Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har kjøpt en god øyekrem, en god dagkrem med solfaktor og en god nattkrem?

Tar fortsatt gjerne i mot tips ^

Også lurer jeg på om det er noen som har forsøkt en av disse:

http://www.ebay.com/itm/Holika-Holika-Vita-Up-Facial-Water-Vita-Orange-Korea-cosmetic-/261131960562?pt=US_Skin_Care&hash=item3cccad80f2

Og til slutt. Jeg har tynne og korte vipper helt uten bøy og trenger en supermaskara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst surfet litt rundt på Ebay igjen. :plystre:

Skinfood Tomato hand lotion

Skinfood Sheabutter hand lotion

Skinfood salmon concealer i #01

Skinfood cuticle oil

Skinfood Honey pot lip balm i Honey pot mandarin

Holika holika Heartful Silky lipstick i Young lady

Holika holika Jewel light eyeshadow i Choco drizzle, Bambi brown, Milk tea og Nutella

Holika holika jewel light eyeliner i Burgundy garnet, Pink topaz og Olive jade

Etude House Princess Etoinette lipstick i Moon flower

Etude House Dear my blooming lips talk lipstick i BE101 og OR204

Etude House Missing U hand lotion Panda

Etude House XOXO Minnie Kissing lips i Bubble Pink #02

Etude House XOXO Minnie touch highlighter

Etude House lip concealer

Etude House waterproof mascara eraser

Etude House Baby choux base i Mint choux

Etude House jelly lipstick i JOR202 Mango

Tonymoly Eggpore silky smooth balm BB primer

Denne er japansk, men dere blir vel ikke hysteriske fordi? Koji Accent eyelash curler

Ser nå at denne lista ble noget lang. Don't judge! :fnise:

Her kommer mine erfaringer om disse kjøpene:

1. Har noen håndkremer jeg må bruke opp først så har ikke sprettet disse to enda :)

2. Samme som over.

3. Skjønner hvorfor alle raver over denne, kjempegodt produkt, og legger seg ikke i fine linjer rundt øynene. Godt fuktighetsgjørende :)

4. Likte denne også, perfekt for oss med tørre neglebånd. Sånne oljer er det eneste som funker på mine knusktørre neglebånd.

5. Artig innpakning, god på leppene, er litt jelly-konsistens på denne. Lukten var også god.

6. Har ikke fått prøvd denne enda.

7. Er veldig imponert over disse skyggene, hadde ikke så store forventninger. God pigmentering, holder lenge med base under.

8. Disse ble jeg også imponert over, de mørke fargene er gode som baser under øyenskygger, den rosa bruker jeg som highlight i øyenkroken. Sitter utrolig godt.

9. Åååh, denne er så fin! Nude leppestift med fin glans.

10. Fine farger, godt pigmenterte

11. Herregud, så godt denne lukter! Fersken! <3

12. "barbie"-rosa leppestift, fin til våren, godt pigmentert, tørker ikke ut leppene, ingen smak.

13. Kjempefin farge på denne highlighteren, gir fin glød øverst på kinnbeina.

14. Kjekk om du har sterkt pigmenterte lepper som kødder med lette leppestifter, tørker ikke ut leppene.

15. Genialt produkt! Tar bort vannfast maskara i en fei, uten gnikking.

16. Godt produkt som demper rødhet i ansiktet, jeg er knallrød til tider så blir ikke helt borte da, brukes etter primer og før foundation/bb cream.

17. Denne fargen er temmelig misvisende, så for meg at den var mer oransje/korall-aktig, men den er rosa på mine lepper. Føles som en lipbalm, og lukter som godteri. Holder ikke lenge siden det er en jelly-leppestift.

18. Funker akkurat som den skal, dekker til porer, lukter friskt av sitrus. Pakningen er VELDIG misvisende da, er bare bittelitt produkt i enden av egget. Snakk om å sløse med ressurser :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) nr 15 på vei til meg, mens noen av de andre er kjøpt som gave ;)

Hyggelig at shoppemanien min kunne hjelpe noen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser denne ut som på bildet? Blir den dekkende? Den såg fantastisk fin ut der. Men blir alltid skuffet

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

http://www.musingsofamuse.com/2013/12/etude-house-princess-etoinette-crystal-shine-lips-review-swatches.html

Her ser du bilde av leppestiften på, er den Moon flower under the stars :) Jeg synes den dekker godt, og jeg har godt pigmenterte lepper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine erfaringer om disse kjøpene:

1. Har noen håndkremer jeg må bruke opp først så har ikke sprettet disse to enda :)

2. Samme som over.

3. Skjønner hvorfor alle raver over denne, kjempegodt produkt, og legger seg ikke i fine linjer rundt øynene. Godt fuktighetsgjørende :)

4. Likte denne også, perfekt for oss med tørre neglebånd. Sånne oljer er det eneste som funker på mine knusktørre neglebånd.

5. Artig innpakning, god på leppene, er litt jelly-konsistens på denne. Lukten var også god.

6. Har ikke fått prøvd denne enda.

7. Er veldig imponert over disse skyggene, hadde ikke så store forventninger. God pigmentering, holder lenge med base under.

8. Disse ble jeg også imponert over, de mørke fargene er gode som baser under øyenskygger, den rosa bruker jeg som highlight i øyenkroken. Sitter utrolig godt.

9. Åååh, denne er så fin! Nude leppestift med fin glans.

10. Fine farger, godt pigmenterte

11. Herregud, så godt denne lukter! Fersken! <3

12. "barbie"-rosa leppestift, fin til våren, godt pigmentert, tørker ikke ut leppene, ingen smak.

13. Kjempefin farge på denne highlighteren, gir fin glød øverst på kinnbeina.

14. Kjekk om du har sterkt pigmenterte lepper som kødder med lette leppestifter, tørker ikke ut leppene.

15. Genialt produkt! Tar bort vannfast maskara i en fei, uten gnikking.

16. Godt produkt som demper rødhet i ansiktet, jeg er knallrød til tider så blir ikke helt borte da, brukes etter primer og før foundation/bb cream.

17. Denne fargen er temmelig misvisende, så for meg at den var mer oransje/korall-aktig, men den er rosa på mine lepper. Føles som en lipbalm, og lukter som godteri. Holder ikke lenge siden det er en jelly-leppestift.

18. Funker akkurat som den skal, dekker til porer, lukter friskt av sitrus. Pakningen er VELDIG misvisende da, er bare bittelitt produkt i enden av egget. Snakk om å sløse med ressurser :P

Jeg var interessert i å prøve nummer 16., men er prisen på denne virkelig 710 kroner ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle BB og CC-creamene jeg har sett står det at de er whitening. Hva betyr det? At de bleker huden?

Anonymous poster hash: cf829...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.musingsofamuse.com/2013/12/etude-house-princess-etoinette-crystal-shine-lips-review-swatches.html

Her ser du bilde av leppestiften på, er den Moon flower under the stars :) Jeg synes den dekker godt, og jeg har godt pigmenterte lepper :)

Høres oppløftende ut. Jeg har også veldig pigmenterte lepper så har gitt opp nudelooken. Prøvde den der leppe concealeren under en gang men da flasset leppene mine av. Så da skal jeg prøve denne :)

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

På alle BB og CC-creamene jeg har sett står det at de er whitening. Hva betyr det? At de bleker huden?

Anonymous poster hash: cf829...3cf

"Whitening" selger i Korea hvor det er status å ha lys hud, men det betyr kort og godt at det bare gjør huden klarere og jevnere. Det er få produkter som faktisk kan drastisk lysne huden, med mindre det er syrebasert osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Whitening" selger i Korea hvor det er status å ha lys hud, men det betyr kort og godt at det bare gjør huden klarere og jevnere. Det er få produkter som faktisk kan drastisk lysne huden, med mindre det er syrebasert osv.

Vet du om noen produkter som faktisk lysner? Jeg har en stor pigmentflekk i pannen som jeg ikke får bort, det jeg har kjøpt her i landet har vært helt uten reslutater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Whitening" selger i Korea hvor det er status å ha lys hud, men det betyr kort og godt at det bare gjør huden klarere og jevnere. Det er få produkter som faktisk kan drastisk lysne huden, med mindre det er syrebasert osv.

OK, takk for oppklaringen.

Anonymous poster hash: cf829...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har noe som heter "Sleeping Mask" fra Benton, kjøpte den i Stockholm litt impulsivt. Noen som har prøvd denne? Skal påføres mellom rens og hudkrem, og soves med om natten. Har brukt den noen ganger, men ser ingen forskjell på huden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

DENNE har jeg stående i dusjen. Har hatt den i over en måned, og vil si den per nå er halvtom. Jeg elsker å sløse med den siden prisen er så OK, og den fjerner alt av sminke. Den er oljebasert, men i motsetning til vanlig olje etterlater den ikke et ekkelt lag på huden etter bruk. Den er dog litt uttørkende, og ville ikke brukt den alene, så dette er sminkefjerneren så bruker jeg rensen fra MD Formulations etterpå for å fjerne alt. Altså dobbelrenser jeg med denne. Det som er så greit er at sminken går vekk uten at du trenger å dra eller gnikke. Bare ta en god dose på tørr hud, smør det inn, og skyll vekk, så er mesteparten vekke.

Har også prøvd en liten prøvestørrelse på solkrem fra Innisfree. Fant ikke listingen, men dette er den samme i stor størrelse. Jeg likte den veldig, veldig godt! Min bleke hud får fort sjokk når sola kommer tittende rundt mai - juni, og da må jeg beskytte den godt den første tiden med sunblock... Denne var faktisk svakt farget, så du slipper å bli helt hvit. I tillegg er den matt og trekker fort inn i huden. Har ikke brukt den så ofte, så kan ikke si noe på urenheter, men so far so good.

Har også prøvd Ciracle pore control blackhead off sheat, og denne fungerte faktisk! Jeg vet ikke hva det er, men om jeg har den på i 15 minutter og tar den av etterpå og tørker av med en bomullsdott er mengden med hudormer drastisk redusert. Wtf? Det er også mye lettere med utklemming etter bruk av denne. Kan se for meg at denne + pore strips hadde gjort susen.

Har også prøvd Benton snail bee sheet mask ca 2 ganger, og den gjør huden veldig myk. Ganske morro å påføre også, ser ut som et spøkelse når man går rundt i huset. Skremte vannet av katten som hoppet ca. en meter opp av sofaen da han så meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg har noe som heter "Sleeping Mask" fra Benton, kjøpte den i Stockholm litt impulsivt. Noen som har prøvd denne? Skal påføres mellom rens og hudkrem, og soves med om natten. Har brukt den noen ganger, men ser ingen forskjell på huden!

Skal ikke sovemasker (sleep pack) påføres oppå hudkremen, det siste steget i hudpleierutinen, som et ekstra lag med fukt og pleie? Har prøvd den fra tony moly noen ganger (LINK), men er ikke så overbevist da mange av sovemaskene jeg har sett på har mye silikoner i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Vet du om noen produkter som faktisk lysner? Jeg har en stor pigmentflekk i pannen som jeg ikke får bort, det jeg har kjøpt her i landet har vært helt uten reslutater.

Njaaa, har aldri prøvd på det å lysne pigmentflekker, men innen vestlig hudpleie gjorde Decleor sin Aroma White C+ nattkrem en god jobb på å bleke aknearr osv.

Du kan også prøve deg på syrebehandling om du vil angripe problemet mer aggresivt, er en del tråder om det her på kvinneguiden :) Leste om det i fjor, da bestilte noen brukere TCA, Salisyl og glykolsyre hjem som de påførte selv. Man må være litt obs ved bruk av det og bruke høy solfaktor utenom, men har lest om det selv og virker harmløst så lenge man starter forsiktig og prøver seg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...