lotion?

Fikk det intrykket selv, men kan godt være jeg tar feil!

Kan forklare hvorfor du plutselig fikk en kvise også kanskje.

Hahaha, jeg tenkte nå at jeg skulle si "nehei, det står 'face' på krukka". Men det gjør det altså ikke :P

Men det er en veldig liten krukke, bare 78 ml, så merkelig om det er ment for kropp. Mulig jeg kjøper avocado emulsion neste gang, bare for å teste, men kommer ikke til å slutte å bruke denne - selv om den muligens er ment for føtter eller noe :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg søkte på den på Ebay, og den er til bruk i ansiktet:-)

Hoho, takk :) Jeg googla, men fant ikke ut noe. Da fortsetter jeg iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

http://www.ebay.com/itm/SKINFOOD-Skin-Food-Black-Sugar-Mask-100g-Free-gifts-/281010663623?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item416d8a70c7

Hvorfor er Skinfood Black sugar maske så populær? Det høres jo ikke så veldig bra ut å ha på sukker i ansiktet? :klo:

Anonymous poster hash: 938c4...6d7

Det er en maske som du først skal bruke som skrubb, så la være på huden som en maske, også skylle vekk. Tror den er populær fordi den både fjerner død hud og gir pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...