Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Gjest Tigress

ååå, jeg også! Den jeg bruker nå koster 500 kr og jeg syntes det er så dyrt! Noen som har noen tips?

NYX har ein rimeleg ein som heiter Mosaic, og fargen heiter Highlighter. Ikkje koreansk, men bra. Dette er eit pudder, då, om du er ute etter ein flytande ein er eg litt meir uviss. Eg brukar ein frå Paul & Joe, det er ein stift, mest som ein leppestift, men den er vel neppe særleg billig (eg har fått han i gåve)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips og erfaring :)

Er pad det samme som mikrofiberkluter? Det er disse klutene jeg bruker i ansiktet, mens den paden ser litt mer kompakt ut :) Overgang vaskeklut til mikrofiberklut har ihvertfall gjort at jeg ikke får så tørr og skrubbet hud, så det høres greit ut det :P

Hva med vannfast sminke?

Ja, det er microfiberpad :) Klut funker fint det også. Jeg har begge deler, men synes det er enklere med en pad. Tar to sek å vaske den etter brukt også :)

Vannfast sminke går faktisk av det også :)

Anonymous poster hash: 2bdd1...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Ja, det er microfiberpad :) Klut funker fint det også. Jeg har begge deler, men synes det er enklere med en pad. Tar to sek å vaske den etter brukt også :)

Vannfast sminke går faktisk av det også :)

Anonymous poster hash: 2bdd1...806

Oj. Ble anonym der jeg av en eller annen grunn! Skulle ikke være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli noe spøkelse i ansiktet av finishingpuddere som skal være "gjennomsiktige". Buffer du det inn i huden eller bare tar du det lett over ansiktet, og hvordan er hudtonen din?

Nei jeg har prøvd å presse det godt inn, og også bare legge det lett på.. Jeg skal ta det på etter foundation sant? Jeg syntes ikke den gjorde noe for meg, annet enn å gjøre meg veldig blek.. Jeg vet ikke helt hvilken hudtone jeg har jeg.. Blek, men blir fort brun? Men har ikke vært noe i sola.

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NYX har ein rimeleg ein som heiter Mosaic, og fargen heiter Highlighter. Ikkje koreansk, men bra. Dette er eit pudder, då, om du er ute etter ein flytande ein er eg litt meir uviss. Eg brukar ein frå Paul & Joe, det er ein stift, mest som ein leppestift, men den er vel neppe særleg billig (eg har fått han i gåve)..

Tusen takk! Pudder er gull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Ja, det er microfiberpad :) Klut funker fint det også. Jeg har begge deler, men synes det er enklere med en pad. Tar to sek å vaske den etter brukt også :)

Vannfast sminke går faktisk av det også :)

Anonymous poster hash: 2bdd1...806

Kan man kjøpe vanlig mikrofiberklut å bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjøpe vanlig mikrofiberklut å bruke det?

Selvsagt :)

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Skin Food Salmon-concaleren, og BB-creamen Holika Holika Moisture (den lilla). Kjøpte også den som heter Pure, men den var faktisk en god del mørkere og passet meg dessverre ikke.

Noen som har prøvd noen vippeserumer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt denne bb-cremen igjen (den rosa). Den passer perfekt til meg om sommeren, da jeg har ørlite mer farge i ansiktet enn til vanlig.

Billig og bra, anbefales!

jeg kjøpte den blå versonen av denne og syntes den var litt klissete, tørket aldri liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

jeg kjøpte den blå versonen av denne og syntes den var litt klissete, tørket aldri liksom....

Jeg prøvde flere av versjonene, men måtte gi bort noen av de. Men den rosa liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjøpte den blå versonen av denne og syntes den var litt klissete, tørket aldri liksom....

Den rosa er best :) Den lilla er heller ikke verst. Bruk LITT, ikke mye i det hele tatt. De andre var kliss klass.

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Den rosa er best :) Den lilla er heller ikke verst. Bruk LITT, ikke mye i det hele tatt. De andre var kliss klass.

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Helt klart! Den er kjempedrøy! Jeg klemmer alltid ut for mye, men har begynt å få dreisen på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart! Den er kjempedrøy! Jeg klemmer alltid ut for mye, men har begynt å få dreisen på det nå...

Første gang jeg brukte den lilla klemte jeg ut en del og smurte det i ansiktet som en foundation, men det ble et helt forferdelig resultat. Nå tar jeg dråpe for dråpe, og smører godt inn litt og litt. Mye bedre resultat :) Den rosa er lettere å jobbe inn i ansikt, den lilla er noe mørkere enn fargen men matcher hudfargen litt mer nå som det er sommer og sol.

Har også prøvd en sample av SkinFood Aloe Vera, den var faktisk såpass god at jeg vurderer å prøve den etterhvert. Ser ikke poenget å kjøpe den når jeg er såpass fornøyd med den rosa.

Jeg kan bli noe blank i huden når jeg påfører BB-krem eller flytende foundation, så jeg har litt pudder over nese-området. Foretrekker noe "glans" i ansiktet og jeg ser freshere ut enn om jeg skulle pudret hele ansiktet vs neseområdet :)

Anonymous poster hash: a2aa0...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Dytter litt på denne tråden. Solkrem anbefalinger noen?



Anonymous poster hash: 6441c...31c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har jeg også kastet meg på trenden :) Ble 8 produkter som ble med meg hjem fra ebay, selvom jeg nesten aldri sminker meg syns jeg det er gøy å teste ut nye ting!

Kommer med en oppdatering når jeg har fått produktene, gleder meg mest til å teste den vibrerende fundation påføreren :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Da har jeg også kastet meg på trenden :) Ble 8 produkter som ble med meg hjem fra ebay, selvom jeg nesten aldri sminker meg syns jeg det er gøy å teste ut nye ting!

Kommer med en oppdatering når jeg har fått produktene, gleder meg mest til å teste den vibrerende fundation påføreren :D

Hvor har du funnet vibrerende påfører?? Link!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...