Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Jepp, den drar ut gørra (unnskyld om det ble litt grafisk... xD) og suger opp olje og sånt, så huden blir matt og myk. Noe sår og rød da, men har sensitiv hud da. Pleier av og til å ha spakveld for lillebroren min hvor jeg påfører den på nesa hans og ler av han mens han drar den av, er litt artig konsept som gjør det litt morsommere enn en standard maske. Han er jo tenåring som typisk sett har en del urenheter på nesa, og den har en god effekt på han også. Fungerer ekstra godt om man damper huden og åpner opp porene før man påfører, da får masken skikkelig tak i hudormene. Husk å påføre noe som lukker porene og virker rensende på huden etterpå, hvis ikke kan den ha motsatt effekt og føre til komedoner dagen derpå siden alle porene er renset ut og klare for nytt "angrep".

Hva bruker du til å lukke porene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Hva bruker du til å lukke porene?

Påfører iskaldt vann for å lukke porer, tar på toner, også et rensende serum som så blir fulgt av en fuktighetskrem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfører iskaldt vann for å lukke porer, tar på toner, også et rensende serum som så blir fulgt av en fuktighetskrem :)

Okei :) hvilket rensende serum bruker du? Finnes det noe rimelig jeg kan kjøpe som ikke ødelegger huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte en pakke med ti prøver på Holika Holika Skin and good sera kremen og var såpass fornøyd etter en uke at jeg bestilte en helt boks med kremen (brukte den som nattkrem). Det snodige er at jeg plutselig begynte å flasse i t-sonen etter å ha brukt den noen dager til! Kanskje jeg burde finne en annen krem til å bruke på natta?

Uansett så har jeg klart å bestille feil krem og fikk tone up kremen i stedet: http://m.ebay.com/itm/131324234779?nav=VI

Jeg testet den i dag og den var helt fantastisk! Huden min ble så jevn og fin, spesielt med litt mineralpudder på! Jeg må si jeg er kjempefornøyd med feilkjøpet mitt foreløpig! :smilbla:

Ellers har jeg kjøpt vannfast eyeliner fra Holika Holika som ikke har kommet enda:

http://www.ebay.com/itm/400718446860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått Peach Sake Pore pakt pudderet. Det er ikke noe spesielt. Blir like for blank som med vanlig pudder og ser ikke helt at det dekker porer. Lukter nydlelig av fersken da og fargen er transperent.

http://www.ebay.com/itm/390507170759?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Idag fikk jeg Etude House brow mascara i fargen rich brown. Jeg ble skuffet fordi fargen er for lys, for rødlig og i tillegg har den skimmer i seg ??

http://www.ebay.com/itm/271270899131?_trksid=p2059210.m2749.l2649&var=570184558862&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått Peach Sake Pore pakt pudderet. Det er ikke noe spesielt. Blir like for blank som med vanlig pudder og ser ikke helt at det dekker porer. Lukter nydlelig av fersken da og fargen er transperent.

http://www.ebay.com/itm/390507170759?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

(snip)

Så synd at du ikke likte det pudderet, har den selv og den både matter, dekker porer og er min favoritt. Men produkter varierer jo fra person til person :vetikke:

Takker for tips om den bryn-mascaraen, hadde den i watch-lista men er definitivt ikke ute etter shimmer i bryna mine :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du ikke likte det pudderet, har den selv og den både matter, dekker porer og er min favoritt. Men produkter varierer jo fra person til person :vetikke:

Takker for tips om den bryn-mascaraen, hadde den i watch-lista men er definitivt ikke ute etter shimmer i bryna mine :lol:

Er ikke sikkert syns på bryna, skal sjekke i dagslys i morgen men det syns på handa og det var som sagt en for lys og for varm/rødlig farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst til å friske opp sminkebagen med noe av det her! Har dere noen gode tips til en "nybegynner"? Sånn, helt basic, hvis dere skulle hatt noen produkter dere absolutt anbefaler at bør være i en sminkebag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert syns på bryna, skal sjekke i dagslys i morgen men det syns på handa og det var som sagt en for lys og for varm/rødlig farge.

Jeg foretrekker uansett farger uten rødt i seg på bryn, prøvde en med rødbrun farge for ikke lenge siden og det lyste litt opp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nysgjerrig på alle disse bb og cc kremene men tør ikke bestille når de fleste bare har 1 farge. Jeg er nøytral i hudtone og er sånn middels lys. Ender ofte opp med den nest lyseste i fountations. I tillegg har jeg kombinasjonshud med fet hud og store porer i t-sonen. Liker også en base som dekker middels og som gir litt glød. Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst til å friske opp sminkebagen med noe av det her! Har dere noen gode tips til en "nybegynner"? Sånn, helt basic, hvis dere skulle hatt noen produkter dere absolutt anbefaler at bør være i en sminkebag? :)

Øyenskyggeprimer (Etude house proof 10)Denne bruker jeg under øyenskygge for at skyggen ikke skal legge seg i en linje, og holde seg lengre. Denne liker jeg veldig godt :)

Pudder (skinfood Peach sake pore pact) Dette pudderet bruker jeg hver gang jeg bruker sminke, ser det er delte meninger i tråden om denne er så bra. Jeg har uten tvil denne som favoritt selv, får fort blank hud spesielt vinterstid og denne hjelper :)

Pudder (Its skin babyface) tipser like greit om dette pudderet også som får mye skryt her i tråden, ikke prøvd den selv.

Har flere sminkeprodukter men fant de ikke i watch-listen min på Ebay :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke med ti prøver på Holika Holika Skin and good sera kremen og var såpass fornøyd etter en uke at jeg bestilte en helt boks med kremen (brukte den som nattkrem). Det snodige er at jeg plutselig begynte å flasse i t-sonen etter å ha brukt den noen dager til! Kanskje jeg burde finne en annen krem til å bruke på natta?

Uansett så har jeg klart å bestille feil krem og fikk tone up kremen i stedet: http://m.ebay.com/itm/131324234779?nav=VI

Jeg testet den i dag og den var helt fantastisk! Huden min ble så jevn og fin, spesielt med litt mineralpudder på! Jeg må si jeg er kjempefornøyd med feilkjøpet mitt foreløpig! :smilbla:

Ellers har jeg kjøpt vannfast eyeliner fra Holika Holika som ikke har kommet enda:

http://www.ebay.com/itm/400718446860

Jeg har flaut lite kunnskap om hudpleieprodukter. Den kremen som du er så fornøyd med, kan den brukes som en fullverdig ansiktskrem, i forhold til fukt - spesielt på vinteren?

Har en søster som ønsker seg en god hudkrem til jul, men aner egentlig ikke noe særlig om sånt. Og går jeg inn i en forretning og spør så ender jeg opp med minimum tre ulike (steindyre) produkter man bare MÅ bruke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest auroravictoria

Jeg har flaut lite kunnskap om hudpleieprodukter. Den kremen som du er så fornøyd med, kan den brukes som en fullverdig ansiktskrem, i forhold til fukt - spesielt på vinteren?

Har en søster som ønsker seg en god hudkrem til jul, men aner egentlig ikke noe særlig om sånt. Og går jeg inn i en forretning og spør så ender jeg opp med minimum tre ulike (steindyre) produkter man bare MÅ bruke..

Jeg anbefaler virkelig holika holika sin super ceramide supercream (Det har kommet flere typer av den nå, som f.eks tone up. Her er det bare å velge det som passer best.) Jeg har brukt den orginale ganske lenge og INGEN krem gir så mye fukt som den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt skeptisk når 'paraben' er den første ingrediensen på listen men...

Anonymous poster hash: 55436...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry feilsitat, skulle være til den over deg...

Anonymous poster hash: 55436...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry feilsitat, skulle være til den over deg...

Anonymous poster hash: 55436...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...